- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
- Felhő alapú adattárolás (Dropbox, stb.)
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Betelik a pohár: nagy igény lenne a gyorshajtás-ellenes technológiára
- Synology NAS
- Facebook és Messenger
- Mozilla Firefox
- Béta iOS-t használók topikja
- Hálózati / IP kamera
- Google Chrome
- Ubiquiti hálózati eszközök
-
IT café
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
Mathiask
senior tag
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz denesdr #105149 üzenetére
Nem győztél meg. Szubjektív mindegyik fél véleménye, aminek szerintem nem sok köze van a torzításhoz.
"Ne feledje, hogy a füled jobban megítélik a hangminőséget, ezért ne ítélje meg az alkotóelemeket kizárólag az intermodulációs torzítás specifikációja alapján." Google fordítóval.
Ezek nem az én szavaim, de teljesen egyetértek velük.
Ha tehát valami jobb térben és vagy színpadban, az nem feltétlenül jelenti, hogy a torzítása biztosan nagyobb is. Van, hogy egyszerűen jobb valami és kész, vagy te nem hallasz úgy, mint a barátaid. Vagy a Xypexben lévő dac (hiába jobb mérve) mégsem az igazi hallgatva. Ez (is) lehetne egyfajta bizonyíték arra, hogy az IMD hiába alacsony, ha egy másik dac (NAD), analóg kijáraton mégis jobbnak tűnik, vagy tényleg jobb is."csak a zene van"
-
denesdr
addikt
válasz ozzy711 #105151 üzenetére
Nyilván nem tudományos eredmény, de már több helyen is olvastam hasonlót. Amúgy igazat adok abban, hogy minél transzparensebb egy rendszer annál jobb, de előfordulhat, hogy valaki nem így hallja (lásd vinyl divat).
De mondom, én a papírforma szerinti jobb láncot hallottam jobbnak és nem egyezett a többiekével a véleményem, mondjuk nekik újdonság volt mindkét lánc hallgatása, én meg már ismerem egy ideje mindkettőt.[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz dgyuri0123 #105154 üzenetére
De a Hypexben lévő DAC mindkét esetben szólt, az nem megkerülhető, annyi, hogy amikor a NAD-on keresztül tápláltuk, akkor még a NAD DAC-ja és a Hypex ADC-je is bekerült a láncba (magyarán újra lett digitalizálva a NAD általa előbb analóggá konvertált digitális forrás), míg digitálisan csak a Hypex DAC-ja szólt.
Amúgy meg nem kell óriási különbségekre gondolni, mindkét esetben jól szólt a rendszer (szerintem).[ Szerkesztve ]
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz denesdr #105156 üzenetére
Hogy hogy nem megkerülhető? Ha valamit analógon kötök össze egy erősítővel, nehogy már ne tudjon közvetlenül szólni, mert kikerülhetetlenül átmegy még egy plusz dacon. Én eddig ilyet nem is hallottam.
Más... nálad ez a vinyl kérdés valami mumus, hogy "elrettentő példaként" állandóan ezt hozod fel? A vinyl nem divat volt, hanem "lételem", úgy 60 évig. Most, hogy már szinte senki nem tudja, mennyire jó a "bakelit", mumusként emlegetjük a "fiataloknak" ?
"csak a zene van"
-
denesdr
addikt
válasz dgyuri0123 #105157 üzenetére
Azért nem megkerülhető, mert a Fusionamp (FA253) nemcsak erősítő, hanem egy 3 utas, DSP vezérlésű, aktívhangfal modul. Ha analóg jelet kap, akkor azt bedigitalizálja mindenképpen, hogy működhessen a DSP. Ha digit jelet kap, akkor azt egyből a DSP-be küldi.
Tök oké, hogy a vinyl régen a csúcs volt, de technikailag elhaladt felette az idő (zaj, torzítás stb.), persze ettől még szeretheti (meg gondolhatja jonbbnak mint a digitális verziót) valaki, nincs ezzel semmi gond. Mondjuk azt sem árt tudni, hogy a mai vinylek szinte mind digit forrásból készülnek.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz denesdr #105158 üzenetére
Ha ez egy aktívhangfal modul, akkor semmi esetre sem lehet mérvadó a NAD analóg kimeneti tesztjénél. De semminél sem, mert mindenbe bele fog szólni, amit "belekötsz".
Az LP nem zajos, nem torz, nem recseg. Ilyet csak egy rossz, karcos, kopott LP, rossz lemezjátszó és rossz hangszedő csinál.
A mai digitális felvételek nagyon jól tudnak szólni LP-ről. Jobban, mintha ugyanazt hallgatnád flac-ben.
Nem mai lemezeket kell venni elsősorban, hanem régi, patinás kiadók lemezeit, amik csodaszépen szólnak. A mai, "modern" digitális felvételek zöme is inkább ipari selejt, mint színvonal. Kár mai digitális anyagokra hivatkozni, mert egyre silányabbak az egyre újabb kiadványok. Egyetlen példa... Yello 40 év válogatás kiadványa. Az eredeti hangzásba csúnyán belenyúltak. Már csak nyomokban hasonlít az egykor megjelent eredeti albumokhoz és sajnos nem jó értelemben."csak a zene van"
-
ozzy711
őstag
válasz fererencz89 #105152 üzenetére
Az nem jó térhatás, amikor meghatározhatatlan irányból jönnek a hangok. Pont az a lényeg, hogy virtuálisan rá tudj mutatni szinte minden elemére a zenének.
#105153 Mathiask : Az más a szélesség, mélység nélkül csak 2D.
[ Szerkesztve ]
-
Cblaa
kezdő
válasz dgyuri0123 #105148 üzenetére
Igen lényegében erről van szó.
Az olvasottak alapján elhittem, hogy a külön transport hihetetlenül nagyot lendít majd a hangminőségen egy alap dac-al is (lásd. a fent említett video-t és egyéb véleményeket). Ebben csalatkoztam, de biztos vagyok benne, hogy az audiolab (ahogy talán egyéb nem különálló transport) egy remek daccal remek teljesítményt nyújt. És igen, most már én is szkeptikus vagyok, hogy egy különálló transport jobb mint a hasonló kategóriás, vagy esetleg ugyanolyan futóművel szerelt komplett CD lejátszók pusztán azért mert abban nincs dac és csak egy dolgot csinál. -
denesdr
addikt
válasz dgyuri0123 #105159 üzenetére
Talán nem megy át amit mondani szeretnék. Mind1, nem is lényeg. Az én nézetembem (de valószínűleg nemcsak az enyémben), a hifinek az a célja, hogy az eszköz minél kevésbé szóljon bele a hanganyagba, minel kevesebb lenyomata legyen a felvétel visszajátszásakor.
Na most, hogy be volt kötve a NAD, avval csak plusz (és ez esetben teljesen fölösleges) elektronikát és folyamatokat vezettünk be a rendszerbe, ami nem segíti a transzparenciát, sőt, pont, hogy hátráltatja, épp erre akartam kilyukadni, és ezzel az elméletileg csökkent transzparenciával együtt is jobban tetszett 3-ból 2 hallgatónak az amit hallott.
Ennek nyilván több oka is lehet, én csak egy lehetséges verziót vázoltam fel.A vinylnél fizikai korlátok vannak, egyszerűen nem képes akkora dinamikát hordozni mint a digitális verzió.
Azt mondod, hogy szerinted jobban szól vinylen mint flac-en. Ez mitől lehet, ha ugyan abból a digitális forrásból lettek létrehozva? A vinyl fizikai korlátai miatt eleve változtatni kell az eredeti felvételen, hogy ne okozzon problémát visszajátszáskor. Tehát már hanganyag egy módosított verzióját fogjuk hallani. Ez megint csak egy lehetséges ok, hogy miért tetszik jobban valakinek a vinyl mint egy flac file, egyszerűen más a kettő és amíg lesz eltérés hangban, addig mindkét tábornak meglesznek a követői. -
denesdr
addikt
válasz btraven #105164 üzenetére
Na, ezt mondom, ilyen is van, sok hifista így áll hozzá.
Gondolom azért a "minél jobban" alatt nem azt érted, hogy bármilyen módon. Vagy szereted a Sokol rádió, vagy a mai lapostévék hangját is?
Mondjuk ezek nem hifik, de eléggé beleszólnak a hangzásba, pont ezért nem hifik. -
ilovedigweed
senior tag
válasz ilovedigweed #105134 üzenetére
Valaki esetleg?
-LG 27GN850 -INTEL Core i5-12400 -GIGABYTE B660 GAMING X -Kingston Fury 32GB Renegade RGB CL16 3600MHz -SAMSUNG 500GB 980 M.2 -FSP Hydro M Pro 700W -GIGABYTE RTX 3070 Ti GAMING OC -NZXT H510 Flow -Nzxt Kraken X63 rgb -Razer Naga Trinity -Razer Tartarus V2 -HyperX Alloy FPS Pro -HyperX Cloud Core
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz denesdr #105162 üzenetére
Ha egy klasszikus sztereó erősítőbe dugtátok volna a NAD-ot, most nem kéne bizonygatnod az igazadat. Az én erősítőmben is van dac, de én ki tudom kerülni és tudok direktbe analóg jelet fogadni. Ergo, nem fog a beépített dac mindent a maga ízére változtatni és ha úgy tartja kedvem, a saját dacját bármikor össze tudom hasonlítani egy akármilyen külső daccal.
LP-hez: a lemezen NEM mintavételezett adat van, hanem analóg, azaz "folyamatos" jel. Tudod, mint amit élőben hallasz a koncertteremben.. majdnem... A digitális nem képes csak mintavételezett adatot tárolni, ami ~ 50x kevesebb információt hordoz, mint egy LP. Kicsipeget némi jelet és a többit elfelejti, mert különben irgalmatlanul nagy tár helyet igényelne, ha nem így tenne. Ennek egyenes ági következménye, hogy rengeteg hasznos jel vész a semmibe, ami soha vissza nem szerezhető, hiszen a nem mintavételezett szakaszokat egyszerűen kihagyja. A digitálisan rögzített lemezeken egészen biztosan nagyon speciális tömörítésű és minta vételezésű zenét rögzítenek, ami talán albumonként nem férne el egy több terrás adattárolón. Ha nem így lenne, nem tudna annyira jól szólni... A dinamika átfogása is hatalmas. Saját pörgetőmmel (ami nem nagy szám) számtalanszor megtapasztaltam, hogy amit digitálisnál nagyon jónak gondolok, az smafu egy jó LP hallgatása után. De hiába mondom a magamét, ha nem mész el valahová meghallgatni egy igazán jó lemezjátszót. Csak mondod a magadét mérésekről, de nincs személyes tapasztalatod.... gondolom...mert ha lenne, nem beszélnél ilyen butákat.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
denesdr
addikt
válasz dgyuri0123 #105169 üzenetére
Köszönjük a hasznos infókat! Főleg a digitális "szaggatottságról", meg a "folymatosan" szóló (mert analóg) vinylről, amire a hanganyag egyébként "szaggatott" digitális masterről került fel!
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz ilovedigweed #105168 üzenetére
Az adatlapról: "USB
Type-A Port for external drive connection (Fat32 or NTFS formatted)"
Szóval a válasz a kérdésedre valószínűleg: nem. -
dgyuri0123
nagyúr
válasz denesdr #105170 üzenetére
De, fogalmad nincs, (meg nekem sem), hogy milyen az a digitális ugye? Mint mondtam, lehet hogy egyetlen album nem férne el egy 2 TB-os HDD-n, akkora méretről digitalizálták és akkor az már nem az az flac, vagy DSD, amire te gondolsz. Valamint ahogy harasó is mondja, nem volt ez mindig így. Kiváló stúdiók voltak, akik kiváló hangminőségben vágtak lemezeket. És bizony a digitális csak szeleteket mutat meg a zenéből, igaz, sűrűn mintavételezve, de attól az még csak egy szelete a tortának. Analógnál pedig folyamatos a jel, semmi veszteség, vagy "átlépett információ". Persze ott is volt buktató bőven, de maga a hordozó (LP) sokkal többet volt képes tárolni, mint egy mai hétköznapi digitális adat, legyen az akár DSD. És akkor még nem is beszéltünk az átalakítás miatti torzulásokról és arról, hogy a nem létező információ helyett mi tölti ki azokat a szüneteket, ami egy egy mintavétel között keletkezik. Azaz olyan, mint képi információnál az interpoláció. És ugye tudjuk, az interpoláció mennyire természetes? Kb. semennyire. Algoritmusok "találják ki", hogy mikor mit illesszenek be az üres képkockákba. Ilyen LP-nél nem fordulhat elő, mert ott nincs "interpoláció". Vagy szól, vagy nem. Ha karcos, vagy sérült a barázda, akkor vagy recseg, vagy pattog, de hallhatóan nem zene szól. Máig nem értem, mit nem lehet ezen megérteni?
"csak a zene van"
-
peter889
őstag
Sziasztok!
Szeretném kipróbálni a csöves hangzást, de nem akarok egy csöves erősítőre áldozni, mert úgy hallottam nagyon drága.
Ez e-bay-en fillérekért is árulnak elektroncsöves csöves fejhallgató erősítőt: [link]
Esetleg van valakinek véleménye ezekről?
Vajon lehetne előerősítőként használni?
Szerintetek be lehetne valahogy barkácsolni egy Dimarson dm R350-eshez, hogy a Dimarson legyen végerősítő?
(Nyilván igazán szép hangzást tudom, hogy nem lehetne várni.)Köszönettel várom a választ.
[ Szerkesztve ]
-
s4tch
veterán
válasz peter889 #105175 üzenetére
Mielőtt megvennéd: ez csak az akril dobozka a csöves preamp deszkához. Ennyiért néhány gramm akrilt kapsz, nem egy nyákot csövekkel. Ez maga az eszköz. Nincs vele semmi tapasztalatom, nem minősíteném.
A Dimarsonnak a neten elérhető képek alapján van egy pár rca bemenete, arra rá lehetne kötni ezt a boardot. A Dimarson és ez a kis deszka kevés lesz, kell a preamp is elé valami forrás, amitől a preamp kapja az analóg jelet.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz peter889 #105175 üzenetére
Ez a csöves nem az a csöves, az bizonyos, de a puding próbája a kóstolás. El nem tudom képzelni, hogy egy "komoly" elektroncsövest akár csak közelítene hangzásban, de ma már annyi csodát hallani a kínai 10-20e forintos erősítőkről (is), hogy bármi előfordulhat.
"csak a zene van"
-
peter889
őstag
válasz s4tch #105176 üzenetére
Köszönöm a válaszaitok.
Köszi, hogy figyelmeztetést, hogy csak a dobozkát linkeltem.
És biztosan nem lenne túl erős a jel az rca-hoz?
Tévé jack dugós kimenetét kötném a boardra, úgy, hogy a tévén beállítanám, hogy külső hangrendszerhez akarom csatlakoztatni.Bár nekem olyan kis csöves erősítő lenne jó, ami egyenáramról működik, ui. nincs váltóáramú 12 voltos trafóm. Nem tudom, hogy olyan fellehető-e.
dyuri0123, Szerintem is messze lenne hangzásban egy komoly elektroncsöveshez képest, de ahogy írod, a puding próbája a kóstolás.[ Szerkesztve ]
-
Mathiask
senior tag
válasz dgyuri0123 #105169 üzenetére
"Ennek egyenes ági következménye, hogy rengeteg hasznos jel vész a semmibe, ami soha vissza nem szerezhető, hiszen a nem mintavételezett szakaszokat egyszerűen kihagyja"
Azért ez nem így van. Sávhatárolt jelet, érsd a mintavételi frekvencia felénél alacsonyabb frekvenciájú jelet tökéletesen vissza lehet állítani, nincs elveszett információ. #tudomány
Pl 48kHz mintavételnél minden 24kHz alatti hangot(már ha van a zenében még itt hasznos jel) tökéletesen visszakapunk. Persze az efölöttieket nem, de ugye az idősödéssel már a 20kHz se halljuk, de ha valakit ez mégis zavar, ott a 96, 192kHz, stb mintavételi freki. Képzeld el úgy, hogy van egy olyan feltétel mondjuk, hogy csak tökéletes egyenes lehet egy papírra húzva és azt "mintavételezzük" két az egyenesre eső ponttal. Van itt elveszett információ? Nincs. Hiába lenne több mintavételi pont, hiába lenne 2TB-on eltárolva, nem lehetne pontosabban visszaállítani. Mert a két mintavételi pont tökéletesen elég a visszaállításhoz, míg a feltétel miszerint tökéletes egyenes lehet csak a papíron igaz. Itt audioban ugyanez van. A mintavételi freki felénél alacsonyabb freki tökéletes visszaállításához pont elég pontot tárolunk.
Korlát a lemezjátszónál is van, csak ott mechanikai, nem tudom mi az a freki amit még le tud követni a tű, de nem gondolnám, hogy sokkal 20kHz felett lehet, ha egyáltalán. Szóval legalább úgy elveszik magasfrekis információ. Ott van még a kvantálási zaj, de ez már 16 bitnél is 96dB-el a maximális jelszint alatti jeleket fedi el. Lemezjátszónál ugyanez (mármint a zaj határ) azt hiszem 70dB. Szóval legalább ugyanannyira zajba vész a halk hang. Digitálisnál ha feljebb megyünk 24 bitre, akkor már van 128dB zajmentes tartományunk.Nem a formátumok közötti különbség miatt szól jobban a lemezjátszó.
Én is lemezjátszózom és szeretem, szóval nem vagyok a formátum ellen denesdr-el szemben, sőt. De gondoltam ezt nem árt tisztázni. -
denesdr
addikt
válasz Mathiask #105179 üzenetére
Én sem vagyok a vinyl (vagy más analóg) ellen, csak az ellen vagyok, hogy sokan feletébbvalónak titulálják a digitáls formátumoktól. Semmi baj nincs azzal, ha valaki kedveli.
Amúgy köszi a digitális magyarázatot!
A 24 bit elméletben 144dB dinamikájú, nem 128dB (az más kérdés, hogy megvalósítani ezt a dinamikát már jóval nehezebb, főleg a digitális eszközök analóg alkatrészei/áramkörei miatt), de a CD 96dB-ét is feljeb lehet tornászni megfelelő ditheringgel, mondjuk nem mintha nagy szükség lenne rá.[ Szerkesztve ]
-
s4tch
veterán
válasz peter889 #105178 üzenetére
"Tévé jack dugós kimenetét kötném a boardra, úgy, hogy a tévén beállítanám, hogy külső hangrendszerhez akarom csatlakoztatni."
Ez a beállítás a családi tévék (több Sony, Samsung, LG) mindegyikén lekapcsolja a tévé analóg kimenetét; ilyenkor egy optikai kimenetre kötött eszközön (dac, soundbar) tudod hallgatni a tévé hangját. Nézd meg a kézikönyvet, vagy próbáld ki, hogy nálad jön-e ilyenkor bármi a jacken.
-
peter889
őstag
válasz s4tch #105181 üzenetére
Nálam a tévén úgy is be lehet állítani, hogy választási lehetőséget kínál fel, hogy a 3.5-ös jack kimeneten mi legyen (fejhallgató/külső hangrendszer/mélynyomó).
Egyelőre nincs olyan erősítőm aminek lenne optikai vagy HDMI bemenete.
A tévém a Dimarson dm R350-eshez van kötve, a hangerő hallhatóan rendben van.Mi az, hogy családi tévé? Milyenek a nem családi tévék?
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
Egy normális hangvételű, objektivitásra törekvő írás analóg vs digitális témában, érdemes elolvasni bárkinek: [link]
-
alphamooncam
őstag
Egy magyar nyelvű oktatóanyag dinamika tartomány témában.
[link]Ha egy átlagos otthonban lejátszunk egy felvételt egy átlagos lehallgató eszközön, akkor 40 dBA zajszinttel (egy átlagos otthon zajszintje) és 100 dBA (ami elég hangos!) hangnyomással számolva 60 dB dinamika tartományt kapunk. Mivel azonban a leghalkabb részek a felvételen így is nehezen hallhatóak a háttérzaj miatt, ezt az értéket nyugodtan csökkenthetjük 30 dB-re. Ez bőven a bakelit lemez átlagos dinamika tartományán belül van. Tehát a mai technológia (CD) bőven a szükséges dinamika tartományon kívül esik, mégis a hangerő háborúnak köszönhetően a felvételek egyre kisebb (5-6 dB) dinamika tartománnyal kerülnek ki a közönség részére.
Azt gondolom hogy a bakelit által elérhető dinamika tartomány, mindenre is elég, műfajtól függően eléri, ill. meghaladja az otthon élvezhető/kivitelezhető zenei hallásunk határait.
Azt is gondolom, hogy az ezt meghaladó dinamika tartomány hajhászása, a gyártók érdekeit szolgálja.
Kizárólag a ráírt dinamikatartomány nagysága miatt dönteni analóg és digitális készülék között objektíven értelmetlen.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
Dorian
félisten
válasz alphamooncam #105186 üzenetére
Azért nem némileg vitáznék. Ennek pl. semmi értelme:
"Mivel azonban a leghalkabb részek a felvételen így is nehezen hallhatóak a háttérzaj miatt, ezt az értéket nyugodtan csökkenthetjük 30 dB-re"
A leghalkabb hallható rész az ami a háttérzajtól már hallható, innen számítjuk a dinamikaátfogást. Miért kellene emiatt a hanganyag dinamikatartományát a felére csökkenteni? Mellesleg amúgy kommersz rádióslágereknél valóban direkt nem több a dinamikatartomány, de azért ne ezeket vegyük alapul, mint ahogyan hangminőséget sem ezekkel tesztelünk.
Mellesleg nálam pl. 30 dB az alapzaj (már amikor nem láncfűrészelnek a szomszédban, mint most ) így elviselnék 60 dB-nél nagyobb dinamikatartományt is, de ha jól tudom a nem-kommersz lemezeken sincs sehol 60dB-nél többKétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
alphamooncam
őstag
válasz Dorian #105189 üzenetére
Nálam 40dB körül van panelban az alapzaj ( többször mértem ), ha nincs történés.
"Mivel azonban a leghalkabb részek a felvételen így is nehezen hallhatóak a háttérzaj miatt, ezt az értéket nyugodtan csökkenthetjük 30 dB-re"
A leghalkabb hallható rész az ami a háttérzajtól már hallható, innen számítjuk a dinamikaátfogást. Miért kellene emiatt a hanganyag dinamikatartományát a felére csökkenteni?"A hangmérnök valóban nem fejtette ki, mire is gondolt amikor ezt írta, azt gondolom hogy a tapasztalatát osztotta meg.
A linkelt listában olvasható pl. hogy egy átlag rock zenekar 20dB dinamika átfogással játszik.
Amennyire én tudom a komolyzenei felvételekre jellemzőbb inkább a nagy dinamika.
A fentiek alapján azt gondolom, hogy 60dB-es dinamikatartományban otthon zenét hallgatni ritka mint a fehér holló, de nyilván nem lehetetlen.
De végülis ez csak a mellékága volt a mondanivalómnak. A fő ága pedig, hogy 60, ne adj isten 120dB fölötti dinamikaigény nem kicsit túlzás, az életben nem lesz kihasználva.
A gyártók pedig egyre nagyobb dinamikát ígérve, egymás fölé licitálva, némi haszon reményében, kihasználják a vásárlók tudatlanságát, azok meg, amellett hogy jól bedőlnek, fórumokon meg még jól népszerűsítik is azt. Na itt a baj.
Retteg a szegénytől a gazdag s a gazdagtól fél a szegény. Fortélyos félelem igazgat minket s nem csalóka remény.
-
freelanced
addikt
Üdv,
Úgy tűnik szükségem lenne hangfalakra ismét, bár a vásárlás oka most nem feltétlenül zenehallgatás lenne, ha már vásárolni kell nem bánnám ha arra is jó lenne, és ilyen téren nekem kicsit a passzív hangfalak rugalmasabbak.
Annak ellenére, hogy aktív vásárlásán gondolkodtam a jelenlegi keret illetve felhasználás okán, gondoltam azért itt is érdeklődök, hátha mégis van valami jó ajánlat használt terén.
- Milyen készülékekkel rendelkezel már, mit szeretnél még hozzá?
Csak forrás van jelenleg hozzá, vélhetően első körben az is számítógép.
- Mekkora a rendelkezésre álló pénzösszeg, mit akarsz lecserélni?
30.000 - 40.000 körül, ezért is gondolkodtam inkább aktív hangfalban jelenleg.
- Milyen zenei műfajokat hallgatsz?
Abszolút vegyes, klasszikus, rock, jazz, metal stb.
- Milyen eredményt vársz, milyen hangzást szeretnél elérni?
Igazából túl nagy elvárásaim nincsenek a kategóriában, viszont itt talán később kicsit több lehetőségem lenne a rendszer bővítésére, vagy akár a készülékek eladására mintha újonnan vennék aktív rendszert.
- Mekkora, milyen elrendezésű és berendezésű helyiségben használod-használnád a rendszert?
Jelenleg az asztalra kerülnének szóval abszolút nem ideális 15nm körüli szobában, tehát abszolút nem ideális környezet ilyesmire, de ez az elkövetkezendő időben változhat, így kicsit előre is gondolkodom.
- Újat szeretnél vagy lehet használt is ?
Szerintem ebben az árkategóriában újról semmiképp nem beszélhetünk, gondolom még a használt is necces.Köszönöm!
Gentleman, you had my curiosity, but now you have my attention.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz Mathiask #105179 üzenetére
Nem az elvileg kisebb dinamika tartomány miatt vész el hasznos információ, hanem amiatt, mert a digitás jel mintavételezett, nem folyamatos az információ, mint LP esetében. Képzelj el egy 1m-es információ sávot. Analógon az 1 m-ből 1m jön vissza. Digitálisól ezzel szemben 20 cm. A többi (80) cm elveszett a ködben, mert azt nem rögziti / rögzítette semmi, hiszen korlátozott a tárhely mérete. Ergo, a maradék 20 cm-be kell belepréselni 1m-nyi információt, de az csak komoly veszteség által fog sikerülni.
"csak a zene van"
-
btraven
őstag
válasz dgyuri0123 #105192 üzenetére
Ez a 20 cm eléggé költői túlzás. Inkább 20 Ångström.
-
ctrlaltdel13
őstag
válasz dgyuri0123 #105194 üzenetére
Hát igen, ezt alá is támaszthatnád.
Amit linkelt, abban én ilyent nem olvastam.
(Vagy felületes voltam) -
dgyuri0123
nagyúr
válasz ctrlaltdel13 #105195 üzenetére
"angström [Å] és centiméter [cm] közötti váltószám 1,0 × 10-8. Ez azt jelenti, hogy az angström kisebb mértékegység mint a centiméter."
Forrás [link]
Ergo 20 cm= 202000000000 angström. Akkor most számold ki, hogy 20 angström hány cm? Pár µm inkább. Tehát én még nagyon megbocsátó voltam a 20 centivel.Vagy ha tudományos magyarázatra vágysz, akkor járj utána. Ne nekem kelljen mindent bizonyítanom... tudod, a mondás szerint: "aki nem hiszi, járjon utána" és ezt nem bántásból mondom, de 30-60 évvel ezelőtti analóg technikáról igen kevés a fennmaradt (Google) információ. Aki élt abban a korban és sokat olvasott róla (könyvekből) az sejti/tudja, miről van szó. Ma senkinek nem érdeke feléleszteni az analógot, mert sokba kerülne és a digitális jóval egyszerűbb és persze jóval kifizetődőbb egyeseknek.
[ Szerkesztve ]
"csak a zene van"
-
lui001
csendes tag
Sziasztok.
Az alábbi hangfalakból melyik lehet nekem a "legjobb", vagy melyiket ajánlanátok legjobban?? Használtak, kb. egy árban vannak, csak zenére , leginkább rock (nem metál) 20nm szoba. Régi, Technics SU-Z250 2x30w erősítő.Quadral quintas qlx 155
Acoustic research status s30
esetleg
Magnat vector 203
Heco Allegro 350 -
Cblaa
kezdő
válasz baryll #105188 üzenetére
Nem volt lehetőségem, bár a Rotel cd11 tribute nagyon érdekelt volna.
A dac e30 volt, és nincs kétségem, hogy az volt a szűk keresztmetszet. Külföld tesztelő ifi ione daccal találta az audiolabot sokkal jobbnak mint valamely 500 000 ft körüli cd lejátszót (amit ki tudja miért nem volt hajlandó megnevezni). Innen jött az az elképzelés, hogy e30 al is nagy ugrás lesz.
https://www.youtube.com/watch?v=JAfk5a5M5ds
Nem lett az, de ha be is jött volna a CD ken ejtett miatt mindenképp visszaküldtem volna.
A marantz-al elégedett vagyok, itt tényleg érzem azokat a dolgokat (pl. jobban elkülönülő hangszerek, nagyobb mélységi térérzet és lokalizált hangszerek) amit az audiolabtól reméltem. Nyilván más lett volna egy komoly daccal. -
dgyuri0123
nagyúr
válasz dgyuri0123 #105196 üzenetére
Ez az analóg téma azt juttatja eszembe, hogy volt nekünk egy Bambi nevű üdítőnk. Ma ki tudná megmondani, hogy milyen ízű volt és hogy jobb volt-e, mint a Fanta, vagy a Cola?
Kb. errőlvitázunkbeszélgetünk most. Adott egy LP, amiről ma senki meg nem mondja, hogy mire (lenne) képes, mert akkoriban nem voltak erre mérések. Plusz az analóg információ, mivel végtelen "felbontású", nincsenek számok, mértékegységek, (szerintem nem véletlenül), amelyek elmondhatnák, mekkora szorzókkal kellene számolni ha a digitálisat összevetnénk egy analóg jellel, mert hogy az nem adat. Voltak erre utalások és találgatások 20-30 évvel ezelőtt és horror számokra emlékszem, mikor arról volt szó, hogy mekkora tárhelyen férne el egy LP zenei anyaga, tömörítetlen formában."csak a zene van"
-
Mathiask
senior tag
válasz dgyuri0123 #105192 üzenetére
A kvantálási zajt csak azért említettem, hogy mind a két limitáló tényező meg legyen említve. Hagyd figyelmen kívül és csak a hozzászólás első részét olvasd el kérlek mégegyszer. Ha lehet lassan és odafigyelve, olyan szándékkal, hogy meg akard érteni. Mert ez "Ergo, a maradék 20 cm-be kell belepréselni 1m-nyi információt, de az csak komoly veszteség által fog sikerülni." továbbra sem így van.
Értem én, hogy azt gondolod, hogy két mintavételi pont között akár hogy is mehetne a görbe és az veszik el szerinted. De pont az a lényeg, hogy nem mehet akárhogy. Illetve mehet akárhogy de az már nagyobb frekvenciájú jel, mint a mintavételi frekvencia fele és azt úgy se hallod. Pont úgy van megválasztva a mintavételi frekvencia, hogy az eltárolni kívánt legmagasabb frekvenciájú jel tökéletesen visszaállítható legyen és ez olyan magas frekvenciájú legyen, hogy már úgy se halld. (44.1kHz esetén 22,05kHz) Két mintavételi pont között pont úgy "ment" a hallható tartományban a jel digitalizáláskor, mint amit az újbóli analóggá alakításnál kapunk. #nyquist-shannonErre mondtam azt a barkácsolt példát, hogy ha csak törésmentes tökéletes egyenest kéne eltárolni, mert csak ilyen létezne, akkor elég lenne két mintavételi pont. Mert amikor vissza akarod állítani az egyenest abból a két mintavételi pontból, akkor sikerülni fog. Fogod azt a két pontot és behúzod a tökéletes egyenest közéjük. Nincs veszteség, 0. Nincs szükséged több mintavételi pontra. Ha valaki több mintavételi ponttal digitalizálta volna azt az egyenest, akkor azok is ráesnének a te két pontból visszaállított egyenesedre.
Zenei jelnél ugyanez van, csak több mintavételi ponttal. Pont annyival több mintavételi ponttal, hogy a hallható tartomány visszaállítható legyen. Hi-res esetén még ennél is többel, így akár a 48kHzet vagy 96kHezet(192kHz mintavétel esetén) is visszakapod, már ha hallasz ebben a tartományban. Vinyl esetén a fizikai korlátok miatt sose kapsz ennyit vissza.
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- BESZÁMÍTÁS! HP EliteBook 840 14 G10 notebook - i5 1345U 16GB RAM 256GB SSD WIN 11
- Fórumok.hu
- ÚJ! HP Elitebook 840 G10 I5-1345U, 16GB DDR5 Ram, 256GB SSD, 1000nit, WWAN, Garancia
- MacBook Pro 16 M1 Pro - 512 GB SSD - 16GB RAM - Space Gray - Apple Care 2025. júniusig
- ÚJ! HP Zbook Firefly 14 (840) G10 I7-1355U, 16GB DDR5 Ram, 512GB SSD 400nit, Magyar, Garancia