- Gigantikus chipgyárat vihet az Egyesült Arab Emírségekbe a TSMC és a Samsung
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
- AI segítségével csábítanák el a nagy cégek szakembereit
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Programozás topic
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Hálózati / IP kamera
- Microsoft Excel topic
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- DIGI kábel TV
-
IT café
A Topik fő témája a hazai bankok (kivéve az OTP):
Új hozzászólás Aktív témák
-
sifarr
senior tag
(amúgy ez egy szigorító változtatás lenne, tehát minimum 60 nappal korábban ki kell küldeni és ok lehet szerződésbontásra)
Ez igaz.ezt a módosítást csak akkor tehetik meg szerintem, ha innentől kezdve folyamatosan kiadják előre (pl. az adott évre), hogy mikor van a könyvelési határnap
Nem feltétlen kell adott évre előre kiadni.
Elég, ha az ÁSzF vonatkozó szabályzatába beépítik a bankszámlák esetében a könyvelési, elszámolási hónap fogalmát, meghatározását.
Az alapján mindenki kiszámolhatja 1-1 adott elszámolási hónapra a kezdő és záró naptári napot. -
sifarr
senior tag
Szerintem ez nem elvárható az ügyfelektől, mivel vannak 4 napos hétvégék, megcserélt szombati munkanapok, stb.
Nem tudom. Nekem ez kicsit olyannak tűnik, minthogy nem elvárható, hogy tudjam, miszerint a macskát nem lehet betenni száradni a mikróba. Nekem ez erőltetett indoklás.
Valamint ha én nyugdíjas vagyok, nem olvasok újságot (neten sem), nem hallgatok rádiót, nem nézek TV-t (egyik sem kötelező), akkor az sem elvárható, hogy tudjam, hogy egy munkanappá nyilvánított szombaton fizetnem kell a parkolásért? És ha megbünetnek, akkor reklamálhatok?Szerintem elvárható, hogy egy ügyfél tudja (és számoljon vele), munkaszüneti napon a bankoknál nincs könyvelés. ÁFR miatt jóváírás, terhelés (zárolás) van, de könyvelés nincs.
A havi elszámolási időszak (havi kivonat) is a könyvelési időszakhoz kötődik.
2 banknál biztos: ez a CIB és a Gránit.
A Gránit januári kivonatán ez szerepel:
Könyvelés dátuma: 2021.01.01 - 2021.01.31 és
Kivonatkészítés időpontja: 2021.01.29 23:00:01
Tehát már az esetleg 29-én 23:30-kor teljesült ÁFR tranzakciót (+/-) sem könyvelték, mert az a napi zárás után teljesült. Viszont a tájékoztató részben a 30-31-én teljesült, de le nem könyvelt tételek típus szerint, összesítve szerepelnek. Bankkártyás +/-, manuális zárolás, ÁFR +/-.
Amikor az MNB bevezettette az ÁFR-t, akkor valamiért nem tette kötelezővé egyben a folyamatos, azonnali könyvelést is. Jóváírás/terhelés-könyvelés ideje azóta elválhat egymástól. Ez van, ezzel számolni kell.De ez vihar egy pohár vízben. A te eseted más volt (decemberi dupla fizetés, januárban 0). Ha a bank szigorúan jövedelem jóváírástól teszi függővé a kedvezményt, akkor valóban figyelembe kell vennie, hogy esetleg az ügyfél önhibáján kívül nem tud teljesíteni.
Viszont, ha bármely beérkező jóváírást elfogad, akkor nem kell azt kicentizni. Mert lehet, hogy az 5 másodperc utolsó pillanata már átcsúszik a következő napra.[ Szerkesztve ]
-
sifarr
senior tag
A parkolós példád azért nem jó, mert a parkolóautomata mutatja, ha fizetős időszakban vagy szombaton, ahogy a parkoló app-ok is.
Minden hasonlat kicsit sántít ...
De a parkolásnál én ismerethiányos és naiv vagyok. Meg se nézem a parkolóautomatát, hiszen a szombat ugye munkaszüneti nap. Akkor meg minek? Nem gyaloglok feleslegesen odáig.
Ahogy a számlatulajok nagy többsége le se tölti a számlakivonatát. Alapos átnézésről azután végképp nincs szó.Egyébként sem vagyok benne biztos, hogy a bankszüneti nap egy-az-egyben ugyanaz, mint a munkaszüneti nap.
Kivételes esetektől eltekintve ugyanaz. Ilyen lehet pl. a teljes informatikai alaprendszer cseréje, vagy a Takaréknál volt ilyen az egyesüléskor, és ilyen várható a Takarék, MKB és BB összeolvadásakor. Ezeknél plusz banki szünnapokra volt szükség. Ezeket viszont jóelőre bejelentik.A gyakorlati kérdéshez visszatérve, minimális meló lenne a szoftvert módosítani banki oldalról, hogy mondjuk 8-án fussanak le a feltételvizsgálatok és az értéknapot figyeljék.
Nem szívesen nyúlnak hozzá a szoftverhet, csak ha nagyon muszáj valamiért. A módosítás mindig hibaforrás is!
Viszont ha hozzányúlnának, akkor szerintem egyszerűbb az értéknap vizsgálat helyett a folyamatos, azonnali könyvelést bevezetni. És akkor az elszámolási időszak mindig megegyezhet a naptári hónappal.Akkor elvárható, ha a bank rögzíti, hogy mikor van a könyvelés és erről tájékoztatja az ügyfelet és ahhoz tartja magát.
Annyiban egyetértünk, hogy én is rendezném ezt a kérdést. Be az ÁSzF-be, hogy
- a könyvelés munkanapokon történik,
- banki szünnap = munkaszüneti nap (esetleges eseti eltérések hirdetményben),
- ha van napi zárás (pl. 22 órakor), akkor az utána, éjfélig történő tranzakciók a következő munkanapon könyvelődnek,
- az elszámolási időszak (kivonat) egzakt meghatározása.
(Kiváncsi lennék, az ügyfelek hány százaléka venné észre.)De továbbra is fenntartom (másképp fogalmazva): sok hűhó semmiért.
Hány olyan eset volt/lesz 2021-ben, mint Dineré, ami kapcsán a kérdés előjött? Egy kezem is elég (lesz) a megszámolásához.
Ennyi miatt beindítani szoftverfelesztést, ÁSzF-átírást, megmozgatni a rendszert? Nem gazdaságos. Egyszerűbb esetileg jóváírással korrigálni.De tőlem legyen igazatok. Fel kell jelenti a CIB-et az összes felettes hatóságnál. Majd kiderül, hogy arra a CIB mit lép. Nekem mindegy.
P.s. Remélem, nincs harag. -
dptrsk
addikt
Kockázatok(CSB esetén ebből 3 teljesült volna, mert limiten belül lett volna a hibázás mértéke):
-ELMŰ “rendszerhiba” miatt áttett lakossági tarifáról üzletire
-Telenor “rendszerhiba” miatt 2000 forint helyett 22000 számlát állított ki
-Vodafone “rendszerhiba” miatt nem adta meg az epack-et
-biztosító: megszűnt szerződésre állított ki díjbekérőtszóval résen kell lenni és egy CSB esetén ez macerás, míg fizetési kérelem/QR esetén a kezedben van a kontroll(módosíthatod az összeget)
[ Szerkesztve ]
-
dptrsk
addikt
-
sifarr
senior tag
És de, akciós betét ez is (honlap szerint).
Én a hirdetményt néztem, mert az a hivatalos. Ott a Pay nem az 1.1 Akciós betétek fejezetnél szerepel, hanem az 1.2 Feltételekhez kötött betéteknél.És "de" , lehet ismétlődőre lekötni,
Ez csak szóhasználati kérdés, bár a különbség fontos. A hosszabbítás a feltételek változatlansága mellett történik. (Lényegében ez van a mostani hitelmoratóriumnál. Törlesztő marad, futamidő hosszabbodik.) Azt újra lekötés pedig aktuális feltételekkel egy új ügylet. Az ismétlődés beállíthatósága csak kényelmi szolgáltatás.Én még tudnám ajánlani a tripla3-at, mert ...
Igazad van, ez is jó lehet. Én úgy érzékeltem, hogy nem szeretne sok feltétel teljesítésére figyelni, ezért nem ajánlottam. De lehet, hogy ez csak az én beleérzésem a szavaiba.
A rövidebb futaimdő mellett szólhat a kamatos kamat, de ez csak jelentősebb összegnél észrevehető. A hosszabb mellett az esetleges kamatcsökkenés kivédése. Ebben neki kell döntenie. -
sifarr
senior tag
vagy nem tudom mitől lesz egy betét "akciós".
Én egy elemet látok magyarázatként: az akciós betéteknél van olyan feltétel, ami "egyszeri". Pl új pénz és/vagy új ügyfél. A többi, feltételes betétnél a feltételt ismétlődően is lehet teljesíteni. Az viszont igaz, hogy minden betétnek "vége". Minden ajánlat a következő hirdetményig érvényes.Itt akkor lehet én feltételeztem, hogy a hosszabbításon azt érti,
Szerintem jól feltételezted. Én csak azért válaszoltam hosszabban, a szóhasználat tekintetében "szőrözőbben", mert egy esetleges félreértést akartam elkerülni. Nem szerettem volna, ha véletlenül is úgy értette volna a kérdéző, hogy az "újra lekötés" esetében a kamat nem változhat. Ezért írtam nem hosszabbításról, hanem újra lekötésről.... akkor lenne évi 3%, ha 3 havonta a kamat tőkésítésével újra lekötésre kerülne.
Nem. Ha tőkésített kamattal kötöd le újra a betétet, akkor a 2. lekötési periódusra magasabb lesz a kiszámolt, tényleges kamat az előzőhöz képest. Ebben az esetben kamatos kamattal kell számolni.
Ne tévesszen meg a hirdetményben szereplő EBKM. Az EBKM csak a lekötés futamidejének kamatlábát évesíti, nem számol az újra lekötés esetével. -
sifarr
senior tag
Szerintem ebben a végében tévedsz.
Az bizony megesik olykor/sokszor (nem kívánt rész törlendő). Akár ebben is.... ha igazad lenne, akkor ... Pont annyit, amit ha négyszer egymás (~1év) után tőkésítve kötök le, akkor kijön az évi ~3%:
1,007397777777777777777^4 =1,02992109623863644644
Azért itt nekem még mindig nem stimmel valami.
Az EBKM-et század pontossággal kell megadni. Az 1,02992109623863644644-ből viszont a kerekítéssel 1,0299 lesz, azaz 2,99. Ez sem 3 % kamatnak, sem 3 % EBKM-nek nem felel meg. Pedig a Gránit mindkettőre 3-at ír.
A megoldás (feloldás) kulcsa lehet az, hogy a kamatszámításnál 360 nap/évvel számolnak, az EBKM-nél pedig 365 nap/évvel. Az az 5 nap különbség kiadhatja azt a különbséget, ami a 0,75 és a 0,739777 között van.
Le kellene tesztelni. Köss le 100 ezret 3 hónapra, kamat tőkésítéssel ismétlődő lekötéssel, s 4. periódus után kiderül, mit fizet a bank. 3 ezret, kevesebbet, többet? Kiderülne. -
sifarr
senior tag
-
sifarr
senior tag
rohadt-rohadt sok számolással rájöttem ...
A példádon én is felbuzdultam és számolgattam. (De előtte ittam egy Unicumot! )
Szóval. Az EBKM-nél 365 nap/évvel kötelező számolnia a bankoknak az összehasonlíthatóság miatt. De nekik nem kötelező ezzel számolni! A bank számolhat 360 napos évvel is. Utóbbi esetben az EBKM egy picivel mindig magasabb, mint a kamatláb.A Gránit 365 nappal számol. A kamat 3 %, egy napra 0,0082191780821918. Ha ezt beszorzod 90-nel, akkor az eredmény 0,7397260273972603. Eddig ugyanaz, mint amit te is számoltál.
Viszont a lekötésnél a Gránit a lekötés napjához hozzáad 3 hónapot (nem 90 napot).
A te lekötéseid pont 90 napos lekötési időt eredményeztek. Viszont ha pl. június 1-én kötsz le 3 hónapra, akkor augusztus végén lesz a lejárat, a periódus hossza pedig 92 nap. Több kamatot is fognak arra a negyedévre fizetni. A negyedéves tényleges kamat változik a napok száma függvényében, de egy év alatt pont a 3 %-ot fog fizetni.
Mivel a Gránit 365-ös évvel számol, ezért a meghirdetett kamat és az EBKM mutató ugyanaz lesz. Ezért ugyanaz a két érték a hirdetményben is pl. a Pay esetében is.
Rossz hírem van. Nincs 340 extra kamat. Nincs fedezete az Unicumodnak.
De hogy vigasztalódj, ha egyszer összefutunk, majd meghívlak rá! -
sifarr
senior tag
... tényleg nem volt világos, hogy a bank, hogyan is számol.
amit írsz azt én is figyelembe vettem, ezért írtam 91,25 napot (365/4, azaz 3 hónap átlagos hossza napokban)
Nem egészen vetted figyelembe. Nincs 91,25 napos (rész)futamidő, nem lehet ilyennel számolni. És nincs a futamidő alatt futamidőn belüli kamatfizetés sem, ezzel sem lehet számolni.
Ott a probléma, hogy te mérnök fejjel gondolkozol. Rád is igaz, mint mindenkire, hogy "nem adhatsz mást, csak mi lényeged". Pedig itt más logikával kell számolni. Nem mérnöki, hanem gazdasági matematikával.A bank tetszése szerint számol 360 vagy 365 napos évvel, és meghatároz egy kamatlábat.
Az EBKM-et viszont 365 nappal kell számolni. De a számolás módját nem a bank határozza meg. Van egy képlet, amit minden banknak ehhez használnia kell. Nincs benne semmiféle kamatos kamat számítgatás.
A számolásnál a bank a kamatláb és a futamidő alapján kiszámítja a tényleges, kifizetendő kamatot. Csak 1 futamidőre! Ezt a kiszámított összeget használja a képletben, ami kiadja az EBKM mutatót.
Ha a bank 360 nappal számolt és a futamidő <= 1 év (365 nap), akkor az EBKM (a képlet alapján) > a kamatlábnál.
Ha a bank 365 nappal számolt és a futamidő <= 1 év, akkor az EBKM = kamatláb.
Viszont, ha a futamidő > 1 év (2-3-5), akkor az EBKM < a kamatlábnál. (Ezzel a lehetőséggel múltkor nem számoltam én sem.)egy jäger-re majd visszahívlak akkor
Megbeszéltük. -
andrás47
senior tag
Üdv ! Köszönöm szépen mindkettőtöknek tnm és sifarr itt az írásokat hát ezt jól kiveséztétek, igen részletesen nem sajnáltátok az időt rá, gratulálok.
Látszik érdekel a dolog titeket is. Igen hosszabbításra gondoltam , ha letelik a lekötött idő maradhat-e ugyanazzal a feltételekkel amivel volt is .
Nekem a 3 hónapos, vagy még inkább a 6-12 hónapos feltörekvő a szimpatikus, mert utóbbinál kevesebb a megkötés, és ha jól értelmeztem törhető, ha nem telt le az idő . Kérdés az ebben az esetben ha pl 6 hónapra lekötöm, és 4 hónap után ki kell vennem mennyi a kamat, ha feltörés történik. Olvasgattam de erre nem táláltam egyértelmű írást vagy nem vettem észre a honlapon. Ha egy bizonyos összeget ráutalok és lekötöm, és három hét múlva lenne még egy összeg, amit rátennék, ezeket külön külön kell kezelnem lekötnöm, mennyire bonyolult ez olyannak aki nem annyira járatos ebben ? Nincs ettől kedvezőbb mint a Gránit erre a célra ? Köszönöm még egyszer ! -
ottalai
lelkes újonc
Elméletben természetesen igazad van.
Csak hozzáteszem:
-Van benne néhány év teszt (beleértve az egész azonnali halasztását is), egy éves éles üzem.
-Nagyjából 150ezer másodlagos számlaazonosító van a "rendszer"-ben. Én még nem olvastam olyan hírt, hogy tömeges elbaszások lennének a rendszerben a másodlagos nyilvántartása miatt.
-Itt azért többségében IT affinitású emberkék vannak, azt gondolom senki nem gondolja, hogy itt az üzenetek faxon mennek, ahol Manci néni küld egy faxot a bankból a Giro-nak, a Giro-nál Pista bácsi bepötyögi egy excel sheet-be és nyom egy mentést.
-Automatizmusok vannak. A Giro keresésnél vállalt végrehajtási válaszideje 1 másodperc, regisztráció, törlés, lekérdezés esetén ez 5 másodperc. A valóságban ez tized másodpercek kérdése, mert másodlagossal indított utalásnál még egy adatcsere is történik a Giro-küldő bank között, és mindezzel együtt az azonnali utalások kb. 90%-a 2 másodperc alatt teljesül.
De elméletben igazad van, természetesen hiba lehet mindenhol.
-
ottalai
lelkes újonc
Abban teljesen igazad van, hogy az említett "hordozáson" nem sokan eshettek át, sőt évforduló sem jöhetett még el tömegesen.
Bár nem tudom pontosan, hogy telco oldalon miként megy a "hordozás", hány szereplős, de mintha ott a régi szolgáltató is érintett lenne. Másodlagos esetén a hordozásnál nincs aktív szerepe a régi szolgáltatónak és nem valami "felülírom" a régi bankot a folyamat. Van eredeti regisztráció, van eredeti regisztráció törlése, új regisztráció bejegyzése. Az utóbbi kettőt az új bank csinálja, a régi csak a törlés részről kap egy értesítést.
Természetesen elfogadom a véleményed a tesztelés menetéről. De nem így történt. Én a telco-hoz sem hasonlítanám a bankszektort kritikusság szempontjából. Bár a telco-t nem ismerem, de egyszerűen elgondolva, azért az más szint, hogy tudsz-e telefonálni, vagy, hogy mi lesz a pénzeddel... Az érintett szereplők száma is nagyságrenddel nagyobb. De itt tényleg nem akarok párhuzamot vonni, sem kisebbíteni a telco szektort és annak nehézségét.
Az azonnali bevezetése kötelező volt minden banki szereplőnek, ebben magán az utaláson túl a másodlagos is core feature volt, nem corner case (corner a fizetési kérelem, mivel az nem kötelező). Lehet, hogy van olyan ismerősöd, aki ebben részt vett, csak meg kell kérdezni mennyire "legyünk már túl rajta" szint volt-e ez a project, és milyen szintű baszogatás ment a témában mind az MNB, mind a Giro részéről. Kiegészítve azzal, hogy bankok többsége már az eredeti indulásra is kész volt, 1-2 szereplő volt, aki nem végzett időre, de ez mindegy. Itt minden tesztelve lett csilliószor. Nem nagyon volt olyan, hogy "vágjuk le, majd lesz valahogy, majd go live után megoldjuk". De persze lehetnek hibák bármely oldalon.
@axioma: Giro oldalról sem a szabványban, sem az üzenet áramlásban nincs "érvényesség lejárata" mező. A Giro oldalon felesleges. Van registration date, time kötelezően, hiszen a használathoz elengedhetetlen, van a 365 nap érvényesség szabály, meg van az actual date. Onnan már csak számolás és végrehajtás kérdése (if/then). Persze a bankok külön tárolhatnak ilyen infót, mert az ő felelősségük az évfordulós felülvizsgálat. De biztosan nem ilyen egyszerű, ezt az IT érintett fórum lakó társak biztosan jobban tudják, mint én. A Giro az egészet csak egy külön riport-tal támogatja, ami a lekérdezéskori napon listázza azokat a másodlagosakat, amelyek regisztrálási évfordulója 40 (igen 40, nem 30) naptári nap múlva elérkezik.
-
ottalai
lelkes újonc
A telco-ért már előre elnézést kértem, de újra: nem akartam minősíteni, nincs ilyen szándék.
Az biztos, hogy telco-ban nehezebb a szolgáltatás kiesést kezelni. A banki folyamatoknál vannak opciók a BCP/DRP szituk kezelésére.
Nemcsak bank-giro viszonylat volt. Annak önmagában semmi értelme nem lett volna. End-to-end orrba-szájba. X bank - Giro - Y bank. Ezernyi minőségi és mennyiségi elvárással.
A george szóra sem érdemes. Ezer oka van/lehet annak.
-
Oliverda
félisten
A CIB-Barion útvonalon be is lehet rá fizetni közvetetten.
"Minden negyedik-ötödik magyar funkcionális analfabéta – derült ki a nemzetközi felmérésekből."
-
axioma
veterán
-
cigam
félisten
Ez fura mert az online kalkulátorral kiszámolt adatokkal a digitális plusz-t hozta ki legjobbnak. De még ha nem is a legolcsóbb ajánlatuk, még így 10ezreket sportolók vele.
Megkérdeztem őket, a PAD alapján ők sem tudnak kalkulációt végezni az elmúlt évről. (Mennyibe került volna, ha náluk van a számlám)Mennyibe kerül a csomagváltás? Napok óta ÁSZF-eket, és díjtáblázatokat olvasok, de most nem találom.
Plusz nem ragaszkodom az SMS-hez, az mindenhol nagyon drága. Amit nem is értek, mivel mindegyik szolgáltatónál létezik korlátlan sms díjcsomag...
Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
cigam
félisten
Köszi! Sajna nem keresek olyan jól, hogy minden hónapban bejöjjön 280k. Viszont akkor a sima Digitális tényleg jobbnak tűnik, 140.- a difi havonta, ami egy év alatt 1680.-
Sőt itt van egy fura kártya is: Gránit most MasterCard. Nem névreszóló, de csak 1390.- az éves díja. Itt is van Applepay, amivel eddig fizetni szoktam, de mi a hátránya a többihez képest?
Köszi, ajánlást már kaptam.Freeware, és akciós programok egy helyen https://www.facebook.com/freewarenews
-
hurjup
csendes tag
Felszines ismereteim vannak a dologrol, de az ingyenesseghez mintha a kovetkezo is hozzajarulna: egy bank nem csak a vevobol, hanem az eladobol is el. Szoval ha egy bolt leszerzodik egy fizetesi szolgaltatoval (pl bank) aki pl terminalt is telepit hozza, akkor minden kartyas tranzakcio utan kemeny szazalekokba kerul a kereskedonek a te "ingyenes" vasarlasod. Pontosabban a fizetesi szolgaltato es a kartyakibocsato meg meg ki tudja kik kozott valahogy szetdobjak ezt a zsozsot. Ezert is vannak (voltak?) regen olyan kondiciok, hogy bizonyos kartyahasznalat folott ingyenes vagy jutanyos a havidij. Es ezert fura nekem hogy ennek a havidij dolognak egyaltalan letalapja van.
Meg perszse az is lehet hogy boduletes marhasag amit irtam, de akkor jon majd valaki okosabb es kijavit... -
dptrsk
addikt
-
vnorbi
aktív tag
Kamatjóváírás nincs, de a napi visszaváltási árfolyamba beépül az addig a napig járó teljes kamat. Így jön ki, hogy a Kincstárnál ugyan a tőke 99,75%-át adják vissza, ha nem a kamatjuttatás napját követő napokban váltod vissza a papírt, de 26 nap után a 99,75% mellé járó kamat miatt már 100% fölött fizetnek vissza.
Más forgalmazónál általában nem adják meg a 99,75-öt, inkább a 99,50 a jellemző, de a kamatot máshol is kifizetik.
Amúgy a megközelítésed helyes, az emberek többsége készpénznek veszi, hogy ha most ezek a feltételek a visszaváltásra, akkor az így is marad mindig, miközben csak az a biztos, amit te is összegyűjtöttél. Ahogy idézted, a forgalmazók saját üzletszabályzatukban határozzák meg a visszaváltáshoz használt árfolyamjegyzés szabályait, nincs rá garancia, hogy ezek a feltételek így maradnak (mondjuk én nem számítok jelentős változásra).
-
ACE-
addikt
A másik fontos szabály pedig, hogy visszavalthatod a MÁP+ csak egy részét is, pl. 10millioból pl. csak 1 millió kell, akkor az után megkapod ugyanúgy a kamatot, a többi meg kamatozik tovább. És csak a kivett pénzre kell fizetni a 0.25-öt. Ja és a kamatperiódusok után a kamat automatikusan MAP+-ba kerül befektetésre. Szóval ha évente újat veszel még akkor is bőven jobban jársz, és kellően likvid is maradsz.
Revolut (7000 Ft azonnal) Curve (1% visszatérítés 30 napig mindenre)
-
tonyrulez
őstag
• Vannak fordulók: fél év, 1 év, 2 év, 3 év, 4 év, 5 év.
• Ezen fordulók utáni héten 100% áron tudod eladni a papírt, ezen kívül 99,75% árfolyamon. Tehát nem csak fordulókkor tudsz kilépni, hanem bármikor.
• Folyamatosan kamatozik. 27. napon hiába 99,75% értéken tudod eladni, kamattal együtt már egálban vagy, nem vesztesz pénzt.
• Fordulókon a kamatot tőkésítik (és a kamat maga amíg nincs tőkésítve 100%-osan a tied)
• Alapegysége 1Ft, tehát akármennyit kivehetsz, nem kell a teljes összeget.
• Kamatok fordulókra (vagyis első kettő csak féléves, és nem éves): 1.75%, 2%, 4.5%, 5%, 5.5% 6%, EHM 4.95%
• Kamatadómentes
• Kártyás vásárlásnak számít a vétel, így ingyenes
• Bankszámládra visszavezetése szintén ingyenes
• (Kincstárnál nyitni számlát pedig ügyfélkapun keresztül 15 perc alatt lehet, és 1-2 napon belül már él)Likvid, bármikor tudsz kivenni belőle. Inflációtól függ hogy melyik éri meg jobban, ez vagy PMÁP (jelenlegi inflációval ez).
w.miki: Ügyfélkapus számlanyitás/ Elektronikus csatorna igénylése
[ Szerkesztve ]
4 8 15 16 23 42
-
bluekoli
tag
Szia!
Köszi a választ. Most készülök hitelt felvenni, jelenleg egy nagyobb összegű (relatív) megtakarítással rendelkezem.
Oké, én is így gondolkodtam alapból, hogy össze tudom én magam is hasonlítani az egyes bankok hitelajánlatait, nem kell nekem ehhez közvetítő. Csak eddig akárhánnyal beszéltem (más ügyben) mindegyik olyan lyukat beszélt a hasamba, hogy elbizonytalodtam.
Nagyon prémium sem vagyok, inkább csak talán csak egy kicsivel az átlag fölötti megtakarítással és nagyobb havi rendszeres jövedelemmel.
Azt nem tudom még, hogy olyan nem szokott lenni, hogy már x ideje pl. 3 hónapja az adott bankhoz kell érkezzen a havi jövedelmed mielőtt hitelt tudnál tőlük felvenni? Mert ugye ez alapból 3 hónappal megnyújtani azt az időt, amíg hitelhez tudok jutni... -
aktív tag
múlt héten CBA ugyanez: 9k körüli összeget 2x is visszadobta, kártya elsőre ment gond nélkül. 5 perc múlva 30k-t dohányboltban simán sikerült... sajnos rendszeres. van olyan hely (pékség), ahol soha nem sikerül a telefonos fizetés, csak kártya. sok értelme nincs így, GPay sokkal stabilabb, remélem áttérnek idővel rá.
szerk.: sőt, most hogy pörgetem fejben, spar-ban az önkiszolgáló kasszáknál is jártam így. az legalább már biztos, hogy nem boltfüggő
[ Szerkesztve ]
-
egykori
őstag
A múlt héten ki szerettem volna próbálni a Gránit kártyám helyett a telefonnal való fizetést, de a rendszer képtelen volt sokadszori próbálkozás ellenére, hogy aktiválja a szolgáltatást.
Ezek szerint azzal lehet összefüggésben, hogy a rendszer rakoncátlankodik. Egyébként nálam, az én oldalamról minden feltétel adott, minden beállítás rendben volt.
Majd egy-két hét múlva ismét próbálkozom, remélem, nem fog rajtam az "átok".[ Szerkesztve ]
-
egykori
őstag
A Gránit Pay "Digitalizálom" végrehajtásánál.
Arra gondoltam, ha problémák vannak ezen a vonalon, akkor nem engednek be addig újabb ügyfelet a rendszerbe, amíg a hibát el nem hárítják.
Végül is, lehet, semmi köze a kettőnek egymáshoz.Na, most ismét megkíséreltem, de "A digitalizáció sikertelen" válasszal végződik.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Először olvasd el az összefoglalót, ha 0 Ft -os, vagy kedvezményes díjú bankszámlát keresel!
A Topikban a Revolut, (Transfer)Wise, a Megtakarításokkal, és az OTP Bankkal kapcsolatos témákat ne beszéljük meg, mert ezeknek van külön Topikja!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen