- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- 5 év alatt 100 milliárd dollárt költött fejlesztésre az Apple, az AI a következő
- Az Insta360 ellen fordítja a hatóságokat a GoPro
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Kék halál (BSOD)
- Szabadulnak a kínai eszközöktől az amerikai szolgáltatók, de ez sokba kerül
- Irányíthat-e atomfegyvereket az AI?
- Jelszókezelők
- Netflix
- Mozilla Firefox
- macOS PC-re
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- Direct One (műholdas és online TV)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
BlacKSouL
addikt
Először is jó lenne tudni hogy milyen is az a venti pontosan, vagy látni róla egy képet, hogy tudjuk neki lehet-e, vagy neki érdemes-e esni. Vagy ha nem is, akkor kb. írd körül hogy hogy néz ki.
Továbbá a kikopott csapágyat megjavítani nem lehet, legfeljebb tüneti kezelést tudsz alkalmazni, pár hétig, 1-2 hónapig tart ki maximum, de néha addig sem.
Ha esetleg mégis hasonlítana egy egyszerű, hagyományos elven működő ventihez, akkor általában a következő módon lehet szétszedni, és finom műszerolajjal, vagy kontakt-kenő sprayvel tisztítani, kenni:
A venti hátulján általában van egy adatlap-matrica [link] ami lezárja a csapágyhoz vezető utat. Ha ezt felhajtod, akkor megpillantod azt a kis műanyag gyűrűt, ami megakadályozza a tengely, és az egész ventilátor-rotor kicsúszását a csapágyból [link] Ezen a gyűrűn van egy bevágás, aminél szét lehet feszíteni nagyon óvatosan egy kellően vékony és hegyes eszközzel [link] Nagyon óvatosan le kell feszíteni a tengely végéről a gyűrűt, hogy nehogy elpattanjon, vagy széttörjön közben. Ha lejött, akkor szabaddá válik a tengely útja, ekkor egy fogpiszkálóval, vagy hasonló vékony hegyes eszközzel(gombostűvel pl.) ki kell tolni a lyukon úgy, hogy a másik oldalon a rotor a lapátokkal kipottyanjon. Ezután értelemszerű a dolog. Meg kell tisztítani a tengelyt is, és csapágyazástól függően a csapágyat is. Ha csúszócsapágyas, vagyis csak egy rézszínű hüvelyben magában csúszva forog a tengely, akkor a fogpiszkálóhoz hasonló vékony eszközzel, és egy papírzsepivel átdugdosva lehet pucolni, érdemes már ezt is olajjal segíteni, az oldja is a koszt.
Ha golyóscsapágyas, akkor a hüvely, amiből a tengely kipottyan, egy golyóscsapágy forgó hüvelye, ami belül elforog, és ilyenkor kis pár mikronos rés van körben a hüvely, és a csapágy álló része között. Ide kell megpróbálni bejuttatni az olajat, vagy kenőanyagot. Ezt tovább szétszedni nem lehet.
Ha kész, akkor értelemszerűen fordított sorrendben kell sorban visszarakni az alkatrészeket. Előfordul, hogy a tengelyre a rotor, és a csapágy közé fel van húzva egy kis fekete műanyag védőlemez, erre figyelj oda kilökésnél. A végén óvatosan tedd vissza a műanyag gyűrűt, és ragaszd vissza a matricát, hogy védje a porosodástól.
Jó szórakozást!Aláírás (nem kötelező megadni)
Új hozzászólás Aktív témák
- EKL 92mm ventilátorok a 80 mm-es venti csavarméretével (!) - rendkívül halk - nagy mennyiségben is!
- BE QUIET! PURE WINGS 2 120mm
- Minőségi ARGB 120mm ventik és modding szuper akciós áron!
- 4 db be Quiet! Silent Wings 120mm Pro 4 II 2 db be Quiet! Silent Wings 4 120mm PWM High Speed
- 3db új Fractal Design Aspect 12 ARGB ventillátor csavarokkal, NEM darabár!
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen