-
IT café
Sziasztok,
ez a topik azért jött létre, hogy a nagy e-roller tumultusban és kínai rendelési izgalmak közepette jusson időnk büszkélkedni az emberi erőnkkel hajtott rollerekkel is, és segíthessük az új roller vásárlása előtt állóknak.
Új hozzászólás Aktív témák
-
5-ös kezelő
senior tag
Sziasztok.
Milyen rollert javasolnátok kezdőnek? 80 kg, 176 cm, már nem fiatal, város, csak a mozgás öröméért és hátfájásra gyógyírként. Oxelo Commute 900-ast kipróbáltam az üzletben pár méteren és szimpatikusnak tűnt, jó fékkel. Spartan IV. viszont feleannyiba kerül, és jókat írtatok róla. Illetve Spartannak van fújt 16/12-es kerekű merev rollere, az jobb lehet esetleg? Magasabb deszka /hasmagasság/ fárasztóbb hajtással jár a rogyasztás miatt? Sokat nem szeretnék áldozni rá, de a zörgős, kézifék nélküli darabokat kizárnám. Oxelo is riaszt az 58 ezres árral, de azt még meg tudom emészteni valahogy, ha megéri az árát /eladok egy órát a gyűjteményemből v egészségpénztárra megveszem/.
Köszi előre is. -
5-ös kezelő
senior tag
válasz 5-ös kezelő #223 üzenetére
Némi töprengés után belevágok a Spartan Jumbo IV. projectbe. Fújható kereket elvetettem egyelőre. Összecsukás módja nem fontos nekem. Spartan a 250/230 mm-es kerekével és kedvező árával lett nyertes nálam - sajnos kipróbálni nincs módom. Gyenge féket írnak hátránynak a véleményezők, meglátom, együtt tudok-e élni vele. Szombathelyről tervezem rendelni, nem láttam jobb áron. [link] Amíg nem látom, mennyire fog tetszeni a rollerezés, nem akarok többet költeni az első rolleremre.
-
5-ös kezelő
senior tag
válasz Bobrooney #233 üzenetére
Belső-Óbuda, de Kispestről származom. De ha másnak bevált a Spartan, annyira nem lehet rossz. Sufni tuninggal meg esetleg lehet javítani a féken.
Emagon láttam néhány felnőtt rollert tárcsafékkel, 30 ezer körül - gondolom ezek felejtősek, ennyiből nem lehet kihozni jó rollert meg tárcsaféket együtt. -
5-ös kezelő
senior tag
válasz Bobrooney #235 üzenetére
Rendes tőled, köszi. Győrt még akkor szerettem meg, amikor Komárok, Verhovinák, Rigák és persze kerékpárok százaival jártak az emberek a Vagongyárba stb. dolgozni. Most már ott is túl sok az autó sajnos.
Karos jobban kézre esik / /, kerékpárhoz, motorhoz vagyok szokva, kisebb a reakcióidő. Volt nálam kölcsön taposós Oxelo, nem éreztem biztonságosnak. Viszont a C 900 igen hatásos fékkel bír.
Ma elvont szabadnapból kevés híján megkerestem a Spartan árát, jöhet a bevásárlás.
[link] Ilyen Hüperión van valakinek? Emag nem sokat ír róla. -
5-ös kezelő
senior tag
válasz 5-ös kezelő #236 üzenetére
Látszólag három egyforma roller, háromféle áron, két néven + noname. Első és hátsó rugózás, tárcsafék + taposó, gumikerekek. Ez utóbbi nem tudom, jobb v rosszabb a PU kerekeknél?
-
5-ös kezelő
senior tag
válasz haruspex #238 üzenetére
Fellépő a magas? Mert akkor fárasztóbb a hajtás. 176 cm körül vagyok, de nagyon nem szeretnék "rogyasztani", nem vagyok jó kondiban.
Jobban járok az Oxelo Commute 900-assal? /Ma is behívtak melóba szabadnapból, megvan az ára /
Az a baj, elveszek az óriási kínálatban. Fontos a könnyű hajtás, szélesebb kormány, hatásos kézifék, strapabíró konstrukció. Mindezt a pár tízezres áron belül, mert lehet h az első fárasztó / kevés sikerélménnyel járó próbaút után felhagyok vele. Bár nagyon remélem, h meg fogom kedvelni.
Vagy kezdjek egy Aldis rollerrel, és később váltsak komolyabbra? Óráknál többször megbántam, ki kellett volna hagyni a kezdő lépcsőket /pl. Orient Mako órát vettem, amikor az M-Force I. tetszett, csak háromszoros árkülönbség volt. Végül eladtam a az előbbit és megvettem a drágát. Persze már az sincs meg, és az M-Force Beast is ment/. -
5-ös kezelő
senior tag
válasz haruspex #240 üzenetére
Ez a Razor A6 igen jól néz ki. Nagy kerék, alacsony padló /=könnyű hajtás?/, igényes kidolgozás a képek alapján. Oxelo-nál masszívabbnak tűnik az összecsukó rendszere. Első keréknél nem látok rugózást, ez mennyire fontos?
Melyik üzlet ajánlott? 46-62 ezerig láttam az árszórást.
Spartan Jumbo IV. nem annyira szép külsőre, képek alapján magasabban van a padlólemez /=fárasztóbb hajtás/, viszont jóval olcsóbb, elöl rugózik és van kézifék.
Jól foglaltam össze?
Ha most rögtön kellene döntenem ennyi információ alapján, a Razor-t venném. -
5-ös kezelő
senior tag
válasz haruspex #243 üzenetére
Már eddig is rengeteget segítettél, h vmi halvány fogalmam legyen a rollerekről.
Spartan melyik változata sikerült a legjobban? Jumbo I, II, III, IV közül. Nem fárasztom magam a keresgéléssel tovább, megveszem az egyiket. Ha nem jön be, jön a fújt nagykerekű valami, vagy elfelejtem örökre a rollerezést.
Duoker és Sportjátékshop oldalán a legolcsóbb a IV-es, 30-ból kijön. -
5-ös kezelő
senior tag
Már szűkül a kör, látom az alagút végét. Még egyszer visszaolvastam az összes hozzászólást, figyelmesebben, mint eddig. Csak képek alapján, próbálni még nem állt módomban :
1. Spartan IV.
2. Spartan III. Ezen mintha jobb lenne a hátsó fékkar, és alacsonyabb a padló.
Valószínűleg mindkettő jó lehet a budapesti járdákon, és max. 4 km távra alkalmanként.
Köszönöm a segítséget mindenkinek! És karóra vásárlás előtt jó tanácsért nézzetek át az órás topikba. -
5-ös kezelő
senior tag
válasz 5-ös kezelő #249 üzenetére
Pillanatnyilag ez a típus áll a legközelebb a rendeléshez [link] /rugózás nélküli Spartan III/.
Kellően alacsony/nak látszó/ plató, nagy első kerék, masszívnak látszó hátsó fék, magas kormány, stabil váz, könnyű összecsukhatóság, szép vonalvezetés, megfizethető ár.
Remélem, jó döntést hoztam. -
5-ös kezelő
senior tag
válasz 5-ös kezelő #250 üzenetére
Itthon van a gép, nemsokára leviszem kipróbálni. Elsőre jónak tűnik, valóban masszív a váz, és tetszik a záró-nyitó mechanika. Fellépő teteje 9 cm magas, szabad magasság 6 cm, súly cca.5,5 kg. Fékkar műanyag, de erős. Ami nem tetszik, az a kormánycsapágy lötyögése előre-hátra irányban. Talán van rajta kónuszos állítási lehetőség, mint a bicajoknál, szétszedés után kiderül.
-
5-ös kezelő
senior tag
válasz aggleány #252 üzenetére
Raktár utcától az óbudai Auchanig meg vissza, úgy 2x1 km lehet, túléltem. Kerékpár után ez a fékhatás szánalmas, egyszerűbb leugrani róla, mint várni, h megálljon. Nagy kerék ellenére minden pici járdahibát lehet érezni, talán mégis teleszkópost kellett volna vennem. Első kerék felemelve pörgetés után hamar megáll, és haladáskor sem szereti, ha előre helyezem a súlypontom - lelassul teljesen. Kormány a csapágy holtjátékát leszámítva kényelmes. Oldaltámasz jó lenne, de nincs rajta. Alja nem akadt fel sehol menet közben, "rogyasztani" viszont kell. Kis emelkedőket is kerülnöm kell, a HÉV felüljáró tetején az a kis púp is lelassított egy gyalogos tempójára. 15 perc alatt értem oda, gyalog húsz lett volna, tehát nem voltam túl hatékony. Az még érdekelne, h más rollereken is normális-e a csapágy játéka a kormánynál, és a kerékcsapágynak is ekkora-e a súrlódási vesztesége. Amúgy meg szép és tényleg stabil a váza.
-
5-ös kezelő
senior tag
Biztosan lenne, csak macerás. Futárral vissza, előtte jegyzőkönyv, a használat miatti értékcsökkenés miatt kevesebb pénzt kapnék vissza, és nem biztos, h a rugózott kerekűvel elégedett lennék- ez a hátránya a netes vásárlásnak, nem lehet próbakört menni az üzletben.
Kormány csapágyon van állítási lehetőség, laza volt a leszorító csavar. Szétszedném megnézni, van-e elegendő zsír benne, de nem tudtam széthúzni a kormánycsövet. Játékot sikerült megszüntetni. Kerék kiszerelve sem túl virgonc, pörgetés után 6-7 mp-ig forog még, zsír van benne szemlátomást. Lehet, ez ilyen. És helyesbítek, a fékkar/fékpofa alumínium, a fekete festék belül már lekopott a fékezéstől, fémszínű. -
5-ös kezelő
senior tag
válasz 5-ös kezelő #256 üzenetére
Megint mentem vele, jót tett a kónusz beljebb csavarása, nem éreztem lötyögést. De azt hiszem, visszamegy és kipróbálom a Spartan III. dupla felfüggesztéses modelljét, bár annak csak 203 mm-es a kereke. Hátha komfortosabb lesz egy kicsit.
-
5-ös kezelő
senior tag
válasz haruspex #258 üzenetére
Megvárom, mennyi avulást von le a bolt, amiért teszteltem a III-ast. A tiéden a kéziféket szeretném majd kipróbálni, és az első teló hatásfokát. Konkrétan el kell döntenem, a hátsó rugózás a fontosabb, v a kézifék. Decathlonban meg közelről meg kell néznem a Commute 900 fékjének a működését. Konkrétan öreg már a térdem meg a bokám, h leugorjak a roliról vészhelyzetben /és minden akadály előtt/, mert gyorsabban tudok megállni így, mint a hátsó sárvédő kétségbeesett taposásával. Oxelo meg ebben jó. És már biztos, h csak fitnesz célra lesz, közlekedni igen veszélyesnek tűnik rolival - kanyarodó autó előtt nem tudtam megállni időben, maradt az ugrás/visszafordítás. Autós megállt, és én se mentem le a járdáról, de történhetett volna rosszabbul is. Mint sofőr, tudom h a járművezetők gyalogos sebességével közeledőkre tudnak felkészülni, és nem a zebrán a semmiből előkerülő és átszáguldó kerékpárosra, rolleresre, gördeszkásra. Nyílt terepen nincs gond, de városban rengeteg a holttér. A kanyarodó járművel azonos irányból érkezők vannak a legnagyobb veszélyben /pl. Dózsa Györgyről Andrássyra kanyarodó busz holtterében van a kerékpársáv, ugyanez van a 26-os busz bekanyarodásánál a Margitszigetre/.
Bocs a sok off-ért, de talán életet menthet. -
5-ös kezelő
senior tag
válasz Bobrooney #260 üzenetére
Én is le akartam fékezni a járda széléig, csak elmértem a lassulást. Aluljáró lejtőjén teszteltem a féket /Flórián tér/, ha teljes súllyal ráálltam, szép lassan levitt, nem gyorsult be.
Kérdés : Egy ABEC 7-es csapággyal szerelt keréknek legalább hány mp-ig kellene forognia megállásig, ha felemelve erőteljesen megpörgetik? Szerintem a 6-7 s kevés. -
5-ös kezelő
senior tag
válasz haruspex #262 üzenetére
Egy sima golyóscsapágy azért elég sokáig pörög, de egy soros görkori kereke már sokkal kevésbé. Nem vagyok jártas csapágyak terén.
Kerékpárral sem esek orra, és motorral sem, pedig szinte csak első féket használok. Rolleren meg a hátsó kereket fékezi a kézifék is többnyire /hátra megy a bowden a képeken/.
Ráérek még agyalni, nem írt vissza eddig a webshop.Itt hirdetnek Boardy-t, 150 ezresért, de ennyire nem akarok rollerezni. [link] Bár mintha nem lehetne kosárba rakni.
/Miért lett piros színű, nem tudom./[ Szerkesztve ]
-
5-ös kezelő
senior tag
válasz haruspex #262 üzenetére
Na megoldódott a jármű problémám. Hirtelen felindulásból vettem egy Aldis Crane rollert. Még az üzlet külső oldalánál kibontottam. Szoruló hátsó kerék és kormánycsapágy. Kerék miatt nem aggódtam az első rémület után, rájöttem, h valszeg az összehajtás miatt feszül a fékbowden. Pár métert gurultam az üzlet mellett, aztán haza kézben. Itthon csapágy beállítás, csavarok rendben, összecsukás holtjátéka imbuszcsavarral állítható (!). Első-hátsó rugózás rendben, állapot új mindenhol. Próbaút a környéken, 1-2 km volt max. Véleményem : Ez tök jó! Szépen kivasalja az aszfalt repedéseit, gurul rendesen /ABEC-7 ez is/, hátsó fék jó, kézifék gyengus, de a semminél több. Összegzés : Bőven megéri az árát /15000/, és a rugózás többet ér a 200-as kerekekkel, mint a 250-es rugózás nélkül. Fellépő 9 cm magas, oldaltámasz is van. Szerintem elég lesz ez nekem kicsit megmozgatni az ellustult lábaim.
-
5-ös kezelő
senior tag
válasz haruspex #265 üzenetére
Élvezeti értéke megvan, lábmunka is, kis helyet foglal a lakásban - kezdetnek jó lesz. Ha elkoptattam v széthullik, majd ráérek másikat nézni. Nedves úton el sem indulok vele, estem el jégen kempingbicajjal táviratos postás koromban. Anyagi csőd egy baleset, nem hiányzik.
-
5-ös kezelő
senior tag
Sportjátékshop ajánlott üzlet, kérdés és értékcsökkenés nélkül visszautalták a vételárat. Ezek szerint nem véletlenül lettek az "Év boltja", vásárló-barát a hozzáállásuk.
-
5-ös kezelő
senior tag
válasz haruspex #274 üzenetére
Nekem az első-hátsó rugózás többet adott, mint a nagyobb kerék.
Elektromosokon láttam első lengővillát is, az lenne az igazi - gondolom, megdobná az árát rendesen egy mezei rollernek. Anno Simson Star-on vizsgáztam, nagyon jól kivasalta a Népliget kátyúit az Earles-villa. -
5-ös kezelő
senior tag
-
5-ös kezelő
senior tag
válasz FireKeeper #303 üzenetére
Nem hinném, h jegy kellene. Buszon ingyenes még az elektromos is (Bp.)
Nagy kerék, rugózás, teherbírás - én ezekre ügyelnék kereséskor. Térkövön nekem már nem komfortos a roller, kockakövön meg kézben viszem. De én csak kocarolleres vagyok. -
5-ös kezelő
senior tag
válasz FireKeeper #305 üzenetére
Csapágy, kerék, fékpofa gondolom. Sok kilométer után. Az én Aldis óccó gépemben talán sosem lesz annyi. Főleg, h pár száz méter megtétele után már az összes tünetét mutatom a szívizom-gyulladásnak.
-
5-ös kezelő
senior tag
válasz Bobrooney #331 üzenetére
Kollégám egy körre odaadta az övét. Gyanús lehetett volna a széles kerék, de nem esett le, h miért olyan. Tíz méter után visszaadtam, ezer wattos motor volt benne. Vén fejjel nem kellene összetörnöm magam. Amúgy is utálom töltögetni a sok elektromos kütyüt. Közlekedni meg jó a bicaj. Szóval nem kell e-roller.
-
5-ös kezelő
senior tag
válasz Bobrooney #335 üzenetére
Tőlem nem lennének, de itt Pesten sok a száguldozó.
Hallottam a Baráti kerékpárútról, nem mernek kilépni a kapun az ott lakók. Hová lettek a közlekedési mérnökök? Politikus dönt, mérnök becsicskul. Sajnos más területen is ez a helyzet, nem kedvez a rendszer a józan észnek, szakmai érveknek.
Gyerekkoromban nagyon szerettem Győrt, a rengeteg kerékpárt és mopedet. Mára már túl nagy a forgalom, sok új út, nyüzsgés - elvesztette a hangulatát.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Telekom mobilszolgáltatások
- DIGI Mobil
- Motoros topic
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Motorola Edge 50 Pro - több Moto-erő kéne bele
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Xbox tulajok OFF topicja
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest