- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Kíváncsi az EU, milyen online védelmet adnak a pornóplatformok a kiskorúaknak
- Panaszt tettek a Google ellen, mert követi a felhasználókat a böngészője
- Rengeteg áram kell az adatközpontoknak, erre válasz a geotermikus energia
- Az AI megmondja, hogy van-e fájdalma a macskának
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tuninger
addikt
válasz trialboj #3907 üzenetére
Ez az előfizus megoldás a 9-es óta van, és valós. Egy accounttal csak egy goprot vehetsz kedvezménnyel az a trükk. Ennyi.
erdős biciklis: mivel a stabi hatékonysága a záridőtől függ, az erdőben meg ahogy csökken a fény úgy nő a záridő, úgy romlik a stabi. Ha teljesen automatán használod a kamerát akkor a 10-es ugyanilyen rossz lesz.
ha szórakozol kicsit a gopro labs firmwarerel, kicsit foglalkozol a beállításokkal, a Hero 7 is rengeteget tud javulni ilyen szituációban. Annyi a trükk hogy limitálni kell mi legyen a leghosszabb záridő ameddig lemegy. Shutter angle beállításnak hívják a gopro labsban. -
Tuninger
addikt
válasz sityupityu #3962 üzenetére
Hero 9-nel szerintem emelkedett az uzemido a nagyobb aksival, de mas a szenzorkiolvasas a 10-esnel igy ott esett. Cserébe jobb minőség esik ki a 10esből.
a bitrány hogy 10 percel ezelott 4K 4:3 60 fps-nél kikapcsolt 34%-on, mondván lemerült az aksi.. kabarészerencsére van nálam powerbank
-
Tuninger
addikt
Próbáltad a gopro hangját raw audio-val? Úgy EQ és AGC nélkül menti a 3 mikrofon jelét egy wav fileba, és sokkal tisztább eredményt lehet kapni ha van rutinod az utómunkában.
Egyébként Rode Stereo Videomic Pro lenne a tippem ha lenne használtan. Az új ára felháborító.
Vagy lemondasz a stereoról és van minden 10 ezertől. -
Tuninger
addikt
Sajnos rossz hírem van. 3 mikim van, mindegyikkel bent van a sipolo alapzaj gopro esetén...
Takstar 598, Rode Stereo Videomic Pro és Rode Wireless Go.
azt gondolnám hogy a saját tápos mikiknél amiknél meg lehet emelni a jelszintet majd javul a jel/zaj viszony de nem...ugyanakkor a gopro saját mikijével nem hallottam ezt a sípolást (Hero 7 / 10)
-
-
Tuninger
addikt
válasz Botigta #4055 üzenetére
Lehet hogy AZ a kártya épp hibás, hiszen a 32eseddel jó. Régebben volt itt beszélgetés kártya megbízhatóságról, én a Sandiskeket éltettem, más a Samsung Evo-kat. Nekem 1 hónapja adta meg magát a 128-as Samsung EVO (igaz már legalább 5 éves volt) és előtte is előfordultak vele SD errorok Hero 7-ben. A Sandisk-ekből eddig egy 32-es buktam, de azt egyik pillanatról a másikra.
Másnál a Sandisk leszerepelt, a Samsung Evo hibátlan.Én jelenleg az összes kamerámba Sandisk A2--es MicroSD-ket használok adapterrel és Blackmagictől kezdve Panasonicon át, Sonyn kereszül a Canon RAW-ig mindenhol jól teljesítettek. GoPro-ról nem is beszélve.
Magyarul próbáld ki ha van rá módod egy másik 128assal.
-
Tuninger
addikt
válasz d.toth91 #4060 üzenetére
ha nem koppan kövön telibe az optika védő üveg akkor nem lesz baja. Én Hero 7-10 sokszor hordtam zsebben és sem a kijelző sem az obi nem karcolódott meg, pedig sokszor volt mellette kulcs.
Extrém sporthoz ahol eshet nagyot (és amire való) illetve legfőképpen fpv drónozáshoz érdemesebb olyat választani amin cserélhető az üveg.Egyébként a 8-as szuper, a 10-ben csak a horizont lock ami érdekes.
-
Tuninger
addikt
Hero 7 / 9/ 10-zel használom a mikrofon adaptert évek óta, sokféle mikrofonnal. Teljesen jó, megbízható cucc. Hangcsúszást elő lehet idézni úgy, hogy elindítod a gopro felvételt és utána dugod be az adaptert, majd a mikit.
ha össze van szerelve és úgy indítod a felvételt, akár quick capture-rel (egy gombos bekapcsol és egyből indul a recording) akkor hibátlan
a raw audio viszont valoban picit csuszik, hiányzik talán az első másoderce, de könnyű korrigálni
-
Tuninger
addikt
Hero 6 és utána a ProTune beállítások alatt be tudod kapcsolni a raw audio recordingot ami egy külön wav fileba menti mindenféle feldolgozás nélkül a 3 mikrofon jelét 3 hangsávon. Vagy ha miki van rádugva akkor annak a jelét két hangsávon.
alapból a gopro auto gainnel megy, EQ-t használ, limitert, kompresszál. Ezt mind kikapcsolja raw audio esetén a külső fileban. -
Tuninger
addikt
Holnap két GoPro fog megjelenni a Hero 11 és a Hero 11 Mini.
A pletykák alapján a 11 mini egy az egyben azt tudja mint a Hero 10, csak kisebb méretben, kijelző nélkül.
A Hero 11-nél izgalmas leakek jöttek tegnap
A felbontások és a képkockák maradnak.Van viszont:
- nagyobb, 8x7 képarányú szenzor. Ez jelenthet jobb stabilizálást 4:3 módban, Max Lens modban 4K-t, teljes 360 fokos horizont lockot max lens mod nélkül
- hiperview, amit a Dji Action 2-nél már lehetett látni, torzításkorrigált extra nagy látószögű kép amihez eddig a Reelsteady kellett (vagy kis utómunka Davinci Resolveban)
- 10 bit-es codec! remélem kapunk mellé egy dual gain szenzorkiolvasást és GoPro Log-ot
- jobb üzemidő az enduro aksival - ezt kétféleképpen lehet olvasni: a. jobban bírja enduroval mint a Hero 10 / b. Enduro aksit kapsz hozzá ami jobban bírja mint a normál kék aksiAz árról nincs info, valószínűleg a tavalyi Hero 10 áron jön ami a mostani 400as euroval nem lesz olcsó.
Holnap minden kiderül.
Ugyanitt Hero 10 eladó.
-
Tuninger
addikt
válasz zgospel #4087 üzenetére
Akkor neked a DJI Osmo Action 3 kell, ami szintén holnap fog megjelenni.
Ott annyi a rumor hogy 4K 120 fps, lesz ott is ultranagylátó, kiemelkedő üzemidő télen nyáron, nagyobb kijelző, elöl hátul touchscreen. Illetve itt is bejön a horizont lock.
Illetve ahhoz nem kell speckó mikrofon adapter. -
Tuninger
addikt
Marketing duma mindig gigászi ugrásokról beszél.
Szerintem mindkettő javul valamellyest, a 4:3 módok stabilizációja valószínűleg sokat javul az új szenzor képarány miatt, a sima klasszikus módok már nem nagyon tudnak hova fejlődni. Viszont az előbbi kell a jobb superview és a jó hiperview stabilizációhoz.Bár nagyobb lesz a szenzor nem várnék nagy ugrást kevés fényél.
A Hero 10nél ISO1600 teljesen jó volt 4K 30fps / 1080p 60 fpsnél, ami fejlődés mert az elődöknél ISO800 volt ez a határ. Ha most fellépne ISO3200-ig a használható tartomány az szuper lenne.szerk: kevés fénynél stabi: ugye az elektronikus stabi hatékonysága záridő függő. Vagyis ha tud javulni a zajszint és rövidebb zárat használ azonos fényviszonyok között, jobb lesz a stabi.
[ Szerkesztve ]
-
Tuninger
addikt
-
Tuninger
addikt
A goproban ki kel kapcsolni a képstabilizációt teljesen. Legalábbis régen ki kellett, mióta integrálták a gopro quickba, azóta evileg stabilizált felvételen is kellene találnia metadatat.
másik: közvetlenül a kártyáról tallózd be a videót, nekem ugyanez volt a gond ha átmásoltam és a másolttal próbálkoztam. -
Tuninger
addikt
válasz sityupityu #4213 üzenetére
Én úgy tippelem hogy más anyagokat használtak, Li-ion-ról tippelek egy váltást Li-Pol-ra. Valószínűleg annyi történt hogy ezzel a kombinációval a kivehető teljesítmény kevésbé hőmérséklet függő, cserébe jobban melegszik.
És mellé még szoftveresen csalhattak kicsit, mert a Hero 7-emmel sosem volt problémám a hideg (jó, minuszokban nem használtam) míg valahogy csodák csodájára a Hero 8 ugyanazzal az aksival küzd a hidegben ugyanazzal a procival és szenzorral... nade a kék aljú aksival meg jó... szóval a Hero 9-10-11-nél az enduronak az egyik fele lehet szoftveres csalás...
Szerk:
hmm, mégiscsak maradt Li-Ion, akkor a fene se érti. A Hero 7 fekete aksija is Li-Ion[ Szerkesztve ]
-
Tuninger
addikt
válasz SeniorTilla #4232 üzenetére
Itt megtalálod a hivatalos üzemidőket amiket egyébként többé kevésbé hoznak is a kamerák.
-
Tuninger
addikt
válasz SeniorTilla #4253 üzenetére
-
-
Tuninger
addikt
Én 3 kék aksiról váltottam 2 endurora Hero 10-hez és nagyon jó döntés volt. Használtam szánkózáshoz a fejemen -1 fokban 5.3K 60-ban és semmi probléma nem volt.
A megbízhatóság ugrik nagyot. Az extrém energiaigényes módokban ha kicsit hűvösebb van a kék aksi 40%-on elköszön. Az Enduro ha csak 15%on van akkor is biztosan "elmegy a végéig". És már ez a stabilitás, hogy nem kell agyalni hogy 55% / 40% vagy 33%on kapcsol e ki mert kint 10 fok alatt van a hőmérséklet ad egy biztonságérzetet.
Próbáltam üzemidőt mikor esett a hó januárban, csak simán kiraktam a hidegbe hogy megnézzem hogy bírja 4K 4:3 60 fps-en és ha jól emlékszem 52 percet ment és 1%-on volt az aksi mikor visszakapcsoltam.
Egy szó mint száz, csak ajánlani tudom.
[ Szerkesztve ]
-
Tuninger
addikt
A GP2-vel jött be a magasabb szintű stabilizáció 4K 60 képkocka esetén.
1080p 60ban majd egy Hero 9 tulaj -ha van itt olyan- megerősít hogy van e hypersmooth high vagy sem.A lényeg: 60 képkockás képstabihoz kell a Hero 10-11, 30 képkockáshoz elég Hero 8-9.(úgy értve hogy nem jelentős a különbség a Hero 8-11 között)
Persze csak ha a maximumra törekszünk, azért a Hero 7 se adott gyenge stabit 4k 60-on, csak látványos a javulás ezen a beállításon.vegyél 11-est, gopro.comról 400eur-ért és soha többet nem kell upgradelned
[ Szerkesztve ]
-
Tuninger
addikt
válasz papadzso1 #4291 üzenetére
mutass példát.
Ha a darabosság folyamatosan jelen van az akkor az a rövid záridő miatt van. Ez ilyen, meg kell szokni, vagy 60 képkockában menni. Az ND szűrőzős, 1/60 záridős gimbalt használós megoldást most ne vegyük ide, nem azért vettél goprot.Ha szakaszos a darabosság akkor a hypersmooth harcol veled mert nem tudja hogy most fordulsz e a kamerával és kell e kompenzálni. Ez inkább Boostnál szokott jelentkezni, de on esetén is elő tud fordulni ha lassan fordulsz.
-
Tuninger
addikt
válasz papadzso1 #4293 üzenetére
a "shutter" alatt van és elvileg a képkockasebesség 2x-re kell állítani, 30 fps esetén 1/60-ra.
Viszont a képstabilizáció kéz a kézben jár a záridővel, 1/60-on elég halovány, 1/120-on még láthatóak beremegések, 1/240 már látványos hiba mentes de maga a stabilizálás kb Hero 7 szint és 1/480 felett simul ki teljesen.
Mivel a kép világossága az ISO-Rekesz-záridő hármasból addódik, a rekesz fix F2.5 az ISO nem lehet kisebb mint 100, ezért kültéren napfényben csak a záridővel lehet világosságot állítani. 1/60 zárnál hófehér lesz a kép.
Vagyis inkább kapcsold 60 képkockára és hagyd auto záridőn
[ Szerkesztve ]
-
Tuninger
addikt
1. h265-be vesz fel alapból ha átállítod a menüben. Illetve a magasabb felbontású / képkockasebességű módoknál már nem is választhatsz h264-et. Miért olyan nagy: a hardveres encodernek gyorsnak kell lennie, hiszen valós időben kell tömörítenie, ezért a sávszélességgel kompenzálja a processzorteljesítmény hiányát. Nem tudom foglalkoztál e már x264/x265-ös tömörítéssel amibe a filmeket kódolják, de atomerőművön mennek 8-10 fps-t 4K-ban... cserébe képesek harmad méretben azonos minőségre.
2. azért az emberi szem látja a különbséget a 60 és a 120fps között is, de megszoktuk hogy a 24/25 fps a "filmes" hatású. Ha mindig 24/25 a cél, akkor a 60/120 lehetőséget ad rá hogy lelassítsd a felvételt. Ha 50/60 képkockába kerül kódolásra a végeredmény akkor meg sokkal folytonosabb lesz a mozgás mint 24/25fps esetén.
3. RAW-ban a 4K-hoz 1000-1100Mbps vagyis 130-140MB/s írás kell és akkor az már veszteségmentesen tömörített 10 bit. Az 500GB / óra. A GoPro 74Mbps-en (9MB/s) vesz fel standard bitraten (32GB/óra) és 100/120Mbps-en high bitraten. (ami 12,5-15MB/s, 54GB/óra). Azonos minőséget megtartva PC-n konvertálva a harmadából lehet hozni ugyanazt a minőséget, de számolásigényes mint ahogy írtam az első pontban.
4. nagy felbontás, nagy képkockasebesség gyors mozgás esetén több finom részlet marad meg a képen nagy bitrate esetén ha a sharpeninged low-ra van állítva, de hidd el nekem, nem fogod látni a különbséget, nyugodtan mehetsz standard bitraten.
5. 16:10 az monitor képarány, de videót abba senki sem exportál. A gopro is 8:7, 4:3, 16:9 képarányokkal dolgozik, 1,85:1, 2:1, 2,35:1 ami még populáris ha videózol. Vagy a 9:16, de az barbárság.
-
Tuninger
addikt
Természetesen kell a 120Hz kijelző hogy lásd a különbséget a 60fps és a 120 fps között.
az utólagos tömörítés hatékonysága attól is függ mi a tolerancia küszöböf a finom részletek terén. GoPro felvétel esetén az 1/3 méret simán hozható, mert csak papíron 5.3K a felvétel, a valóságban a pixel színtű részlet messze elmarad ettől a felbontástól.
Ha magas részletességű raw videót akarnál tömöríteni (mármint tényleg ProresRaw/DNG a forrás) amin esetleg van grain is, és mindent meg akarsz tartani, oda kell bitrate, igaz még az is be tud férni 100Mbps alá 4K esetén.azért itt olyan 4-5 fps render sebességről beszélünk ám i9-13900K esetén
-
Tuninger
addikt
válasz Tuninger #4321 üzenetére
Csináltam neked tesztet a témában, feltöltöttem ide.
Az eredeti file az Hero 10-ből 5.3K 60fps Linear, egy 9 másodperces szösszenet, 119MB
A tömörítettek az különböző presetek a Handbreakben, X264/X265 kódolással.A filenév jelentése: 3,53fps_42MB_SuperHQ_X265
3,53fps volt az átlagos render sebesség
42MB lett a fileméret
SuperHQ volt a preset neve
x265 tömörítéssel.Ha nem látsz különbséget a 12,5MB-s legagresszívabb tömörítés és az original 119MB-s között akkor "jó neked", akár a tizedére is tudsz tömöríteni a goprohoz képest és még nem is olyan vészesen lassú. A fenti x265_SuperHQ-ra gondoltam mikor a harmad képméretre céloztam de mint látható, bőven alá lehet menni. Persze ennek mindenképp ára van:
Ha medium/high sharpnesst használsz a goproval akkor simán jó a leggyorsabb tömörítés, csak a low sharpness tartja meg rendesen a részletet, a másik két esetben csökken a felbontás.
M1 Macbook Airt használtam a melóra.
-
Tuninger
addikt
A youtube ujratömörítésre 1080p felbontásig VP8-as codecet használ (h264 webes párja) 8-10Mbps környékén. 1080p-2160p között VP9-et használ (h265 webes párja) 20-35Mbps között, 2160p felett AV1-es codecet használ, én sem tudom milyen bitraten.
lehet triggerelni a jobb minőségű tömörítést ha kicsit a cél felbontás fölötti filet töltünk fel, pl 2048x1152-es filet töltesz fel amikor csak 1080p az anyag, triggerelve a VP9-et, vagy 4K esetén egy 1:85:1 képarányú 3996x2160 már triggereli a jobb codecetegyébként 1080p h265 esetén 20Mbps, 4K h265 esetén 35 Mbps bőségesen elegendő exportra ha youtube a cél (24-30fps)
-
Tuninger
addikt
Praktikusság szempontból kommentelek. A legtöbb gopro user medium sharpnessen megy, natural/vivid colorral, telefonján vagy tabletjén dolgozza fel az anyagot és "youtube profillal" exportál.
Az a fenti handbrakes sampleknél mindenképpen rosszabb minőséget ad nagyobb méreten. Ami példákat adtam abból a legrosszabb is magasabb minőség mint amit az átlaguser kiköhög magából a ipad quick presetekkel.A cropjaim meg 1000%-osak hogy látszódjon a differencia. Te megnézted a különbséget saját gépen? Nagy totálban ember legyen a talpán aki látja, akár 55" TV-n. (Mondjuk én pont látom, így nekem "drága" időben mérve a kódolás)
A 4K 80Mbps h264 alapvetően jó, én 4K60hoz 70Mbps-t párosítok h265-el.
-
Tuninger
addikt
válasz olivera88 #4350 üzenetére
Látom van izgulási rendesen. Hadd károgjak kicsit: Az én goprom az országban volt 2 nap alatt, majd az üllői raktárban ültek rajta majdnem egy hetet "hiányos cím" megjelöléssel. A GoPro Supportot egyszerűen nem tudtam elérni, végül egy, a UPSnek írt angol és magyar nyelvű levél tudta tovább billenteni a folyamatot.
-
Tuninger
addikt
válasz trialboj #4357 üzenetére
A megérzésed jó, hamarabb túlmelegedhet az enduroval melegben a gopro, viszont a “kék” aksival megbízhatatlan 5.3k 60 / 4K 120fpsnél hogy azt mondja e a kamera mondjuk 30%-on hogy lemerültem. Vagyis a melegedés ellenere is megbízhatóbb az enduro.
egyébként nem sokkal forró fejűbb, de van különbség.ha nem a csúcs kepkocka+felbontás kombóban használod akkor simán jó lehet nyáron a kék. Viszont amióta endurom van, eszembe nem jutna simát venni, pont a megbízhatóság miatt.
-
Tuninger
addikt
válasz gyendre2 #4377 üzenetére
Én azt javaslom hogy low sharpnessel menj és 24 helyett 30 képkockával. Kevésbé lesz zajos az élesítés miatt, és nem lesz olyan darabos a 30 képkocka miatt.
4K 24-30-ban egyébként úgy van beállítva a gép hogy iso1600ig nem nagyon látsz zajt, a részlet tűnik el, viszont az élesítés már mediumon is agresszív. 5.3K-n a medium sharpness sokkal szofisztikáltabb eredményt ad -
-
Tuninger
addikt
Ohh, na ez a hatranya ha csak youtuberol tajekozodik az ember, ott tobbnyire USAban keszult reviewk vannak. A cage az action 2-nél is azért volt ott hatékonyabb mert a skin contact hőmérséklet limit más az USA-ban mint az EU-ban. Vagyis az USA firmwarerel tovább melegedhet a kamera lekapcsolás nélkül, hiszen a vastag amcsi bőrt csak az 55 fok égeti meg
-
Tuninger
addikt
Nem akkora a dráma mint amekkorára fel van fújva. Ha pár perces klippeket rögzítesz nincs melegedési probléma, ha van némi légmozgás a kamera körül nincs melegedési probléma. Szerintem egy nyaraláson szuperül használható mindkettő.
Mindkét kamera torzítása könnyen és szépen korrigálható utólagaz action 3 “fokusz problema” egyszerű fizika. Nagyobb szenzorral a végtelenre belőtt fókusz esetén a közelpont távolabb van mint kisebb szenzor esetén. Ezt az élesítési radiusz növelésével próbálták javítani az avatatlan szem számára. Nekem ott inkább az a bajom hogy d-cinelikeban sem kapcsol ki teljesen az élesítés
thermal pad: állítólag a fém ulanzi/smallrig cagek nagyban javítják a hő disszipációt. A telós aktív hűtések meg teljesen megszüntetik a problémát