- Otthoni hálózat és internet megosztás
- AliExpress tapasztalatok
- Crypto Trade
- Sweet.tv - internetes TV
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Bitcoin topic
- ASUS routerek
- Tovább ég a bitcoin-láz
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- ArchiCAD és Artlantis topik
-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Biznisz Elek
senior tag
Nem feltétlenül, de a szállítás a te költséged. Nameg kell a nyelvtudás, viszont ha a gyártóhoz is lehet küldeni akkor jobban jársz, a szállítás ugyan annyi és ők ingyen visszaküldik. Egyesített EU-s szabályozás mégcsak tervben van.
▂▃▅▇█▓ eladó domain nevek - bizniszelek.hu ▓█▇▅▃▂
-
tzsolesz
nagyúr
Érdekesség: (előzménye)
Nuh, most hívtak az üzletből, és azt mondták, hogy holnap visszakapom a lapom. Javították.
Micsoda? Mit? Kicseréltek egy hangcsippet, stb..?
Nem hittem volna hogy ilyet is kényszerűek csinálni. Ennyire rosszul megy az Asus-nak, hogy nem tudtak a lap helyett adni egy ugyan olyat, vagy hasonlót? P5K-PRO, vagy ilyesmi? Vagy nem volt már 1 db X48, vagy P45, vagy egy jobb P35-ös deszkájuk sem?
Jó az rendben hogy a lapom egyébként is ritka volt, és elég jól felszerelt (CF, 8 fázis, 1600Mhz FSB támogatás, kivételes tuningpotenciál stb...), de akkor is.....
Kíváncsian várom a javított lapot. Gondolom kézi forrasztással orvosolták, nem mondom szép lehet. Az Asus sem a régi. -
Gyuri27
félisten
Kutyát nem érdekli (már elnézést kérek). A jogszabály egyértelmű. Az a pénz jár vissza ami a számlán van! Ugyanis ha a termék meghibásodik (és nem tudnak ugyanolyanra cserélni) akkor hibás teljesítésről beszélünk. Aminek az a vége, hogy vissza kell állítani a szerződés előtti állapotot.
Mint vásárló azt szoktam mondani (itt is leírtam párszor). Ha a bolt, boltos rendes illik elfogadni mást. Pl megdöglik a 4870 vga-m nem vergődök a 3 éve kifizettet 55k-t. Ha azt mondja a pacák, hogy itt az 5xxx széria válassz barátom. Ez korrekt eladói magatartás. Ha jön a süket dumával, flegma és egy sz.rt akar rám sózni akkor élek a törvény adta jogommal és kérem a teljes vételárat.
A kisker helyzete bonyolult sajna. Hiszen jóformán ki van szolgáltatva a nagykernek (nem tudok kiskertől aki egyből a gyártótól vásárolna). Viszont az, hogy a kisker milyen szerződés mellett hoz el egy terméket a nagykertől. Nem befolyásolja, hogy neki milyen kötelezettségei vannak a vásárló felé.
Itt már írtam azt is, hogy a nagykereket kellene kötelezni, hogy szintén a teljes vételárat fizessék ki ilyen esetben, de ilyen törvén nincs. Tehát marad az, hogy a kisker jóban van a nagykerrel aki nem akarja megsz.patni és egy olyan árú terméket ad cserében (fenti példánál maradva 55k-s vga-t).
Illetve az is elhangzott már itt, hogy ebben az esetben a nagyker teljesített hibásan a kiskernek, tehát joga lenne a kiskernek perelni. De ez az opció kilőve mivel a magyar biróságok 5-10 év alatt egy ilyen volumenű problémát nem oldanak meg jogerősen.
Egyébként nem csak avulás van. Én sem kérek kamatot a pénzemre ilyen esetben.Lényeg a lényeg. Ha a boltos korrekt és kínál választást azt illik elfogadni. Ha gyökér, akkor így járt.
Amd - Radeon - Ryzen
-
stol
addikt
válasz Gyuri27 #5805 üzenetére
Ha pl. megdöglik egy 4871, akkor a gyártó ha nem tudja javítani, vagy olyat adni, akkor teljesítményben azonos, vagy kicsivel jobbat fog adni.
Az, hogy az pl. csak most 20k, mi nem tudunk vele mit tenni.
3év körül a bolt nem fog egy akkor 50k-s vga helyett most is 50k-s vga-t adni, mert ez abszurd. A kettő között jókora teljesítmény eltérés van. Ezt a boltnak senki sem téríti meg.Ha pl 2év és 11hónapos akkor 150k-s kártya helyett kap egy azonos teljesítményű, ám 30ezres kártyát, senki nem követett el sem jogsértés, sem károkozást, mivel azonos teljesítményt kapott a vásárló.
El kell fogadni, hogy annyit veszített az értékéből a termék.És nem kell szemellenzősen állni a dologhoz, mert Te is állhatsz a púlt másik oldalán és ha a Te fizetésed múlik a dolgon, akkor neked is szarul esne.
-
stol
addikt
válasz sasa311 #5807 üzenetére
Azonos paraméterű termék. Nagyon nem mindegy.
Azaz, a régivel megegyező teljesítményű, de új termék is akár."Az a kisker vesztesége" Mit szólnál hozzá, ha nem kapnál abban a hónapban fizetést pl. ?
Otthon az asszonynak és gyereknek azt mondod, hogy "bocs, a hónapban nem eszünk, mert egy 2,9éves 150k-s VGA árát vissza kellett adnom, mert nem volt jó neki az ugyanolyan teljesítményű új kártya"?Az, hogy kapsz a rég x teljesítményű 100k-s eszköz helyett egy új, x teljesítményű, ám 30ezres eszközt, nem lettél műszakilag, sem anyagilag megkárosítva.
Csak az a k.rvanyag "magyar önérzeted".Ember áll a túloldalon is. Olyan, mint Te nem kevesebb nálad. Nem játszhatsz az életével kényed kedve szerint.
A gyártót CSAK és csakis az érdekli, hogy Téged műszakilag ne károsítson.
A régi hiánycikkes kommunista fogyasztói törvényes felfogásokat meg el kéne végre felejteni.
Ott nem 6hónap volt egy cikk elavulása.
Régen a Hajdú mosógép ára 10éven át ugyanannyi volt.Az informatika nem cipő és ruhabolt és nem is élelmiszerbolt, ahol a termék értéke azonos éveken át.
-
mezis
félisten
Üdv.!
Elhalálozott a Samsung 500 GByte-os HDD-m (valószínű, hogy az elektronikája). Két és fél éve vettem, az eladó kisker. 12 hónap garanciát adott rá.
A Samsung honlapján meg ezt találtam:
"Merevlemezek 36 hónap jótállás cseregarancia"
A szerviz cserélné, ha lenne hologramos garanciajegyem, amit a kereskedő nem adott. Kértem a garanciajegy pótlását a Samsung Elektronics Magyar ZRT.-től, amit visszautasítottak, olyan indoklással, hogy a gyári szám alapján megállapították, hogy nem ők hozták forgalomba.
Ez most így teljesen korrekt, vagy "itt a piros, hol a piros" típusú játék vesztese lettem ?mezis
-
Gyuri27
félisten
Félig meddig állok! Ettől a törvény az törvény!
Továbbá. Itt a nagyker kisker viszonyáról van szó. Az, hogy a nagyker mit csinál a gyártóval ugyanúgy nem érdekli a vásárlót, mint ahogyan az sem, hogy a kisker mit bokszol a nagykerrel. Neki jár a javitás. Ennek hiányában egy ugyanolyan termék. Ha ez sem lehetséges a teljes vételár.
Ezért mondtam azt, hogy a boltos legyen normális. Akkor az átlag vásárló is az lesz (nem vérpistikékre gondoltam). Tehát ha nekem azt mondja az ember, hogy itt van 5 féle vga válassz. Szavam nem lesz. Ha kivág egy vga-t az asztalra felegmán, hogy jó neked ez is. Az a minimum, hogy visszaadja a pénzem."Ha pl 2év és 11hónapos akkor 150k-s kártya helyett kap egy azonos teljesítményű, ám 30ezres kártyát, senki nem követett el sem jogsértés, sem károkozást, mivel azonos teljesítményt kapott a vásárló.
El kell fogadni, hogy annyit veszített az értékéből a termék."Ezt fellejsd el. Törvénytelen ugyanis.
Magunk között szólva etikátlan is.
Fenti példánál maradva. Ha megdöglött a 4870-s vga-m. A boltosnak legyen esze és hagyja, hogy válasszak egy picit gyorsabbat (5zzz-t mondjuk). Tehát ne tukmálja rám az 5xxx vga-t mert az pont annyit tud. Mert még így is én vagyok a jó fej.Az, hogy itthon meg az eladó fizetéséből vonják azt le amit nem tud a fönök leverni a nagykeren megint más tészta (azt viszont gondolom, hogy mikor van egy kis haszon nem rak a zsebedbe semmit. a tipikus megcsináltuk, elbasztátok történet). Sajnos ez a sz.r, mocsok jellemzi ezt az egész országot. Legyél te a vevővel törvénytelen, gusztustalan. Mindezt minimál bér környékén.
De ez nem témája a totyiknak.Amd - Radeon - Ryzen
-
Gyuri27
félisten
Ha egy terméket megveszel 12 hónap garival a 36 helyett magadra vess!
Az ilyen gyáriszám lekérdezésekkor szokott kiderülni, hogy adott nagyker (esetleg kisker) hivatalos forrásból szerezte be a terméket. Mint esetedben sejthető a cucc szürkeimportos.Ezt a hologramos gar jegyet nem vágom. Vettem én is samu vinyót, mindhez sima garjegy volt (igaz 3 év garral vettem).
Persze lehet, hogy a samu saját cuccait is árulja. Ők pedig ilyen garjegyet osztogatnak.Amd - Radeon - Ryzen
-
mezis
félisten
válasz Gyuri27 #5813 üzenetére
Legyintenék én is az egészre, csak rövid időn belül ez már a második Samsung HDD-m, amelyik tönkre ment. A másikat régebben vettem, HD Sentinel szerint élt 200 azaz kettőszáz órát. Ezt a mostanit elektronika hiba miatt nem tudom megnézni, hogy mennyit ment, mindössze néhány ezer órát ment és nem sűrű kapcsolgatással.
Ezek után már okosabban fogok vásárolni, egy részt messze kerülöm a Samsung márkát (fogalmam sincs arról, mi az a szürke import, egy gyártól elvárnám, hogy az általa gyártott termékre a fennen hirdetett garanciát vállalja, ne bújjon el ilyen-olyan nagyker-kisker mögé, tisztességes esetben úgyis visszajutna hozzá a cseregaranciás terméke), másrészt fizetés előtt rákérdezek az eladónál a garancia idejére és módjára (garancialevél).
[ Szerkesztve ]
mezis
-
sasa311
veterán
Velem hiába vitatkozol, ez nem az én agyszüleményem, ez a törvény. Amit boltosként köteles vagy betartani. Nem azonos paraméterű, hanem ugyan olyan. Nem mindegy.
Szerintem is baromság ez a törvény, de amíg így szól addig ne költsük át."Otthon az asszonynak és gyereknek azt mondod, hogy "bocs, a hónapban nem eszünk, mert egy 2,9éves 150k-s VGA árát vissza kellett adnom, mert nem volt jó neki az ugyanolyan teljesítményű új kártya"?"
Aki nem mer kockázatot vállalni az menjen alkalmazottnak, ne vállalkozzon. Ilyesmivel számolni kell, annyi haszonkulcsot kell tenni a termékekre, hogy kitermelje ezt is.
Ha pedig akkora kulcsot nem lehet rátenni el kell gondolkodni, hogy megéri-e üzemeltetni a boltot...[ Szerkesztve ]
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
stol
addikt
válasz sasa311 #5818 üzenetére
Szerinted, nem az alkalmazott béréből veszi le a cég, aki ezt bebukta?
Eddig amióta szervizben dolgozom (7,5év), mindenkinek megfelelt a gyártó által cserébe kínált az eredetivel megegyező teljesítményű, de új hw.
Miért is ne felelne meg? Pl. miért ragaszkodik valaki jobban egy rezsó, nagy elavult 4870-hez, ez teljesítményben azonos, kisebb, takarékosabb kártya helyett?
Számomra értelmetlen.Azt sem értem, hogy lehet a gyártó feltételeitől szigorúbb feltételek megszabása egy köztes kereskedő kárára egy jogállam által.
Abszurd.És aki ezt védi, az egy senkiházi, aki csak is azért védi, mert neki ebből haszna származhat.
Nem érdekli, hogy evvel kit tesz tönkre.A törvények számonkérését szerintem nem nálunk kéne 110%-osan betartatni, hanem felsőbb vezetéseknél kormányzat szinten.
-
Gyuri27
félisten
Két dolog van. Az elmélet meg a gyakorlat.
Az elmélet törvény formájában le van irva.
A gyakorlatot meg az élet szüli.
De mondok valamit. Ott az a nyomorult 4870 ami elromlik. Ok, hogy a vevő jófej és nem kéri a pénzét. De ne te, a nagykeres, gyártó mondja meg mit kaphat helyette. Ez itt a probléma amit nem akarsz megérteni.Amd - Radeon - Ryzen
-
D_r_u
tag
Sziasztok!
Még 2005-ben vettem használtan két, akkor még garanciás Geil RAM modult. Kb. 2 éve mindkettő bedöglött, és mivel a kisker által adott garancia (1 év) már rég lejárt akkor, behajítottam őket a szekrénybe. Ma akadtak újból a kezembe, és megütötte a szemem a dobozokon a lifetime warranty kifejezés. Utánaolvasgattam a Geil honlapján, és valóban, a memóriamoduljaikra élettartam garanciát vállalnak.
Jól gondolom, hogy ezt csak úgy tudnám érvényesíttetni, ha kiküldeném nekik Tajvanba a cuccot? Mint említettem, a bolt, ahol vásárolva lett, csak 12 hónap jótállást vállalt rá (azóta meg is szűnt az üzlet). A forgalmazója (egy matricát ragasztott a dobozra, onnan derült ki a kiléte) még ma is létezik, viszont Geil termékekkel már nem foglalkozik. A jelenlegi hivatalos Geil partnerek rendesen vállalják az élettartam garanciát, de értelemszerűen feléjük nincsen semmilyen papírom.
Nem nagy összegről van szó, így inkább csak érdeklődésképpen kérdezem.
Kösz a válasz(oka)t. -
stol
addikt
válasz Gyuri27 #5821 üzenetére
...és Te sem azt a mondatrészletet, hogy "az eredetivel műszakilag azonos terméket, vagy attól kicsivel jobbat"...
Az, hogy most az a termék, ami a régivel műszakilag azonos, esetleg olcsóbb, sajnos az akkori termék avulásával jár.
A szóbeli termék esetében, ha vételár szerinti cserét hajtana végre a kisker, akkor irreális minőség-különbözetet kapna a vásárló. Amit természetesen neki a gyártó nem kárpótol, mert neki nem 5970-re cseréli a 2,9éves 4870-et.Érdemes elolvasni a termék dobozában a gyártó szavatossági feltételeinek leírását is.
Épp ezért szeretjük a külső gyártói futáros szervizeket.
Ha a terméket nem tudják javítani, akkor küldenek egy csereigazolást, amivel mi megrendeljük a gyártótól a cserét és azt megkapja a vásárló. Tehát, NEM a kisker cserél, ő csak ügyintéz.[ Szerkesztve ]
-
-
sasa311
veterán
Szerinted az szabályos, hogy a vállalkozó a saját tervezhető hiányát az alkalmazotton veri le? Miféle jogalapon? Gondolom nem kapsz te sem több fizut, hogyha adott hónapban 3x annyi cuccot adsz el, mint amúgy.
Tudom, hogy a mostani gazdasági helyzetben aki ezen kekeckedik azt kirúgják és vesznek fel a sorbanálló 10 másik szerencsétlenből egyet helyette, de az egy szerencsétlen dolog.
És mint említettem, hiába velem vitatkozol, ez a jogszabály adta lehetőség.
Én eddig két kivételtől eltekintve mindig elfogadtam egy hasonló cserét. Akkor egyszer azért nem, mert büdös lekezelő bunkó volt az eladó és ráadásul még át is akart b@szni, mert szerinte a 400W-os táp az = 400W-os táp és be akarta magyarázni, hogy a vargányé 400W tökéletes lesz nekem a chieftek helyett és egyébként is hülye vagyok mert nem értek hozzá. Na akkor visszakértem az árát és vissza is kaptam... Másodszor meg azért, mert konkrétan egy ezüst DVD író kellett a boltból (akkoriban mikor még a DVD író nagy dolog volt), megvettem, tönkrement. javítani nem tudták, csere nem volt csak fehér vagy fekete. Viszont nem akartam egy amúgy jól kinéző ezüst házba belerakni egy randa fehér írót. Szerintem ez teljesen érthető indok.
A te szempontodból lehet, hogy DVD író = DVD író és a hülye bunkó miért nem fogadta el a cserét, viszont az én szempontomból direkt szürkét kértem és nem volt, a fehér meg randa lett volna. Ennyi.Gondolom te sem örülnél, ha megtörnéd a piros kocsid elejét és egy zöld, amúgy másik autóra való lököst tennének fel neked a szervízben, merthogy "hát az is összetartja a kocsit, funkcióban jó az..."
Es mondd, a passzatszelet szemelyesen fingtad, vagy csak iranyitottal?
-
sasa311
veterán
-
tlac
nagyúr
rég jártam már erre, most is csak bekukkantottam
viszont ezen megakadt a szemem:Miért is ne felelne meg? Pl. miért ragaszkodik valaki jobban egy rezsó, nagy elavult 4870-hez, ez teljesítményben azonos, kisebb, takarékosabb kártya helyett?
Számomra értelmetlen.én pl. azért ragaszkodnék a rezsó 4870-hez, mert totál kompatibilis az osx-szel
míg egy hasonló teljesítményű másfajta kártyával lehet szívnék, nem véletlenül választottam ezt -
Gyuri27
félisten
A kisker nem ügyintéz. A kiskeré a felelősség.
Na ebből adódik, hogy a vevő hülyének érzi magát és minden jóindulata elszáll. Egy dolgot kell tisztán látni. A vevő a kiskerrel áll kapcsolatban senki mással! Tehát minden a kiskert terhel. Szóval engem minden jófejség ellenére nem küldenél sehova!
Avulás meg a jótállás szerint nincs! Három lehetőség van. Javitás. Csere (ugyan olyanra! nem hasonlóra, kb olyanra) és a teljes vételár visszafizetése ha az előző kettő nem müködik.
Tehát a vevő még mindig rendes ha az előző vga-hoz teljesitményben hasonlót választ.
Sajnálom, de amit irsz törvénytelen is és szerintem etikátlan.
Amúgy meg ha lehetne közvetelün a gyártótol vásárolni nem kellene sem kisker, sem nagyker. A termék meg kb féláron lenne.[ Szerkesztve ]
Amd - Radeon - Ryzen
-
stol
addikt
Jó. De ez nem egy mindennapos eset.Erre is bizonyára van megoldás. Kicsinek tartom a valószínűségét, hogy csak és kizárólag ez a vga felel meg a követelményeknek.
Ha igen, akkor is olcsóbb 20-25-ért felhajtani egy példányt a boltnak, mintsem jogi vitába keveredni.@(#5830) Gyuri27
De miért is jönne be pl. 50km-ről egy Acer TFT tulaja, amikor kezében egy 80-as telefonszám, amit ha felhív, FUTÁR kimegy a monitorért, ingyen elviszi, majd javítva ugyanoda vissza.
"Sajnálom, de amit irsz törvénytelen is és szerintem etikátlan."
Van ember, aki elméleti síkon játszadozik kélyesen paragrafusokat mormol és vakon hisz ebben a mostani rohadó rendszerben és van, aki dolgozik évtizedek óta és kiszolgálja a népet.
Törvénytelen, mert a vevő a régivel műszakilag azonos, vagy jobb új terméket kap (mindegy most, hogy a gyártó, vagy nagyker felől), valamint etikátlan, mert a vevőnek ki sem kell mozdulnia otthonából a garanciális ügyintézésért.
"Amúgy meg ha lehetne közvetelün a gyártótol vásárolni nem kellene sem kisker, sem nagyker. A termék meg kb féláron lenne."
És törvénytelen úton importálod azt az országba nem elvámoltatva, valamint etikátlanul be sem fizeted az ÁFÁ-t utána, ami törvényileg megilleti az államot.
Megjegyzem, importálással is foglalkozunk és jó, ha 20%-ot spórolnál vele a kisker polcos árhoz képest.
Ellenben nem kevés bonyodalmat okoz a gyártótól közvetlen vásárlás jogilag ebben a szarkupac országban.De javaslok számodra úgy 5év kereskedői állást és lehet megváltozik pár nézeted.
Vannak elméleti dolgok és vannak a gyakorlatban működő megoldások.Hihetetlen számodra, de nekem az a célom, hogy a vevő elégedetten távozzon és használható termékkel lehetőség szerint, valamint az ügyintézés számára minél kényelmesebb legyen.
Valamint, hogy később is nálam vásároljon új gépet.Részemről a dolgot lezártnak tekintem, mert értelmetlen a törvényt kizárólagosan szemellenzősen követő emberrel vitába szállni, akinek fogalma sincs arról, mi működik gyakorlatban és mi nem. Értelmetlen az álszent vita, ahol a jogvédő megírja a posztját egy illegális OS alól, aztán megnézi a torrentről letöltött aktuális esti mozit...[ Szerkesztve ]
-
Gyuri27
félisten
Tipikus Magyar mentalitás. Irtam néhány hsz-t és nem esett le a lényeg.Gratulálok.
Nem mondtam, hogy a törvény jó.
Azt mondtam mi van leirva és hogy azt elvileg be kell tartanod. Ha nem tartod be a te dolgod előbb utóbb valaki felnyom. Ez egy ilyen ország.
Másrészről leirtam, hogy mint vevő nem vagyok gusztustalan a boltossal (hiszen tudom, hogy müködik a dolog!). Viszont a jóindulatom addig terjed mig a boltos korrekt, normáslis és kinál alternativát. Amenyibben kirak a pultra egy vga-t, hogy jó ez neked öcsém. Egyből szopóágra fog kerülni.
Remélem eddig világos!Az áthúzott személyeskedő sorokra: nem tudod ki vagyok, mit csinálok. Nem kötelező, hiszen nem vagyok iskolai tananyag. Viszont itt irtam már pár hsz-t. A normális boltos mindig megvédetem, még akkor is mikor nem a törvény szerint járt el (de az neki is jó volt és a vevőnek is). Sőt küldtem már el vevőt is melegebb tájakra (mert bár törvény szerint igaza volt, de egyébként egy alattomos kis féreg ként viselkedett). Szóval vedd a fáradságot és értelmezd amit irok. Olvass vissza netán miket firkáltam itt.
Végezetül: ha mondjuk nekem megdöglik a vga-m és vagyok olyan rendes, hogy nem kérem vissza a 2 évvel ezelőtti csillagászati vételárat. Akkor te legyél olyan rendes, hogy nem döntöd el helyettem, hogy milyen vga-t szeretnék. Erról szólt itt a párbeszéd már egy idelye. Remélem ez is világos.
Mint olvashattad a többiek velem értenek egyet. Szóval el kellene gondolkozni picit.Amd - Radeon - Ryzen
-
stol
addikt
válasz Gyuri27 #5832 üzenetére
Akkor Te sem értetted meg rendesen
"Akkor te legyél olyan rendes, hogy nem döntöd el helyettem, hogy milyen vga-t szeretnék."
Leírom megint akkor. Én nem szoktam mást adni, ez nagyon kevésszer fordult elő, max akkor, ha irreálisan hosszú ideig nem cserélt/javított a gyártó.
Más kártyát a GYÁRTÓ és vagy NAGYKER küld a végfelhasználónak vissza az eredeti helyett.
Ezt vagy elfogadja, vagy nem. Ha nem, akkor megbeszéljük, hogy kinek mi lenne a jó.
7,5év alatt ez minden esetben sikerült!(Előtte 3,5évig elektro szervizeskedtem.) (Egyet leszámítva, ahol egy procit beejtett a júzer az LGA foglalatba és ~200 lábat elhajtott és visszadobta a gyártó, igaz az t eleve feltételesen vettem át.)
Szerintem sehol nem írtam le, hogy önkényesen, a disztribútor és gyártói láncot megkerülve bíráskodok garanciális kérdésben. Sehol.
Sőt, vagyok oly' rendes, hogy alaplapot, csere vga-t biztosítok a felhasználók 95%-nak arra az időre, amíg az övé garanciázódik!
Lehet az előbbiekben félreérthetően fogalmaztam! Ha igen, elnézését kérek érte!
A fent leírtak viszont gyakorlatban jól működnek, beleértve a lentebb leírt futár-garanciás eseteket is. -
Josi
senior tag
válasz Gyuri27 #5805 üzenetére
Na az ilyenek miatt van már sok nagykernél úgy a garancia, hogy
1 év kötelező + 2 év a gyártó által vállalt garancia.
Igy az első évben ugyanolyant kell kapni, viszont a 2. 3. évben a gyár dönti el mit csinál.
Megjavítja, vagy ad egy kicsit jobb új kártyát.
És van ahol ekkor nem indul újra a a garancia, hanem csak az eredeti idő végéig tart.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Gyuri27
félisten
Igazából ez sem korrekt, de törvényesnek se nevezném.
A hibás teljesítés az nagyker és kisker között is ugyanazt jelenti. Ergo ott is a szerződés előtti állapot kell visszaállitani. Valamint a nagykertől bunkóság a gyártóval takarózni (hiszen ők állnak velül kapcsolatban, így csak ők tudnák őket megszorongatni).
Meg mint már irtam ne a gyártó döntse el mit kapok.Amd - Radeon - Ryzen
-
Josi
senior tag
válasz Gyuri27 #5836 üzenetére
A nagyker és a kisker között nem érvényes (sajnos) a fogyasztóvédelmi törvény.
Jogszabályban előírt jótállási kötelezettség:
A jótállási kötelezettségről a 151/2003. Korm. rendelet szól. A rendelet a mellékletében felsorolt termékekre 1 év jótállási kötelzettséget ír elő. (A melléklet 2005 június 1-ei hatállyal megváltozott!! Az ez utáni vásárlásokra EZ a melléklet érvényes)
A rendelet által biztosított többletjogok a szavatossághoz viszonyítva:
•A jótállás időtartama legalább egy év.
•Jótállási jegyet kell kapni
•A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket - a járművek kivételével - az üzemeltetés helyén kell megjavítani, illetve ha nem megoldható, a szállítás a forgalamzó kötelessége.
•Három munkanapon belül bejelentett hiba esetén a fogyasztó kérésére cserélni köteles a terméket a forgalmazó, javítás vagy más rendezés nem választható.
Ha a vállalt idő 1 évnél hosszabb, és ennek ellenkezője nincs kikötve vásárláskor, a rendelet feltételeinek meg kell felelni a jótállás teljes időtartama alatt.Ha ki van kötve a garanciajegyen, akkor a gyártó által vállaltak az érvényesek.
Ha nincs ilyen, akkor a kisker buktája.''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
Josi
senior tag
válasz Gyuri27 #5839 üzenetére
Az lehet, csak nem tudsz mit csinálni a nagykerrel.
Én már kaptam olyan választ nagykertől garanciális 2. vinyócserénél:
"Nem cserélem. Ha nem tetszik perelj be!"
Szerinted mit lehet ilyenkor tenni, azon kívül, hogy nem vásárolok nála többet?''Ne ess pánikba, és mindig tudd, hol a törülköződ'' Ford Prefect után szabadon
-
pcguru1
őstag
Sziasztok!
Vettem egy ASUS CROSSHAIR 3 FORMULA alaplapot ami 2 nap mulva megadta magát se kép se hang,szerencsére van még 2 év gari rá felhivtam a boltot és mondta az ember hogy küldjem vissza,és ök kikuldik külföldre.A kérdésem az lenne hogy valakinek van ötlete hogy ez meddig tart kb,tehát kiküldik megnézik és visszaküldik.Remélem nem kell honapokat várnom
Egy szép napon, mint a köd, a parancs elillan, És több ezer rendőr rájön, hogy velünk van. SZEBB JÖVŐT!
-
spammer
veterán
10000 Ft. alatti PC cuccra (pl. bill, egér stb.) is vonatkozik az 1 év jótállás? Vagy 10000 Ft. alatt nem minősül tartós fogyasztási cikknek?
Illetve a webshopban vásárolt terméket vissza lehet vinni a bolt helyi szaküzletébe is garanciális ügyintézésre, ugye?
És 1 éven belül köteles átvenni (garanciálisan), akkor is, ha a gyártó vállal rá X év garanciát, ugye? Tehát nem kötelező a gyártóval intézni, ha még 1 éven belül vagyok.
[ Szerkesztve ]
„A feketébe öltözött ember a sivatagon át menekült, a harcos pedig követte."
-
pcguru1
őstag
Sajnos nem uj 1,5 éves de 36hónap gari van rá,ezért mondták hogy kikuldik valahova külföldre és ott csinálják meg vagy cserélik ki nem tudom.Igazábol az érdekelne hogy ez kb mennyi idöbe telik
Egy szép napon, mint a köd, a parancs elillan, És több ezer rendőr rájön, hogy velünk van. SZEBB JÖVŐT!
-
Gyuri27
félisten
Halkan jegyzem meg a törvény 15 napot emleget és nem hivatkozhat 3 félre.
Itt jön az amit beszéltünk. Szopatja a vásárlót 1-2 hónapig. Aztán papol az avulásról, az olajárról és egyébb sanyarú körülményeiről. Az, hogy a vevő valamiért fizetett és hónapokig nem tudja használni az le van sz.rva.
Szóval alap, hogy ad valami lapot. Nem jófejség.Amd - Radeon - Ryzen
-
-
stol
addikt
FVF honlapjáról idézném:
"Jogszabály nem rendelkezik arról, hogy késés esetén megilleti -e a fogyasztót a csere, vagy a szerződéstől való elállás. Ezt csak bíróság hivatott megítélni. Én azért várnék maximum egy hónapot, mert a jogszabályban is az van, hogy "törekednie kell" a kereskedőnek a 15 napon belüli ügyintézésre, a fogyasztónak azonban nem szabad jelentős kényelmetlenséget okozni."
-
kecz
aktív tag
Sziasztok!
A mobiltelefonom bevittem javíttatni a T-Mobile-ba, és fődarab csere illetve szoftverfrissítés után is fenn ált az adott hiba. 2 nap múlva vissza is vittem, hogy közöljem velük, hogy ez így nem az igazi, ráadásul a hangerőszabályzó gombok túlérzékenyek voltak, a képernyőzár gombja pedig érzéketlen. Gondolom a fődarabot elcsúszva szerelték be. Most a második javításnál már kértem, hogy cseréljék ki a készüléket. Szerintetek mik a kilátásaim?
Egyébként a telefont már nem forgalmazzák: T-Mobile Pulse.
Még valami: A hiba leírásához írták azt, hogy az ügyfél kéri a készülék cseréjét és nem pedig "a fogyasztó által érvényesíteni kívánt igény" részhez. Mikor következő nap visszamentem reklamálni e-miatt azt mondták, hogy ne aggódjak, azért oda írták, mert csak abba a rubrikába tudnak írni (nekem kicsit hihetetlenül hangzik). És aznap rákérdeztem, hogy akkor most a csereigény beadása után 3 napon belül el fogják bírálni? A szervizes fickó azt mondta, hogy nem így van, mert a szakszervíznek be kell vizsgálni (újabb 2 hét várakozás...).
Nem is tudom már hol valahol olvastam, hogy a csereigényt 3 munkanap (vagy nap) alatt kell elbírálni.
Előre is köszönöm a véleményetek!
Üdv:kecz!
Új hozzászólás Aktív témák
- Noctua NH-D15S Chrimax Black + LGA 1700 mounting kit
- Szuper áron új Huawei Matebook 14 /Ryzen5-5500U 16GB 512 SSD 2160x1440 IPS Garancia!
- EXCLUSIVE AJÁNLAT! MSI Summit E13 flip Evo! 2in1/Touch/i7/12.Gen/16GB Ram/1 TB SSD/FHD+/iPS/120Hz/
- OPTIMUS GAMING PC // Core i5 6400 // 16GB DDR4 // SSD + HDD // SAPPHIRE Radeon RX570 NiTRO+
- PORTAL ITX GAMING PC // Core i5 2400 // 8GB DDR3 // SSD+HDD // GIGABYTE GTX650 2GB GDDR5
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest