- Videó stream letöltése
- Aliexpress tapasztalatok
- Autodesk - Revit
- Adguard Premium (Android, PC és egyéb rendszerekre, valamint böngészőkhöz)
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Biztonsági aggályok miatt késik a Microsoft hatalmas AI-újítása
- Debian GNU/Linux
- Linux kezdőknek
- Hálózati / IP kamera
- Synology NAS
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Ariadne
őstag
-
Ariadne
őstag
válasz
#72042496 #2904 üzenetére
Hivatalosan nem kérhetnék, gyakorlatban előfordul, hogy mégis. Szerintem egyszerűen praktikus okokból érdemes a dobozt összehajtva megőrizni, hogy legyen miben szállítani, ha kell. De legalább a számokkal teli címkét leszedném/kivágnám róla és megőrizném.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz
#72042496 #2904 üzenetére
Most olvastam csak a végét. Ez az az eset, amikor jogszabály alapján köteles (lenne) az Elektroworld továbbadni neked azt a pluszt, amit a gyártó ad. Tehát elvileg követelheted rajtuk, ha lejár az egy év és gond van. A gyarkorlatban ha a szervizbe viszed ilyenkor, szerintem szavuk sem lesz. Nem is lehet.
Egyébként egy éven felül mindennek örülhetünk, amit adnak, mert egy év "jótállás" a kötelező csak. Viszont az is igaz, hogy plusz még két év "szavatosság" is van minden tartós fogyasztási cikkre, ez is kötelező. Itt viszont már ha hiba van, és a másik fél kételkedik, a fogyasztónak kell bebizonyítania, hogy gyártási hibás a cucc és nem ő tette tönkre. Nagyobb értékű terméknél megérheti ilyenkor egy kermi vélemény, mert az alapján ugyanúgy javítás, csere vagy vételár visszatérítés kell hogy jöjjön. Ez is kötelező tehát, amit a gyártó vállal, az csak plusz lehet ehhez képest."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Hű, de sok kérdés...
Na ami így hirtelen kapásból evidens:
Egy görbült lábú processzort, görbült érintkezős LGA foglalatot tartalmazó alaplapot, a sarkain leejtés nyomati tartalmazó merevlemezt a törvény szerint lehet-e azon cofort garanciavesztesnek kimondani?
Nem (bár azért elég jó az esély rá, hogy a vásárlást követően külső behatás miatt lett rossz szegény). A szabály az, hogy a jótállási időn belül ha a kereskedő bizonyítani tudja, hogy a vásárlást követően keletkezett a hiba oka, akkor mentesülhet a jótállás alól - vagyis tessék bizonyítani, kereskedő készíttessen saját költségén szakvéleményt, és kész. Tehát ha bizonyíthatatlan, hogy mikor és ki okozta, akkor is köteles jótállni.
Azért a gyakorlatban ilyen esetben én vásárlóként nem pampognék, mert azért egy leesett vinyó mégiscsak leesett vinyó, kereskedőként meg kiadnék valami olyat, hogy egyértelműek a leejtés nyomai, és ilyen típusú hibát szokott okozni éppen a leejtés, viszlát. Bár nem szabályos, de sajnos ilyen esetben még én is elismerem, hogy nem igazán jók a szabályok, mert egy szakvélemény gyakorlatilag drágább lenne, mint a vinyó... Persze ismert, hűséges törzsvásárlónál azért legariztatnám.
A moddolt firmware-ek esetében pedig szintén alapból garanciáját vesztette a készülék, gondolom. (Pl. router.)
Nem feltétlenül, csak ha a moddolás miatt következett be a hiba. Egy technikai jellegű hiba attól még simán garanciális.
Mi a helyzet nem kompatibilis, de külön-külön hibátlan alkatrészek esetén? Jogos-e ekkor garanciáról beszélni?
Nem, szerintem ez az így járt kategória, max a gyártót lehet macerálni, hogy miért nem megy ez azzal, amikor kellene neki. Kivétel szerintem, ha komplett gépet vesz az ipse, mert akkor ugye elvárható, hogy egy abban a formában működő gépet adjon ki a kezéből a cég.
Huhh, egyelőre ennyi időm volt.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz
luciferc #2928 üzenetére
Ez vitatkozható téma abszolút, a szokásos helyzet, amiről nem rendelkezik elég pontosan a jogszabály ugyebár, mert '59-ben nem igazán gondoltak speciálisan számítógép alkatrész problémákra.
Ha eddig elmész, akkor viszont miért csak az egyszerre vásároltnál kellene kicserélnie? Ha eltérő időpontban, de ugyanott vette? És ha máshol vette, de gyári spec alapján passzolnia kell, akkor ki? És melyiket?
Na ezeken a kérdéseken én most visszavonulok kicsit gondolkodni.
mod: Villáskulcs kicsit más eset, mert az szabványos. A szgép alkatrészek közül meg egyik ezzel, másik azzal kompatibilis, a harmadikkal meg határeset.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Most csak átfutni volt időm a sok új hsz-t, de van egy dolog, amit mintha nem láttam volna itt leírva.
A 151/2003. korm. rendelet akkor áll, ha a termék hibás, gyártási hibás.
A 17/1999. korm. rendelet pedig akkor, ha a termék nem hibás, csak bármi (akármi) miatt mégsem kell, nem akarja a fogyasztó.
A gyakorlatban pedig ha hibás, akkor a fogyasztó dönt, bármelyikkel élhet, mivel a 17/1999-esnél nincs indoklási kötelezettség, vagyis az indok akár az is lehet, hogy gyártási hibás és nem akar vackolódni a jótállással, ami ebben az esetben hátrányosabb lenne számára.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz
Peter M #2982 üzenetére
Az mondjuk nem derült ki számomra, hogy mikor vetted egyáltalán.
Ez már az a szint, ahol én visszakérném a babaruhát... Kereskedőhöz visszamegy, asztalra csap, hogy csak úgy döng, és visszakéri készpénzben a teljes vételárat, plusz extragarancia árát. Mert a készülék sosem jó, és mert a plusz garancia sz*rt sem ér, képtelenek megjavítani. Ötször próbálkoztak, még mindig rossz, vagyis nem tudják megjavítani. Adjanak egy másik ugyanolyan készüléket, vagy vissza a pénzt. Ha tiltakoznak, vásárlók könyvébe beír, tértivevényes levélben felszólít, békéltető testülethez elmegy, bíróságon pert indít. Ebben a sorrendben...
Ilyen árban szerintem a perbe is érdemes lehet belemenni (ügyvéddel), mert ez nem terméktámogatás, ez nem szervizháttér, csak kamuzás...
mod: Csodálom, hogy eddig bírtad türelemmel, én az első két-három javítás után az arcukba vágtam volna a gépet...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz
Gyuri27 #2984 üzenetére
"Érdekes", amit írsz. Jogszabály van rá, hogy amennyit vállal a gyártó, azt át kell adnod a vásárló felé, innentől egyáltalán nem is értem, mi a probléma. Tessék megoldani, vagy tessék összeállni (net84 tud erről regélni...) azonos érdekűek, vagyis számtech kiskerek, aztán lobbizni. Ez egy ilyen világ, minden szakma ezt csinálja (tudom, konkrétan csináltam, csinálok ilyet évek óta), csak azért, mert sóhajtoztok, semmi nem fog megváltozni. Tenni kell.
Ez pont olyan hozzáállás, mint az egyszeri vásárló, aki sír, hogy ilyen meg olyan garis gondja van az adott esetben igen drága cuccával, aztán elmegy mindenfelé, de az istenért nem pereli be a kereskedőt, hanem csak pampog mindenhol és várja, hogy állam bácsi meg a fogyasztóvédelem majd megoldja. Hát nem. Az egy másik korszak volt, most már jó rég, és ennek vége, magunknak kell cselekedni.
Mellékszál, de én eleve nem is vásárolok olyan kiskernél, aki nem adja meg az adott termékre a gyártó által vállalt többéves jótállást. És eddig még mindig meg tudtam venni, ami kellett.
A két év jótállásos dobozos LG dvd íróm pl. az első év után halt meg hirtelen, szó nélkül cserélték, innentől már megérte a dolog...
Visszafele irányban elvileg elképzelhetőnek tartanám, hogy lehessen 3 év garanciás videókártyát olcsóbban adni 1 vagy 2 év garanciával, de akkor meg az lenne a baja a kereskedőknek, hogy most miért az ő felelőssége, hogy a fogyasztó megfelelően tájékoztatva legyen, hány évvel is veszi...
De a gyakorlatban kizártnak tartom, hogy enyhüljenek bármikor is a fogyasztókat védő szabályok. Most nálunk jóval szabályozottabb és szigorúbb (fogyasztóra kedvezőbb) ez a szabályozás, mint más EU államokban, de a kereskedők is sokkal lustábbak, a jogszabályokkal takaróznak és önként nem vállalnak semmit, ami viszont máshol természetes. Az EU-ban nagyon dívik most ez a védjük szegény buta kis fogyasztót vonal (pedig a "tájékozott fogyasztó" kellene legyen a mérce), ennek fényében ez bizony meg fog maradni szerintem jó ideig. És amíg a kereskedők (tisztelet a kivételnek) így állnak a dolgokhoz, ahogy most, addig nem is baj. Szerintem...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz
Gyuri27 #2990 üzenetére
Meglehet, de ettől a jogszabályi rendelkezéstől nem lehet eltérni a fogyasztó hátrányára. Ilyen esetben akkor is érvényes a jogszabályi rendelkezés (tehát a gyártó "garanciájának" továbbadása a fogyasztó felé), ha a kereskedő közjegyző előtt tollba mondta meg kőbe véste azt, hogy kevesebbel adta...
Adott esetben tehát egy bíróság gond nélkül meg fogja ítélni a másfél év utáni cserét vagy teljes vételár visszafizetését akkor is, ha az ügyes kereskedő egy év "garanciával" adta el az Asus alaplapot.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ha a kisker létezik, akkor max neki IJ helyzet, mert a fogyasztó ugye egyedül vele áll szerződéses viszonyban, rajta fogja követelni a javítást/cserét/vételárat (máson nem is követelheti). Az meg, hogy a kisker nem tudja a nagykeren leverni, az az ő baja, vásárolt volna jobb helyről.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Én mint fogyasztó nem tudom, nem tudhatom, hány évvel vette a cuccot a nagyker, semmi közöm hozzá. Azt tudom viszont, hogy az Asus, Abit stb honlapon fent van, hogy 2-3 év garancia jár az egyes cuccokra. Ez már csak Ptk alapján is kötelezi. Tehát követelhetem, a kisker meg lejátssza a nagykerrel, nagyker meg a gyártóval. Engem, mint fogyasztót ez egyáltalán nem érdekel.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Bólogatok
, nincs ilyen, hogy precedens. Bíróságon azért lehet, hogy volt ilyen döntés, de "picit" nehéz ugye ezekhez hozzáférnie bárkinek, no meg egyébként sem számít, bármelyik bíróság dönthet később másként. (Mielőtt megkérdezed: az eltérő döntésekből eredő ellentmondásokat nálunk hivatalosan utólagosan oldják fel, ehh nemtom melyik a hatályos neve, talán jogegységi döntéssel)
Lényeg: ez a jogszabály, nagyon másképp értelmezni szerintem nem is lehet.
Azt mondjuk elmondom, hogy nekem legalábbis nem eléggé pontos az a rész, ahol a gyártótól kapott jogosultságok vevő felé való átadásáról szól, mivel azt egyszerűen nem mondja meg, hogy kinek kell aztán eleget tenni, ha az átadott jogosultság alapján követel is valamit a fogyasztó - viszont mivel egyedül a kiskerrel szerződik a fogyasztó, ezért fogalmilag nem mehet máshoz. Ha vigasztal, az új Ptk. várhatóan lehetővé fogja tenni azt is, hogy közvetlenül a gyártót is macerálhassa a fogyasztó, bár nem tudom, milyen feltételekkel.
mod: Az tényleg gáz, hogy az itteni szervizek sokszor nem hajlandóak bevenni a külföldön vásárolt cuccot, de a szervizhálózatot a gyártó szervezi... A magyar szabályok csak annyit írnak elő nálunk vásárolt cuccnál is, hogy a garipapíron szereplő szervizhez elviheted, ha akarod.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz
Gyuri27 #3001 üzenetére
A fogyasztó ember úgy gondolná, hogy mivel kötelező a gyártó által vállalt jótállást továbbadni, ez arra sarkallja a kiskereket, hogy úgy vásároljanak, hogy ők maguk is megkapják ezt - mivel ekkor nem szívnak ők maguk a jótállás érvényesítésével. De valahogy mégsem ez a helyzet.
Leírtuk már most többször is, hogy tökmindegy, nyert-e valaki így pert, mert semmi jelentősége nincs ennek, mivel nálunk nincs precedensjog. Mellékesen pedig a bíró mindig szabadon dönt, úgy, ahogy jónak látja, mivel senki nem utasíthatja vagy befolyásolhatja a döntésében.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz
Csaba_20_ #3003 üzenetére
Szerintem a kezdetekhez képest sokat javultak. Én legalábbis mindig nagyon értékelem, ha egy üzletben normális módon szóba állnak a vásárlóval, és igenis próbálják megoldani a problémáját. Az elején én is nagyon leszóltam őket, ez tény, de akkoriban azért nem arról szólt a céges topik, mint mostanság... Jó ideje határozottan sokkal jobb a helyzet, és ez jó. Nem tökéletes, de sokkal jobb.
De ez valahol a félig üres - félig teli pohár esete. ;)
Csak gondolj arra a bizonyos cégre, akikkel gondjaim voltak régen - ha ott legalább így álltak volna a dolgokhoz, biztos nem megyek perre.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz
kaller1 #3022 üzenetére
Ez a veszélye annak, ha nem a kereskedőn keresztül intézed a garanciát.
Ha Magyarországon vetted, magyar kiskernél, akkor hozzá kellett volna bevinni. Lehet a helyi szervizbe is, talán van is az Acernek ilyenje itthon. Mindkét esetben úgy megy a dolog, hogy leadom a gépet és kapok egy papírt, amire leírták, milyen panasszal vittem be és mikor. Jótállási idő alatt ha azt mondja, te tetted tönkre, ezt be kell bizonyítania (szakvéleménnyel mondjuk), különben köteles javítani, cserélni, stb. Az ilyen szemmel is látható hibánál pedig ha nem tüntette fel az átvéltekor adott papíron, akkor meg különösen így járt a kereskedő.
Jelen esetben próbálj meg levelezni velük és tiltakozni, jobbat nem tudok. Ja és persze kérdés, hogy a vásárlást követően mikor történik ez az egész, mert 1 éven belül (ha itt vásárolt termék) ugye ott a kötelező jótállás, amit a kereskedőnél érvényesíthetsz, de Acerék ennél többet szoktak, meg kell nézni annak a feltételeit. Esetleg kérd vissza és vidd be a kereskedőhöz, akinél vetted...
mod: Plusz bólogatok ahhoz, amit net84 írt, ha a garanciafutár vagy hogy híjják az övékét szolgáltatásait veszed igénybe, akkor annak a szabályait kell megnézned, abba egyeztél bele.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Pffff, ez szívás... Garanciális szempontból akkor milyen márkájú laptopot érdemes venni, ahol korrekten intézik az ügyeket?
Egyébként igen, tényleg ez a lehetőségek szerinti legjobb megoldás... pontosabban inkább megpróbálható lehetőség... Ehh...
Pláne hogy megszűnt a kereskedő, így tényleg nincs más, csak a csehek.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz
Gyuri27 #3033 üzenetére
Hol itt a vérlázítás? Mivel még van rá jótállás, ezért ha nem tudja javítani, sem pedig ugyanolyanra cserélni, akkor köteles visszafizetni a teljes eredeti vételárat. Ehhez képest még jó is, hogy másik terméket szeretne, nem? Joga van hozzá, a jogalkotókat tessék szidni, ha nem tetszik.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Elvileg amikor átadod a hibás cuccot, jegyzőkönyvet kell felvenniük és odaadniuk neked azzal, milyen hibával, mikor vitted be és mit kérsz. És igen, amikor kiadják, akkor is kell adniuk valami sajtpapírt arról, hogy mettől meddig volt javításon, és mit csináltak vele. A visszavétel nagyon fontos pont, bármiről is legyen szó, nagyon-nagyon meg kell nézni, és ha nem tetszik (pl. jelen esetben megláttad volna, hogy tönkretették a külsejét), akkor jobb nem átvenni. Ezzel jobb helyzetbe kerülsz, mintha otthon veszed észre és visszaviszed, mivel náluk van a cucc, amikor hozzájuk került, a jegyzőkönyvön nem jeleztek ilyen hibát, ergo ők okozták. Persze vannak cégek, ahol semmi nem segít, az ilyeneknél az egyetlen megoldás, ha be sem teszi a lábát az ember...
mod: Mondjuk azt nem tudom titkolni, hogy elég alaptalan remény volt, hogy egy zörgő venti miatt cserélnék az egészet... Az üzlet nevére azért kíváncsiak lennénk.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz
HUN]Repa #3080 üzenetére
Nem úgy van ez valahogy, hogy tkp a gép rendszeres karbantartásának része, ezért egyenesen elvárható az időnkénti bios frissítés?
Persze úgy értem, hogy szerintem is abszolút nem lehet gond abból, ha frissíti, bár azért ésszel kell ezt is. A videókártyámhoz is letölthetek új drivert a cég honlapjáról, ami nincs rajta a telepítő cdn... Sőt alapban ez szokott lenni az első.[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz
runner 125 #3087 üzenetére
Egyik sem, hanem a jogszabály. Kis fáradság lenne mondjuk visszaolvasni, legalább hússzor leírtuk, de inkább többször... Első hszbe bele kellene rakni pár dolgot, ha már a keresőt annyira nem bírja használni senki...
Szóval, ismétlés: elsősorban javít, ha nem tud/lehet/normális időn belül nem teszi meg, akkor csere (=ugyanolyan másikra), ha ez sem megy, akkor teljes vételár vissza. Mindez a kereskedőtől, akitől vetted.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz
runner 125 #3089 üzenetére
Leírtam az előzőben is, hogy ha normális időn belül nem tudják megjavítani, elállhatsz a szerződéstől és visszakérheted a teljes vételárat.
Persze nem fogják akarni, de ilyenkor beírni vásárlók könyvébe, mert arra köteles válaszolni és egy példány jár belőle neked is, így bizonyítani tudod később, hogy te akkor és ott ezt kérted és ők visszautasították. Legjobb megoldás az, ha ilyenkor - az üzlet relatíve normális hozzáállás a esetén - megegyezik az ember a teljes vételár levásárlásában. Erre nem kötelezhetnek, de egy pereskedésnél még mindig gyorsabb eredményt hoz. Ha viszont nagyon ellenszenvesen állnak a dologhoz, perelni is lehet, legtöbbször sima ügy, csak kicsit hosszadalmas.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz
CounterBoci #3131 üzenetére
Ez genyóság, és nem tehetik meg. A gyártó által vállalt plusz jótállást kötelesek továbbadni a kereskedők, csak nem szeretik ezt megtenni. Részemről egyszerűen olyan helyen vásárolok, ahol megadják, azért 1%-nál több helyen megvan ez... Az is alap, hogy amit pl. a honlapján vállal a cég, azt be kell tartania, tehát a gyártó sem léphet vissza.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ezt nem igazán értem.
Hogyhogy "csak árulja"? Minden üzlet "csak árulja", azért üzlet. Jótállással az a cég tartozik, akitől vetted. Ha viszont nagykertől, pult alól, pH-s kereskedőtől vagy más hasonló módon vetted, akkor nem sokat lehet tenni, sajnos így jártál...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ez "rendes" üzlet olyan értelemben, hogy normál kisker, szóval ez a része rendben van, lehet nyomni feléjük, ami jogszabály alapján jár. Viszont lehet érdemesebb lett volna szakszervizt keresni első körben. Azt nem vágom, hogy értesítetted a céget egyáltalán, hogy nem jó a cucc és milyen hibával küldöd vissza vagy egyszerűen feladtad?
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ha csak ez a bajuk, az nem elég. Nem vagy köteles újra eladható formában visszaadni, ezt semmilyen jogszabály nem írja elő. A szabályozást nem érdekli, hogy mit csinál utána a termékkel, jogod van visszakapni a teljes vételárat.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
A márkaszervizbe lehet vinni mindig, ez egy állandó lehetőség. A másik lehetőség pedig ahhoz a céghez vinni, akitől vetted, ez az a hely, ahová bármikor elviheted, kötelesek befogadni. Azt nem igazán vágom, hogy jön ide albacomp szerviz, ha msi a laptop és pclandnél vetted...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz
fullextra #3178 üzenetére
A Nokia minden készülékére (including aksi) 2 év garanciát vállal, és ezt köteles továbbadni neked, akárkitől is veszed! Meg lehet nézni a Nokia honlapján!
Az 1959-es az a Ptk., nézd még hozzá (www.nfh.hu honlapon jogszabályoknál ott van) 151/2003. Korm. rendeletet és a 49/2003. GKM rendeletet is.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz
luciferc #3222 üzenetére
Nincs olyan, hogy főalkatrész már jó régen. Ha javítják, a 151/2003. korm. rendeletet és a 49/2003 GKM rendeletet kell lobogtatni klikkide, ott benne van, hogy javítás esetén a szervizben töltött idővel meghosszabbodik a jótállás, lásd 151/2003-as 5. § (3).
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz
Silent77 #3236 üzenetére
Majd ha ők eléd tolnak egy saját költségükön készített Kermi vagy más hasonlóan mérvadó szakvéleményt, na onnantól mondhatják, hogy nem garanciális hiba. Addig kutya kötelességük cserélni vagy a pénzt visszaadni, mert az nem elég, ha ők úgy gondolják...
Arra hivatkozhatsz, hogy az Asus 2 évet vállal ezekre, fent van a honlapjukon is, amit ők viszont kötelesek neked továbbadni (lásd 151/2003 korm. rendelet, 49/2003 GKM rendelet).
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
-
Ariadne
őstag
Hát, szerintem amerikában vásárolt cuccok garanciáztatását itthon biztos nem fogod tudni elvégezni, csak ha visszaküldöd és ott intézik. Ami rizikós és drága... Szerintem.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz
(Darkwood) #3275 üzenetére
Sajnos az ilyen esetekkel mindig számolni kell, ha nem üzletből vásárolsz. Mérlegelni kell, hogy az alacsonyabb ár ellensúlyozza-e azt a kockázatot, hogy nem hivatalos üzletből számlával vásárolsz.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
www.nfh.hu a fogyasztóvédelem honlapja most, rengeteg információ fent van, balra a Hasznos tudnivalók alatt nézd végig az oldalakat.
És a kérdésekre a válasz: igen és igen. A cipőkre 6 hónap szavatossági idő van.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz
Csaba_20_ #3282 üzenetére
Egyszerűen azért szoktam a 6 hónapot mondani, mert cipőnél gyakorlatilag sosem éri meg belemenni abba, hogy bizonyítom, hogy gyártási hibás. nincs értelme feleslegesen hergelni az embereket, hogy mennyi lenne...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Nem, mert ez nem jótállás! Csak a szavatossági idő első 6 hónapja, kedvezményes bizonyítási teherrel, pont olyannal, mint a jótállásnál. De ettől még nem jótállás. Nincs benne ugyanis a 151/2003. korm. rendeletben felsorolt termékek között, amelyekre az egy éves kötelező jótállás jár, és hacsak a gyártó nem vállal jótállást (pl. Sketchers, CAT stb. szokott), akkor csak a szavatosság van.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Hát, ebben a topikban nem nagyon fogsz olyan választ kapni, amilyet vársz...
Megjegyzem ezt kedvelem a kedves fórumozótársakban, hogy egyhangúan nem vagyunk hajlandóak kifejezetten becsapás jellegű dolgokban segíteni.
Ez biztosan szélmalomharc, de akkor is jól van így.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Ha gyártási hibás a készülék, akkor érvényes rá a jótállás, ha nem, akkor nem. De szólniuk kellene, mielőtt kijavítják, ha nem garanciális, megmondani, mennyibe kerül, hogy eldönthesd, vállalod-e.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
A kiskerhez mindig viheted, ők kötelesek átvenni és intézni a dolgot (de erről nem tud mind...). A szerviz elvileg csak javít, de vannak szervizek, amelyek ennél többet is meg tudnak oldani. Ide vinni mindig csak egy lehetőség, a szerviz ilyenkor a kisker úgynevezett teljesítési segédjeként jár el, vagyis a kisker helyett.
Tehát ha a kiskerhez adtad be, akkor intézzék, az ő dolguk, hogyan. Ha szervizhez viszed, és cserére vagy vételár visszafizetésre kerülne sor, azt csak a kisker tudja intézni, mivel neki fizettél.
Nem tudom, mit jelent itt az, hogy "köztudott". A jótállási jegyen szereplő szerviz az, ahova viheted, gyakorlatilag a hivatalos szakszervize a márkának, konkrét esetben nem tudom, hogy ez tényleg az Albacomp-e. Elsőre boríts asztalt náluk. Ha nem megy, akkor viszont mehetsz a kiskerhez (akik nem fognak örülni), mondván jót. jegyen lévő szervizhez vitted, aki az ő teljesítési segédjük, kerítsék elő. Nem lesz egyszerű...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz
student #3326 üzenetére
Na ez egy érdekes kérdés, én is épp most szembesültem vele. Az biztos, hogy én soha nem vennék másmilyet, mint kifejezetten magyar "garanciás", vagyis gyári garanciás és magyar jótállásos készüléket. Az "EU garancia" mint olyan ugyanis kissé bibis dolog, a Magyarországon kiskereskedelmi forgalomban eladott telefonokra ugyanis kötelező (!) az 1 év jótállás bruttó 10.000 Ft ár felett. Innentől fogva írhat rá amit akar, ez kötelező, csak a dolog másik oldala, hogy gond esetén ezt ki is kell csikarni belőle. Ami nem feltétlenül egyszerű...
Gyanítom az "EU garancia" a gyakorlatban azt jelenti, hogy nem a hivatalos márkaszerviz útjain keresztül hozták be, vagyis ha javítani, kell, vagy magadnak kell intézned, vagy ők küldözgetik Németországba meg mindenfele javíttatni, ami 2-3 hónapba is beletelik. A hivatalos magyar márkaszerviz mindenesetre undorral fogja visszautasítani, hogy ő nem foglalkozik vele.
Rosszabb esetben teljesen feketén beszerzett cuccokról is lehet szó szerintem. Lehet túl gyanakvó vagyok, de mobilnál én mindent el tudok képzelni, ez egy olyan piac...De hátha egyszer megindul az, ami a számtech üzleteknél, ahogy a Bl*ef*sh és társai koppantak, milliárdos apeh tartozással, börtönre váró cégvezetőkkel...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz
student #3330 üzenetére
Nem tudom, meg kell kérdezni őket. Mindenestre alapból gyanakvással fogadnám a "használt 0 perceset", és kérdés, hogy meglesz-e rá ugyanaz a gyártói jótállás, mint egy újra...
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Nem, a jótállás nem csak az első tulajnak jár, egyedül attól függ, hogy mikor vásárolták és él-e még. Egyébként ahhoz semmi közük, hogy te ki vagy és első vagy akárhanyadik tulaj-e.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Elvileg elég kell legyen. Az NFH honlapján fent vannak a jogszabályok, a 151/2003. korm. rendeletet és a 49/2003. GKM rendeletet ajánlom, esetleg jók lobogtatásra is, ha húzódoznának az üzletben.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz
Gyuri27 #3345 üzenetére
Azért ez milyen gáz már... A jogszabályok ilyen szempontból hülyék, de szerintem van ráció abban, hogy lehessen olcsóbban 1 évvel meg valamivel többért 2 meg 3 évvel venni egy cuccot.
Vettem anno kifejezetten külön kérve 2 éves jótállásos LG dvd írót, mit ad isten, pont a 2. év vége előtt egy hónappal dobta fel a talpát. Esküszöm, hogy ennyi időre tervezik őket...Szóval szerencsére semmi gond nem volt, cserélték egy akkor aktuális példányra. Itt is bejön, hogy hülyék a szabályok, mert elvileg ugye csereként csak egy ugyanolyan másikat lettem volna köteles elfogadni, ha nem megy, pénz vissza. Na de ez dvd írónál teljes képtelenség, a két év múlva kapható már jó eséllyel gyorsabb meg jobb is, mint a régi, ami viszont beszerezhetetetlen. Szóval kellene arra valami szabály, hogy ilyenkor ne is lehessen visszakérni a pénzt, mivel az már tényleg nyerészkedés, hogy a meghalt cuccom helyett adott ugyanolyan funkciójú, de még jobb cuccot nem akarja elfogadni valaki úgy, hogy egyébként biztosan kompatibilis az előzőt fogadó géppel (dvd írón nem sok mindent lehet variálni)...
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Miért, írhat rosszabb minőségben?
Ehh, mindig oda jutunk vissza, hogy nem lehet meghatározni, hol a határ. Ez a teljes vételár visszafizetés valóban sokszor aránytalan és pláne könnyű visszaélni vele, de képtelenség olyan meghatározást kitalálni, ami alapján eldönthető lenne, mikor járjon és mikor nem."In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
Nem olvastam végig a vitát most, csak megütötte a szemem, amit Csaba írt az EU szabályokról. Ez egész pontosan úgy van, hogy az EU sokkal kevesebbet követel meg kötelezően, mint ami nálunk van, tehát a mi szabályaink kedvezőbbek a fogyasztónak, mint az EU-ban kb. mindenhol. Viszont a másik oldalon ott van az is, hogy az EU más részein nem kell kötelező szabályokkal fogni a kereskedőket, ott működik a "kereskedői garancia" és hasonlók...
A magyar szabályozást inkább épp enyhítően érintette az EU, épp a fentiek miatt.mod: Ebben amit írtál, hogy EU-ban fogyasztó csak természetes személy lehet, szinte biztos vagyok benne, hogy nincs igazad, de utánanézek, ha lesz időm.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Ariadne
őstag
válasz
HUN]Repa #3384 üzenetére
Sok esetben elvileg elfogadható, hogy jobbat kap az ember, sőt ha az alapján megyünk, hogy azért vásárolok, hogy legyen egy használható cuccom, akkor ez jobb megoldás kell legyen, mint a pénz visszaadása. DE - és ezt emlékeim szerint le is írtam korábban is -, nem lehet objektíven meghatározni, hogy mikor elfogadható, és mikor nem! Ezért így van a szabályozás ahogy van, és nem is fognak változtatni rajta. Egy elvileg jobb videókártya pl. lehet, hogy nem megy valamelyik másik alkatrésszel; vagy én kifejezetten azért vettem anno fekete DVD írót, mert kifejezetten feketét akartam, akkor hiába gyorsabb az új, ha nincs belőle fekete; hangkártyán nincs az a kimenet, ami kellene... Most csak hasraütve mondtam dolgokat, mindenesetre nem lehet kötelezővé tenni, hogy elfogadjon "jobbat", mert egyrészt relatív, hogy mi is a "jobb", másrészt lehet, hogy nem is kompatibilis a meglévő rendszerével (pl. 3 éve vásárolt videókártya helyett adott mostani).
mod: Tehát elfogadhatja - én általában el is szoktam, ha tényleg árban is hasonló és tudásban legalább olyan -, de ez nem tehető szabállyá, mert nem működik mindig. Ékes példa erre a sok éve vett akkor csúcs cd-s mp3 lejátszóm, ami egy csodálatos hangminőségű és igen ritka szerzet Rio Volt hmm talán 150-es volt. Elromlott, folyamatosan rossz volt, ugyanolyan másikat nem tudtak adni (más kérdés, hogy nem is akartak...), de ha akartak volna sem tudtak volna másik Riót adni, mivel a cég időközben megszűnt. És ezt a lejátszót tökéletesen lehetetlen volt bármi mással pótolni, mivel különleges típus volt, ráadásul a garanciális ügyintézés elfajulása idején, két évvel a vásárlás után már kezdett betörni a flash memóriás mp3 és eltűntek hirtelen a cd-s lejátszók. Itt pl. nem lett volna megoldás a "jobbra" csere.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
Új hozzászólás Aktív témák
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G6 - i7-8GEN I 16GB I 512GB SSD I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! HP EliteBook 840 G3 - i5-6GEN I 8GB I 512GB SSD I 14" HD I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! HP EliteBook 830 G5 - i5-8G I 16GB I 256GB SSD I 13,3" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E756 - i5-6GEN I 16GB I 256GB SSD I 15,6" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Dell Latitude 5580 - i5-7440HQ I 16GB I 256SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W11 I Garancia!