- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Facebook és Messenger
- Synology NAS
- ESET NOD32 Antivirus / Smart Security
- Media Player Classic és Home Cinema (MPC-HC)
- Milyen program, ami...?
- Crypto Trade
- Hálózati / IP kamera
-
IT café
Házimozi haladó szinten
Ebben a topikban alsó-középkategória feletti rendszerekkel foglalkozunk, de bármilyen házimozival kapcsolatos kérdésre (ha tudunk) szívesen válaszolunk.
Ha nem vagy járatos a témában és kezdő szett vásárlásában kérsz segítséget, kérlek kérdésedet itt: Házimozi belépő szinten tedd fel.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gino20
őstag
válasz Gino20 #185700 üzenetére
Csak egy gondolat. Nem kompetenciám, így lehet totál hülyeséget írok, de valamiért rémlik valami ilyesmi. Ha egy kattanásnyit kijjebb húzom a stereo jack-et, akkor nem lehet, hogy az mono-ként fog viselkedni?
Ha igen, akkor pusztán csak sz@r a kácsás mono kábel és az szívatott.
Ha nem, akkor sorry az "okos" gondolatért -
VoidXs
nagyúr
válasz Gino20 #185703 üzenetére
Ez a formájából adódó dolog, nem a kábel hibája. Több dolgot is rövidre zársz, és mivel köztük van a left és right, csak egyféle jel mehet át rajta. A mono kábel a később mutatott ábra alapján csak leftet visz át, ez a szabvány, szintén normális. Mono to stereot csak magadnak tudsz szerelni, vagy átalakítók sorával hákolni.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
VoidXs
nagyúr
válasz Gino20 #185829 üzenetére
Veszélyes megtúrni a topikot, mert nagyon hosszú ideig vallásos jellegű kábelezést tartottak fent erősen megvezetett és/vagy ebben anyagilag érdekelt tagok. Valójában elég a legolcsóbb kábelt venni minden esetben, így amit linkeltél, tényleg elég mindenre. Sajnos az XLR fejek alapból 1000 forint felett mennek, így nagyjából reális az az ár, amit látsz, én is 3000 körül szerelem méterét.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
VoidXs
nagyúr
válasz Gino20 #186239 üzenetére
Igen, az normális, hogy a sub van 0-n, hiszen a DSP miatt az késik a legjobban, a többit kell hozzáigazítani. A Klipsch transmitter 30 ms-t dobott a dologra, ami a többi hangszóró késleltetésén látszott, és mivel eleve 40-en voltak már, nem fért bele több.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
VoidXs
nagyúr
-
BBéci
legenda
válasz Gino20 #186243 üzenetére
Próbálgattam azt az SVS-t, szkeptikusan álltam hozzá, de teljesen rendben volt.
Volt nálam Velodyne Impact, de csak 12 colos és a 10 évvel ezelőtti kiadás. Nem tetszett.
Viszont az SPL 1200 Ultra és a Digital Drive embertelen jók voltak. Előbbit 2 év 10 hónapig használtam.Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
VoidXs
nagyúr
válasz Gino20 #186254 üzenetére
Az, hogy késik a hang a képhez képest, alapból nem a minőséget fogja tönkretenni. Képet késleltetni tudtommal csak PC-vel lehet, asztali médialejátszót sosem láttam ilyen tudással, AVR-ben pedig nyilván nem lesz kép cache, hiszen az nyersen hatalmas adat. 30 dB zajtszint és a klasszikus mobilos zavar rendkívül hallható.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
VoidXs
nagyúr
válasz Gino20 #186258 üzenetére
Akkor szerencsés vagy. Engem a 40-es késleltetés már régen kikerget a világból. Nekem most úgy van 10 ms csúszás, hogy a 40-es sub mellé csúsztatok 50-et a képen, mert az SVP csak 25-önként engedi állítani.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
VoidXs
nagyúr
válasz Gino20 #186268 üzenetére
Igen, pusztán arról beszélünk. Esetedben 15 vs 40, mert az SVS 25-öt tesz rá, ez nálam egy lépcsője a késleltetésnek, ami szerintem lehetne kisebb, mert régen volt, hogy mindkét állásban zavart. A játék annyiban szivat, hogy megtanítja veled még az 59 és 60 Hz közti különbséget is, rengeteg dolog idegesítővé válik. Ezért használ sok játékos SVP-t, mert nem tudjuk elviselni a 24 Hz-et, azt is fizikailag kényelmetlen nézni. A késleltetés meg sokaknál teljes rendszercsere indoka.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
Gino20
őstag
válasz Gino20 #186228 üzenetére
Átfogalmazom a kérdést, hátha ebből az irányból megközelítve közelebb kerülök a "válaszhoz", mert neten semmi érdemi infót nem találtam a Velodyne Impact X sorozatról.
Az vajon elképzelhető, hogy egy ilyen neves "prémium" sub gyártó, a mögötte lévő összes kompetenciával készít egy olyan terméket, ami messze elmarad a gyártó alapvető minőségétől csak azért, hogy a piacra dobjon egy "olcsó" terméket? Valójában ez is ~1500 euro szóval Én olcsónak nem nevezném, de mondjuk a 6000-hez képest egyértelműen annak számít.
Vajon csak beledobálja a kevésbé jól megtervezett D osztályt, elektronikát, sugárzót, miegyebet az üzletpolitika miatt vagyis, hogy legyen létjogosultsága 4x ennyibe kerülő termékeinek is, vagy vajon épp az ellenkezője történhet és ad hasonló minőséget negyed áron, de meghagyja a 6000 euros terméket is azoknak, akik ezt a réteget hajszolják és ez nyugtatja meg a lelküket?
Lehet ennek az átfogalmazásnak nincs semmi értelme csak elmélkedek.
Ha az elmélkedésemtől eltekintünk, akkor ~1500 euroig van ajánlott 15" subwoofer?
Ennyiért Én csak ezt találtam, de persze létezhet sok olyan termék/gyártó amiről még csak nem is hallottam.
Klipsch-et nem vennék. Monolith Monoprice 15 úgy látom szintén többe kerül és a bődületes hibaarány miatt szintén nem venném. -
Joe123
senior tag
-
VoidXs
nagyúr
válasz Gino20 #186279 üzenetére
A Diracnál igazából az AVR a korlát, ő ki tudja azt is számolni, ha másodperces delay kellene. Az mi mögötte? Mert sokszor 10-20-as limitek fogják vissza, 70 pedig már sehol nincs, ami egy rosszabbul késleltető subhoz kellene itt, ami a többség. Az SVS abból a szempontból jó, hogy náluk legalább a késleltetés minimális, de ez a ritkább. Van, ahol 60-at is mértem (Martin Logan). Az SVP interpoláció, PC-re.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
BBéci
legenda
válasz Gino20 #186288 üzenetére
Pár éve német kézbe került a Velodyne, nem ismerem a jenlegi kínálatot. A korábbival pont az volt a helyzet, amit leírtál. A régi Impact fényévnyire volt a többitől. Viszont nem véletlenül csakis zártak a csúcs Velodyne szériák tagjai, akárcsak a JLAudio, M&K, Perlisten és REL szubládák. Tudtommal van utódja az SPL-eknek, de más a nevük.
[ Szerkesztve ]
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
VoidXs
nagyúr
válasz Gino20 #186297 üzenetére
14" azért nincs olyan messze, meg nem a méret a lényeg. A slotos Klipsch-ek már jók, ha az elfér ott, én támogatnám. Persze rossz szájízzel, mert ez tőlük fél éve fele ennyi volt.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
VoidXs
nagyúr
válasz Gino20 #186299 üzenetére
A nagyobb ugyanazon a teljesítményen hangosabb lesz, de kárpótolható nagyobb erősítővel, ami abban a darabban bőven van. Minőségben sosem volt velük gond, az R-11xSW szériánál például évekig egyszerűen nem volt jobb vétel majdhogynem millió alatt, most pedig csak simán kompetitívek, a subok, mint kategória, lettek extrém drágák. Az alsópolcos modelljeik (R-1xSW) voltak katasztrofálisan szarok, de azok kifutottak. A meghaló erősítők elvileg megoldódtak, de erre választ csak 1-2 év múlva kapunk.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
VoidXs
nagyúr
válasz Gino20 #186303 üzenetére
Egyáltalán nem képesek azok a subok arra, ami a spec sheetben van. Ez a pro gyártókon kívül nagyjából mindenkire érvényes, ezért is látni arrafelé rendre 30-40 Hz-eket a dupla 18" ládákhoz is, mert ez a valóság. Mindig független mérések alapján válassz. Az XTZ is egy egész jó opció.
A nagyobb low extension sem méret kérdése. Persze, ha ugyanazt a konstrukciót felskálázod, és nem nyúlsz a DSP-hez, vagy eleve nincs is benne érdemi, akkor picit javul. Sokkal jobban számít a doboz, én például csináltam magamnak erre képes 12"-est, ahhoz viszont az kellett, hogy a reflex hosszabb legyen, mint a doboz bármelyik oldala, átlósan van benne a cső.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
VoidXs
nagyúr
válasz Gino20 #186305 üzenetére
Az SPL-150 csak azért tud a 100 alá menni, mert nagyobb erősítővel szerelték, és ezért többet tudnak emeléssel behazudni, kizárólag alacsony hangerőn. Ez az előnye mozihangerőn teljesen megszűnik. Bár most hirtelen csak a 121-ről (legalja modelljük) találtam mérést, az alapból egy 40 Hz-es sub, ami még el se ér érdemi hangerőt, de már 50-essé válik:
Mivel a kalibráció kis hangerőn fut, ott azt fogod látni, hogy egy lapos vonallá válik bemérve egészen 30 Hz-ig, na ez az, amit a spec sheet-be behazudnak. Mivel az alja eleve meg van emelve, az fut előbb erősítőkorlátba. Az a gyártótól függ, hogy ezt milyen undorító mértékben csinálja, nagyjából csak a Monoprice megbízható. Ezért mondom, hogy tegyél egymás mellé független méréseket az SPL-ekből, vagy bármiből, amit nézel, nagyjából egy kutya lesz mind a teljesítménye határán.
A szobád mérete is fontos szempont ebben. Most elültetted azt a gondolatot a fejemben, hogy kellene csinálnom egy kalkulátort, ami különböző modellekről megmondja, hogy adott térben hogy viselkednek, és akkor nem kell hatalmas regényekben leírni mindig, hogy mi mivel van összefüggésben, hanem csak bekattintod, és látod az eredményt.
A szerkesztés pont azt mondja, hogy lehet nagy low extension-t csinálni kis méreten, és lehet kicsit nagy méreten. Minden gyártó más felhasználási módot vagy költségoptimalizálást céloz, például a Klipsch rendszerint kis méreten nagyon jó benne, a JBL pedig hatalmas méretben is rossz benne, mert úgy hangolják a portjaikat, hogy eszement összesített hangnyomás jöjjön ki akár 150 watton is.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
powerup2
addikt
válasz Gino20 #186305 üzenetére
Ahhoz hogy egy kisebb kuppal ellátott sub hangszóró ugyan azt a teljesítményt tartományt elérje mint egy nagyobb ahhoz nagyobb kimozdulásra van szüksége és több erőre is ez álltal. Nagyobb elmozdulás nagyobb torzítás is egyben. Pl zárt ládáknál ha nagyon kell nekünk a pince mély Hz akkor a kup anyaga valami kemény spec cuccnak kell lenni pl valaki fémet használ valaki carbont stb. Ezek is lehetnek jók sőt sok esetben jobbak mint egy pro sub. De a pro sub a méreténél fogva van előnybe. De tervezés kérdése melyik sub hol viselkedik kiemelkedően. Pl a pro subok nagy része alul nem erős vagy nem megy mélyre a portolás miatt. Zárt esetében tud mélyre menni. De az infra subbok nagy része mind zárt és nagy kilengéssel érik el a brutál mélyeket. Ascendo gyárt 24" 32" 50" 80" subbokat is. Utóbbi kettő nem is rendes hangszóró elvét követi. De mostanság komoly házi moziknál külön van pl egy nagy infra sub vagy kettő és több pro szub a kellő hatás miatt. Mivel mindegyik máshol teljesít jól. Az hogy az integrálása milyen sikeres az a mozi procin múlik. De ha jót akarsz vegyél olyan 15" subot amit vettem én is. Én nem csalódtam benne. És szerintem nem is drága és nálam a késleltetés 6ms . De sok sub van a piacon lehet válogatni bár sok olyan van ami az eu-ba nem elérhető de attól még építeni is lehet de manapság az már drága nem éri meg annyira mint régen max akkor ha nagyon nagy hangszóró méretben gondolkodsz.
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO, Panasonic DP-UB9000 Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris
-
VoidXs
nagyúr
válasz Gino20 #186308 üzenetére
Nem csak én tudok normális low extension-t kis méreten, egyszerűen csak nehezen tömeggyártható dolog, ezért megkérik az árát, lásd Focal SW 1000 Be, vagy talán a Sub 12. Tehát nem igaz, hogy ne létezne boltban kapható kimagasló kicsi sub, csak ki kell fizetned, hogy pöcsöljenek vele. Ha nem szeretnéd, akkor marad a teljesítményből hákolás, vagy gyárilag (ahol csak a nagyokat szerelik nagy erősítővel), vagy DIY (felszerelsz egy kisebb modellt magadnak).
Az az ember meg ne legyél, aki jobb érv híján nyelvtanhoz vagy fordításhoz nyúl. Ennek hozzáadott értéke nincs, más is csak kompenzál vele. Ez a neve, mert a speckók valami érthetetlen módon határfrekvenciának fordítják, az a fogalom pedig nem ez.
Azért nem ajánlottam a legkisebb modelleket, mert amikor erre került sor, a 12"-es olcsóbb volt, de valamikor még a 15" is. Kifutás előtt olyan abszurdumok voltak, hogy a 110SW 250k, 112SW 220k, 115SW 200k.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
powerup2
addikt
válasz Gino20 #186310 üzenetére
Én azt mondom több sub jobb eredmény plusz egy sub 3dB nyereség. Vagy 6dB egymásra helyezve. Ha van 4 subod az már jo kis plusz meg ha okosan van elhelyezve csak nyersz vele és ez lehet zárt sub is. Van jó par zárt sub is ami kiváló!!! Nem kell feltetlen bass reflex.
TV: 77" LG C1 Erősítő: Arcam AVR10 Hangfalak: Revel Performa3 F208 , Revel Performa3 C208, Focal Aria 900SR , Focal Aria 906 , Sub: 2x Rel HT1510 Predator Lejátszó: Zidoo Z9X PRO, Panasonic DP-UB9000 Kábelek: Kácsa Norstone Oehlbach NF 214 Isotek Tápszűrő és elosztó: Isotek EVO3 Aquaris
-
VoidXs
nagyúr
válasz Gino20 #186313 üzenetére
Ismét ott tartunk, hogy azonos szériába tartozó suboknál a méretnövekedés azokkal a hatalmas teljesítménylépcsőkkel is általában 5 Hz előny alatt hoz, amit a gyártók rendesen túlszépítenek. Nincsenek csodák, csak jobb konstrukciók. A 20 Hz más méreten is bitang drága, 18"-on is.
powerup2: Kiket lehet sorolni? Az SVS jó szívvel 40 Hz-es subjait többezer watton? A Paradigm 100 ms-os lecsengéseit? Az ELAC nem létező hangnyomását? Persze, azt mondtam is, hogy teljesítményből meg Xmaxból mindent ki lehet játszani, de ott már annyi hőt kell disszipálni, hogy egy ponton túl fizikailag nem lehet kicsi drivert alkalmazni, különben megüti a Curie pontot, és mehet a kukába. Ez az oka annak, hogy a legnagyobb példányok zártak, semmi köze a minőséghez, vagy hogy mekkora nyomás alá teszi a szobát.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
BBéci
legenda
válasz Gino20 #186315 üzenetére
100+ szubládát használtam és teszteltem az elmúlt 25 év során és egyértelműen a zártak hangját tartom számomra megfelelőbbnek, kellemesebbnek, élvezhetőbbnek.
Közülük valóban kiemelkedik a Velodyne SPL 1200, de a DD12 és 15 is. Amiket még ezeknél is jobbnak tartok: JL Audio Fathomok, leginkább az f113 és a Perlisten D12S/D15S. Valamivel kevesebb pénzért az M&K V15+ is remek darab. Ezek mindegyike olyan önbemérő EQ-val rendelkezik, amihez nem kell miniDSP vagy bármi hasonló.
A kis mérettel is van hihetetlennek tűnő tapasztalatom; a B&W DB4S mindössze 10 colos hangszóróval úgy megy le 15 Hz alá, mint sok 18-as sem. Igaz, nem hatalmas hangnyomással, ezért 20-22 négyzetméternél nagyobb szobába nem ajánlom. Viszont ott vannak a nagyobb márkatársai, melyek méltatlanul elhanyagoltak a netes oldalakon.[ Szerkesztve ]
Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
VoidXs
nagyúr
válasz Gino20 #186346 üzenetére
Most elgondolkodtattál, hogy honnan szopták a +6-ot, és igazából van benne ráció. Ugye a feszültség (amplitúdó) és teljesítmény közt négyzetes a reláció, P=U*U*R, decibelszámításkor ez a logaritmus azonosságok miatt kimegy a logon kívülre, így lesz feszültségnél 10-ből 20. Már csak azt kell eldönteni, hogy mit is viszünk a rendszerbe, ez teljesítmény, vagy amplitúdó? Én abban a hitben éltem a rendererek fejlesztésében és keverésben is megszokott constant power fading miatt, hogy gyökfüggvénnyel dolgozunk, ami két hangszóró közt -3 dB keverés, ezek összege lesz majd a régi hangerő, tehát dupla teljesítményt kap a rendszer.
Viszont a dupla subbal valójában beviszünk egy második, ugyanolyan amplitúdót, ugyanolyan légnyomásváltozást, a levegőben levő akusztikus energia duplája lesz. Persze itt most azt tesszük fel, hogy ugyanabból a pontból indulnak ki, ami nyilván fizikailag lehetetlen. A mikrofont duplán lendíti ki, az márpedig +6 dB SPL-re kell essen. Így viszont a mindenki által használt constant power-nek lesz kevesebb értelme, oda miért lesz jó a 3? Ez olyan kérdés, ahová az én tudásom kevés. Szimulációkkal kellene kiszámolni, hogy a meglevő légnyomásváltozás mekkora terhelést ró a második sub driverére, annak mekkora ellenállást kell teljesítményből ellensúlyoznia, csak hogy nullára jöjjön ki, és elkezdhessen dolgozni.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
VoidXs
nagyúr
válasz Gino20 #186352 üzenetére
Ahogy olvasok más fórumokat, ők se tudják megmagyarázni, csak mondják, hogy ez van, hidd el. Egyetemen én is utáltam a bizonyításokkal foglalkozni, mert hát minek vannak, ha ott az eredmény, ami működik, de most két logikus konklúzió is van, ettől lenne hiteles. Sajnos ezek a szimulációk napokig futnak, ez nem egy sima WinISD-s, egyszerű képletekkel leírható dolog, hanem sokadik iterációig kell kvantálni a hullámegyenletet a teljes szoba minden voxelén. Talán a WFS lehetséges gyorsítás, de nem hiszem, hogy erre a célra hibátlan ötlet, az inkább szabadtéri dolog.
Azért szeretem azt a Velo-t, mert az összes általam hallott vagy mért zárt subbal ellentétben (a tapasztalatom kb 4 millió forintos darabokig tart) érdemi tranzienseket tudott produkálni, megfelelő rugózáskorrekcióval, bár egyedül nem érdemi hangnyomáson. Párban hallottam 40 ms lecsengés körül, ami azt jelenti, hogy 80 lehet az eredeti érték, az is már egy jellemzően reflexes szint (ezt a Paradigm követi 100-zal, az az erős második). Egy ideig gyűjtöttem minden mozi minden mérését, ahová csak meghívtak, de amikor a Google visszavonta a végtelen Drive-okat, ezek mentek a levesbe, így már nem tudom kikeresni.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
BBéci
legenda
válasz Gino20 #186363 üzenetére
Volt nálam R-115SW, tetszett, de egyértelműen az SPL 1200-at választanám.
Egyrészt ízlés dolga, másrészt 22 négyzetméteres a szoba.Helyesen: ugyanígy, ugyanúgy, ugyanilyen, ugyanolyan, ugyanez, ugyanaz, stb. Egyelőre, vagy egyenlőre? Takarítani vagy tisztítani? Nem mindegy!
-
lenox
veterán
válasz Gino20 #186417 üzenetére
5-600 nittol megfelelo feketevel, megfelelo kornyezetben (tehat nem napfenyes nappaliban) mar teljesen jo a HDR. Foleg DV, ami be is konvertalja a kijelzo tudasanak megfeleloen.
Alig van par 4000 nites kijelzo, es a legtobb 4000 nitesnek jelzett content nem is olyanon keszul. Ez tehat inkabb egy container, mint a content tenyleges max fenyereje. -
Vhiktor
veterán
válasz Gino20 #186427 üzenetére
Sdr-nel nem kell max fényerő. Ott 100 nit a referencia, v8lagos szobaba sem kell 200-300 nitnel több.
ISF Kalibrátor. Tv, projektor, monitor KALIBRÁLÁS PROFESSZIONÁLIS szinten Film Stúdióknak is. Spectrophotometer + Colorimeter! Bit perfect minta generátorral(YUV, RGB) tokeleteskep.wixsite.com/kalibralas █Profi tesztelés: youtube.com/c/tokeleteskep █ Klein K10A█Jeti Specbos 2501 hires 2nm
-
VoidXs
nagyúr
válasz Gino20 #186484 üzenetére
Hang tekintetében semmi nem vetekszik az IMAX teremmel. Egyrészt ott van központilag garantált normális hangerő, másrészt olyan cucc, hogy van is értelme azon járatni. Sok mozit (Corvin és Pólus kivétel) alulméreteznek, főleg subokkal, mert tudják, hogy úgyse megy hangosan.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
Új hozzászólás Aktív témák
- Kompakt "házimozi" szettekkel és hangprojektorokkal (soundbars) tapasztalatok híján nem foglalkozik a topik.
- hozzászólás előtt olvasd el az összefoglalót!
- HÁZIMOZI, HIFI, TV beárazás topic
- Házimozi belépő szinten topic
- Hi-Fi-ről általánosságban topic
- Hangprojektor/Sound Projector/Front Surround/SoundBar topic
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen