-
IT café
Ha egy termék garanciális ügyintézésével kapcsolatban kérdezel, akkor a könnyebb segítségnyújtás érdekében adj meg minél többet a következő adatokból:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gyuri27
félisten
Kutyát nem érdekli (már elnézést kérek). A jogszabály egyértelmű. Az a pénz jár vissza ami a számlán van! Ugyanis ha a termék meghibásodik (és nem tudnak ugyanolyanra cserélni) akkor hibás teljesítésről beszélünk. Aminek az a vége, hogy vissza kell állítani a szerződés előtti állapotot.
Mint vásárló azt szoktam mondani (itt is leírtam párszor). Ha a bolt, boltos rendes illik elfogadni mást. Pl megdöglik a 4870 vga-m nem vergődök a 3 éve kifizettet 55k-t. Ha azt mondja a pacák, hogy itt az 5xxx széria válassz barátom. Ez korrekt eladói magatartás. Ha jön a süket dumával, flegma és egy sz.rt akar rám sózni akkor élek a törvény adta jogommal és kérem a teljes vételárat.
A kisker helyzete bonyolult sajna. Hiszen jóformán ki van szolgáltatva a nagykernek (nem tudok kiskertől aki egyből a gyártótól vásárolna). Viszont az, hogy a kisker milyen szerződés mellett hoz el egy terméket a nagykertől. Nem befolyásolja, hogy neki milyen kötelezettségei vannak a vásárló felé.
Itt már írtam azt is, hogy a nagykereket kellene kötelezni, hogy szintén a teljes vételárat fizessék ki ilyen esetben, de ilyen törvén nincs. Tehát marad az, hogy a kisker jóban van a nagykerrel aki nem akarja megsz.patni és egy olyan árú terméket ad cserében (fenti példánál maradva 55k-s vga-t).
Illetve az is elhangzott már itt, hogy ebben az esetben a nagyker teljesített hibásan a kiskernek, tehát joga lenne a kiskernek perelni. De ez az opció kilőve mivel a magyar biróságok 5-10 év alatt egy ilyen volumenű problémát nem oldanak meg jogerősen.
Egyébként nem csak avulás van. Én sem kérek kamatot a pénzemre ilyen esetben.Lényeg a lényeg. Ha a boltos korrekt és kínál választást azt illik elfogadni. Ha gyökér, akkor így járt.
Amd - Radeon - Ryzen
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest