- Microsoft Excel topic
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Crypto Trade
- Router gondok
- Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Rendszergazda topic
- eBay
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Bittorrent topik
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ariadne
őstag
Igen, vagy ad egy másik ugyanolyat, vagy a teljes vételárat vissza. Más megoldásba nem vagy köteles beleegyezni. A teljes vételár levásárlásában próbálj szerintem megegyezni, az szerintem korrekt egyezség.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz luciferc #4270 üzenetére
Na bezzeg most nem jelentkezik Biznisz Elek... GVH, Cégbíróság, NFH, plusz egy jó kis esetleírás a Homárnak, az segíthetne a helyzeten. Vagy az, ha végre kerítenének egy ügyvédet maguknak, akinek el is hiszik, hogy amit művelnek, az jogszabálysértő. de erre nem látok reményt az eddigi hmm beszélgetések alapján.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Azt csak hiszik , mert nem ismerik a jogszabályt... Az NFH honlapján fenn vannak a jogszabályok, Ptk., 151/2003. Korm. rendelet és 49/2003. GKM rendelet az irányadó, meglobogtathatod előttük, ha van kedved hozzá.
Meg azt sem tudják, hogy teljesen egyszerűen, kis bátorsággal és rátermettséggel akár ügyvéd nélkül is végigvihető egy ilyen per, és mivel rém egyszerű a helyzet jogi megítélése, ezért még csak elbukni sem nagyon lehet."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz runner 125 #4289 üzenetére
Azzal nem ér semmit, ha oda ír, semmi közük az NFH-hoz. Na meg a fogyasztóvédelemnek írni sem ér sokat a legtöbb esetben, kivéve az olyan kirívó és sok embert érintő ügyeket, mint az alien. De persze meg lehet próbálni, néha van, hogy sikerül egy spontán ellenőrzést elérni vele. Javaslom ilyenkor az NFH-nak úgy küldeni, hogy a cégnél érintett emberkének cc-zed a levelet, csak hogy tudjanak róla.
Bajgunar: Keress vissza itt a topikban, leírtam/tuk sokszor, mit kell ilyenkor tenni. Kulcsszavak: vásárlók könyve, elállás, békéltető testület, fizetési meghagyás, per.
Itt annyiban nehéz, hogy az a cég nincs meg, akitől vetted, de a leírásodból úgy látom, hogy van esetleg egy jótállást intéző másik cég, elvileg ilyen lehet felszámoláskor. Persze tudnod kell, hogy kétséges a sikere az egésznek, éppen az eredeti cég megszűnése miatt. Bár érdemes utánanézni, hogy tuti biztos megszűntek-e, lásd www.e-cegjegyzek.hu, itt a számlán lévő cégnévre rákeresni, és teljes cégkivonatot megnézni, mert hát sajna van olyan, hogy bár nem elérhető egy cég, de valójában működik, láttam én már karón varjút...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Bajgunar #4301 üzenetére
Hát mit mondjak, nálam már a garis feltételek miatt kiestek volna a pikszisből... A hosszú fennállás meg semmire sem garancia, mert pl. a hírhedt Mistral is sokáig fennmaradt, bár kezdetektől fogva tökéletesen semmibe vették a garanciális szabályokat, de a sok hmm hogy is fogalmazzak finoman, spórolós vásárló miatt sokáig húzták. Évekig volt rengeteg bamba, aki arra sem vette a fáradtságot, hogy beírja a keresőbe a cég nevét, pedig kapásból fogyasztói panaszok tömkelegét hozta volna elő. Sokakat meg egyszerűen nem érdekelt ez a dolog, aztán jöttek sírni, hogy a gonosz Mistral így meg úgy...
Az Alien anno még normálisan intézte a dolgokat, több esetem is volt velük, nem volt probléma. Akik most kavarnak, azt a céget AB Informatikának hívják, az Alien volt székhelye most az övék, ez a cég szívatja az itteni panaszosokat.
Gyurival meg egyetértek abban, hogy egy haldokló céghez nem vittem volna be ilyen értékű kártyát, inkább megpróbáltam volna legariztatni másképp, nehogy eltűnjenek vele.
Na de a te esetedről:
A honlap szerint az ISH Kft.-től vásárolt dolgokra vállalja át az ügyintézést az "ohs.hu". Az ISH Kft. 2008. december végén megszűnt, az biztos, hogy ettől a cégtől nem lehet már semmit követelni. Namármost ilyen viszont nincs, hogy egy honlap vállalja át az ügyintézést, ez lehet kevés lesz, kivéve persze ha esetleg a honlap mögött álló cég hivatalosan átvállalták az ügyintézést, de őszintén szólva ebben nem bízom. A honlap a korábbi OHS Kft. jogutódjaként működő Technologix Kft. nevén van, de egyáltalán nem biztos, hogy ennyi elég lesz ahhoz, hogy kikényszerítsd tőlük a pénzt. Azért írj majd, ha jutottál valamire, mert sosem lehet tudni, mikor jön más is azonos problémával.mod: Gond lehet ,hogy ha már nem használják azt a mailcímet (és mivel a cég már átalakult, erre van esély), akkor lehet senki nem olvassa már.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Na kíváncsi leszek, mi lesz belőle, tényleg az kellene, hogy valaki megnézze, megvannak-e ott, ahol lenniük kellene. Gugli map szerint gyártelepszerű pusztaság van a székhelyük címén, de persze nem kizárt, hogy áll ott valami épület is.
Laci59: Végelszámolás, nem felszámolás, ez két különböző dolog. Bár a vége ugyanaz, és a végelszámolások gyakran átalakulnak felszámolássá, amikor kiderül, hogy nincs lóvé.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
De ő legalább azelőtt kérdezett, hogy rendelt volna... Nem úgy, mint a korábbi linken mások.
Az az érdekes, hogy még mindig vannak, akik elhiszik, hogy a gyanúsan olcsó dolgoknál a lényeg, hogy olcsó, és nem az, hogy gyanús.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
Ariadne
őstag
Nem kellene, hogy kérjenek, ha meg kérnének bármit, nyugodtan meg lehet mondani, hogy az ismerősöm helyett hoztam be, jogod van mást megbízni ezzel. De szerintem nem kérnek ilyet, legfeljebb elérhetőséget, telefonszámot, azt pedig nyilván meg tudja adni az ismerős is. És ne hagyja magát lerázni az ismerős, ha a gyártó annyit vállal, kell lennie annyinak. Ha nem megy, akkor pedig a gyártóval kell felvenni a kapcsolatot, az működhet még.
cafat: Elvileg ha nagyobb költség lenne nekik cserélni és tudják javítani (vagyis ugyanolyan lesz utána, mint eredetileg, akkor javíthatják. De ha ronda lesz vagy más színű, akkor bizony az azt jelenti, hogy nem tudják javítani, ilyenkor pedig köteles kicserélni.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Nem így van. Javítják, ha tudják, ha nem tudják, akkor cserélhetik másik ugyanolyanra, ha ez sem megy vagy nem akarják, akkor vételár vissza. Erre kötelezhetik a vevőt, semmi másra nem, levásárlásra meg különösen nem.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Jon Mathias #4344 üzenetére
Milyen cégnév szerepel a számládon? A honlapot, ha jól látom, a World PC Kft. üzemelteti, ez elvileg élő és létező cég, a székhelye 2007 óta 1225 Budapest, Csút u 2/b. 1. em. 4., de telephelye is van, 1134 Budapest, Tüzér u 1-3. A székhelyén mindig elérhetőnek kell lennie, különben a cégbíróság hivatalból törölheti a cégjegyzékből. De még egyszer mondom, ez a cég - ha a számlát ők állították ki - hivatalosan legalábbis él és virul. Keresd meg őket.
Címváltozásról van szó egyébként a honlapon, ott sem találhatóak meg?
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Jon Mathias #4346 üzenetére
Menj el arra a címre, amit székhelyként adtak meg, ott meg kell lenniük és az ügyedet is kötelesek intézni, mivel egy jelenleg is létező cégnél vásároltad a kártyát, ők kötelesek a jótállást teljesíteni.
mod: Igen, én is megnéztem és nincs semmi ellenük, meg kellene hogy legyenek. Legjobb az e-cegjegyzek.hu, és teljes kivonatot nézni, az közvetlenül hiteles forrásból jövő, teljes adat.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Először nézd meg a számlát, hogy milyen cégnév van rajta. Ez alapján keresd ki az e-cegjegyzek.hu-n (tárolt cégkivonatot kérj, az a teljes), hogy létezik-e a cég még egyáltalán. Ha létezik, nézd meg, milyen székhely van megjelölve, ott elvileg meg kell lenniük. Ha nincsenek, jelentsd be a cégbíróságon (megyei dolog, gugli kiadja), mert akkor kénytelenek vagy összekaparni magukat, vagy megszüntetik a céget.
Általában ha nem tudod megtalálni őket, már nem sok lehetőséged van. Itt a pH!-n van valaki, aki intéz ilyen ügyeket, valahol pár oldallal visszább linkelte is valaki, vagy pedig a gyártónál érdemes próbálkozni.
Na meg érdemes visszaolvasni, mert ezt is leírtam/tuk már jópárszor korábban is.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
A cégjegyzékben ha nincs odaírva, hogy felszámolás vagy végelszámolás, akkor ott kell lenniük a címükön, kötelező ott elérhetőnek lenniük. Ha nem azok, akkor olvasd tovább, amit az előzőben írtam, sajnos ennyit lehet tenni.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Diocles #4360 üzenetére
Egy használt kártyát kaptál, és a garancia bemondásra (?) folytatódik? Azért ezt nem nevezném korrekt ügyintézésnek, pedig már kezdtem reménykedni, hogy hátha mégis megtört a jég náluk. Szurkolok, hogy ne legyen baja ennek, amit kaptál, de sajnos úgy tűnik, a helyzet mégsem lett jobb. Új kártya és ami ennél fontosabb, új garancia járt volna neked...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Diocles #4362 üzenetére
Hmm, mondjuk ebben is igazad van, a semminél nagyságrendekkel több ez is... Remélem jól viseli magát majd. Csak úgy örültem volna, ha kiderül, hogy megpróbálnak igyekezni kicsit...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #4364 üzenetére
Vinyónál úgy hallottam, hogy működik a dolog, hogy a gyártónak visszaküldi egyénileg az ember, de tudsz arról valamit,hogy vajon videókártyánál, alaplapnál is?
mod: Magyar jog alapján ez nehézkes, mert elvileg semmilyen jogi kapcsolat nincs a gyártó és a vásárló között ilyen esetben, ezért pl. perrel nem igazán tudnám kikényszeríteni egy megszűnt cégtől vásárolt terméknél a gyártótól a vételárat, vagy akár egy másik terméket.
Az új Ptk-ban ígértek változást, de még nem néztem, mi lett belőle, amióta a kontárok összevissza javítgatták a minisztériumban. Sajnos ezért is ilyen rosszak a jogszabályok nálunk, mert legtöbbször tényleg az a helyzet, hogy aki nem tudja, csinálja... Egyetemről frissen kikerült, 0 tapasztalatú emberkék ülnek a dobozban a minisztériumban, és írják a jogszabályokat, borzalom.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #4366 üzenetére
Köszönöm, csak általánosságban érdeklődtem. Mert ugye ahogy most állunk, már nem nagyon lehet bízni abban, hogy bármelyik számtech cég megéri egy 2-3 éves garancia végét...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
NFH honlapján jogszabályok között keresgélj, a 151/2003 Korm. rendelelet, 49/2003 GKM és a Ptk jön szóba. A táp elhalálozása elvileg leverhető a kereskedőn, akitől vetted, de a gyakorlatban nem szokták megpróbálni, mert szinte biztos, hogy csak per árán lehetséges, úgy egyébként van rá esély. Levásárlásra nem kötelezhetnek, de érdemes, ha normális az üzlet egyébként.
Integra: Szerintem abszolút cserés, normál állapotában nem kellene, hogy legyen benne szösz, ilyen egyszerű.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz #02683648 #4434 üzenetére
A Bird hivatalosan továbbra is él és virul, a honlapon írt megtévesztő információkkal ellentétben. Székhelye Bp Nagyenyed u. 6., a Bluefish korábbi egyik üzletének a címe ez egyébként. Telephely továbbra is a szegedi kiskörúti cím, szóval ezekre a helyekre lehet menni asztalt borítani, intézniük kell a garanciát, semmi kibúvójuk nincs.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #4445 üzenetére
Valóban, a kérdés viszont arra vonatkozott, hogy hogy tudja úgy megoldani, hogy a garancia megmaradjon. Nos ha _biztos_ akar lenni benne, hogy megmarad a garancia, akkor tetesse be az üzletben.
Ha maga teszi fel otthon, jogilag elvileg ugyanolyan, de ténylegesen sokkal nehezebb helyzetbe kerül. Ha ugyanis hiba van, még külön rá kell vennie az üzletet, hogy ne problémázzanak azon, hogy ő tette fel otthon, mert hogy problémázni fognak sok esetben, az biztos, és ezzel a kérdezők túlnyomó többségének nem nagyon van kedve, ideje stb. elszórakozni."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Csatlakozom Gyurihoz. A papírt a beszerelésről pedig őrizd meg a garanciapapír mellett. Ha meg később baj lenne a kártyával, akkor először csak vidd(küldd) rendesen a garanciapapírral, ha normálisak, nem fognak feleslegesen hőzöngeni, hogy miért van rajta más hűtő. Ha meg hőzöngenek, elviszed a papírt, hogy szakember szerelte be, te mindent megtettél, innentől fogva bizonyítsák, például KERMI szakvéleménnyel, saját költségükre, hogy te rontottad el, különben pedig javítás, csere, satöbbi.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Csaba_20_ #4459 üzenetére
Épp tőlem? Ismerjük egymást elég sok éve már, és fokozatosan rájöttem, hogy ha biztosra, vagy legalábbis biztosabbra akar menni az ember, akkor muszáj néha elémenni a dolgoknak, és előre áldozni azért, hogy utána vita esetén egyszerűbb legyen a dolga. Nem jó így, de attól, hogy én magam megyek széllel szembe, még nem várhatom el mindenkitől, hogy ugyanezt tegye és pereljen, ha kell, mert a túlnyomó többség ezt továbbra sem akarja megtenni, ezt nem tudjuk megváltoztatni, próbáltuk, de nem megy. Akkor viszont aki előre kérdez (és ez jó), az akkor előzze meg ahogy lehet, és igen, persze teljesen megelőzni nem lehet a vitát.
Egyébként egy perben is jól mutat, és igazolja, hogy tényleg mindent megtettem, ha akár csak egy másik üzlet beszerelési papírját megmutatom. Innentől fogva ugyanis az a kérdés fel sem merülhet, hogy én mint vásárló rontottam volna el a felszerelést, ez nekem megérne 500 Ft-ot. Sőt az is látszik, hogy minden elvárhatót megtettem annak érdekében, hogy szakszerűen legyen felszerelve a hűtő.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Viktor89 #4486 üzenetére
Ott azt írja, hogy van a kötelező 12 hónap, plusz korlátozott saját feltételeikkel még 12 hónap, ezt viszont tőlük kell megkérdezni, mennyi. Nokiákra mindenesetre 2 évet vállal a gyártó, elvileg, a többi márkát nem ismerem ilyen szempontból.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
Ariadne
őstag
Szerintem nem szerződésszegés. Ha autót veszek, arra is tehetek más átmérőjű kereket, vagy szereltethetek bele légkondit, ha nem volt. A kártya az enyém, ha akarom sztepptáncot is lejthetek rajta, amíg darabokra törik... Csak ez ugyebár nem garanciális hiba.
Viszont ha emiatt lesz baja a kártyának, akkor az természetesen nem garanciális hiba. Ez azt jelenti, hogy ha behozza az új hűtővel, akkor a kereskedőnek bizonyítania kell, hogy a hűtő csere miatt romlott el a kártya, erre a hibára pedig nincs jótállási kötelezettség. De ha egyébként van valami baja, ami nem a hűtő miatt van, akkor ugyanúgy ki kell cserélni/pénzt visszaadni. Ha bizonyíthatatlan, akkor pedig jótállásnál a kereskedő szív (akkor is cserélnie/ pénzt visszaadnia kell), szavatosságnál pedig a vásárló (nem tudja bizonyítani, hogy a hiba oka benne volt vásárláskor a cuccban).
mod: Egyébként nincs olyan, hogy fődarab már jópár éve, és nem lehet a szabályokat úgy értelmezni, hogy a jótállás nem hosszabbodik meg a szervizben töltött idővel.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
Ariadne
őstag
Jótállás esetén:
- csavarhúzónyom: ha kereskedő bizonyítja, hogy ettől a csavarhúzózástól romlott el, mentesül, különben nem
- más hűtés van rajta, és meghibásodik: ha kereskedő bizonyítja, hogy a más hűtéstől romlott el, mentesül, különben nem. A rátett új hűtő nem jár a kereskedőnek persze, az a tulajé, de az eredeti hűtőjét visszakérném, hiszen része az eredetileg eladott terméknek.Szavatosságnál pedig a bizonyítás terhe a vásárlón van, tehát csak akkor jogosult cserére/pénzvissza, ha be tudja bizonyítani, hogy bár csavarhúzónyomos/cserélt hűtős a kártya, mégis a vásárláskor benne rejlő hiba az, ami most előjött és miatta tragikus hirtelenséggel elhalálozott a kártya.
Csere = másik ugyanolyan, vagyis eredeti állapotában kell kiadni neki, ahogy a másik is volt eredetileg. Ettől való eltérés már megállapodás kérdése...
Mobilcégeknek meg nem fogom itt leírni, miket kívánok, mert kimoderálnák, pedig úrilány vagyok ám. Volt már meccsem még itt is a pH!-n a mobilőrültek szekciójában azzal, hogy a cégek tájékoztatása alapján jótállás/szavatosság szempontjából teljesen téves dolgokat írtak le egy cikkben, azóta sem javították. Az ilyen esetekre lenne hasznos a közérdekű kereset (sok embert érintő ügyben egyes szervezetek is jogosultak perelni, pl. NFH meg magán fogyvédelmi szervezetek is), de az NFH-nak ilyen huncutságokra nincs ideje persze.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #4498 üzenetére
A vásárolt terméket kell visszahoznia, vagyis szerintem a kártyát és a hűtőt is. Boltosként preferálnám, ha az általa rászerelt hűtővel hozná (plusz leadná a saját hűtőt is), mert akkor talán jobban látható, hogy maga a szerelés okozta-e a hibát, és ha garos a hiba, akkor persze visszakapná a rászerelt hűtőt, mert az az ővé. Alapból szerintem is visszaszerelve kellene visszahoznia.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #4500 üzenetére
Akkor azt hiszem, nem venném vissza. Most így hirtelen nem tudok jogszabályt, ami ennek ellenkezőjére kötelezne, ugyanis nem hozta vissza a teljes terméket. A termék ebben az esetben a kártya hűtőstül, szerintem. Ha veszek egy 5.1-es hangrendszert, abból is vissza kell vinnem mindegyik hangfalat, ha egy elromlik, mivel úgy lehet csak cserélni vagy pláne vételárat visszaadni... De még ezen gondolkodom, nem vagyok 100%-ig biztos, szóval aki vitatja, szóljon.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Viktor89 #4503 üzenetére
Hajlok rá. Tudod, az ősi mondás szerint mobilszolgáltatónak akkor hihetsz, ha ló legel a sírján. Most ugyanis hol van bármilyen általuk kiadott dokumentum, amiben az szerepel, hogy 2 év jótállást vállal? Én ilyet nem láttam, csak olyat, hogy 12 hónap plusz másik 12 korlátozásokkal, azt viszont nem látom, mik ezek a korlátozások, addig pedig bármi lehet... Ilyen ügyekben csak az létezik, amit "pecsétes papíron" leírtak, szóval ami az ő szerződési feltételeikben vagy általuk kiadott más dokumentumban szerepel.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Viktor89 #4505 üzenetére
Leírni nem fogják. Kérd meg őket, hogy mutassák meg, hol szerepel ez pontosan, általános szerződési feltételekben, vagy a honlapon pontosan hol, mert ugye ha így van, akkor valahol le kell írva legyen, mert mire hivatkozhatsz egyébként, ha gond lenne? Valahogy így lehetne felvezetni szerintem.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz #02683648 #4511 üzenetére
De miért nem viszed a Bird-höz? Cégjegyzék alapján legalábbis ugyanúgy és ugyanott létezik, mint eddig... (székhely Nagyenyed u. 6., telephely Bartók Béla utca 44., fióktelep Szeged, Tisza Lajos körút 65.) Jellemző, hogy ehhez képest kamuznak, szélhámos banda.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Szerintem azért is nem tülekedtünk válaszolni, mert annyira egyértelmű, és már kb. húszezerszer leírtuk. Jár egy másik ugyanolyan laptop vagy ha ez nem megy, visszajár a pénzed, olvass vissza kicsit.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #4533 üzenetére
Azzal mondjuk én sem értek egyet, hogy ne szedhesse szét, hiszen ha roncsolás nélkül szét lehet szedni, akkor az szétszedhető, és adott esetben jót is tehet a kártyának egy jobb hűtő. És ha a hűtőcserétől függetlenül valami meghal a kártyában, akkor jogos, hogy a jótállás éljen. A bizonyítási teher pedig a kereskedőn van jogszabály szerint, ahogy bármely más hiba esetében is.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #4536 üzenetére
A jótálláshoz elég, ha a számlát bemutatja, többletfeltételt (pl. matrica vagy doboz meglétét) nem írhatsz elő, tehát ha van számla, akkor él a jótállás rá.
Ha pedig a hűtőcserével elveszti a gart a gyártó szerint, akkor gyártsa úgy, hogy a lap szemmel látható, működést befolyásoló sérülése nélkül ne lehessen leszedni, ezzel meg is van oldva a dolog.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #4543 üzenetére
Épp arról van szó, hogy a vásárló megvette a cuccot, azt csinál vele, amit akar, épp ez a lényeg. Ha elrontja, az általa okozott hibákra nincs jótállás, de a gyárilag benne lévő hibákra igen, ez a lényeg. Ezért van, hogy bármi csinálhat vele, amit akar, de persze az emiatt bekövetkező hibákra nincs jótállás, a fogyasztói hibát jótállási idő alatt pedig a kereskedőnek kell bizonyítania
Az adásvétel azt jelenti, hogy megvásárolja tőled, és bármit csinálhat vele, amit csak akar, akár falhoz is csapdoshatja vagy kánkánt táncolhat rajta, jogában áll, mert ő a tulajdonosa. Tehát nem szeg szerződést.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #4545 üzenetére
Ezt már nagyon sokszor kitárgyaltuk, veled is. Fogjatok össze. A kiskerek tehetetlensége és tenni nem akarása folyamatos gond, de ez ellen csak ti tudtok tenni. Cégekről van szó, követelésetek van más cégek felé, sőt nem is egynek, hanem mindegyik ilyen cégnek, akkor tessék összeállni és együtt perelni őket, vagy közösen beszerezni a cuccokat külföldről, saját nagykert alakítani, vagy bármi mást, ami megoldja a helyzetet. Tessék talpraesettnek lenni és kitalálni valamit, panaszkodás helyett. Ja hogy pénzbe és erőfeszítésbe meg kényelmetlenségbe kerül, igen, sorry, ilyen a piacgazdaság. Minden jogi lehetőség rendelkezésetekre áll, hogy szembeszálljatok a nagykerekkel vagy kikerüljétek őket, csak élni kellene vele.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #4555 üzenetére
Igen, ennek az okát én sem tudom pontosan, szerintem adózási jellegű. Egy tippem, hogy mivel a fogyasztó felé áfásan lehet csak értékesíteni, lehet egy nagykereskedelmet végző cég nem végezhet ilyet. De pénzügyekben járatlan vagyok sajnos...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #4560 üzenetére
Fizikai elérhetősége kell legyen minden üzletnek, az online shopnak is! Annak még utána kéne nézni, hogy ennek rendes szabályos üzlethelységnek kell-e lennie, ezt most hirtelen én sem tudom. De egy szál mailcímmel meg telefonszámmal nem lehet szabályosan webshopot üzemeltetni, ez biztos.
A nagykerben közvetlenül vásárolt és itt hirdetett cuccokkal épp ez a gond, hogy így vásárolták. Aki ilyet vesz, annak tudnia kell(ene), hogy nagyot szívhat a garanciával, mert nincs kisker, aki kötelező lenne ügyintézni neki, a nagyker meg jó eséllyel nem fog. Végülis lopott cuccot is lehet vásárolni, csak viselni kell a következményeit.
A kisker érdekérvényesítéses dologhoz visszatérve pedig: ebben a kérdésben tényleg nem tudok mást mondani, mint amit mindig szajkózok, hogy a kiskereknek összefogva kellene megtalálni a kiutat ebből. Ha pár jogász ráállna a dologra, persze idő, pénz és kényelmetlenség árán, de szerintem lehetne javítani a helyzeten. Most már a fogyasztók többségének is csak annyit tudok ajánlani, hogy ha nagy gondjai vannak, pereljen, kiskernél még fokozottabban ez az egyetlen lehetőség, persze üzleti szempontokat is mérlegelve és kellően előkészítve a dolgot.
Egyébként ha jól sejtem, épp egy ilyen nagykerből vett cuccal szív az előbb kérdező emberke is...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Ace Ventura #4559 üzenetére
Előszöris birkózd le az eladóval a dolgot (ld. Üzleti vita topik, meg egyéb üzletelős topikok itt a Gőzben), ha lenne, kisker számlával mehetnél a kiskerhez jótállást érvényesíteni és verhetnéd az asztalt. Feltételezem viszont, hogy ez a gép is nagykerből közvetlenül vásárolt cucc, amiről épp az előbb esett szó, vagyis nincs kisker. Akkor pedig vagy lebirkózod ezt az eladóval, vagy neked kell megoldanod a dolgot a nagykerrel, esetleg a gyártóval, viszont a kedvezőbb fogyasztóvédelmi szabályok egy részét ilyenkor nem tudod érvényesíteni. De az asztalracsapáshoz ilyen esetben is kell valamilyen számla, hogy kitől lett vásárolva (ha a nagykertől, akkor az, és a vásárló által meghatalmazva tudnál perelni pl.).
Legnagyobb jótanácsom: gondold meg legközelebb, mielőtt nem kiskerből, hanem ilyen meg olyan óccsó megoldásokkal veszel ekkora értékű dolgot, mert nem biztos, hogy hosszú távon is olcsó lesz...
mod: Na kb. ugyanazt írtuk le, két oldalról.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Vasinger! #4583 üzenetére
Kérd vissza a szerviztől, és vidd el a kiskerhez, ők kötelesek javítani/cserélni/pénzt visszaadni. A szerviz ezekre nem köteles, csak lehetősége van teljesíteni, cserélni nem mindig, főleg pénzt visszaadni pedig egyáltalán nem tud.
A mai számtech piacot ismerve kérdés, hogy milyen cégnév van a számládon, tehát hogy tényleg létezik-e még az a cég most (lásd www.e-cegjegyzek.hu, itt feljebb többször is leírtam, hogy lehet megkeresni).
mod: És ha jól értem, jótállás még van rá, ugye?
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
No még egy cég, akitől nem szabad rendelni, legalábbis itt úgy tűnik, hogy pórul járt valaki az X-byte nevű céggel, akik teljesen nyilvánvalóan csalók. Ilyen néven ugyanis nincs a cégnyilvántartásban létező cég, a webshop kapcsolati oldalán feltüntetett adatok egyike sem valós...
mod: A trükk most már mondhatjuk sajna, szokásos - előre utalásnál -20% kedvezményt ígér, aminek még mindig bedőlnek emberek. Egyelőre úgy tűnik, hogy az egyetlen valós adat épp ez lehet, csak rögzítem, ha később eltüntetnék onnan: CIB Bank készpénz utalási számlaszám: 10700385-64702889-51100005 Mezei Ferenc X-byte Computers forrás.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #4586 üzenetére
Hmm, most hogy kicsit utánaástam, akár az is lehet. Bár nem tudom, rosszul rémlik-e, hogy valamikor létezett tényleg ilyen néven számtech üzlet. Az biztos, hogy most nincs.
Van ugyanis egyrészt az az unas webshop, a Népfürdő utcai címmel, viszont van egy másik webáruház is, ott már Üllői úti címmel, cégnév itt egyáltalán nincs. No viszont gugli barátom segítségével annyit kiderítettem, hogy a honlap regisztrálása egy 3W Internet Kft. nevű céggel való kapcsolatra utal, namármost ennek a cégnek egyetlen tulajdonosa és ügyvezetője egy Sobolevskyy Volodymyr nevű valaki (an.: Petrova Jekatyerina). Mit mondjak, erősen hasonlít az ecoboltos kamunak tűnő alapító névre... De persze lehet, hogy én vagyok paranoiás, mert ez legalábbis nem egy vadiúj cég, mint az volt.
Lassan lehetne kamu webáruházas topikot is nyitni...
Ja és szurkoljatok, lehet, hogy haldoklik egy cucc, amit még a megboldogulófélben lévő idegenes boltban vettem anno. Több éves, több év garis videókártya, mmm, igazi csemege a garanciális reklamációhoz, főleg egy ilyen üzlet esetében. Azért remélem, mégsem annak van baja, mert kedvem az nem nagyon van ehhez a balhéhoz, de persze ha meg kell tenni, megteszem amit lehet...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz Gyuri27 #4591 üzenetére
Hát mit mondjak, ha jó széles vállú, kigyúrt emberek vagytok, akkor lehet már puszta jelenléttel érdemben elő tudnátok segíteni az ügyintézés hatékonyságát.
Még azért remélem, hogy nem lesz gond és menni fog a gép. Ha este fórumozok, akkor megy.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)