Új hozzászólás Aktív témák

  • schawo

    titán

    válasz darvinya #63503 üzenetére

    A hangszóróban egy elektromos motor található. Minden pillanatban jelen van a vonzás és taszítás, a középállásban ezek az erők kiegyenlítik egymást. A (elektro)mágneses erő a fizika legnehezebben értelmezhető erőhatása, még a gravitáció is könnyebben magyarázható a kvantumfizikában. Nem olyan egyszerű, mint általános iskolában megmutatták, hogy vonz, taszít, oszt jónapot. A feszültség hatására a tekercs elmozdul a mágnes körül. Ha az egyik irányba áll az elektromágneses pólus, akkor kifelé indul el, mert a belseje úgymond "taszít" a külseje pedig vonz, és ugyanez fordítva.

    De most dobjuk el a fizikai magyarázatot, mert az sokkal bonyolultabban visz el minket a magyarázathoz, olyan szinten kéne belemászni a kvantumfizikába, amit nem biztos, hogy fejből vágok, pedig vegyészmérnök vagyok. (Ráadásul kiderül, hogy számomra miért hajtépősen értelmetlen a dologról még beszélni is). Vegyük tehát a zenei magyarázatot. Adott a feladat, van egy dob, amit be kell mikrofonozni. Én a lábdobhoz 3 dinamikus mikrofont szoktam alkalmazni a lábdob felvételéhez: belülre egyet, ami a tranziensek átvitelére alkalmas, kivülre egyet, ami a középmélyeket viszi, és használok egy saját fejlesztésű basszusmikrofont, amit egy pergődob lábbólból és egy Celestion 12"-os gitárhangszóróból készítek (a Yamaha Subkick olcsóbb és jobb változata, és büszke vagyok rá, hogy már sok neves külföldi producer átvette az ötletemet). A tamokra kerül 2-3 dinmaikus miki, a pergőre kettő kondis (alul-felül), és a lábcinre egy. Az overhead mikrofon egy kiskondis sztereó pár elsősorban a cinek, de összességében a teljes spektrum, valamint a térérzet vételére szolgál. Ezen felül szokás elhelyezni még a szobában egy csak térézetet rögzítő sztereó párt. Ha összeszámolod ez 10-13 mikrofon.