Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • -Skylake-

    addikt

    válasz fattyu #83541 üzenetére

    "Te pedig kb azt írtad le hogy szólhat akárhogy ha nem tetszik a fizikai valója térben elfoglalt helye esztétikája.
    Nekem ez olyan fura."

    Igen. Ahogy egy autó is lehet bármilyen gyors , ha egyébként a mindennapokban végtelenül kényelmetlen , egy nő is lehet bármilyen okos ha egyébként nem találom vonzónak és egy étel is lehet bármilyen egészséges , ha egyébként nem finom..
    Az egyensúlyt kell megtalálni, az autót ami számomra kellően gyors és közben kényelmes , a nőt aki kellően okos és vonzó és az ételt , ami egészséges de finom.
    .
    Egy hifi rendszer döntően a háznak amiben élek az "ékköve" , elvárom, hogy adott esetben több millió-tízmillió forint elköltése után nézzen is ki úgy , mint a környezetem ékköve. A hangja a legfontosabb jellemzője, de közel sem az egyetlen.
    .
    Egyébként semmilyen feloldhatatlan összefüggést nem látok a Beats és az ízléses/átgondolt/szép design közt , példának okáért Focal. A Cleart leszámítva ( mert nem szeretem az ezüst színt) minden Focal fejes gyönyörű, ezáltal sem a minőségről , sem a megjelenésről nem kell lemondanom, ha ezt választom. Ez ugyan így igaz pl HD800s/HD820-ra , Kennerton/Meze fejesekre , stb. Nagyon sok fejes van, ahol amellett, hogy a fülemet kényeztetni akarja a gyártó, a szememet is. Úgyhogy igen , én először megnézem melyik az amelyik külsőre tükrözi azt az árat amit elkérnek érte, aztán utána bele lehet menni, hogy mi hogy szól.
    .
    Az nem baj, ha ezt valaki nem így érzékeli, de én itt egy komplett terméket veszek , nem egyetlen egy funkciót. Engem az is érdekel, hogy egy termék hogy van becsomagolva , hogy néz ki a doboza, mert az is tükrözi a gyártó hozzáállását.

    (Itt egyébként nem csak hifiről beszélek , bármilyen termék lehet , porszívót sem veszek meg olyat aminek a megjelenése nem üti meg azt a lécet amit én elképzelek egy porszívó mellé)

    "Homie, I get up I run my shit, Really, I don't give a fuck "

  • Exodius

    őstag

    válasz fattyu #83541 üzenetére

    Ugyan már kérem...a Suzuki Swift is elvesz A-ból B-be, meg a 67-es Chevrolet Camaro is.
    Mégis melyikbe szállná be szívesen? Nah ugye...

    Egy dolog a funkció és egy dolog a köré épített dizájn. Mit gondolsz ezekre miért épült külön iparág?

    A technikai dolgokról meg annyit, hogy sikerült kihagyni egy igen fontos dolgot. És itt most nagyon kíváncsi vagyok, hogy erről az oldalról, hogyan közelítjük meg a Hi-Fi technikai fejlődését. Megjegyeznem nem sikerült egy igen érdekes kérdésesemre válaszokat kapnom (bkercso azért megpróbálta), még-pediglen, hogy az elmúlt 20-30 évben milyen olyan jelentős technika innovációk, megoldások lettek mérföldkövek a hi-fiben, amik aztán így vagy úgy DE hatottak az egész kis mini-kultúránkra. Ettől húzhatunk szaggatott vonalat a.......MARKETINGHEZ!
    Mert hogy ez kurv*ra nem az a piac, mint régen volt. Hiába van már vége a GOLDEN AGE-nek. Úgy van bizony....nagyon szerencsétlenül nem beszéltük meg azt, hogy a mi zárt világunk milyen volt kb. 20-30 éve és milyen most.
    Ha valaki be akart szállni ebbe a fejhallgatós világba.....mivel tehette ezt? 20 éve mi volt ez ENTRY-LEVEL? Ezt tényleg nem vágom.

    Ha azt mondjátok, hogy a hallás teljesen szubjektív, becsapható, átverhető, akkor azoknak adok igazat, akik azt mondják, hogy egy régebbi cucc is tud ütni. Mert ugyan az érvényes rá, mint sok más technika dologra (lehet rossz példa, de a Sony Trinitron-szériája még most is nagyon drága, mert hiába az LCD, nem ugyanazt az élményt nyújtja. A kockák még is zabálják azt az elavult technikát, mert nagyon jó rajta játszani), hogy a régi is üthet, a hallás pedig valahol egy folyamatosan változó tényező. Hiszen kopnak a felső frekis dolog, és nem ugyanazt szeretjük mind most, mint 5-10 éve. Istenem, hogy oda voltam azért a retek 500X-ért anno, mikor jött a futár és ott volt az eredeti japán kandzsis papír hozzá. Most meg....jóformán nevetek rajta. Pedig hót ziher, hogy sosem fogok megválni tőle, mert meghatározó fejes volt az életemben.

    Akik azt mondják, hogy a a Hi-Fi alig fejlődött, azzal meg azért nem tudok egyet-érteni, mert akkor egyáltalán nem kellene, hogy ennek piaca legyen. Komolyan. Egy Topping-Schiit-SMSL miből tartja el magát (a legdrágább, legprominensebb gyártókat meg nem is értem pl.: Moon)? Az egész létüket a hi-fi határozza meg. Ők nem egy Sony, akik mindent is gyártanak, így kit érdekel, ha kevesebb DAP-ot adnak el, ha egyenesen veszteséges az a részlegük? Semmit. Ellenben ez egy Astell&Kern-nél, iBasso-nál, Cowonnál egyenlő lenne egy halálos ítélettel, ha kiesne az audio, vagy csak a DAP részleg.

    De a marketingről: több versenyző, több termék, több potenciális jelölt, hogy eladjuk a terméket. Ezeket be kell vonzani, hogy fennmaradjunk. Ezért mit csinálnak? Hülyére keresik magukat, hogy minden árkategóriában indítanak pár jelöltet és kész. Az eddig szakrális hi-fi szépen leszivárgott a plebs-hez (bár ugye az a Lenco lemezlejátszó se biztos hogy olyan jó volt régen, ozst mégis egy csomóan arra gyűjtöttek, csak... :))
    Eddig is fillérekből rakták össze és adták el 10x-es áron régebben a nagyok. Most ezt megcsinálják a kínaiak csak mondjuk max. 3-5x annyit kérnek el adott termékért. A Denon 300USB 140 ropi volt 6 éve. És egy normális erősítőt nem tudtak beépíteni annyiért.
    140-ből már majdnem Chord Mojo-t kapsz, ami tudom, hogy megosztó, de ők megcsinálták kb. azt mint a japánok csak negyed akkora méretben és még erősebb is.
    Az micro iDSD Black Label normális módban 950 mW-ot ad le 32 ohm-on. 310 grammos termékről van szó. Hol voltak a hordozható erősítők 20 éve? Mi ez, ha nem innováció?

    Bocs ha hülyeségeket is mondtam, majd kijavítotok. :)

    Mondjátok ti, mit gondoltok erről. Marketing-részleg? THEN AND NOW! :D

Új hozzászólás Aktív témák