Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • #71562240

    törölt tag

    válasz shouryuken #37313 üzenetére

    Upgrade-nek elvileg upgrade, de azért megfontolandó, hogy a 315 (és a 316) hangja igencsak jól eltalált az árához képest (a megjelenése idején nem véletlenül emlegették a szakírók, hogy végre egy hasonló best buy a NAD-tól, mint a 3020 volt anno), úgyhogy nem teljesen biztos, hogy a 320-as hangja legalább ugyanannyira tetszeni fog, bár összességében elvileg-gyakorlatilag jobb. Nem árt előtte meghallgatózni, amellett hogy mint mondtam én ugyan nem állnék neki holmi házimozi indokokkal a hangberendezésem variálásának.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz blattida #37316 üzenetére

    Azt egyelőre én szabom meg, hogy mi az igazi, rendes film, nem pedig mások. :Y

    "De én vagyok a bíró most
    Én vagyok, ki törvényt oszt
    Én szabom meg, mit szabad
    Hej, hát gondold meg magad

    Én mérem az értéket
    Én adom a mértéket
    S ki nem barát, az ellenség
    Annak nem lesz békesség"

  • #71562240

    törölt tag

    válasz blattida #37319 üzenetére

    Nem addig a'! Nagy Testvér mindent lát!

    "Békétlen, békétlen
    békétlen népet örzünk
    Hálátlan, hálátlan
    hálátlan sportot űzünk
    Szívükben szenvedély
    lelkükben lázadás
    Vaskézzel fojtjuk el
    Mer' nem hat rájuk semmi más

    Éretlen, éretlen
    éretlen még a szóra
    Nem képes, nem képes
    Nem képes önkontrollra
    Fejükben zürzavar
    vérükben árulás
    Kell hát a túlerő
    Mert nem hat rájuk semmi más"

    "Ha kiugrik a hámból
    túl vad a kanca
    Nálunk van az ostor
    üssünk most rajta

    Kezünkben a zabla,
    Nyomjuk a szájba, hej

    Akárhonnan fúj a szél
    jövőre, jövőre
    Szegényembert mindig ér
    sej, a szembeszél
    Fogjuk hát ki a szelet
    előre, előre
    Kit a talpán alul ér
    sej, az nem beszél"

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Afterdark #37327 üzenetére

    Az a Kenwood egy jópofa erősítő (nem véletlen a típusszámozása, lásd NAD 3020), fénykorában a 200 fontos ársáv egyik okkal népszerű szereplője volt. Nem a világ legeslegrészletezőbb hangú erősítője, de kellemes, meleg, muzikális, hallgathatós hangja van (kicsit mélytúlsúlyos, kicsit talán tompa karakterű), úgyhogy szerintem jól illene a hangdobozodhoz, de ez jellegben kb ugyanannyira igaz a Rotelre is. A Rotel azonban kicsit frissebb-fiatalosabb és előkelőbb, de kicsit többe is kerül. Nem lehet egyértelmű tanácsot adni, mindegyikre jól költenéd el a nem egyforma nagyságú pénzt. Kicsit lejjebb alkudva a Kenwood árát talán egyértelműbb lenne a döntés, úgy értve, hogy a Rotelhez képest megtakarított pénzt például jobb kábelekre költhetnéd, és az kiegyenlíthetné a Rotel enyhe előnyét.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Afterdark #37330 üzenetére

    Ja látom, hogy van már 25ezres minimálár a Rotelre, eddig csak a 30ezres villámárat néztem. Ha a készülékek korabeli új árát nézzük, akkor a NAD 3020 fölött vagyunk, ha a hangminőséget, akkor körülbelül annak a szintjén, más erényekkel, más hibákkal, ízlés kérdése is, hogy ki mit gondol róluk. A NAD 3020 nagyon olcsón adott értékes és érdekes hangot, így aztán a használt áruk kb. kiegyenlítődik, mert a NAD-nak kisebb volt az értékvesztése, hiszen mindenki keresi.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Afterdark #37337 üzenetére

    Ha esetleg nem jönne össze az ION (alkudd le 40ezerre), azért a Rotel phono-ját nem temetném eleve, nem olyan vacak az.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Slownz #37339 üzenetére

    Amikor ajánlottam a kollégának erősítőket, láttam, hogy a tiedet se vitték még el, gondolkoztam is rajta, hogy említem neki, de végül nem tettem, mert valószínűsítettem, hogy nem igazán illene a hangdobozához. Persze akár ki is próbálhatnátok, hátha mégis bejön a dolog.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Afterdark #37351 üzenetére

    Hangszórókábelt például a Gale, Audioquest, QED... típusai között keress, a pénztárcádtól függően. Interkonnekt ügyben is kezd az ismerkedést a Kácsa Audiónál és a Hi-Fi Barlangban, ott vannak leginkább olyan büdzsé árszintűek, ami neked szóba jöhet. Kábeleket el lehet vinni kölcsönbe, letét ellenében, tehát sokfélét kipróbálhatsz mielőtt döntesz a vásárlásról.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz KisTücsök #37362 üzenetére

    Nagy súlycsoportkülönbség azért nincsen köztük, nagyjából egy kaszthoz (alsó audiofil) tartoznak. Iszonyú nagy karakterkülönbség sincs a hangjuk között, de a 8000CD SE inkább energikus, az Alpha 6 inkább finomkodós karakterű, éppenséggel jól ellennének egymással mint a befőtt, de különösebb szinergia nem biztos hogy kialakulna köztük. Én inkább arra lennék kíváncsi, hogy a JMLab-bal hogy működne együtt az Arcam, illetve az Arcammal a JMLab - lásd eléggé háklis hangdoboz, kissé háklis erősítő. De lehet, hogy jól sülne el, ki kéne próbálni.

    Alátét ügyben sokmindenki próbált itt már sokmindenfélét, éppenséggel a fo:Q-ról is esett szó, ha jól emlékszem Krichd dícsérgette legutóbb őket, keress vissza a topikban. Egyúttal ez egy olyan tétel véleményem szerint, ami sokkal olcsóbban megoldható házi eszközökkel, és a profi cuccokat megközelítő eredményességgel. Én például kord bársonyból szoktam magamnak alátéteket készíteni. Mármint nem magamnak, hanem a készülékeim számára, hehe.

    (#37353) Afterdark Andorra egyébként éppen az ízlés kialakításának fontosságára utalt, nem arra, hogy ízléssel kéne születni. Ő sokszor hangsúlyozza, hogy ne mások tanácsai alapján válasszanak a tanácskérők készüléket, hanem mindenki szerezze meg a saját tapasztalatait, és azután vásároljon, és ebben persze nagyrészt igaza is van, kivéve, hogy tanácsot kérni jobbára éppen azok szoktak, akiknek nincs meg a módjuk, hogy még a sürgetős vásárlás előtt hallgatásos tapasztalatokat szerezzenek, és megtalálják az ízlésüket. Ez néha kissé ördögi kör, de a lényeg, hogy semmi olyan nem történt, ami miatt ki kellett volna akadnod. Tudnod kell, hogy az egyrészt egy jó dolog, hogy mi tapasztaltabbak (mert magamat oda sorolom :B ) tanácsokat, segítségeket adunk a szegény kis klapecoknak, hogy merre induljanak, de ez egyúttal valamelyest felelőtlenség is részünkről, hiszen a hifi tényleg egy nagyon szubjektív műfaj, egyiknek ez tetszik, másiknak az, harmadiknak amaz (negyediknek emez, ötödiknek amamaz, hatodiknak...), és a közmegegyezések is csak tendenciaszerűen érvényesülnek, mindenre van kivétel.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz blattida #37365 üzenetére

    A kategóriasúlyozásban mutatkozó véleménykülönbségünket éppenséggel nem szünteti meg, de ha jól értettem, itt most az Audiolab 8000 CD és az Arcam Alpha 6 erősítő (tehát nem a CD-játszó) lehetséges együttműködéséről volt szó, én legalábbis ennek alapján reagáltam.
    Az igaz, hogy Arcam Alpha 8 kb egyenlő szintű az Audiolab 8000 szinttel, de Alpha 6 nincs nagyon alatta az Alpha 8-nak, sem árban, sem minőségben, ezért mertem mondani, hogy az Audiolab 8000 és az Arcam Alpha 6 között azért nincs akkora súlycsoportkülönbség, mint Klicsko és Madár között. Egy kaszton belüliek, reálisan társíthatóak szerintem - mármint a 8000 és a 6. Múltkor (még az univerzumos időkben) Madár kevesebbet fogyasztott, és eggyel feljebbi súlycsoportban is szerzett világbajnoki címet, szerintem az Alpha 6 hasonlóképpen képes az Audiolab 8000 súlycsoportjában versenyezni (árkülönbség sem nagy). Na mindegy, úgyse ezeket fogja KisTücsök megvenni.

    Az általam készített kordbársony alátétek olyanok, hogy darabját milliós (fél darabját félmilliós) áron vinnék el tőlem, ha adnám. De nem adom.

    Mindenkihez! - akit illet. Ha már kulturáltságról beszélünk, írjuk rövid u-val, mert úgy kulturált! :)

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz andorra #37370 üzenetére

    Én csak annyit tudok mondani, hogy holmi FLAC-huszárok hozzámszólásaira rá se nézek...
    (Az jutott eszembe, hogy meg kéne hekkelni az iskolai történelemkönyveket. Olyan szívesen olvasnék olyasmit, hogy: "...és akkor a Hadik András vezette FLAC huszárok a jobbszárnyon Esze Tamás MP3 talpasai elé vágva streameltek az anatóliai APE janicsárok hibajavító kódjainak algoritmusai felé..., ...a tábori lelkész "Ogg vorbiscum" felkiáltással áldotta meg a csatatéren heverő halottakat.." )

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Pecc #37372 üzenetére

    Létezik, még abban az esetben is, ha a loudness alatt afféle loudness gombot értesz, nem pedig önmagában a hangszínszabályzót - minthogy nyilván valóban afféle kapcsolható loudnessre gondoltál. (Nem véletlenül nem nevezek meg most konkrét típusokat, mivel nekem is utána kéne járnom, hogy melyekben áll ez így össze, de találsz ilyeneket.) Ezzel együtt, természetesen mi itt csak lebeszélni tudunk a loudnessel való foglalkozásról - ezért sem kezdtem ilyen típusokat gyűjtögetni, mondhatni "elvből".

    (#37379) KisTücsök Értem, ez esetben még inkább fentartanám a véleményemet (nyilván továbbra is Blattidáétól eltérően), hogy bár valószínűleg nem éppen a szinergia világbajnoka lenne egy ilyen társítás, de nem is lenne ördögtől való, ezek összepárosítható készülékek, az Arcam CD játszó felnőne a feladathoz az Audiolab erősítő párjaként. Kb. egy kaszthoz tartoznak, és a habitusuk is lehetővé teszi a gyümölcsöző egymás mellett élést, és idővel, ha egymáshoz szokna a pár két tagja, akár még szerelmi házassággá is alakulhatna az eredetileg inkább érdekházasság.

    (#37384) zodo A HK 980 általában valóban nem számít a legbravúrosabb ár-érték arányú készüléknek, és a ("fémes-csörgős") hangvétele sem elégíti ki mindenki ízlését, én azonban elég jónak tartom, és még kedvelem is, szívesen szoktam hallgatni főleg jobbfajta JBL-lel társítva. Próbáld összehallgatni a JBL-eddel, mert könnyen megeshet, hogy tetszene amit hallasz. (Meg tudna hajtani bazi nagy állódobozt is.)

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz kjani18 #37404 üzenetére

    Azt hittem, ezen már egyszer (kétszer, háromszor) túlestünk. Amikor a placebo hatásról akarunk beszélni, akkor a placebo hatásról fogunk beszélni, és a te kedvedért sem fogunk ez esetben kognitív disszonanciáról beszélni. A te kognitív disszonancia iránti fanatizmusod a jelek szerint gyógyíthatatlan.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz zodo #37411 üzenetére

    A fémes (de még a "csörgős" is) inkább csak a hangszínre utaló, kvázi semleges jelző, egyáltalán nem jelenti azt, hogy emiatt bántó lenne a hangja, ellenben a hifisták többsége inkább a "nemfémes", vagyis lágyabb-puhább-selymesebb hangszínű készülékeket szereti. Ezért írtam, hogy az audiofilek egy része nem annyira kedveli az ilyesmit, de én például szeretem, és mivel te is jól megvagy a hasonló hangvételú JBL-ed "fémes csengésével", könnyen lehet hogy a kiszemelt HK erősítő hangját is (hozzám hasonlóan) nagyobb becsben tartanád, mint sokan mások. Az utóbbi tíz évben nagyon jól össze lettek hangolva a Harman és a JBL készülékei, nem csak azért árulják és demostrálják a Harman elektronikákkal közösen, "párban" a JBL hangdobozokat, mert egy céghez tartoznak, hanem mert tényleg nagyon egységes, összeillő a két márka jellemző hangképe. (A JBL fejhallgatómból is pontosan ugynazt a hangszínt hallom, amit a Harmann elektronikákból-hangdobozokból és a JBL hangdobozokból. Tehát a fémességük nem bántó, hanem inkább pontos, valósághű, "szikár" (nem sukár, mert az a Győzike!). Én nagyra tartom (kedvelem is) azt a sajátos, elég egyedi hangvételt, amit a Harmanok és JBL-ek az utóbbi tíz-tizenöt évben egységesen kialakítottak, és amely általában elég jól felismerhető.

    Menj be a Media Marktba, hallgasd-nézd meg ott az AC-DC at the River Plate és az Adele at the Royal Albert Hall vagy a Diana Krall koncertfilmeket az adott Harmann-JBL párosításokról, és akkor jól érezni fogod hogy milyen jó összjátékról van szó - miközben persze ennek a hangvételnek is megvannak a maga hibái alkalomadtán. A "csörgős" jelzőt azért írtam a fémes mellé,mert a tárgyalt hangvétel a csörgős hangszerek, a cinek hangján hallatszik a leginkább.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz kjani18 #37421 üzenetére

    Ez a szócikked már tényleg hihetetlen (és a jelek szerint tényleg gyógyíthatatlan) fanatizmusról árulkodik, most már látom, hogy mi a háttere az ezirányú buzgólkodásodnak: kényszerképzetté vált üzleti érdek, amelyet erre a topikra is rávetítesz az egyéb működési területedről ideilletéktelenkedve.

    "Én fontosnak tartom a két dolog megkülönböztetését, mert teljesen más élettani hatásokról beszélünk..." Nem igaz! Mi tartjuk fontosnak a két dolog megkülönböztetését, éppen mert két teljesen más dolgot jelent a két fogalom, és te keverted ide rendszeresen a kognitív disszonancia fogalmát olyan helyzetekben, amelyekhez annak semmi köze nem volt.
    "...mert néhányatok ( elnézést, de nem tudok személyesen, csak általánosítva írni, ami bizony hiba ) keveri a két dolgot..." Nem igaz! Te kevered a két dolgot, vagy legalábbis te próbálod a placebó hatást tárgyaló helyzetek Prokrusztész-ágyába mindenáron belegyömöszölni a kognitív disszonancia fogalmát és jelenségét olyankor, amikor az egyáltalán nem oda való, mert nem arról van szó, hanem a placebó hatásról. Volt már arra is példa, hogy itt a topikban a kognitív disszonanciáról beszéltünk, mert az volt a téma, és akkor a kognitív disszonanciáról beszéltünk. De ha a placebó hatásról beszélünk, akkor a placebó hatásról beszélünk.
    "...ezzel jól tudom szemléltetni a célom fontosságát a megbeszéléseimen." Ja hogy te még a topik határain kívül, hivatalos fórumokon is terjeszted, hogy a hifi topikban csupa hülye ül, bezzeg te ezt felismered, mert nagyon-nagyon okos vagy?! Engedtessék meg, hogy a topik lakossága nevében tiltakozzak a hasonló rémhírterjesztés ellen, ez már nem csak őrült fanatizmus, hanem hazug (de legalábbis eltévelyedett) rémhírterjesztés, alaptalan nyilvános vádaskodás, inszinuáció!
    "Célom ( célunk ) egyébként a gyógyszerek hatásvizsgálatakor a placebo hatás mellett, a kognitív disszonancia vizsgálatának bevezetése, bevezettetése, ami ellen a gyógyszergyárak minden eszközzel tiltakoznak ( mint ti )." Ez a szöveged pedig már egy jól felépített összeesküvéselmélet jegyeit mutatja, és nagyon sajnálom, hogy a topikunk a tagsága akaratán kívül, megkérdezetlenül, illetéktelenül, megalapozatlanul szereplőjévé vált a félőrült világmegváltó terveidnek negatív példaként. Egyúttal sajnálom azt a hallgatóságot is, aki az ezirányú kifejtéseidet hallgatja. (Mint köztudomású, én mindenhez értek, mindenben benne voltam már) nos hát gyógyszerkísérletben is részt vettem már vagy tizenöt alkalommal, zömében negyedik fázisúban, de alkalomadtán akár kettesben is, emellett írtam is már elemzést a gyógyszerkísérletek témájáról, tehát elég sokat tudok arról, hogyan működik egy gyógyszerkísérlet, és hogy miért úgy működik. Na most, hogy a gyógyszertárak esetleg tiltakoznak az ellen, hogy önjelölt világmegváltók az indifferens szempontjaikkal még jobban belekavarjanak az amúgy is túlszabályozott és túldimenzionált kérdéskörbe, azon nem csodálkozom, de függetlenül attól, hogy én is el tudnék vitatkozni, hogy a kognitív disszonancia vizsgálatának bevitele a gyógyszerkísérletek folyamatába mennyiben és hogyan lehetne értelmezhető vagy értelmetlen, meg kéne értened végre egy dolgot, amit hiába írok (és írnak a többiek) neked folyamatosan:
    Ebben a topikban értelemszerűen sokszor esik szó a placebó hatásról, és amikor a placebó hatásról beszélünk, akkor a placebó hatásról beszélünk, amely, mint ahogy te is megfogalmazod, természetesen teljesen más élettani hatás, mint a kognitív disszonancia (még ha éppenséggel néha következik is egyik a másikból). Beszélünk itt a topikban néha a kognitív disszonanciáról is, és akkor a kognitív disszonanciáról beszélünk, még ha netán a placebó hatással összefüggésben, annak esetleges folyományaként is. Tehát elég sokszor megesik, hogy a placebó hatásról beszélünk, néha megesik, hogy a kognitív disszonanciáról beszélünk, és éppenséggel megesett már, hogy egyaránt beszéltünk mindkettőről. Mindazonáltal sehogy sem fogod tudni elérni, hogy ha a placebó hatásról beszélünk, mert arról akarunk beszélni, akkor elhigyjük neked, hogy most éppen a kognitív disszonanciáról beszélünk, nem pedig a placebó hatásról. Mégegyszer: amikor a placebó hatásról beszélünk, akkor a placebó hatásról beszélünk, és indifferens, hogy ezen esetekben te el akarod hitetni velünk, hogy nem is arról beszélünk, hanem másról.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz #71562240 #37424 üzenetére

    Gyógyszertárak helyett gyógyszergyárak értendő! :D

    Még egy észrevétel: "...fanatikus nem vagyok, sőt azok felvilágosításával foglalkozom többek közt." - írod, nos erről a "Vert viszen veretlent..." szlogenű mese és a "vak vezet világtalant" szólás jut eszembe, már elnézést.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz kjani18 #37426 üzenetére

    Pusztán annyit kéne megértened (bár ezen egyébként nincs is mit megérteni, mert természetszerűleg látszik), hogy amikor itt a topikban a placebó hatásról beszélünk, akkor a placebó hatásról beszélünk, nem pedig a kognitív disszonanciáról, amit te valami furcsa okból mindenáron el akarsz hitetni velünk.

    (#37431) Peti66 Kik, kiknek?

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz andorra #37434 üzenetére

    Tudományos gondolkodásmód?! Haha, röhögnöm kell, ez a megnevezés csak azt a világméretű történelmi összeesküvést takarja, amellyel a tudósoknak nevezett szabadkőművesek az egész világon elnyomják a hozzám hasonló tisztánlátókat és médiumokat!

    Kam Mária vagyok, audiofil látnok vagyok, okleveles placebómágus vagyok, high-end energiával gyógyítok, távirányítással távgyógyítok és hifi rontáslevétellel foglalkozom, fő eszközöm a Tarot és az angyalkártya valamint különböző ingák és életkristályok, közel áll hozzám az angyalmágia és az antal hiszi... akarom mondani atlantiszi mágia is, közvetítem az angyalok válaszait. Írja meg a CD-játszója keresztnevét és születési évét, én pedig őszinte és hiteles tisztánlátó és kozmikus szeretetsugárzó képességeim révén megtalálok és leveszek az Ön hifi készülékeiről bármilyen rontást és elűzöm a diszharmonikus torzító szellemeket és kitágítom a zeneszobáját körülvevő ji-tereket, az angyalok segítségével szellemi kézrátétel útján a távolból is meggyógyítom a hifi készülékeinek hibáit, akár a tápcsakrájukban, akár a végkarmájukban találhatóak a rontások. Karmikus és számmisztikai szellemerőmmel fél évre előre megjósolom hifikészülék-eladási és vásárlási szándékainak sikerét, anyagi hatásait az Ön pénztárcájára vonatkozólag. A szívcsakraasztrológia segítségével megmondom, hogy melyik hónapban melyik hangdobozt érdemes megvásárolnia, és melyik hatna ártólag az Ön lakásában keresztüláramló kozmikus-mágikus-szellemi-akusztikus-atlantiszi-antananarivói erővonalakra. Szerelmi mágia és atlantiszi mágia illetve rúnakártya segítségével megjavítom az Ön kapcsolatát akár az interkonnektjéhez, akár a hangszórókábeléhez, de még a tápkábelekkel szembeni csalódásait is jóra fordítom, az elhidegült párkapcsolat visszafordításához használom és közvetítem elhunyt szerettei üzeneteit. Olyan asztrológia képlettel dolgozom, ami a kérdés időpontjára van beállítva! Megmutatom és őszintén-hitelesen kielemzem az erősítője aktuális auráját, ehhez az aurafényképezést a tévéképernyőn keresztüli távinfrafrekvenciaközvetítéssel végzem el, és spiritiszta médiumként őszinte-hiteles távgyógyenergiafrekvenciaküldéssel segítek az erősítője aurájának meggyógyításában, tisztításában, feltámasztásában, felszentelésében. Mindehhez az általam tíz éven át a legnagyobb-legőszintébb-leghitelesebb keleti mesterek valamint Kyra Wicca Főpapnő révén tanult Pszichotronikát is igénybeveszem. ami Jézusi és sok más több ezer éves gyógyítási módszereken alapszik. Az audiofília minden területén számíthat reinkarnációs reiki erőmre, atlantiszi okkultizmusomra. Az úgynevezett "Channeling"-el, csatornázással is foglalkozom, ami tulajdonképp médium tevékenység, és abból áll, hogy a rontásoktól és átkoktól, mindenféle negatív energiáktól megtisztítom az erősítője és a CD-játszója tápcsatornáit.

    Hát csoda, hogy félnek az igazság erejétől a beszűkült agyú, magukat holmi tudósoknak nevező lobbidiktátor judeoplutokraták?

    (#37436) Peti66 Az elméleti sík,illetve amit megmondtak apáink-nagyapáink-ősapáink, hogy annak így kell lennie, azt így kell csinálni, mert már az ő apjuk-nagyapjuk-ősapjuk is így csinálta...

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Deadzone41 #37438 üzenetére

    Dehogy hinné, bárki rögtön láthatja, hogy ez csakis teljesen komoly lehet...

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Auratech #37441 üzenetére

    Nekem a boltban azt mondták, hogy a CD az tökéletes digitális hangminőség, úgyhogy biztos lehetsz benne, hogy azon nincsen rontás. De most meg is távnéztem, és tényleg nincs a CD-iden se rontás, se átok, se szellemek. De azt észrevettem, hogy a hátadra jobb oldalt erősen rákapaszkodott egy szellem, azt levettem, úgyhogy a megkönnyebbülés, amit az előbb éreztél, az emiatt volt.

    (#37442) eclipse006 Megtörtént, levettem, de tényleg nem volt könnyű, huhhh, pfűűű, beleizzadtam...

    (#37443) blattida Szerencsére halhatatlan is vagyok, úgyhogy nekem nem árthat semmiféle varázslás, de a szívemben lakozó kozmikus szeretetet igencsak elszomorítja az a mérhetetlen gonoszság, ami ilyesféle cselekedekre ragadtat téged (sőt tégedet)... Mert azt látom, hogy ez nem akupunktúrás kezelés, ne is próbáld majd annak beállítani a bírósági tárgyaláson... Remélem, most erős kognitív disszonanciát érzel, szembenézvén a cselekedeteid súlyával...

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz eclipse006 #37445 üzenetére

    Legalább három placebónyi hangzáskülönbséget fogsz hallani!

  • #71562240

    törölt tag

    válasz dreed #37430 üzenetére

    Általában elég drága az ilyesminek a javíttatása (bár éppenséggel az is könnyen lehet, hogy csak egy egyszerű érintkezési hiba okozza a bajt, és akkor egy forrasztás megoldja), úgyhogy ez inkább csak akkor érné meg, ha az eladó finanszírozná, de az meg őneki nem érné meg, úgyhogy inkább örülj neki, ha korrektül visszavásárolja, és keress másik hangdobozt. Ha csak érintkezési hibáról van szó, akkor ellenben nincs gond, ellenőrizd le, és forraszd meg.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz rooland #37449 üzenetére

    Az X-Fi Fatal1ty nem egy utolsó hangkártya, tehát ahhoz képest egy komolyabb javulást elérő elég sok pénzbe kerül. (Mindazonáltal van a hangkártyáknak külön topikja, ott is érdemes kérdezősködnöd, ha még nem tetted, az más kérdés, hogy ott esetleg (nem tudom, nem biztos) kevesebb a gyakorlott hifista, akik a hangdobozodhoz és erősítődhöz illő szemlélettel tudnának válaszolni). A befektetni szándékozott pénz mennyiségétől függően például egy sima sztereó Audiotrak Prodigy HD2 vagy egy Asus Xonar Essence STX szintjén kezdődik ami már érzékelhetően jobb tud lenni, aztán határ a csillagos ég (főleg külső hangkártyával). De szerintem nem érdemes ilyeneket ajánlgatni számodra az adott helyzetben, hanem jobban járnál egy zenei célú-hangú DAC vásárlásával, amit a meglévő hangkártyád digitális kimenetére kötnél. Itt is a befektetni szándékozott pénzmennyiségtől függően valahol a HiVox Lupus III vagy a Cambridge Audio DACMagic változatai környékén érdemes keresgélni, mint kiindulóponton, lehetőleg a használtak között. Az erősítőd és hangdobozod valóban megérdemlik és meghálálják a minőségi kiszolgálást, a rendszeredben ez valószínűleg leginkább egy jobbfajta DAC-vel valósulhatna meg, ha már a számítógép a forráskészülék. Amúgy szerintem egy rendes CD-játszó jelenthetné a valóban minőségi megoldást, persze akkor egy halom pénzed és időd elmehetne a műsoranyagok CD-n való beszerzésére vagy CD-re kiírogatására.

    Szerk.: Na, ozzy is éppen az ASUS STX-et emlegeti, nem véletlenül, mindazonáltal csak-csak egy külső DAC lenne az igazi...

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz rooland #37453 üzenetére

    Igen, úgy működik, ahogy mondod. Egyébként nem csak a jobb minőség számít, hanem az is, hogy az ajánlott külső DAC-k hifi-audiofil felfogású készülékek, tehát zenehallgatási jellegű használatra lettek tervezve-hangolva, míg a számítógépes hangkártyád kevésbé ilyen, inkább amolyan multimédiás felhasználásra tervezett dolog. Ez is sokat számít, nem csak az általában vett minősége.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz rooland #37461 üzenetére

    Éppenséggel nem ideális, hogy az SPDIF kimenet a külön közbeiktatott konzolon van a gagyinak tűnő kábel révén, vagyis hogy ez a megoldás megnöveli a jelutat és plusz csatlakozásokat iktat a jel útjába, de azért emiatt nem kell a kardodba dőlni, tudomásul kell venni. No és persze az ASUS (vagy más, még jobb) hangkártya javaslat csak akkor lenne érdekes, ha nem a külső DAC-ben, hanem hangkártyacserében gondolkodnánk.

    (#37456) Tiger.huhhhh Nem tudom mit szól majd ehhez Andorra...

  • #71562240

    törölt tag

    válasz andorra #37466 üzenetére

    A Gorcus szerintem is eléggé hahotus.
    Gorcus 1 - Battling the Earth Core
    Gorcus 2 - To the Next Quest

  • #71562240

    törölt tag

    válasz gorbep #37479 üzenetére

    És Sultansmith:

    Ahogy Blattida mondja, a B31-ben és a B32-ben is ugyanazok a VIFA hangszórók vannak, egy kicsit a dobozkialakításon változtattak, és a keresztváltó hangolását alakították át. Nagyjából hasonló változtatás történt a B32 keresztváltójában a B31-hez képest, mint a mintául szolgáló Heybrook HB1 és HB1 MKII között, azaz megszüntették a magasfrekvenciákon mutatkozó néhány decibeles kiemelést, ami miatt visszafogottabbak lettek a magasai az utóbbi típusoknak, kiegyenlítettebbé vált a frekvenciamenetük. A B32 tehát korrektebb frekvenciaátvitelű, mint a B31, de voltak akik inkább szerették a korábbi változat látványosabb magasait, így ízlés kérdése, hogy ki melyiket választaná, de a különbség kicsi, sokkal nagyobb a hasonlóság, tehát mindkét változattal lényegében ugyanazt a hangdobozt veszed. Illetve, a Hi-Fi Magazin által akkoriban mért B32-es példánynak nagy kivezérlésen magasabb volt a torzítása mint a korábban mért B31-es példányoknak. Vagy egyedi hiba lehetett ez a magasabb torzítás, vagy jellemző volt az egész szériára, ezt nem tudjuk.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz gorbep #37494 üzenetére

    Az igaz, hogy a mélyközépsugárzó papírmembránjának impregnáló anyaga változott az idők folyamán, ami ugyanígy megmutatkozott a Heybrook HB1 és HB1 MkII gyártásában is, de ez nem a hangdobozok verzióváltásnak volt köszönhető, hanem ettől függetlenül egy sötétebb színű impregnáló gélt használtak egy idő után, ami a VIFA gyártástechnológiai változtatása volt, de ettől még "ugyanaz a hangszóró" maradt a mélyközépsugárzó.
    A Heybrook HB1 MkIII-ba már egy új, gumiperemes, nagyobb membránátmérőjű mélyhangszóró került, ami nyilván átkerült volna a Preludium B33-ba, ha lett volna ilyen típus. A Heybrook HB1 verziófejlődése során a magassugárzó is változott polipropilénből selyemdómmá, sajnos ez a Preludiumon nem valósult meg.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz sultansmith #37497 üzenetére

    Én még a KRK R6 egyik változatát se hallottam még, úgyhogy nem tudom hol helyezkedik el hozzá képest a Prelúdium.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Dragon27 #37500 üzenetére

    A Pioneer-ok se reménytelenek, de a NAD egyértelműen nagyon jó, érdekes, zenei és kellemes hangú az áráért, olyat bátran vehetsz - használtan véve sok pénzt megtakaríthatsz. Az csak előny, hogy nincs rajta loudness funkció, így is vannak rajta felesleges-káros dolgok, lásd hangszínszabályzó, balansz...
    A 316BEE van annyira jó erősítő, hogy megérdemli hogy zenével tápláld, ne olyasmivel, amiket felsoroltál és linkeltél... ;]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Pecc #37508 üzenetére

    Nem kell rögtön megijedni, a többiek sem gúnyolódtak, a többiek is segítőkész választ adtak, a kézifékes hasonlat is egy segítőkész válasz volt, még ha valóban erősen sántított is a hasonlat, mint ahogy arra többen rávilágítottak. De nem emiatt írok, hanem a hangszínszabályzóval loudnessel kapcsolatos véleményed miatt.

    Ahogy az amerikai filmekben mondani szokás, szabad országban élünk (vagy legalábbis éltünk 2010-ig - mondanám, ha szabad lenne itt politizálni), ki-ki annyi és olyan hangszínszabályzót és loudnesst használ, amennyit és amilyet akar, ha az az igénye. Mint ahogy korábban írtad, neked is igényed a hangszínszabályzás, lelked rajta, szíved joga, bátran tegyed, ha neked az tetszik. Azt azonban érdemes megértened-elfogadnod, hogy ezek használata elvileg nem a hifi területe. Ennek a topiknak a címe az, hogy Hifiről általában, márpedig a hangszínszabályzó és a loudness elvileg nem hifi eszköz. Ezek nem a high-fidelity, azaz "magas hűség" eszközei, hanem a hűség "alacsonyításának" eszközei, ezek működésének és céljának a lényege a torzítás, ergo a hangszínszabályzó és a loudness csak amolyan megtűrt vagy meg nem tűrt pária a hifi világában, logikájában, szemléletében. Tehát nem szabad azon fennakadni, ha a hifisták degradálólag szólnak ezen eszközökről, hiszen éppen az a hifizmus lényege, hogy degradálólag szóljunk ezen eszközökről, mert ezek a hifiséggel nagymértékben ellentétes eszközök. Nem tehetünk mást, minthogy degradálólag szóljunk ezen eszközökről, ettől vagyunk hifisták.

    (#37514) Ear001 Demagóg! :)

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz #71562240 #37515 üzenetére

    A "megtűrt pária" kifejezés arra utal, hogy olyan értelemben lehet a hangszínszabályzó (vagy esetleg a loudness) megtűrt eszköze a hifinek, mint az elrontott hangmérnöki munka esetleges utólagos korrekcióját valamelyest lehetővé tevő módszer. "Üldözendő" módszer, de ilyen értelemben legalábbis lehet valamennyi logikája a hangszínszabályzó (vagy esetleg a loudness) hifi eszközként való alkalmazásának - no meg ott a loudness, mint a halk hangerejű zenehallgatás dinamikusabbá tétele, de persze ez is "üldözendő" módszer, pótcselekvés. :)

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Dragon27 #37518 üzenetére

    Ez nem erről szól, ez így értelmetlen. Nem arról szól a dolog, hogy "erősítőről" vagy "végfokról" beszélünk, ezek nem is helyes megnevezések ebben a formában.

    A végfokon persze hogy nem találsz semmiféle gombot, hiszen arra nem való gomb. Amit úgy neveztél hogy "erősítő", illetve hogy "végfok+előfok egyben", azt nevezzük integrált erősítőnek, amit pedig úgy neveztél hogy "végfok", olyat gyakorlatilag nem használunk önállóan, hanem az valójában előfok+végfok, vagyis előerősítő+végerősítő. A végfokhoz hozzátartozik tehát az előfok, és az előfokon vannak a gombok (a pontosság kedvéért megemlítem, hogy van ritka kivétel, mégpedig a hangerőszabályzós végfok, amit önállóan is használhatunk és egyetlen forrásbemenete van). A gombok tehát a végfokhoz tartozó előfokon vannak, és az előfokon levő gombok között ugyanúgy lehet hangszínszabályzó vagy loudness, mint az integrált erősítőkön. Hogy végülis melyik típuson van ilyesmi és melyiken nincs, az elsősorban tervezői/fogyasztói filozófia, és ezzel összefüggésben minőségi kérdés.
    Az integrált erősítők sűrűbben előfordulnak az olcsó árkategóriákban, az elő+végfokok sűrűbben előfordulnak a drágább árkategóriákban. (Majdnem) függetlenül attól, hogy integrált erősítőről vagy elő+végfokról beszélünk, az a jellemző tendencia érvényesül, hogy az olcsó erősítők közül sok típuson van hangszínszabályzó (esetleg loudness), a drága, minőségi erősítők között pedig nagyon-nagyon ritka a hangszínszabályzós (esetleg loudnesses) típus. A minőségi, drága erősítők között tehát nagyon-nagyon kevés az olyan, amelyiken van hangszínszabályzó (esetleg loudness), mert a minőségi, drága erősítőket használó fogyasztóknak jellemzően nem ilyesmire van szükségük, hanem minél jobb hangminőségre, minél nagyobb hangzáshűségre, azaz hifire. Mivelhogy minőségi, drága erősítőket vásárlók között nagyon-nagyon kevés az olyan ember, aki igényli (sőt, többségük éppenhogy elutasítja!) a hangszínszabályzót, a magasabb minőségi és árkategóriákban nagyon-nagyon kevés hangszínszabályzós típust találsz, az olcsó erősítőket vásárlók között azonban (sajnos) sok az olyan, aki igényli a hangszínszabályzót, ergo az ilyen olcsó típusokat (sajnos) sokszor felszerelik ilyesmivel, hogy ne veszítsék el azokat a vásárlókat, akik igénylik ezeket az eszközöket, amelyek azonban nem hifi célú eszközök, hanem torzító eszközök.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Dragon27 #37520 üzenetére

    "Számomra ez lenne az igazi válasz ... 3 lehetőség közül mi a legjobb választás .." Erre választ adtam korábban - legalábbis a saját véleményemet elmondtam, merthogy a jelek szerint Bajnokpityu vagy Nebuló lehet hogy más véleményen lenne, más választ adna, és az ő mondandójukban is van igazság.

  • #71562240

    törölt tag

    válasz rooland #37526 üzenetére

    Ahogy sejted, vannak ilyen sajátos, a márkára jellemző karakterek, természetesen ez időben változik, vannak kivételek a márkán belül is, - az által példaként idézett jelzők egyébként többé-kevésbé ülnek az egyes márkákra - de mint te is mondod, számos kivétellel. A százmillió létező és létezett márka miatt természetesen nagyregényt lehetne-kellen írni erről, ha az ember át akarná tekinteni, ezért orientációként álljon itt három idézet az egy-két napon belül közreadandó topikösszefoglaló (leánykori nevén első hozzászólás) idevágó részeiből, először a számodra leginkább hozzáférhető erősítőmárkanevekből, majd egy általánosabb áttekintés, végül egy általánosabb márkaajánló. Mindez Blattida tollából - remélhetőleg Blattida nem bánja, hogy idéztem a még szerkesztés-korrektúrázás alatt álló (tehát még nem közlési szándékú), de már közreadható állapotú szövegéből... Aztán kérdezhetsz a konkrét találataid alapján, hogy az adott készülékről adott áron mi a véleményünk.

    "Az erősítőkre is igaz az, hogy a gyártóik hangkarakterét magukon hordozzák, ezek figyelembe vételével (is) érdemes kiválasztani őket. Tehát, aki melegebb tónusú hangra vágyik, az válasszon például Marantz, Yamaha, esetleg Rotel, (amelynek több típusa a szárazabb hangúak közé tartozik!) vagy NAD erősítőt, aki pedig a szárazabb, pontosabb hangot kedveli, az válasszon például Cambridge Audio-t, régebbi Denont, Heed-et, esetleg, ha kevés a pénz, akkor valamilyen „D” osztályú kis erősítőt, például Muse Audio-t."

    "Hifi irányzatok, rendszerépítés
    Az egyes márkák saját hangját csoportosítani is lehet a szerint, hogy mely hangzási ideál, elképzelés vagy filozófia képviselői. A kulturális eltérésekből, fakadó sajátosságok is tetten érhetőek közöttük, természetesen ezek csak tendenciaszerűen érvényesülnek, kivételekkel.
    Az európai gyártókra általánosságban jellemező az analógosabb hangzás, ami a középtartomány hangsúlyát, a sávszélek enyhe lekerekítését, azaz a mély és magas hangok kismértékű visszafogottságát jelenti, valamint az emberi fül számára kellemes torzítások jelenlétét, hosszan hallgatható formában.
    Ezen belül megkülönböztethetjük az angol vagy BBC iskolát, melynél a fent vázolt jellemzők erőteljesebben jelennek meg (például Naim, Spendor, Rega, Wilson Benesch, Musical Fidelity) és ténylegesen a középtartomány, az emberi hangok, a beszéd, az ének pontosságát és tisztaságát helyezik a középpontba, illetve az olasz mentalitást képviselő olasz és más déli gyártók által képviselt nagyon meleg, nagyon zenei és olykor bizony erősen színezett, de nagyon élő hangot adó iskolát (például Chario, Sonus Faber, Audio Analogue, Unison Research, Jadis,, nagyjából a JM-Lab).
    Másik oldalról közelít a témához a német vagy skandináv irányzat, náluk az egész, teljes hangkép tisztasága és pontossága fontos, akár azon az áron is, hogy kissé érzelem mentesebbé válhat a nyújtott hang (ilyenek például a T+A, Hegel, Audionet, Dynaudio, Lyngdorf), ám ez is csak relatív, mert sterilségről nem beszélhetünk, csak itt is kiütközik a kultúrákból és ízlésekből fakadó különbség.
    Az észak-amerikai cégeknél a dögösség, az optimizmus és a magabiztosság a hangban is visszaköszön, azaz a basszus- és magas-tartomány kiemelése, a sodró, pezsgő előadásmód, ami néha elfedi a finom, apró részleteket (például Conrad Johnson, Martin Logan, JBL, már kevésbé például az Audio Research), ám ez nem jelenti azt, hogy ezek kellemetlenek vagy rosszak lennének, hiszen gyakran nagyon élő és hosszan hallgatható hangzásra képesek.
    A japán és távol-keleti audiofil gyártók zenei elképzelése viszont az említett európai iskolák esszenciájaként is felfogható, általánosságban a pontosság, a színezettlenség, a semlegesség és igazmondás jellemző rájuk, gyakran viszonylag egyszerű felépítésűek, és előszeretettel használnak természetes anyagokat (például 47Lab, az eredeti Audio Note, Kondo, az Accuphase, valamennyire a Sony is).
    Mindegyik fent tárgyalt irányzat termékei között megtalálhatóak az alacsonyabb, a közepes és a magasabb kategóriákba tartozó komponensek, ezek sokféleképpen kombinálhatóak, az egyéni ízlésünk, prioritásaink és pénztárcánk szerint, de rendszerépítéskor mindenképp érdemes rendszerben gondolkodni, azaz úgy összeállítani a láncunkat, hogy a lehető legkiegyenlítettebb hangzást tudja nyújtani, a lehető legkisebb torzítások mellett, és tegye mindezt úgy, hogy közben az ízlésünket is kiszolgálja."

    "Az általánosan elterjedt, hifista közfelfogás szerint is jobb hangú készülékeket gyártó cégek közül a teljesség igénye nélkül említünk néhányat, elsősorban olyanokat, amelyek termékei Magyarországon is elterjedtek, viszonylag folyamatosan kaphatóak: Cambridge Audio, NAD, Pro-Ject, Rotel, Arcam, Naim, Musical Fidelity, Marantz, Hegel, B&W, Jadis, Micromega, Mission, Tannoy, Accuphase, Celestion, Audio Research, Wilson Benesch, Conrad Johnson, Chario, Sonus Faber, Heed, DALI, Harbeth, Spendor, JM-Lab (Focal), ELAC, Primare, Etalon, Myryad, Audio Analogue, Parasound, Monitor Audio, Krell, Wadia, Audio Note, Electrocompaniet, Audiostatic, Quad, Audionet, Linn, Copland, Dynaudio, Canton, Martin Logan, Triangle, stb. Ezek közül bármelyiket is választja az ember, ha igényeinek és ízlésének megfelelően állítja össze az egyes elemekből a teljes láncot, akkor például ezekkel a gyártókkal, nagy valószínűség szerint, nem fog mellélőni.
    Mindegyik márkának van egyfajta jellegzetes hangkaraktere, mely szinte a teljes termékpalettájukon felfedezhető, felismerhető, ám a felsőbb árkategóriájú termékeikben a nyújtott hangminőség szempontjából egyre kevesebb a zavaró tényező, a színezettség, azaz a torzítás."

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz rooland #37528 üzenetére

    A Technics-nek, Pioneer-nak, Sony-nak is vannak jó erősítőtípusai, a Yamaha pedig "igazán" ott szerepel az ajánlott erősítőtípusok között.

    (#37530) Cyrin Nocsak, a "tékozló fiú" visszatért? Egyébként az általad kiragadott márkák azért nem úgy, hanem árnylatabban, visszafogottabban, feltételesebben lettek jellemezve, mint ahogyan kiragadtad őket. Kiemelések tőlem: "...olasz és más déli gyártók által képviselt nagyon meleg, nagyon zenei és (I)olykor(/I) bizony erősen színezett, de nagyon élő hangot adó iskolát (például Chario, Sonus Faber, Audio Analogue, Unison Research, Jadis,, (I)nagyjából(/I) a JM-Lab)." Ez egy nagy halmaz, óvatosan általánosítva, te pedig kisarkítottad az óvatos általánosítást.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Cyrin #37533 üzenetére

    Emlékszem, persze, ráadásul az elkészülés végső stádiumában levő topikösszefoglalónak (első hozzászólásnak) ez lenne szándékom szerint az egyik mottója:

    „A saját tapasztalatom a legobjektívebb számomra.” - Cyrin (2007)

    (No meg ott a Defy...)

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz KisTücsök #37542 üzenetére

    Elit (legendás) francia audiofil (helyenként high-end) tervező-gyártó. A készülékeik általában a jó, a nagyon jó és a kirívóan jó szintek között mozognak franciás-légies könnyedséggel. (Depardieu orosz!)

  • #71562240

    törölt tag

    Ma 21.10-től a Duna TV-n Vígh Mihály, 22.00-tól a Viasat 3-on John du Prez zenéje lesz hallható, nem mellesleg 23.25-től Pillangókisasszony az M1-en...

    (#37545) KisTücsök Az biztos.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Dragon27 #37551 üzenetére

    "...de ennyi pénzért mindbe van hangszín sz., loudness hogy használhatóbbá váljon..." Szerencsére az olcsók közül sem mindegyikben van, és nem azért építik bele hogy használhatóbbá váljon, hanem mert széleskörű fogyasztói igény van rá. A hangszínszabályzók beépítése révén inkább használhatatlanabb lesz az erősítő, hiszen értelmetlen, káros áramkörök dolgok kerülnek a belsejébe, amely áramkörök a jelút megbonyolítása révén még kikapcsolt állapotban is negatívan hatnak a hangminőségre, zavaró gombok-potméterek kerültek az erősítő előlapjára, amelyekbe beleakadhat a kezünk...

    "Az hogy meghallgatok egy olyan gépet amibe nincs és megtetszik soha nem fogom tudni megvenni (mert ezek drágábbak )...)" De értsed már meg, nem az a fő baj, hogy van a gépben hangszínszabályzó (hiszen általában szerencsére kikapcsolható-kikerülhető, és ez esetben csak a felesleges-káros áramkörre ablakon kidobott pénz jelenti a kárt), hanem az a fő baj, hogy keresed hogy legyen benne hangszínszabályzó, és használni akarod! (De mint szó volt róla, az olcsó erősítők között is vannak olyanok, amikben nincsen hangszínszabályzó, ezeknek az az előnyük, hogy a felesleges-káros szolgáltatások elhagyásával elvileg fajlagosan több pénz juthatott a fontos dologra, azaz a hangminőségre.)

    (#37547) Ba cy lus

    Te is félrereagáltad a témát, amint azt Blattida is jelzi: "Rengeteg régi erősítőnél van hangszínszabályzó, loudness stb., mégis lehet nagyon jó hangjuk,..." Persze, hogy lehet nagyon jó a hangjuk, kikapcsolt vagy nullára állított hangszínszabályzó mellett. A téma nem arról folyik, hogy legyen-e beszerelve az erősítőbe hangszínszabályzó, hanem hogy a hangszínszabályzót "szabad-e" használni (főleg azokat a gagyi minőségűeket, amelyeket az olcsó erősítőkbe szerelnek). Az már egy következő téma lenne, hogy mivel természetesen "nem szabad" használni a hangszínszabályzókat (főleg azokat a gagyi minőségűeket, amelyeket az olcsó erősítőkbe szerelnek), akkor minek kéne ezeket belerakni az erősítőbe (azért teszik bele, mert az "olcsó" fogyasztók zöme nem tudja, hogy "nem szabad" használni [főleg azokat a gagyi minőségűeket, amelyeket az olcsó erősítőkbe szerelnek], sőt azt hiszik, hogy az jó dolog). Nem arról folyik a téma, hogy ne vegyen olyan erősítőt, amiben van hangszínszabályzó, hanem arról folyik a téma, hogy ne a hangszínszabályzót keresse, ne akarja a hangszínszabályzót használni (főleg azokat a gagyi minőségűeket, amelyeket az olcsó erősítőkbe szerelnek), ne örüljön annak, ha van az erősítőben hangszínszabályzó, hanem akkor már inkább szomorkodjon emiatt, merthogy feleslegesen van ott a hangszínszabályzó, hiszen "nem szabad" használni (főleg azokat a gagyi minőségűeket, amelyeket az olcsó erősítőkbe szerelnek). A loudnessről nem is beszélve, hiszen annak a létezése aztán tényleg semmilyen észérvvel nem indokolható...

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz shouryuken #37555 üzenetére

    Például Kácsa Audio.

    Ear001 Az az elérhető csúcs, hogy egy készülék nagyjából az árának megfelelő minőséget hozzon. Az már best buy, hehe.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz andorra #37558 üzenetére

    Én aztán sose sugalmaznám senkinek semmilyen hangszínszabályzó használatát. Mint ahogy Blattidával szemben én szobaakusztika korrekciójára se használnék ilyet. Szobaakusztikát én szobaakusztikával korrigálnék. Hogy magamat idézem, ha én lennék a diktátor, én eleve betiltanám a hangszínszabályzók használatát és gyártását is. Sajnos nem én vagyok a diktátor.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz blattida #37564 üzenetére

    Csak arra utaltam, hogy a jó minőségűeket használhatónak tartod, én azonban semmilyen minőségűt semmire. Eleve azt mondom, hogy a hangszínszabályzó eleve rossz, akármilyen minőségű. Betiltanám, lerombolnám, helyét beszántanám, sóval behinteném, írmagját se hagynám, a történelemkönyvekből is kisatíroznám. Négy láb jó, hangszínszabályzó rossz. :B

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Dragon27 #37572 üzenetére

    Bár én se szoktam használni a sztereó hangdobozaim mellé szubbasszust, nem is vagyok híve az ilyesminek de a szubbasszus kimenetnek annyiban van értelme, hogy a szubbasszus az tud hasznos lenni, hiszen az nem eleve rontja a zenét, hanem kiterjeszti a frekvenciasávot, ami elvileg jó dolog.

    "...de amikor a zene vagy én megkívánta használtam a hangszínszabályzót és mért ne ha jólesik..." Hát mert nem esik jól, csak azt hiszed, hogy jólesik, hehe! :Y

    Melyik pályán? Én salakmenő vagyok.

    (#37569) Auratech Én ellenben éppen a süketszobai körülményeket szoktam próbálkozni létrehozni aktuális lakhelyeimen, úgyhogy nekem már csak ezért sincs szükségem ilyesmire.

    (#37570) andorra Szintén hasonlat: az azonban visszás helyzeteket szülhet, ha a húsevő azt akarja elhitetni a vegetáriánus topikban, hogy a marhafelsál is vegetáriánus étel, hiszen a szarvasmarha növényt eszik.

    (#37573) KisTücsök Belülről még nem láttam 8000SE-t, de el tudnám hinni, hogy így néz ki. Vagy a Blattida által írt Microgiga...
    A szőnyeg hasznos, de nem elég, olyasmi is kell, ami megakasztja a mélyvisszaverődéseket, lásd például Auratech panelja.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Dragon27 #37586 üzenetére

    Nem csak egy kicsit túloztál, hiszen mint jeleztem, én a magam részéről "szubwoofert még nem használtam, szubwoofert nem használok, szubwoofert nem használni fogok".
    De mint szintén írtam, valóban van különbség a hangszínszabályzás és a szubbasszushasználat között a bűnösségi és elítélendőségi fokozatban, így a büntetési tételben is. A szubbasszushasználat enyhébb bűn, enyhébb büntetés jár érte.

    (#37587) andorra "A hifi zenehallgató általában ne is adjon tanácsot az átlag zenehallgatónak, mert sosem lesznek közös nevezőn. Legfőképpen pedig, ne bonyolódjon vele kiegyenlítetlen színvonalú vitába." Az utóbbi két-három hétben pont ezzel a témával foglalkozom akítvan: újra- és újraolvasva, újra és újra átírva az első hozzászólás szövegét, keresem hozzá az olyan megfogalmazásokat, amelyeket lehetőleg semmilyen színvonalú hifi vagy átlag zenehallgató nem tud férleértelmezni, nem tud belekötni. Megvalósítom a lehetetlent. Az utóbbi három hétben "próbaléggömböket felengedve" idézgettem is belőle, aztán dolgozgattam fel a reakciókat, tapasztalatokat. Sziszifuszi munka, de a végére érek.

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz blattida #37590 üzenetére

    Kár, pedig már-már megörültem, hogy láthatok egy 800 sávos Micromacrogigamega equalizert belülről... :Y

    Egyébként szép belülről az Audiolab, KisTücsök okkal büszke, minőségi alkatrészek, rövid jelutak... Amúgy közhely, de számomra érdekes volt megfigyelni, hogy a korábbi kesze-kusza készülékbelsőkhöz képest mintegy 30 év óta már belülről is ilyen szép rendezettre, színesre, dizájnosra készítik az összes készüléket. Manapság már a csövesek belseje is ilyen dizájnosan kidolgozott, még a lábtól lábig forrasztott légszerelteké is. Jó nézni ezeket a belsőket, az meg egy más kérdés, hogy mennyivel többet fizetünk értük emiatt a korábbi kesze-kuszákhoz képest. De az ilyeneknek jobban el is hiszem, hogy szépen szólnak, a gányolt kinézetűekben kevésbé bízom - lásd még placebó hatás...

  • #71562240

    törölt tag

    válasz Auratech #37592 üzenetére

    Érdemes kipróbálni (ha még nem tetted), hogy nem csak lemezeket-táblákat készítesz belőle, hanem sűrű szivaccsal (esetleg szövettel) együtt feltekerve hengereket is, amiket aztán főleg a szoba sarkaiba (de akár a sík falfelületek mentén is) lehet állítani, vagy akár a plafonon a fal éleinél is felfüggeszteni. Ez is rengeteget segít, minden frekvenciának nagyon jót tesz.

    (#37593) xtremetuning Engem csakis a kilátástalan feladatok szoktak érdekelni... :B

    [ Szerkesztve ]

  • #71562240

    törölt tag

    válasz blattida #37595 üzenetére

    Tömjén Zsolt semjénfüstbe burkolózva énekli a KDNP himnuszát a szombathelyi aktívaértekezleten...

  • #71562240

    törölt tag

    válasz blattida #37598 üzenetére

    Nem látod? Ott vagyok a harmadik sorban balról az ötödik, imához emelt kézzel.

Új hozzászólás Aktív témák