-
IT café
Gitáros topic ♪♫ eddig összegyűjtött tapasztalataink → itt.
(gitár-, erősítő-, effekt- és húrválasztásról, hangkártyákról)
Új hozzászólás Aktív témák
-
X2N
őstag
válasz FockeWulf #54452 üzenetére
De ez miben nyilvánul meg? Arra gondolsz hogy analóg felvétel AD átalakítás nélkül? Mert ha ez igaz akkor a csöves meg a tranzisztoros erősítők a legjobbak a modellezősek meg szarok az AD átalakítás miatt... Ezzel a kijelentéssel meg az a baj hogy a stúdióban nem egyből a bakelitre ment régen a zene hanem a szallagra...
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
Igen, adott beállítással készül egy modell, a tökéletes másolat arról az állapotról készül, de az utólagos gainállítást egy határon belül jól kezeli, az EQ az meg EQ. Komolyabb csomagokban egy halom verzióban megcsinálják a rögzítést valami semleges EQbeállítás mellett, aztán az ember kiválaszthatja mondjuk a 5150 red channel gain10 boosted maxxon od808 vezriót, kicsit finomhangolja és élvezi.
-
cucka
addikt
válasz Ba cy lus #54449 üzenetére
Nincs tökéletes minőségű mikrofon, tökéletes minőségű felvétel, tökéletes minőségű DA konverter, tökéletes minőségű hangszóró, tökéletes minőségű lehallgató helység.
Ezek ilyen audiofil fasságok. Valamivel meg kell indokolják, hogy miért kerül fél millióba a kábel meg 3 millióba a lemezlejátszó.
Van ez a baromság, hogy a felvétel, amit tökéletlen mikrofonokkal felvettek egy akusztikailag tökéletlen szobában, tökéletlen hallású hangmérnökök egy tökéletlen keverőpulton megkevertek, effekteztek, masztereltek, majd kinyomták egy műanyag korongra, az maga a tökéletesség etalonja és zsinórmértéke, amitől eltérni nem lehet, mert az rontja a hangot.
Nyilván vannak jól szóló rendszerek, meg kevésbé jól szóló rendszerek. Meg vannak az audiofil hülyék túl sok pénzzel és szabadidővel, akiknek az a hobbijuk, hogy eldöntsék, vajon a 200 ezres vagy a félmilliós DA konverter szól-e jobban.
[ Szerkesztve ]
-
-
X2N
őstag
Szerintem nézz utána az aktuális áraknak mert már egy darab hangfalkábel kerül 3 millióba a audiofileknél...
FockeWulf -A bakelitre rögzített anyagot kompresszálni kell hogy ne menj ki a dinamika tartományból, bakeliten sose lesznek olyan mélyek mint amit egy CD elbír...RIAA equalization
"The RIAA equalization curve for playback of vinyl records. The recording curve performs the inverse function, reducing low frequencies and boosting high frequencies."
[ Szerkesztve ]
-
Ba cy lus
addikt
Mutass már egy zenei CD-t, ami hozza ezt a dinamikatartományt. A megvalósult gyakorlatban nem ezen múlik a dolog. Sőt, inkább olyan irányba mentünk, hogy az LP hozza a nagyobb dinamikatartományt. Nem azért, mert a CD nem tudna olyat, hanem mert nem a "hülye audiofilek", hanem átlag Pistike igényeihez igazodnak.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz Ba cy lus #54466 üzenetére
Nem az a lényeg hogy most itt mutassanak neked ilyet. Egyszerűen nem ez a szempont hogy azt halld amit felvettek. Sosem az volt, erről szól ma a zeneipar. Hanem hogy "jól szóljon mindenen is", az meg nem egyenlő azzal amit felvettek. Van egy szám amit még 10 éve hallgattam valami metál lemezen, nem jut eszembe a címe sajnos, na azon olyan loudness war kompresszó van a lemezen hogy 2 szám után lekapcsolom, mert kifolyik az agyam...pedig a számok jók
[ Szerkesztve ]
-
Tibizzz
kezdő
Egy nagyon jó havernak az volt a mániája hogy lemeznek úgy kell szólnia hogy letekerjük 0-ra a magas és mély potikat, mert a zenekar így álmodta meg és így kell hallgatni.
Drága cuccai voltak Onkio meg ilyen több százezres hangfalak és csak ha ott voltam, akkor volt hajlandó egy kicsit feltekerni a magasat.
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
válasz Ctrl+Alt~Del #54477 üzenetére
-
X2N
őstag
válasz arnyekxxx #54480 üzenetére
Az olyan faszokat mint engem aki szeretné meg is javítani ha elromlik már bocs. Persze ezek már nem olyan dolgok hogy javítható legyen hosszú távon, az értékét meg 5-10 év múlva úgyis elveszíti mert jön az új, szebb, jobb, nagyobb kijelzővel, érintőképernyővel. Lásd most a Fractal AX8-asokat aprón, 300et-ért se kell senkinek, egyszerűen túl jók a 150-250eFt körüli multieffektek amik kijöttek az utóbbi 1-2 évben.
[ Szerkesztve ]
-
consono
nagyúr
válasz Ba cy lus #54483 üzenetére
OK, de 99%-ban nem azért cserélünk le valami elektronikus kütyüt, mert tönkremegy, hanem mert elavul, vagy akarunk újat, nem? Legalább is nekem nem rémlik, hogy nagyon gitáros cuccom tönkre ment volna, csak a Roland Micro Cube, 10-15 év után...
Born too late to explore Earth, born too early to explore the Universe. Born just in time to sit in front of the laptop and join a Teams meeting...
-
-
arnyekxxx
veterán
válasz Ba cy lus #54488 üzenetére
tipikus átlagjuzer nem vesz szobacuccnak a szomszédoknak zenélni axeFXet. Aki meg megteheti, hogy ezzel szórakoztatja magát azt azért nem érdekli, hogy 30 év múlva mi lesz az értéke.
Átlagjuzer kétévente vesz 200ért egy nyomorult mobilt ami 5évesen már a kukában rohad, de ha egy fesőkategóriás pro multi 30 év múlva szart sem ér az agyhalott fogyasztói mentalitás.
[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
Vintage'52-ben hallottam múltkor 1930-as évekbeli Fender erősítőt,(szeretek ide betérni időnként mert rengeteg jó erősítőt lehet itt kipróbálni...itt volt lehetőségem kipróbálni Mesa Dual Rectifiert, Bogner Ubershall, Soldano SLO-t, SLO-t igaz nem vettem meg, pedig jó áron volt...utána döntöttem hogy inkább megépítettem magamnak) kicsit sajnálom hogy ennyire felmegy ezeknek a dolgoknak az eszmei érték miatt az ára, de ettől még ezek ugyanúgy használhatóak maradnak a mai napig, ilyen egyszerűbb 1 csatornás(max 2 csatorna közös EQ-val)erősítőket ma is megéri megvenni és akár építeni is(itt Magyarországon is sokan vannak akik ezzel foglalkoznak), könnyen fenntarthatóak és jól is szólnak, persze ez annak opció aki tudja hogy mit akar, nem annak aki megveszi a multieffektet a 125 erősítő modellel(Belelapoztam múltkor egy Ampero manual-ba és messze nincs benne annyi erősítő mint amit promóznak, simán beteszik ugyanannak az erősítőnek 1-2-3 csatornáját külön modellbe így van meg 100+ erősítő...pedig reménykedtem hogy lesz benne pl jó kis Trainwreck, Dumble, vagy régebbi Fender/Vox, Sunn modellek...hát nem...) . Aprón meg olyan dolgokat lehet kifogni, tegnap láttam egy Bugera 1960 100W-os Marshall Plexi klón-t egy 4X12 Behringer ládával egybe 100eFt-ért. Szerintem nem volt fent 8 órát elvitték. De most is van fent egy rackes cucc viszonylag jó áron ami tartalmaz egy Lexicon MPX-1-et Midi pedállal, reverben csak ennek az ára 1000usd felett van...profi stúdió minőségű effekt,plusz egy olyan marshall előfokot(az sem egy olcsó cucc) is tartalmaz a rack ami fentebb az Iron Maidenes setup-ban van...
[ Szerkesztve ]
-
addikt
Rendesen beszaladtatok a sűrűjébe.
X2N
Szerintem jobban járnál ha elfogadnád a tényt hogy a többség nem azt akarja hallani amit te. Igazad van és tényleg jo hogy pontosan tudod mit akarsz hallani, de én pl mást keresek. Nem tudom mit hallott Hendrix, nem tudom mit hall próbán a Maiden, nem tudom mit hall xy előadó. Egy dolgot tudok, azt hogy szól az albumon. Ezt szívesen vissza hallom.Re: más, tökéletes hang keresés
Consono-nak totál igaza van. Nincs tökéletes hangzás. A nem létező dolgot kajtatni pedig botorság. Ha meg elégszik az ember azzal hogy valami piszok jó, akkor már nyert ügye van.Amúgy meg itt teljesen elbeszéltek sokszor egymás mellett. Koncert érvelés a házi zenéléssel hasonlítva. Metallica a koca gitárossal. Stb. Mindent a helyén kellene kezelni.
Andertonsra random youtuberként tekinteni szintén botor. Nem egy kezdő arc és neki aztán tényleg tok mindegy mire mondja hogy jo vagy rossz az emberek akkor is tőle veszik meg mindkét motyót. Amúgy sokszor mond úgy ítéletet dolgokról hogy ugy tűnik maga alatt és a boltja alatt vágja a fát. De szerintem ő is nagyon tisztában van azzal hogy mindegy mit mond az emberek akkor is megveszik az xy terméket ha ő egy videóban ellene beszél.
[ Szerkesztve ]
Mos mé, hánem? De! Vagy nem...
-
X2N
őstag
válasz arnyekxxx #54491 üzenetére
A filléres Behringer pedálok jó Boss pedál kópiák, van pár darab ami még az eredetinél is jobban szól mert továbbgondolták és fejlesztették az eredeti hibáit, persze műanyag háza van mindegyiknek, de ha vigyáz rá az ember és nem tapossa agyon az ember szerintem jó lehet. A Boss-pedálok sem olcsók már, azért 2-3 darab áráért tisztességes multieffektet lehet venni, ezért már inkább multieffekt lesz vásárolva pont emiatt, gondolkozok egy ideje ezen, kellene kis OD, Compresszor, hangoló, volume pedál, de mire ezt összeraknám analóg pedálokból már 100e felett lenne...
A Bugera erősítők közül ez az amit szerintem érdemes lehet megvenni(1960, esetleg az 1990 viszont ilyet még nem láttam belülről).
Ez egy sima plexi kópia, halál egyszerű erősítő, minden szervizes fejből tudja a kapcsolását és csukott szemmel megjavítja neked és modolja is, ha kell.
Szemben mondjuk a 333XL, 6262 Bugerával ami egy jóval komplexebb dolog, és vért fognak hugyozni a szervizesek hogy megcsinálják. Nem azért mert nem értenek hozzá hanem mert nincs hozzá szervízdokumentáció, a nyák full feketére le van festve hogy ne tudd még csak véletlenül se hogy mi mihez van kötve, szóval a szervizes azzal kezdi hogy atomjaira bontja az egészet,(órákba is telhet mire normálisan szétszedsz egy ilyen erősítőt mert minden a nyákban van már integrálva a potméterek és a cső foglalatok is... nem lehet egy sima potmétert se kicserélni ha meghibásodott, ki kell emelni a egész panelt mindenestül) visszafejti az eredeti kapcsolást, majd rájön hogy az erősítőben adott esetben valami vezérlő ic szált el, na most lehet hogy ezen az ic-n nincs egy darab felirat se, vagy ha van akkor se tudod meg hogy micsoda pontosan, esetleg alkatrészt se fog tudni hozzá szerezni... kicsi kínaiak ugye, a legszebb amikor valami programozott cucc, és le van zárva az eprom. Az 1960-asban van 3 fő panel és viszonylag kevés alkatrész mivel 1 csatornás a cucc nincs szükség relékre, és az ezeket vezérlő áramkörökre csatornaváltáshoz, viszont ettől még az erősítő kiválóan használható pedálokkal, lehet a 4 bemenetet párhuzamosítani szóval elég jó platform a cucc 1-2 pedállal sokat kilehet belőle hozni, ahogy a régi plexinél is. Gyárilag persze ezek kíni csövekkel jönnek amiből a végfokcsövek hamar elhalnak, de ezeket kicserélve van egy fasza 150-200W-os Marshall hangú fejed...A behringer 4x12 ládára nem tudok mit írni, a hangszórók nyilván nem fognak úgy szólni mint egy Celestion V30, de alapvetően nem lehet rosszabb mint egy mostani Marshall MG láda, ami szintén 35 kiló körül van. Faanyag az más, egy tisztességesen megépített láda 50kg körül van.
Találtam közben egy 1990 képet is(ránézésre nem tűnik túl vészesnek ez sem:
Ellenpéldának itt van a HD55-ös fej belülről:
Ez az amit a szervizesek nem akarnak látni se, szar, mert szét kell szedni az egész erősítőt, SMD alkatrészek, integrált áramkörök, minden egy panelen, csőfoglalat, potméterek, ha egy ilyennél valami komolyabb probléma van mint csak sima cső csere, az erősítő árának a többszöröse is lehet a javítás...nem éri meg javítani se. Egyszerűbb már új erősítőt bele építeni mint megcsinálni ezt.[ Szerkesztve ]
-
X2N
őstag
válasz benedekco #54492 üzenetére
Pontosan ezért írtam hogy vannak itthon is ilyen boltok ahol ki lehet próbálni sok komolyabb erősítőt is, nem feltétlenül kell multieffektet venni, vagy youtubos videók alapján dönteni...
Hendrix szerintem nem sokat hallott, 6db plexi az szólhatott mint a veszedelem. Használt hozzá egy kerek piros fuzz pedált, és azzal hajtotta, elég egyszerű setup de hatásos ha tudsz gitározni.
Nekem csak az a furcsa hogy album hangzásokat akartok reprodukálni, amiket a stúdióban csináltak meg profi hangmérnökök, és nem inkább úgy akartok szólni ahogy élőben ezek a dolgok szólnak, mert lehet hogy az utóbbi lenne a reálisabb...[ Szerkesztve ]
-
Smiley
addikt
A modellezos software pedig lassan egy kavefozon is rohogve elfut. Nem igazan szervizigenyes, es nem nyom 20kg-t. Ha meg vinned kell magaddal az egesz befer egy hatizsakba. A mezei usernek ez a fontos. Van egy reteg akinek kell a hardware birtoklasa. Szerintem ez rendben van, de ez a reteg kihalofelben van. Amugy a vilag felgyorsult es mindenki mindent azonnal akar.
Én mondol, Maga mondol, Én mondol. Így kell normál beszélgetni...
-
benvolio
őstag
Most már mindenki igyon meg valamit és toljon fel ide valamit. [link] Legalább hangerőt!
-
X2N
őstag
válasz Smiley #54495 üzenetére
Neked befér a hátizsákodba egy 1X12-es láda? Vagy min szól a modellezős cucc?? Nekem anno a modellezős cuccom 27 kilós 2x12-es 150W-os Line 6 Spider 2 volt. Igazán portable volt. De ma is elcipelem az 1x12-es ládát. Csövesből mondjuk ilyen 1x12-es 50W-os kombókat már combos cipelni az is van vagy 25 kiló. Én azon gondolkozok hogy szerzek valami portable végfokot, és az használom majd az ENGL 530-al meg az 1x12-es nyitott ládával.
[ Szerkesztve ]
-
Smiley
addikt
válasz Ba cy lus #54496 üzenetére
En nem azt mondtam, hogy ez jo, hanem hogy erre van igeny, ezert ezt a vonalat fogjak megtovabb erositeni. Ebbol
van nagyobb penzuk. Kb mint az autok fejlodese. Senkit nem erdekelnek manapsag a mechanikai es meretbeli tulajdonsagaik, az a lenyeg hogy SUV legyes es hogy mennyi erintokepernyos szart tudsz vezetes kozben egyszerre nyomkodni benne.
Rohogunk rajta, de a popzenek nagyreszeben a gitar mar programozva van. A modern metalban albumokon hallhato tone-t pedig eloben nem lehet eloallitani. Igazabol ezert van ennyi fos zene(bar izlesrol ugye nem vitatkozunk) mert eldudolod az AI-nak az meg osszerakja neked belole a kesz gitarsavot.Én mondol, Maga mondol, Én mondol. Így kell normál beszélgetni...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest