Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • julius666

    addikt

    Sziasztok!

    Elméleti téren nem teljesen laikus (audioval hobbi szinten régebben foglalkoztam), de házimozik terén gyakorlati szempontból eléggé kezdő vagyok, konkrétan első 5.1 hangrendszeremet szeretném összerakni, ebben kérném nálam tapasztaltabbak segítségét.

    Anyagilag nem szeretnék sokat rászánni, mindenképpen belépőszintű megoldásban gondolkozom, nagyon max 160k körül, de lehetőleg olcsóbban. Nagy csodát ennyiért persze nem várok, de nyilván szeretném a lehető legtöbbet kihozni a lehetőségekből. Ha vállalható hangot tud produkálni az egyébként nem túl jó füleimnek, bőven elégedett lennék egy "dobozos" megoldással is.

    Csak erősítő + 5.1 hangfalrendszerről lenne szó, lehetőleg több (2-3) HDMI bemenettel és 1 HDMI ARC "kimenettel", klasszikus házimozinak. Blu-ray lejátszóra, hasonló marhaságokra nincs szükségem, már meglévő Androidos TV-box lenne rádugva, meg PC Steam Big Picturehez. Elsősorban házimozinak, de természetesen szívesen hallgatnék zenét is rajta, ha már van.

    Kis nappaliba menne. Nem panel "lukról" van szó, de hasonló, frissen végzett egyetemista garzonnál egy fokkal nagyobb lakásában. Anno felújításnál villanyszerelő bevéste a falba az 5.1 kábelek helyét, a front és a hátsó hangkeltők a szoba 4 sarkában kapnának helyet, nem teljesen a plafonnál, de ahhoz közel, valami tartóra felfúrva.

    Ti mit ajánlanátok?

  • julius666

    addikt

    válasz julius666 #16462 üzenetére

    Két fontos dolog kimaradt:

    - erősítőből 4K-sat szeretnék. A TV-m, TV boxom hozzá már most is 4K-s. Az OK, hogy jelenleg nincs rá tartalom és ezért a közeljövőben felesleges, de hangrendszerrel nyilván több évre terveznék, nem szeretném, hogy a szűk keresztmetszet ez legyen 3-4 év múlva.
    - használttól alapból nem írtózom, nem tudom, hangcuccból a használt mennyire szerencsés (kontakthiba, hasonlók mennyire fordulnak elő)

  • julius666

    addikt