- Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
- Microsoft Excel topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Crypto Trade
- Router gondok
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- eBay
- Otthoni hálózat és internet megosztás
-
IT café
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
#90088192
törölt tag
válasz Pubszon #73464 üzenetére
Gondolom a szabály az ha nem önhordo a vezeték/kábel akkor szükséges a mechanikus függesztő huzal, ha pedig elektromos vezetőnek akarjuk használni, akkor acél magosnak alumínium kopennyel, kell lenni mint minimum.
Gondolom valahol ezt ne így csinálták, aztán jön a susmus mert nem tudják miért is történt ami történt. -
#90088192
törölt tag
válasz tordaitibi #73561 üzenetére
Hello
Láttam ilyen megoldást szépészeti eszközben, kapaszkodj meg a cső maga a víztérben(gőz) volt gumi szigeteléssel a végéi kilógtak. Így van elszigetelve.
Úgyhogy ha kellően kicsi a nyomás lehet leválasztó transzformátorral direktbe használni
[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
válasz tordaitibi #73561 üzenetére
Neked ment amit írtam, nem tudom miért sikerült így
-
#90088192
törölt tag
Lehet hülyén hangzik, de az a motor, nem oda valósi, attól függetlenül mit gondolt a szerző/nem tervező mérnök.
A te esetedben a ventilátor túl kicsi, és nem is igazan hatasos, amit tehetsz, az alján latom perforált lemez van, beraksz egy pár ventilátort, hogy azok a motorra fújják a levegőt, felülre meg szintúgy perforált lemezt raksz.
A másik megoldás, kidobod a motort és raksz egy pici asszinkron motort ami 230V/50Hz 1 fázisról üzemeltethető. Több helyet ker, de kb sosem lesz vele bajod.
Mennyit forog a kis motorod?[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
Hello
80mm-120mm DC ventilátor, amit a számítógépekben is használnak, fel is tudod csavarozni a lukas lemezre. 12V kell neki aztán mehet(Vagy amit a gyártó mond mert van 230V-rol üzemelő is, de azt SZIGORÚAN BELÜLRE kell rakni!)
Azt viszont nem tudom garantálni, hogy a motor nincs alulméretezve nyomatékigény szempontjából, így azt sem, hogy a hűtés segíteni fog neki hosszú tavon, vagy a túláram miatt így is úgy is meg fog halni
[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
Szia
Nekem úgy sikerült megérteni, hogy a tranzisztor paramétereket gyakorlatilag egy ellenállás hálózatra hajaznak. A bázis munkapont beállítása feszültség osztóval úgy történik hogyha a kollektor hoz közelebb eső ellenállás mondjuk 9 akkor az emmiterhez eső 10 értékű ha jól emlékszem. Az arányból következik hogy a bázisra 1/10 áram fog folyni a felső ellenálláshoz képest. Ami a legtöbb esetben ųA nagyság rend. Az osztón folyó áram hostabilitast és nagyobb tűrést ad a feszültség ingadozásokra anélkül, hogy komolyabb változás állna be a munka pontban.
A bázis potenciál még 0.7V kell hogy legyen, mert a bemenet egy nyitó irányú SI dióda karakterisztika, vagyis az apja nem lineáris. Ami eszméletlen torzítást okoz, hangfrekvenciás felhasználásban.
-
#90088192
törölt tag
válasz tordaitibi #73836 üzenetére
Váltó kapcsolás vezérel 1-et, a kettő a váltó kapcsolásba kötött reléből
Az emberi elme gyönyörei
[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
válasz tordaitibi #73838 üzenetére
Most éppen PIC mikro kontrollerrel szenvedek, el tudok mindent is képzelni
-
#90088192
törölt tag
válasz Speeedfire #73884 üzenetére
Lehet a generátor gerjesztés okozza a bajt, kb 200E km után várható a kefék olyan kopása, ami már zajossá teheti.
Érdemes a feszültség szabályzót kiszedni, azon vannak a kefék.
Nem kerül semmibe, de legalább könnyen kizárható -
#90088192
törölt tag
Azért létezik olyan leválasztó trafó ahol a primer és szekunder között földelő "fólia" tálalható.
Ott azért a villám se hülye, hogy a turista utat válassza a sok nevezetességgel.
Vagyis elegendő idő áll rendelkezésre az áramkör megszakítására, illetve a trafó makacssága a Lenz törvény miatt, elég jól ki tudja simítani az ilyen problémákat.
Persze a legkritikusabb helyeken Faraday kaliczka és akkumlátor. Oda aztán villám nem teszi be a feszültséget.
Aztán amikor nincs villám, tölteni kell az akkumulátort.
Ennyi a megoldás
-
#90088192
törölt tag
Ne haragudjatok, azt kérdezte a kolléga, hogyan lehet a legszebben megcsinálni, eszközpark, és anyagi vonzat nélkül.
Tudom még lehet mekkenteni, de ha profi megoldást akar akkor az van amit mondtam. -
#90088192
törölt tag
Hello Mindenkinek
Lenne egy trükkös kérdés, van egy Hall-effekten alapuló DC árammérő berendezésem ami képes + es - tartományban működni, de ezt nekem minden esetben + tartományba kell lefordítanom a ADC szamara(2 darab ADC ami külön a + és külön a - tartományt meri).
A Hall szenzor kimenete áram generátoros, vagyis -14V es +14V között bármilyen feszültséget elő tudok állítani, függően a mért áram irányától és nagyságától
Mivel a Hall jeladó földfüggetlen, ebből kellene 0-4V ig terjedő jelet gyártanom úgy hogy az egyik ADC a +-ot merje, a másik meg a negatívot amit átfordítunk pozitív tartományba.Ötletek?
-
#90088192
törölt tag
Monostabil multivibrator a neve
Es a linkelt talalatok kozott kb 1 millio fele megvalositas. -
#90088192
törölt tag
-
#90088192
törölt tag
válasz tordaitibi #74401 üzenetére
A LED-es irányjelzőhöz van ütemadó(Nagyon kicsi terheléssel is tartja az ütemet), ami kapcsolgathat egy komolyabb relét/kontaktort, vagy akar többet is
[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
válasz tordaitibi #74405 üzenetére
Az ütemadónak(ami LED-hez van) mindegy hogy LED vagy relé, ezert írtam, vagyis az eredeti ötleted működik, mert az volt a baj. Csak relé kell meg diódák az ütemadó melle, és örökös darab.
Úgy képzeld el, amit láttam az egy egyenes vonal, és a két végen van 1 db nyíl ami 2X45 fokos egyenesből áll.
[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
válasz tordaitibi #74408 üzenetére
Na az nekem maradt ki
Elnézést -
#90088192
törölt tag
válasz tordaitibi #74542 üzenetére
Zárlatos?
Mint ötlet, volt távirányítós autómban folyamatosan behaltak, onnan gondolom
Nem -bírták az iranyvaltassal járó tüskéket -
#90088192
törölt tag
Ide azért érdemes hozzátenni, függ a trafó kialakításától, volt ház ami emiatt égett le. Lusta volt a villanyszerelő dedikált csengő trafót használni, helyette a halogén számára gyártott trafót tolta be a körbe. Az egy túlméretezett csoda üresjáratban rengeteg veszteséggel.
A tetőtérben addig addig melegedett a folyamatos üzem miatt amíg fel nem sikerült gyújtani. -
#90088192
törölt tag
válasz tordaitibi #74781 üzenetére
Most éppen a szúnyogok és a harapós cápák export időszaka van, kérem leadni a rendelést, és postázom is
-
#90088192
törölt tag
-
#90088192
törölt tag
Most találtam, valaki ezzel Tököl
-
#90088192
törölt tag
válasz Batman2 #74814 üzenetére
Ahogy én értettem van 2 db lámpád ami független egymástól, és van egy 3. Ami csak akkor működhet havaz előző 2 ki van kapcsolva.
Megoldás kell 2db relé amiknek a NC érintkezőit sorba kötöd míg a tekercseket egy-egy lámpára.Az így kapott kapcsolás semmi nyűgöt nem hordoz magába
-
#90088192
törölt tag
-
#90088192
törölt tag
válasz Barret001 #74885 üzenetére
Kicsit érdekesnek tartom a leírtak alapján bár nem kizárt. Az univerzális motor aminek mindegy. Itt most az van írva hogy állandó mágnes tálalható a motorban. Ha az igaz, és mondjuk a forgó rész az állandó mágnes akkor nem működne DC motorként max szinkron gépként de ugye azt asszinkron módon kell indítani ha jól emlékszem . Ha az állórész az állandó mágnes akkor kell egy kommutátor, akkor meg már majdnem egy univerzális motor. Költséget takarítottak meg az állórész tekercselésen. De egy rakat hátránya van, mint a nagyon limitált fluxus és ezzel a nyomaték is. Aztán ki tudja, lehet másoltak mindent ész nélkül
-
#90088192
törölt tag
válasz darvinya #74888 üzenetére
A kommutátor is egyenirányító hiszen a neve is mutatja kommutál azaz felcserél vagyis a váltakozó áram folyásának irányát cseréli fel igaz működhet mindkét irányba ezért is képes a DC motor forogni
A diódás egyenirányító meg felesleges extra költség hiszen forgó mágneses mezőt kell előállítani mindkét áram nemből, vagyis ha működik DC-vel akkor kell kommutátor, vagy elektronika
Ezért nem értem mi volt a nagy buli az állandó magnessel.Nekem furcsa
-
#90088192
törölt tag
válasz darvinya #74890 üzenetére
A brusless motor eredetileg asszinkron néven futott csak AC üzemmód, a DC verzió gyakorlatilag egy léptető motor, vagyis impulzus állítja elő a forgó mágneses mezőt.A szinkron motorban az A forgó része és nem fegyverzetnek hívják hanem forgó résznek. Az asszinkron motor forgó részét rövidre zárják indításhoz és amikor eléri az asszinkron fordulatot akkor kapcsoljak rá a gerjesztést ami berántja szinkron módba.
[ Szerkesztve ]
-
#90088192
törölt tag
válasz tordaitibi #74892 üzenetére
Mármint mint értek félre?
-
#90088192
törölt tag
válasz tordaitibi #74899 üzenetére
Ne haragudj Idezem amit irtam:
A kommutátor is egyenirányító hiszen a neve is mutatja kommutál azaz felcserél vagyis a váltakozó áram folyásának irányát cseréli fel igaz működhet mindkét irányba ezért is képes a DC motor forogni
Pontosan ezt írtam működhet mindkét irányba vagyis "Inverter" vagy váltvairányító, ezert tud a DC motor működni
Az univerzális motor, tudom hogy azért univerzális, ezert is írtam az állandó mágnessel ezt a funkcióját elvesztette
Utolsó mondatod, pedig pontosan az amit én is mondtam, mint saját következtetés, nem mint teny
-
#90088192
törölt tag
válasz tordaitibi #74901 üzenetére
Miért lenne baj, csak biztosra akarok menni, hogy jól tudom
Köszönöm a kiegészítést
-
#90088192
törölt tag
válasz Batman2 #75017 üzenetére
A ciklikus/melykisutest elviselő akkumulátorok egyik nagyon fontos paramétere, a max kivehető áram! Egy 150Ah kapacitású mély kisütést elviselő akkumulátor kb 40A kezdeti árammal terhelhető károsodás nélkül. Ezért nem jó indító akkumulátornak az autókban.
Előnye ~ de 1.8V-os cella feszültségig kisüthető, VRLA fajta, büntetlenül.
~ 2.25V a Float ha készenléti üzemben működik.
Az autókban használt akkumulátor kb fordított a paraméterek tekintetében, az indító áram 500A -től kezdődik, de nem szeret ~2V alá menni cellákként.
Vagyis a névleges kapacitása NEM vehető ki büntetlenül.Így mellékesen, most töltök egy 90Ah autó akkumulátort ami 0V rá volt kisütve, nem tudom milyen hosszú ideje.
A trükk a megindításnál, stabil 13.8V a kapcsokon, a kapcsoló üzemű tápra jellemző nagyfrekvenciás lüktetéssel. Egy fél nap alatt eljutottam odáig, hogy 2A-re állítottam a töltőt, és így szép lassan vissza alakítja a lemezek felületét. Itt rontja el majdnem mindenki!
Nem szabad C/10-zzel tölteni, hanem minnél lassabban.Nem lesz 100% a kapacitás tekintetében, de szerintem újra indító képes lesz.
Egy autó akkumulátort már vissza hoztam ezzel a módszerrel.
-
#90088192
törölt tag
válasz Batman2 #75022 üzenetére
Ahogy nekem lejön a Ca azért is kell, hogy mechanikai stabilitást adjon(Csak saját gondolat, kérem javítani ha nem jo ). Vagyis egy helyhez kötött akkumulátor eseteben, teljesen lényegtelen, főleg ha a kivehető áram maximalizálva van.
Ergo nem értem teljesen miért vetted meg az első sorban azt az akkumulátort, hiszen, az én elgondolásom szerint Sehogy sem lett volna jo, ami a paraméterekből lejön.
Tudom olcsó volt....Az angol nyelvterületen van egy mondás: I'm too pour to buy cheap things
Kb annyit tesz, hogy túl szegény vagyok, ahhoz hogy olcsó vacakot vegyek. Ugye azzal többszörösét fizeti ki az ember.
-
#90088192
törölt tag
válasz tordaitibi #75176 üzenetére
Sajnos nyelvi antitalentum vagyok, amikor megkérdezik, hány nyelvet beszélek, akkor 1.5 szokott kijönni.
0.9 magyar, és 0.6 angol.
Az írás még kb 1-re jön ki.
Nem direkt nagyzok, itt a fórumon próbálom az agyam életben tartani.
-
#90088192
törölt tag
válasz #46372352 #75241 üzenetére
Insulation Displacement Connectors
Magyarul kb annyit tesz, hogy fizikailag kiszorítja a szigetelő anyagot az elektromos csatlakozásból. A régi IDE kábeleken, de kb az összes szalag kábel ilyen csatlakozás tálalható.
-
#90088192
törölt tag
válasz csabyka666 #75266 üzenetére
2db hősugárzó sorba kapcsolva, 1/4 teljesítmény, igaz a fázis hasításos módszer nem fog működni elég nagy a valószínűsége
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Adatmentés - HDD - SSD - Flash
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Folytatást kap az Uncharted mozifilm
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Autós topik
- Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
- Kertészet, mezőgazdaság topik
- Melyik tápegységet vegyem?
- Rendkívül ütőképesnek tűnik az újragondolt Apple tv
- További aktív témák...