Új hozzászólás Aktív témák
-
Feketelaszlo
senior tag
A franczia SUV adó pl. elég egyértelműen van megfogalmazva: 1800 kg fölött minden további kilogrammért 10 €-t fizetsz az államnak vásárláskor. Szerintem ez aligha lehetetleníti el a földúton haladó terepjárósokat, hiszen ott épp az a lényeg, hogy minél könnyebb legyen a jármű, ha nem akarsz eső után sártengerbe süllyedni. Bár azt hiszem volt kimutatásuk arról is, hogy Párizsban ~1400 kg az autók átlag tömege, vidéken meg csak ~1200 kg (ezek nem pontos számok). Van egy olyan érzésem, hogy ez globális jelenség, s Budapesten meg az ausztrál nagyvárosokban összpontosul valójában az SUV-k többsége, nem pedig az "én nem divatból vettem" felhasználóknál.
#10Robitrix : Ausztrália abban is más, hogy a fejlett világ egyik leggyalázatosabb üzemanyag ellátó hálózatával rendelkezik. Európával ellentétben saját kőolaj finomítási kapacitásuk szinte nincs és stratégiai készletük is minimális, mindenben Szingapúrra és Dél-kelet Ázsiára hagyatkoznak. Szóval legalább annyi érvük lenne kicsit csökkenteni az olajtól való függésüket, mint amennyi ellene szól.
-
Feketelaszlo
senior tag
Fiat Panda 4x4, Dangel 4x4-ek, de szerintem még az alap Subaruk is bőven beférnek ez alá a korlát alá, ha valaki szentül meg van győződve arról, hogy csak az állandó összkerékmeghajtás az igazi, a viszkókuplungos/elektrohidraulikus rendszerek pedig alkalmatlanok a számára.
A baj általában az, hogy túlzásokba esnek az emberek és rögtön Pinzgauer meg Lapplander terepjáró képességű járművekben gondolkoznak, holott sokaknak egy Sandero Stepway kategóriás softroader is elég lenne. -
Feketelaszlo
senior tag
Arra építették, hogy indítás után gyorsan bemelegedjen és rögtön munkához láthasson vele az elkényelmesedett nyugati felhasználó, hát persze hogy kicsi a hűtőköre (a 660 köbcentis japán-belpiacos Jimny ugyanez a tervezési filozófia)
A 4 literes Land Cruiser féle monstrumokat meg lehet negyed óráig előmelegíteni, az meg a másik véglet ami amiatt nem lesz alkalmas egy csomó feladatra, hiába királyi a kényelem odabent.(#19) Sinesol: Elektromos autók egyelőre kivételek a SUV-adó alól, bár szerintem ott is hasznos volna egy korlát, hogy szépen lassan az akkusűrűség növelése és tucatmodellek fejlesztése felé tereljék a gyártókat a nagy haszonkulcsú luxus hodályok helyett.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- GARIS!! Gamer PC/Ryzen 5 2600/RTX 2060Super 8 GB/16 GB/250 SSD/1 TB HDD
- Kezdődik újra a bányászszezon! Rig Építés/karbantartás/felügyelés stb.
- Eladó hibátlan Sony PlayStation 5 (PS5) Slim Konzol (1TB), 2 Kontroller (+ Diablo IV opcionálisan)
- AMD Gamer PC / AMD Radeon RX 7900 XTX / AMD Ryzen 7 7800 X3D
- iphone 14 Pro Max 128gb, független, makulátlan, 100% akku
- Lovelec Teraka 630Wh 95Nm. Tuningolt Ebike
- Motorola Edge 40, 8/256GB, újszerű, MediaMarkt garancia 2026.02.07-ig Eladó!
- Asztali PC i5-2500, Intel alaplap
- JÉZUS EVANGÉLIUMA - bármi megtanulható, ha: akarom-hiszem-tanulom-csinálom-tapasztalom-megértem-élem
- Garázsvásár! LGA1150, LGA1155, AM4 alaplapok, processzorok, DDR2, DDR3 memóriák