- Microsoft Excel topic
- YouTube
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Mobilinternet
- Crypto Trade
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Synology NAS
- Az iPadOS-re írt appokra is díjat vet ki az Apple
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csaba_20_
őstag
válasz SchDerGrosse #1549 üzenetére
Ha javítani se tudják, akkor jól vetted ki a 2-es pontot. Az első pontot nem vagy köteles elfogadni.
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz SchDerGrosse #1549 üzenetére
Ők általában normálisan szokták intézni a dolgot, volt már garanciális ügyem velük, visszaadták a pénzt. A következő alkalommal (más terméknél) már inkább egyezkedtem, és teljesen elfogadhatóan lehetett alkudni velük. Szóval ha egyébként nincs bajod a céggel, érdemes kinézni olyat, amilyenre tényleg szükséged van, és egyeztetni az árakat.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Csaba_20_
őstag
válasz SchDerGrosse #1553 üzenetére
Bizonyára az "új" alatt azt értette a fogyasztóvédelemnél lévő emberke, hogy ugyanolyanból újat. Nem pedig azt, hogy másmilyet, de újat.
-
Ariadne
őstag
válasz SchDerGrosse #1553 üzenetére
mod: ugyanazt írtam, elkéstem.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz SchDerGrosse #1554 üzenetére
Igen, ezt megteheted, én így csináltam anno, mert elsősorban egy jó termékre volt szükségem egy korrekt üzletből, nem a pénzemet akartam mindenáron. Persze ha nem állnak hozzá normálisan, akkor bizony lehet kérni a pénzt vissza, mert jogod van hozzá, ha nincs másik ugyanolyan.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Csaba_20_
őstag
válasz SchDerGrosse #1562 üzenetére
Annak idején te kötöttél velük egy szerződést egy 81e Ft-os kártyára, amit ők hibásan teljesítettek. Most te kijavítással, vagy kicseréléssel élsz. Mivel egyiket se képesek teljesíteni, ezért elállhatsz a szerződéstől(a hiba a rendeltetésszerű használatot akadályozza, pl. nem megy a kártya). Az elállás azt jelenti, hogy te visszaadod azt, amit ők adtak a szerződésben, ők pedig azt, amit te adtál. Te már átadtad a kártyát, ők most akkor adják vissza a pénzt. Ha pedig arra hivatkoznak, hogy a kárya azóta nem annyit ér és emiatt őket kár érte, akkor idézd be nekik a PTK 309.§(2)-őt amely így szól:
(2) Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
Te pedig rendeltetésszerűen használtad idáig, de a kártya elromlott.
-
Fáraó
őstag
válasz SchDerGrosse #1562 üzenetére
Én egy Galaxy GF 8800GTS 512-st alkudnék ki a helyedben. Kicsit verni kell az asztalt, de kivitelezhetőnek tartom.
VIGYORRRGAZMUS.....
-
Ariadne
őstag
válasz SchDerGrosse #1569 üzenetére
Kimeríti szerintem, de ezek szerint nem is az a gond, mintha nem ismernék el a hibát. Azt esetleg megpróbálhatod még, amit Fáraó írt, ha jó neked.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Fáraó
őstag
válasz SchDerGrosse #1569 üzenetére
No offense!, de ez a hiba akkor szokott megjelenni, ha túlhúztad a kártyát (+ esetleg soft vmod). Sry, a hsz-kért, abbahagyom az offot.
VIGYORRRGAZMUS.....
-
Ariadne
őstag
válasz SchDerGrosse #1572 üzenetére
Hát máshol se jobbak, ennyivel mindenhol bepróbálkoznak legalább, sajnos. De te tudod. Viszont azért érdemes határozottnak, de udvariasnak maradni, ki tudja, mi jön még. Ha nem fizetik vissza, békéltetőkhöz érdemes vinni, erről a cégről el tudom képzelni, hogy meg is értik, miről szól ez. Ha nem megy, akkor pedig fizetési meghagyásos, majd polgári peres eljárást kell indítanod a pénzed visszaszerzéséért, ez pénz és idő, de megtérülhet. Te döntesz.
No igen, és feltételezzük itt mi mind, hogy nem magad okoztad a hibát... A kereskedő kijátszásában nem fogok segíteni, nem is tettem soha. Ha elvárjuk tőlük, hogy korrektek legyenek, nekünk is annak kell lennünk.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Stalker76
csendes tag
válasz SchDerGrosse #1582 üzenetére
Pedig hirtelenjében nagyon úgy tűnik, hogy ki akarod játszani a kereskedőt!
A 7900GT-nek teljesítményben egy 86GTS felel meg. Eddig mindenről írogattál, 8600GT-ről, GS-ről. Tudod egyáltalán mit akarnak? És te mit akarsz? Persze, tudjuk már, pénzt vissza Hiszen már levásárolni sem szeretnéd!
Ez a gusztustalan! Én is régóta az Alienben vásárolok, és van egy kis ismeretségem ott. Remélem, a kártyádon csak egy memória chip ment ki, és cserélik.Isten szerethette az együgyü embereket, hisz olyan sokat teremtett belőlük.
-
Stalker76
csendes tag
válasz SchDerGrosse #1591 üzenetére
Csak tapasztalatból: Ha normálisan állsz eléjük, és nem követelőzöl, akkor ők is segítőkészek. Amit leírtál, nekem abból más jön le. Nem a rosszindulat beszél belőlem, de gondold már át logikusan a dolgot, és a 8800GTS mellé kérj még tápot és procit is kárpótlásul. Szép, hogy a fórumon mindenki ezt ajánlja, de ez már nonszensz. A topikot nem Garancia topiknak kellene hívni, a Milyen jogi alapon csikarjunk ki jobb cuccot vagy pénzt a boltból elnevezezés találóbb.
Isten szerethette az együgyü embereket, hisz olyan sokat teremtett belőlük.
-
ML320
aktív tag
válasz SchDerGrosse #1606 üzenetére
Ezeket sikerült felfognom, de valami dátumféleség? Mikor adtad le?
Ember tervez, Isten perverz...
-
Csaba_20_
őstag
válasz SchDerGrosse #1611 üzenetére
A következőket add meg: Vásárlás dátuma, hiba bejelentésének dátuma(leadás dátuma).
-
Ariadne
őstag
válasz SchDerGrosse #1673 üzenetére
151/2003. korm. rendelet és 49/2003. GKM rendelet alapján (lásd Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság honlapja) javításnál 15 napra kell törekedni, egyébként meg három napon (na most nem tudom fejből, munka vagy sima) belül meg kellene mondaniuk, hogyan is óhajtják teljesíteni jótállási kötelezettségüket, tehát javítanak, cserélnek, vagy pénzt adnak vissza. Mindennel együtt, és még az Alien iránti pozitív hozzállásomat is figyelembe véve, 20 nap azért baromi sok idő.
Érdemes lenne rákérdezni, hogy akkor most mondják már meg legalább azt, mi akadályozza őket abban, hogy egyáltalán mondjanak rá valamit?! Bár jó (elfogadható) választ így hirtelen nem tudok elképzelni, de lehet a pult másik oldalán álló kedves fórumozótársaknak van ötlete rá.
mod: A mi pár nap után hirtelen halált halt VGAnknál csak hátravitte a srác, vártunk vagy 10 percet, és már intézhettük is a dolgot tovább, mert szóltak, hogy tényleg rossz. Nem értem...[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Csaba_20_
őstag
válasz SchDerGrosse #1676 üzenetére
49/2003 (VII.30.) GKM rendelet
4. § (1) A forgalmazó köteles a fogyasztót tájékoztatni arról, hogy a kijavítást vagy kicserélést a Ptk. 306. §-ának (2) bekezdése értelmében - az áru tulajdonságaira és a fogyasztó által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.
(2) A forgalmazónak törekednie kell arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül elvégezze.PTK 306.§
(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban — választása szerint — kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni — választása szerint — megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
(2) A kijavítást vagy kicserélést — a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésére figyelemmel — megfelelő határidőn belül, a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkül kell elvégezni.Nincs egyértelmű határ húzva, hogy meddig javíthat/cserélhet a forgalamzó, de több ponton is körül van határolva. Ezek a pontok:
- legfeljebb 15 nap
- a dolog tulajdonságaira és a jogosult által elvárható rendeltetésre figyelemmel
- a jogosultnak okozott jelentős kényelmetlenség nélkülVagyis ha 15 napon túl nyúlik a javítás és neked a termékre szükséged van mondjuk a munkádhoz, valamint már jelentős kényelmetlenséget okoz a termék hiánya, akkor egész nyugodtan árleszállítást igényelhetsz, vagy elállhatsz a szerződéstől. Nem jelentéktelen az a hiba, ami a rendeltetésszerű használatot akadályozza. Pl.: ha az alaplapról letört egy 10nF-os hidegítő kondenzátor és emiatt újraindulgat a gép, akkor hiába egy 1x0.5mm-es alkatrészről van mondjuk szó, nem jelentéktelen a hiba.
-
Csaba_20_
őstag
válasz SchDerGrosse #1679 üzenetére
SchDerGrosse írta:
Ez most azért jó, mert ha nincs kedvem tovább várni, hátha kegyeskednek valamit lépni lassan, akkor max beperelhetem őket és bíró bácsi majd mérlegel, ugye...?Összefoglalva? Igen. Jogállamban élünk, mindennek meg van a maga rendje...dehát te vagy a joghallgató...neked mondjam? Nem véletlenül emeltem azért ki azt, hogy a jogszabályban ott van a "legfeljebb" szó is. Ami azért határidőt jelent, mégha nem is olyan szigorút, mint korábban.
-
Csaba_20_
őstag
válasz SchDerGrosse #1681 üzenetére
Nem azért írtam, mert joghallgató létedre nem vagy tisztában a fogyasztókat megillető jogokkal - ezzel sokan vannak még így az országban sajna és független attól, hogy ki mit tanul -, hanem mert épp azt tanulod, hogy minek mi a rendje. Tehát neked nem kell magyaráznom azt, hogy a jogaidat leginkább a bíróságon tudod érvényesítetni, ha a "szép szóval" az életben nem jutsz eredményre. Nincsen nagy mumus, aki helyetted kiállna a jogaidért, ha egyesek nem hajlandóak megadni neked. Egyéni ügyekben csak bírósági út van.
Na jó, ott vannak még a békéltető testüregek is, dehát valljuk meg...kiindulási alapnak jók maximum, mert elméletileg nagyszerűek, de a gyakorlatban nem sokat érnek.
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz SchDerGrosse #1679 üzenetére
Nocsak, egy leendő kolléga.
Akkor neked alternatíva lehet az egyezkedés sikertelensége esetén a fizetési meghagyásos (nemperes eljárások vagy hasonló cím alatt fogjátok tanulni) és ugye ha kell, peres eljárás is. Mire kitűzik a tárgyalást, vége lesz a harmadik évednek, és csak úgy vágod majd a Pp.-t. De viccen kívül, szerintem menj be hozzájuk, ha megoldható, és komolyan, de normálisan próbálj egyezkedni velük, pl. hogy ha már ennyit vártál, és (jogszabály előkap) ugyebár nem akarsz kellemetlenkedni, de mégiscsak jár ami jár, találjunk már egy olyan kártyát, ami mindkettőnknek jó. Persze ha nem megy a dolog, akkor tényleg muszáj lesz vásárlók könyve, békéltetők (rövid, és erősíti az álláspontodat, gyengíti a másikét a perben), aztán fmh a PKKB-ra...
Remélem nem jut idáig az ügy, nagyon sajnálnám, ha kiderülne, h ők is olyanok, mint a Bluef*sh (bepereltem őket, és meg is nyertem, csak "véletlenül" közben elkezdődött a cég felszámolása)...[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz SchDerGrosse #1690 üzenetére
Ha joghallgató vagy, akkor azért meg tudod oldani egyedül, nem olyan nagy kunszt. Meg vagyok döbbenve egyébként... Menj be személyesen, mutasd meg nekik a vonatkozó jogszabályokat, ha ez sem segít, akkor harcra fel, már ha vállalod. Telefonon a távolból semmit nem lehet elintézni...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz SchDerGrosse #1692 üzenetére
Biztos lehetsz benne, hogy kimeríti. Legalább olvasd el a jogszabályokat, 151/2003. korm. rendelet, 49/2003 GKM, plusz Ptk jótállás meg szavatosság. Ezekből meg lehet tudni, hogy itt rajtuk van a bizonyítási teher, tehát nekik kell bizonyítaniuk, hogy te rontottad el - nincs az a szakértő (függetlenről van szó!), aki ezt meg tudná állapítani...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
tlac
nagyúr
válasz SchDerGrosse #1692 üzenetére
neked van igazad
először próbálj meg velük beszélni még, ha sikertelen, akkor békéltető testület, ez majdnem ingyen van és gyors
az eredmény nyilvánosságra hozható (tehát ha igazat kapsz, teleszórhatod vele a netet)[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz SchDerGrosse #1695 üzenetére
Ha nézel kommentárt is hozzá, a jogtárasat, az sokat segít. És megtanulsz vele egy részt polgárból.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
tlac
nagyúr
válasz SchDerGrosse #1698 üzenetére
akkor ezt is megkérdezhetted volna tőlük
olvasgassnehogy visszakérd a rosszat
-
ádyz
addikt
válasz SchDerGrosse #1690 üzenetére
Velem is köcsögök voltak, de a rendőrség említése hasznos volt!
Nekem meg a rossz 6600GT helyett 7300GT-t ígértek, de mégiscsak 6600GT lett, pedig kérdezték, milyet kérek vissza a rossz helyett!
-
ádyz
addikt
válasz SchDerGrosse #1702 üzenetére
Igen.
Mondtam nekik, hogy feljelentem őket, több mint 2 hónapig vártam.
-
tlac
nagyúr
válasz SchDerGrosse #1709 üzenetére
szerintem kifogtál egy hozzánemértőt (nem mintha én profi lennék, elég messze áll tőlem a jog , tehát FIXME)
na de, ahogy én tudom
Jól tudja a 3 napot. Azaz, ha a szervizben a garanciális termék leadásakor nem tudják helyben megmondani a javítást mikor fejezik be, kell írásban 3 napon belül tájékoztatni az ügyfelet a javítás időtartamáról.
3 munkanap (logikus, hogy nap nem lehet, mert az nem mindig lenne 3 munkanap)nem tudok arról a kikötésről, hogy a tájékoztatást írásban kellene-e, nyílván úgy van nyoma, de szerintem egy e-mail is elegendő
a gyakorlatban inkább a telefon jellemző vagy leginkább semmi...49/2003. (VII. 30.) GKM rendelet 3.§ (4)
Ha a forgalmazó a fogyasztó igényének teljesíthetőségéről annak bejelentésekor nem tud nyilatkozni, álláspontjáról legkésőbb három munkanapon belül köteles értesíteni a fogyasztót.Ha sem megjavítani, sem kicserélni nem tudják a hibás videokártyát, akkor jogukban áll felajánlani egy másik hasonló minőségűt, ill. az áreltérést rendezni kell. (Mindkét félre igaz ez.)
PTK 306. §
(1) Hibás teljesítés esetén a jogosult
a) elsősorban — választása szerint — kijavítást vagy kicserélést követelhet, kivéve, ha a választott szavatossági igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a kötelezettnek a másik szavatossági igény teljesítésével összehasonlítva aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatott dolog hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát, és a szavatossági jog teljesítésével a jogosultnak okozott kényelmetlenséget;
b) ha sem kijavításra, sem kicserélésre nincs joga, vagy ha a kötelezett a kijavítást, illetve a kicserélést nem vállalta, vagy e kötelezettségének a (2) bekezdésben írt feltételekkel nem tud eleget tenni — választása szerint — megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől. Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A szerződéstől való elállás nem fog szerintem sikerülni, pláne az eredeti vételáron, mert 1,5 évvel ezelőtt vásárolt termékről van szó. Így jogukban áll árleszállítással „variálni”, azzal pedig Ön biztosan nem jár jól.Nem igaz, helyesen:
PTK 309. §
(2) Kicserélés vagy elállás esetén a jogosult nem köteles a dolognak azt az értékcsökkenését megtéríteni, amely a rendeltetésszerű használat következménye.
Viszont az elgondolkodtató, amit Ön ír, „egy nagyértékű nagy teljesítményű videókártya vásárlásának a célja modern 3D alkalmazások futtatása.”Ezt nem értem mire gondolt.
Marad egy állásfoglalás kérés lehetősége egy független bevizsgáló cégtől (ennek bevizsgálási díja van, nem kevés és Önnek kell állnia), de a bevizsgálók ítélete nem kötelező a cégre.nem neked kell állni, a többi igaz
PTK 248. §
(1) Aki a szerződés hibátlan teljesítéséért szerződés vagy jogszabály alapján jótállásra köteles, ennek időtartama alatt a felelősség alól csak akkor mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett. A jótállás a jogosultnak a törvényből eredő jogait nem érinti.[ Szerkesztve ]
-
tlac
nagyúr
válasz SchDerGrosse #1711 üzenetére
-
Csaba_20_
őstag
válasz SchDerGrosse #1709 üzenetére
Kérjük az ügyinéző nevét, az e-mail feladóját, a forrásból esetlegesen kideríthetó hasznos információkat. Az ilyen embert nem szabad telefonközelbe engedni, mert súlyosan félreinformálja a fogyasztókat a jogaikról.
-
Ariadne
őstag
válasz SchDerGrosse #1709 üzenetére
Egész pontosan kit értesz itt "fogyasztóvédelem" alatt, kitől kaptad ezt a választ? Mert azért ilyet nem tudom elképzelni, hogy ők írnának, nagyon durva tévedések vannak benne (pl. bevizsgálás díját te állod...), és nem is ilyen hangvételben kommunikálnak. Legalábbis korábban nem így volt...
tlac: Simán profi vagy.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest