- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Vírusirtó topic
- Mesterséges intelligencia topik
- Ubiquiti hálózati eszközök
- A személyes adatainkkal, képeinkkel tréningezi az AI-t a Meta
- A Biden-kormányt is zavarja a big tech és az adatközpontok energiaéhsége
- Musk átirányította a Teslának szánt AI-chipeket
- Ilyen még nem volt: sztrájkba kezdtek a Samsung dolgozói
- 10 éve nem változott ekkorát a Netflix tévés appja
- Játékfejlesztés
-
IT café
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
veterán
válasz Motion_Blur #49728 üzenetére
5000 Ft/db pluszért csúcsgumit kapsz.
-
veterán
válasz gabber01 #49748 üzenetére
Szia!
(A németek legjobb tudomásom szerint megkövetelik, de minimum szokás ott kitenni egy matricát a műszerfalra. )
Sok autóban beállítható, hogy jelezzen egy sebesség elérésekor. VW-ben külön menüpontot találsz, hogy riasszon a téli gumi sebességhatárának elérésekor, amit te állítasz be. -
veterán
válasz molnarpeter #49923 üzenetére
Szerintem is 20-25, 25-ért kínálnám, csak egyben eladó.
A 66,6-os középfurat miatt VW-re (57,1) csak tehermentesítő gyűrűvel megy fel. -
veterán
válasz 2ozzmexy #50142 üzenetére
Egy FWD Golfom van.
Ha a novembertől áprilisig tartó időszakban megyek Ausztriába, bedobok egy hólánc szettet a csomagtartóba. A méretét már nem tudom, tippre nem passzol az autóra. A 18"-os csecse téli szettemre nincs az a rendőr aki felrakat velem hóláncot. Sohaéleltbe' nem szereltem még , az se tudom, hogyan kell, így fogok meghalni. -
veterán
-
veterán
Régebben, ~90-es években mintha úgy lett volna, hogy az összkerékhajtású autókra nem kötelező a hólánc Ausztriában és/vagy Németországban.
Rosszul tudtam? Vagy megváltozott ez? -
veterán
válasz Vladislav #50161 üzenetére
Szia!
Van átjárás, viszont egyik felni sem olyan, hogy egyszerre ajánlja a Volvo a V40-re és az S60-ra is.
Megnéztem, S60 [link] , ill. V40 [link] - ugyanaz a 63,4 mm-es középfurat, így központosító gyűrű nélkül működik oda-vissza.
A 18 x 7,5 annyira rossz menettulajdonságokat biztosítana?
Nem. Azzal nem lesz gond, csak legyen mellé gyárias ET (kb. ET 50 és 55 közötti). A Medusa ET 52,5-e jó lesz.Most szólok, 18"-ban 235/40R18 a méret. Ehhez pedig 8" széles illene. (És visszajutottunk az elejére, hogy az S60-ra az S60 felni az igazi.)
Én egy évig vadásztam a V60-ra jó árú és kb. jó méretű téli felnit, mikor végre megtaláltam, 2 hónapra rá eladtam az autót. -
veterán
válasz rendon #50189 üzenetére
Akkor sajnos rátépték a csavart. Ésszel kell meghúzni, lehetőleg a megadott nyomatékra.
2 autón cserélek tavasszal és ősszel, persze jó lenne egy elektromos, de csak erre a célra még egy kacatot nem veszek. Teljesen oké egy keresztkulcs (nekem). A pénzen vegyél inkább egy krokodil emelőt, ne a leges legolcsóbbat (10-15 ezer), vagy egy nyomatékkulcsot (szintén 10-15 ezer Ft). -
veterán
válasz Motion_Blur #50318 üzenetére
Itt az első hsz-ben a user az új 255/35 R18 W-t 7,2 mm-nek mérte. (Te feltételezem, hogy 225/45R17-et keresel, az tuti nem mélyebb a 255-nél.)
-
veterán
válasz Intruder A 6 #50404 üzenetére
Azt néztétek, hogy esetleg át lehet-e állítani passzív TPMS-re? ("Sztenderd" VAG passzívat használ.)
-
veterán
Megvan a szálcsiszolt / szálhúzott felni hivatalos elnevezése: tüköresztergált.
"A felni tüköresztergált, nem polírozott. A "normál" felnit alapozzák, festik, lakkozzák, a tüköresztergáltat festés után visszaviszik tüköresztergálásra. Itt gyakorlatilag finom előtolással levesznek egy réteget, a festéket, alapozót és egy keveset a felni anyagából. Ezután jön a lakkréteg. " Forrás
-
veterán
+1 : nyáron egy takony, ősszel és a magyar télben oké, AWD-vel havas emelkedővel is megbirkózik.
Az egy éve beújított Pirelli Sottozero 3-at ma próbáltam először havas-latyakos körülmények között; simán, elkaparás nélkül feljött 2 meredek utcán. A letaposott hó azért nagyobb kihívás lehet.
(2017. végi sütés, kb. 6 mm, 225/40R18 V) -
veterán
válasz malisonX #50455 üzenetére
Igen, Golf.
Én írtam, hogy nagyon hangos. Tavaly elcsodálkoztam, hogy mi ez a dübörgés??? Érdekes módon idén nem tűnik hangosnak, direkt figyeltem mikor 3 hete feltettem őket. 🤷♀️Nem értem, vagy erősen süketülök, vagy tavaly télen bejárattam (előtte 1,5 évig nem volt használva, de felnin volt, gyári VW téli kerék szett).
-
veterán
válasz dellfanboy #50463 üzenetére
A teleszkópos előnye, hogy az esetleg megszorult csavarokat könnyebb oldani. A keresztkulccsal talán gyorsabb lepörgetni a csavarokat.
-
veterán
válasz Butcher82 #50563 üzenetére
Szia!
Emlékezetből dolgozva az ET 38 se gyári. Ha minden más (különösen a felni szélessége) azonos, az a 2 mm már nem számít.Lehet, hogy kicsit visszafogja... de megéri esztétikai oldalról nézve.
Szerk.
Megnéztem, a gyári méretek:
6Jx15 ET47
6.5Jx16 ET50
7Jx17 ET50Mik lennének a konkrét felni adatai?
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz fgabor87 #50624 üzenetére
Szia!
2 szett felnit - egyik "diamond cut" - újíttattam fel a budakalászi Centrum Guminál. Nem olcsó (18" esztergált felni volt 120 ezer 2019-ben, 17" hagyományos 90 ezer 2020-ban).
Gyanús, hogy elköltöztek Nagytarcsára.
Szép munkát végeztek, 10-ből 9 pont.A DeWheelsnél idén kora tavasszal jártam, szintén esztergált ("diamond cut") felnivel; 1 db padkázás utáni peremjavítás 18"-on 4 ezer + 4 ezer szerelés = 8 ezer Ft. Nekem ez a hely kedvezőbb árazásúnak tűnik.
-
veterán
válasz fgabor87 #50626 üzenetére
Ha én tudtam parkolni, akkor más is tud. Valóban kicsit sűrű volt a hely, de semmi extrém.
120 tartalma:
- 4-ből 3 görgőzés
- felújítás: savban áztatásos maratás, feltöltés vagy peremesztergálás, alapozás, fényezés, "diamond cut" esztergálás, lakkszerű műanyagbevonat felvitele
- gumiszerelés
Kérdezd meg előre, hogy mennyi a vége.Miért 9/10? Senki sem tökéletes. 1-1 apró hibát találtam mindkét szett felnin, nem vészes.
De őszintén, 120 k sok egy szett felni felújításáért szerintem, csak ha valami különleges, akkor éri meg.
Pont 1 éve vettem 205 ezerért aktuális sorozatú (2017. évi öntési bélyeg) 18" aránylag ritka és mutatós gyári felnit szettet, nagyon szép állapotban*, 1,5-2 szezont futott** Pirelli 225/40R18 téli gumival.
* 1 db horzsolás van az egyiken, ennek javítása 8 k lenne a DeWheelsnél, de nem bántom, mert gyári szerelésű a gumi is és amúgy sem feltűnő.
** Most használom 2. télen, még a jövő téli szezon bőven benne van. -
veterán
válasz hdanesz #50716 üzenetére
Az Alpin 5 a korábbi generáció, az is bajnok volt. Kb 2013- ban jelenhetett meg, nekem egy 2014-es sütésű szettem volt belőle. (most is megvan még a pincében felnire szerelve, jó lehet még valamire...)
A Dunlop WinteSport szintén szuper, most az 5. szérianál jár. (Abból 4D-m volt.)
-
veterán
Ilyen méretben - vagy inkább peres gumihoz - muszáj a peremvédő.
Nekem pont 225/40R18 Bridgestone Turanza 005 a nyári szettem, egy szűk kereszteződésében ahol időnként tolatni kell a szembejövő miatt, tavaly 2 alkalommal karcoltam meg a kényes felnit, peremvédőssel megúsztam volna... Máskülönben a gumi halk és meglepően jól fogyaszt vele az autó, a tapadása közepes, túragumis.
Új hozzászólás Aktív témák
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Politika
- Nvidia GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Home server / házi szerver építése
- Filmvilág
- OFF TOPIC 44 - Te mondd, hogy offtopic, a te hangod mélyebb!
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Kerti grill és bográcsozó házilag (BBQ, tervek, ötletek, receptek)
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- Xiaomi Smart Cooking Robot. Teljesen új bontatlan 2 év garanciával!
- Eladó-Kiadó ingatlan táblák , hogy sikeres legyen az eladás! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs