-
IT café
Új hozzászólás Aktív témák
-
Stauffenberg
nagyúr
Tedd át RAW-ba a telefont és nézd meg úgy is a fotót.
De ne ilyen tonemappelt, zajszűrt RAW-ba, mint amit az Apple tol. Amikor összenézem a ProRAW-t és a Lightroom saját kamerája által készített hagyományos RAW-t, akkor utóbbi még verőfényes napsütésben is elég durva zajjal dolgozik ha esetleg húznál egy kicsit az árnyékokon.
Ha a zajszint az egyetlen minőségi fokmérő, akkor abban még egy FF váz is elvérezhet az algoritmusokkal és AI-al kipucolt mobilos fotókhoz képest. De én lábrázást és viszketést kapok a tonemappelt mobil fotóktól, egyszerűen rusnyák, nincs bennük térérzet, minden részletet behúznak, akár akkor is, ha valamit simán lehetne engedni kiégni, de a mobil nem engedi, ezért az egész fotó úgy lesz mappelve, hogy botrány.
Ezt korábban csináltam szemléltetésre (még egy korábbi Androidos telefonnal), egyik a tonemappelt algoritmikus szuper HDR, másik meg a RAW-ból szerkesztett változat. Hozzáteszem itt még a gyári HDR sem annyira pusztítóan lapos, mint egy iPhone-on. Szeretem a 14 Pro Max-em, de semmivel nem küzdöttem korábban annyit Lightroomban, mint ezzel, hogy kivasaljam belőle a "mobilos" hatást. De zajszintben tényleg alacsony.
-
madgie
titán
Nem tudom, mit látsz, nekem alig megy a Fuji ISO 400 alatt (videónál pláne, ott 640 az alja)
Sterilnek nem steril, a Fuji X széria soha nem a kivasalt képéről volt híres, de anno pl a Panasonic S1-gyel néztem össze, nyilván a Pana sokkal zajmentesebb, de sokkal rosszabbul is viselte, ha utólagosan graint adtál a képhez (amit én még a Fujihoz is szoktam )
Szóval megvan még mindig a Fuji X kicsit random, szemnek kellemes "szemcse-jellege", ami akkor a te szemednek nem kellemes
Friss - tegnapi élmény - mikor a kollégám mutogatta az osztrák családi kiruccanásos tájfotókat és baromira elégedett volt az X-E3 + 55-200-as tájképekkel. Pedig neki ott a Z7II, 70-200/2.8S-sel, meg hasonló finomságokkal...
[ Szerkesztve ]
-
-
Stauffenberg
nagyúr
Hiába lesz 8-bit a kimenet, utómunkánál nem mindegy, persze függ a tömörítéstől is, de a nagyobb bitmélységű anyag sokkal később kezd szétesni szerkesztésnél (pl: sávosodás, banding később jelenik meg, jobb a színszeparáció, stb).
Egy RAW fotó simán lehet 12-14 bit is (középformátumban meg a 16 bit is kvázi magától értetődő).
Videónál meg gyakorlatilag elég kevés haszna van a Log-ban rögzíteni 8-biten, mert ott elég komoly mértékben kell belenyúlni az anyagba, ott azért elvárt a 10-bit.
-
madgie
titán
Egy normális (értsd: 100 ezer forint körüli) monitor már elég rég tudja a 10 bitet
De másra "való" a kettő: színmélységgel a színátmenetek, tónusok finomságát variálod (kevésbé különülnek el az apróbb tónuskülönbségek), a bitráta meg inkább azt határozza meg, hogy a videóban elmozduló dolgok és egyébként apró részletek mennyire maradjanak "egyben".
Én a bitrátát szívbaj nélkül veszem vissza 100 Mbps-re, úgyis H265-ben lövök, ott ügyesebb a tömörítés és alap a 10 bit (ami kell az utómunkában, ha pl a lakberendező azt mondja az Eterna filmszimben felvett anyagra, hogy a kanapé zöldje nem stimmel).
[ Szerkesztve ]
-
taranis
addikt
Szerintem mindenképp menj 10 biten, ha van rá lehetőség, akkor is, ha nem csinálsz utómunkát. Anno csináltam teszteket az X-T3-al, és a 8bites H.264 fájlokban jóval blokkosabbak a színcsatornák, a 10bites H.265 jobb ebben a tekintetben. Persze 8bit lesz a kimenet, de ha bármit változtatni kell a színeken, jó, ha engedi a forrás. A bitráta az egy másik kérdés, igazából nincsenek eget rengető különbségek, legalábbis nem akkora, mint amit a számok diktálnának. Ki kell tesztelni hogy kinek hol a határ, amit még észrevesz, én pl 2 órás színházi felvételt 200Mbps-el vettem fel F-Log-ban, mert elfért, de ha probléma a hely, gond nélkül leviszem 100-ra. A nagyobb bitrátákat nem nagyon használom ha melóról van szó, közel sem ad annyit, mint amennyivel nagyobb a fájl.
colorizer.net
-
Stauffenberg
nagyúr
Sima hobbi videózásnál amikor magadnak gyártasz emlékeket, teljesen megfelel a 8-bit és 100 Mbps kombó, nem túl durva szerkesztést az is elbír.
Én azzal akarok kísérletezni, hogy egy Classic Chrome alapú videós receptet összerakok, amit relatíve kis fájlmérettel lehet rögzíteni és ne nagyon kelljen hozzányúlni, csak jól exponálva megnyomni a Rec gombot. Tök jó az Eterna, de néha túl laposnak érzem és indokolatlannak az utólagos szerkesztést arra, hogy legyen egy 2-3 perces családi videóm egy szülinapról torta felvágással meg ajándékozással.
-
randras_83
addikt
Új hozzászólás Aktív témák
Üzletelni a Hardveraprón lehet csak!