Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz tixem #8 üzenetére

    A franczia SUV adó pl. elég egyértelműen van megfogalmazva: 1800 kg fölött minden további kilogrammért 10 €-t fizetsz az államnak vásárláskor. Szerintem ez aligha lehetetleníti el a földúton haladó terepjárósokat, hiszen ott épp az a lényeg, hogy minél könnyebb legyen a jármű, ha nem akarsz eső után sártengerbe süllyedni. Bár azt hiszem volt kimutatásuk arról is, hogy Párizsban ~1400 kg az autók átlag tömege, vidéken meg csak ~1200 kg (ezek nem pontos számok). Van egy olyan érzésem, hogy ez globális jelenség, s Budapesten meg az ausztrál nagyvárosokban összpontosul valójában az SUV-k többsége, nem pedig az "én nem divatból vettem" felhasználóknál.

    #10Robitrix : Ausztrália abban is más, hogy a fejlett világ egyik leggyalázatosabb üzemanyag ellátó hálózatával rendelkezik. Európával ellentétben saját kőolaj finomítási kapacitásuk szinte nincs és stratégiai készletük is minimális, mindenben Szingapúrra és Dél-kelet Ázsiára hagyatkoznak. Szóval legalább annyi érvük lenne kicsit csökkenteni az olajtól való függésüket, mint amennyi ellene szól.

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz tixem #12 üzenetére

    Fiat Panda 4x4, Dangel 4x4-ek, de szerintem még az alap Subaruk is bőven beférnek ez alá a korlát alá, ha valaki szentül meg van győződve arról, hogy csak az állandó összkerékmeghajtás az igazi, a viszkókuplungos/elektrohidraulikus rendszerek pedig alkalmatlanok a számára.
    A baj általában az, hogy túlzásokba esnek az emberek és rögtön Pinzgauer meg Lapplander terepjáró képességű járművekben gondolkoznak, holott sokaknak egy Sandero Stepway kategóriás softroader is elég lenne.

  • Feketelaszlo

    senior tag

    válasz tixem #18 üzenetére

    Arra építették, hogy indítás után gyorsan bemelegedjen és rögtön munkához láthasson vele az elkényelmesedett nyugati felhasználó, hát persze hogy kicsi a hűtőköre :DDD (a 660 köbcentis japán-belpiacos Jimny ugyanez a tervezési filozófia)
    A 4 literes Land Cruiser féle monstrumokat meg lehet negyed óráig előmelegíteni, az meg a másik véglet ami amiatt nem lesz alkalmas egy csomó feladatra, hiába királyi a kényelem odabent.

    (#19) Sinesol: Elektromos autók egyelőre kivételek a SUV-adó alól, bár szerintem ott is hasznos volna egy korlát, hogy szépen lassan az akkusűrűség növelése és tucatmodellek fejlesztése felé tereljék a gyártókat a nagy haszonkulcsú luxus hodályok helyett.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák