Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • VoidXs

    nagyúr

    válasz powerup2 #162951 üzenetére

    A JBL Pro valóban a legjobb mozis márka (kötelező disclaimer, hogy ez magánvélemény, nincs köze ahhoz, hogy a Harman dolgoztat) a Christie Vive mellett, de mozira is érvényes, hogy a hangminőség több, mint felét a bemérés adja. A Pink minden termében Dolby CP850-et használ, ami az összes többi mozis procival (amikhez sima 31 sávos manuális EQ van maximum, de subra pl. csak egyetlen PEQ a korábbi Dolbykon) ellentétben egy egész hosszú FIR-t használ. A Pinkekben a spektrum olyan pontosan X-Curve, mintha vonalzóval húzták volna, ezért szól olyan szépen, már ha szól, mert én utoljára nyitáskor hallottam tőlük olyan termet, ahol minden hangszóró működött, pedig szerintem náluk is voltam úgy 50-70 filmen.

    IMAX-ben a main-ek tudtommal sosem voltak cserélve. A film ilyen, és mint mondtam, a cég nagyon ügyel rá, hogy szabvány szerint működjön, ez viszont sokaknak nem tetszik. Például sok moziban azért nem húzzák le 3 dB-vel a surroundokat, mert a tapasztalatlan néző panaszkodna, hogy alig szól. Ugyanez érvényes arra, amikor a kontrasztot a szabvány fölé tolják, mert különben jön a sok OLED-lord, hogy "szürke a kép". Nem alig szól és nem szürke, tényleg így keverték és masterelték, és egy ilyen panaszra az IMAX azt fogja mondani teljesen jogosan, hogy őket ez nem hatja meg, ők azt akarják átadni, amit a stáb összerakott, változatlanul, a rendezőt vagy a hangmérnököt kell szidni.

    A Mortal Engines-t én az első vetítések valamelyikén néztem meg, akkor nem volt gond a subokkal, viszont utána a Glass-re már megdöglöttek, szóval valóban belefuthattál ebbe. Akkor clippel, amikor már elég driver meghalt, a reggeli önbemérő pedig csak húzza az erősítést feljebb és feljebb, míg végül mind meg nem hal. Az volt az első csere, a Caprain Marvellel jött a második. A fókusszal nem lehet bajod, mert azt minden reggel és minden izzócsere után magának beállítja a gép tökéletesen. Egyszerűen a felbontás semmilyen, négyzetcentiméter felett vannak a pixelek. Második generációs Digital gépek vannak, ezek Christie CP2230-at jelentenek. A harmadik generáció lenne a Barco DP2K-32B, de azok rémes képet mutatnak, mint amúgy minden Barco. Csak a CC használja azokat az országban néhány vidéki kis mozi mellett, mert olcsók, és ebben ki is merült a pozitívumok listája. A Barco célja, hogy a filmről vetített "képminőséget" hozzák, ezért például a színszűrőiket szándékosan rossz spektrumúra gyárják, mert így érik el ezt az eredményt. Ez a digitális tökéletességtől messzebb van, mint egy hifis lap a minőségi újságírástól, ezért is piacvezető a Christie és a Sony. És hogy miért nincs 4K az IMAX-ben, míg a Pinkben van: amíg nincs tömeghisztéria vagy értelmes konkurens, addig csak pénzkidobás, úgyis mennek az emberek. Így is jobb, mint a többi termük, a CC-nek sehol nincs 4K-ja. Lengyelországban is csak azért vettek, mert a szomszéd IMAX-nek volt.

    [ Szerkesztve ]

    W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?

Új hozzászólás Aktív témák