Hirdetés

Keresés

Hozzászólok Aktív témák

  • BenHans

    addikt

    Sziasztok! A focis topik után ide is csatlakoznék, ha lehet. :)

    Hamilton szurkoló vagyok, de szimpatizálok Ricciardo-val, Bottas-szal és Button-nal is amennyiben nem Lewis előtt vannak. :D Alonso-t és Raikkönen-t is bírom alapból, csak bizonyos allűrök miatt kevésbé szimpatikusak.

    Aki már befejezte de szerettem: Trulli és MSC :) Akit sajnos nem láttam versenyezni mert túl későn születtem de nagyon szeretem emberileg és utólag visszanézve: Niki Lauda
    Képmutatás lenne Senna rajongónak mondanom magam, mivel az ő haláláig nem követtem az F1-et, de mindenképp elismerem ez nem lehet kérdés. (Viszont az taszít ami mostanában történik a neve körül. Divat Senna szurkolás, ismerősi körben is előfordul, pedig korábban nem követte a forma1 történéseit, a reklám, szóval remélem értitek és megértitek.)

    Belgiummal kapcsolatban: Eljött a pont amikor a Mercedes-nek lépnie kell. Valószínűleg viszik a konstruktőrit, szóval még az is lehet hogy a két pilótának nem kéne megosztani egymással az adatokat. És hát szívesen beülnék arra a csapatmegbeszélésre... Ez már nem egyszerű balszerencse.

    szerk. Nagyon kíváncsi vagyok az új srácra, Max Verstappen-re. Elsőre szimpinek tűnik...

    [ Szerkesztve ]

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Alamuszi nyuszi nagyot ugrik... Ugyan, ki hinné ezt el a kis aranyos, csendes, szolid, szerény aranyhajú Rosszbergről?! Hát Én!

    Nyugi, ha úgy alakul hogy Lewis pár pontra beéri az utolsó versenyig akkor lesz még Rosi-nak egy hasonló manővere. Csak remélem Lewis számítani fog rá és Nico nyom egy dupla axelt a gumifal tompa érintésével. (azért csak tompa érintéssel hogy meg ne sérüljön, mert annyit nem ér az egész)

    Gab.68: Egyik ismerősöm csinálta meg a következőt: kölcsönadta az autóját, és meghorpasztották, mondván nem látta a kicsi kőbuckát. És mivel családtag volt, nem hajtotta be rajta. Utána büszkén meséli hogy szerencse hogy az autó bal eleje horpadt+a lámpa burka repedt mert utána kereste az alkalmat mikor nem adják meg neki a jobbkezet, így az első adandó alkalommal belecsorgott, de pont csak annyira hogy a lámpa meg az első lökös bal oldala tört és sem a futómű sem a motor vagy egyéb nem sérült és fizetett a vétkes biztosítója mert ugye nem adta meg az elsőbbséget.

    Amúgy nagyon egyszerűen meg lehet oldani a defektet, mármint hogy úgy érjen hozzá a szárny, mivel a gumi oldala sokkal sérülékenyebb mint a futófelület.

    Szóval, ha ez így van ahogy állítják, hogy Rosberg elismerte a dolgot, akkor remélem lesz valami retorzió.

    [ Szerkesztve ]

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    A Rosi istenítésre inkább nem reagálok. Elég nekem annyi hogy ezt az eddigi versenyen történtek nem támasztják alá.

    Elhiheted, néztem már pár futamot, és gokartban is otthon vagyok. Nekem is van hasonló tapasztalatom (gokart, homokfutó), bár én csak kicsúsztam, de a mögöttem levő kapott figyelmeztetést hogy még egy ilyen és kiintik a pályáról. Persze én csak párszor hobbiból nyomtam, és össze sem lehet hasonlítani engem egy profival, de ha közúton(3sáv) a sávodban haladsz(középső) és a szélső sáv elfogy és mivel az onnan jövő autó nem fékezett időben és neked koccan, akkor Te voltál a hibás mert mér nem húztál át a belső sávba?

    Itt nem kell mentegetni Rózsit. Elbaxta. És a Monaco-ban történtek után már kezd túl sok lenni a véletlen. Nézz meg 4-5 rajtot az utána levő 1-2 körrel együtt és meg fogod látni hogy az első 5-6 körül (ahol nincs nagy tömeg még) ha kialakul egy hasonló helyzet akkor elveszik és kiteszik a rázókőre vagy kiszélesítik a kanyart 1-2 méterrel és visszasorolnak támadni.

    Rosi berágott arra, hogy Lewis egyszerűen elment mellette és hogy a kedvezőtlen pozícióból is tud rajta faragni.

    Vagy mit kéne csinálni Hamiltonnak? Ha meglátja Rosberget maga mögött akkor dobja el a megkezdett ívetm nyissa meg az ideálisat és álljon a fékbe? Vagy ha Rosi eltérő gumitaktikán van, de nem került előzési pozícióba Hamilton mögött akkor Lewis húzódjon félre és lengesse meg neki a német lobogót?

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Szóval akkor a kis szőke fürtjei nem bírták elviselni hogy Hamilton nyomába sem ér, mert még úgy is faragott rajta jópár pontot, hogy abszolút vert helyzetben volt...
    Az a rohadt nagy különbség, hogy lehet hogy Lewis "agresszív" (többek közt ezért is szeretem) de Ő tart ott technikailag és mégis elég higgadt ahhoz hogy meg tudja csinálni a hasonló manővereket mint ahogy Alonso is pl. És ezt nehéz lehet lenyelni. Pláne hogy anno is Lewis elkalapálgatta rendesen, és az F1-ben mindig jobb volt nála, aztán most érzi hogy ez az utsó esélye hogy elérjen valamit, pláne hogy még jobban növeli az esélyeit Lewis "pech szériája".

    A Lewis nem hagyott helyet meg egy nagy baromság. Ha fal mellett lettek volna akkor talán oké, de hasonló esetben Alonso-Vettel is ugyanúgy tett volna mint Hamilton. Rosberg helyébe viszont egészen mást tettek volna, egyszerűen csak meg kell nézni mit tett ugyanilyen esetben Vettel, én nem bírom őt, de okosan oldja meg a hasonlókat.

    Rosbergnek meg nem kellett sokat gondolkodnia hogy megtegye-e vagy sem. Legrosszabb esetben neki is off, de kit érdekel ha ezzel Hamilton sem hoz rajta. De alapból kevés az esélye egy ilyen esetnél annak hogy a vétkes autó kiessen, mert egy első szárny törést a kövi kerékcserénél megoldanak még ha durvább is, viszont a hátsó rész sokkal érzékenyebb, szóval ha nincs is defekt, ha ott ötrik valami az jobban megérzi. Szóval innentől az összes eshetőség azt vetíti előre hogy Rosberg jobb pozícióban fut be. És ennek tudatában inkább nem próbálta ki, hogy vajon meg tudja-e előzni Hamiltont vagy ha megelőzi is, Lewis az utolsó kanyarig megkeserítette volna az életét a pályán és ott az esély bármikor az előzésre ha a nyomás alatt egy hibát vét valahol.

    [ Szerkesztve ]

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Tudod mire lennék nagyon de nagyon kíváncsi? Arra hogy ha nem kell megosztani az adatokat Hamilton 2 vagy 5 tizedet ad Nico-nak. Mert az tuti fix hogy Rosberg többet nyer ezekből az információkból ezáltal Lewis többet veszít, mint fordítva.
    Persze, van ennek az osztozkodásnak jó oldala is, de azért kíváncsi lennék, már csak Hamilton McLaren-es eredményei miatt is az ottani társakkal szemben.

    Már meg nem mondom hogy ki mondta, de olvastam egy nyilatkozatot amiben még szezon előtt vagy tán az első verseny után mondta az illető, hogy az adatok megosztása mindig a gyengébb pilótát segíti jobban.

    [ Szerkesztve ]

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Libabőrösödős videó. Köszi :R

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Alonso :( Na, de most ahogy sétálgat vissza van ideje útba ejteni a MCLaren-t... De azért sajnálom a Ferrari-t.

    [ Szerkesztve ]

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Közben Ricciardo mosolyogva gyilkol. :D Egyre jobban bírom.

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    :DDD

    -----

    Onboard [link]

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Na azért remélem hogy Alo elversenyezget jó 40 éves koráig (most 33)! :K

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    +1

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Inkább offba teszem...

    Én ma pont ezen gondolkodtam... Ha abból indulok amit Lewis-ról tudni lehet, ahogy "ismerjük", akkor simán elképzelhetőnek tartom hogy belekóstol a McLaren-Honda buliba. Ő eléggé a kihívások és az érzelmek embere hiába nyugodott le ahogy többen fogalmaznak, és Senna a bálványa kb. és Ayrton ha jól tudom 1988-ban a Honda motorral együtt került a mclaren-be és egyből VB-lett. Simán el tudnám képzelni, hogy csupán érzelemből és kihívásból ott folytatja, ha idén VB lesz Rosi-val szemben akkor azért, ha Rosi viszi a címet akkor azért.

    Én bepislantanék örömömben ha most VB-lenne + jövőre is a MCLarenHondával :C de ez lutri, sajnos.

    A másik oldalról meg ott van Lauda, akiről úgy hírlik hogy Hamiltonnal szimpatizál és hogy az ő kérésére is jöhetett Lewis a Mercedeshez. És ott már van egy győztes konstrukció amit kb csak finomhangolni kell a jövő évre. Hami viszont sosem fogadná el a csapatutasításokat hogy pl ne előzzön vagy engedje el mert más taktikán van és ez folyamatos ellentétet szül, mert Rosi szintén nem viselne el egy másodhegedűs szerepet. Aztán kérdés hogy más csapattárssal hogy oldaná meg az életét Rosberg, mert Hami helyére gyengébbet nem valószínű hogy hoznának viszont egy Alo is tuti pont leszarná Rosi lelki világát...

    Hú de bonyolult ez, de nagyon kíváncsi lennék hogy mi zajlik körülöttük a háttérben. :F

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    +1 for all, de azért két dologgal kiegészíteném. 1) Elvileg nem csak a merci volt a döntő tényező, hanem Lauda akarta hogy oda szerződjön. 2) Lewis gyengébb autóval is szorongatta az élmenőket.

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Ez nagyon tetszik! :R

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Pedig megnéztem volna Rosberg arcát... :DDD

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Fúj effegylájv meg minden de ez a cím akkor is jó: "„Lando ‘Hamilton’ Calrissian” fénysebességre kapcsolt és simán megnyerte a harmadik edzést az Amerikai Nagydíjon Rosberg és Massa előtt" :D

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    :)

    Most nézegettem a régebbi videókat az előzéseiről, hogy úgy használja a kerékvetőket bizonyos szitukban mint ha rallyzna és egyáltalán az az agresszív stílus és hideg fej. Mindig rájövök hogy nem hiába ő a kedvenc már az elejétől... ;)

    [ Szerkesztve ]

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Valaki tudna majd linkelni egy jó minőségű stabil streamet a második szabadedzéshez?
    Amiket eddig én találtam azokhoz telepíteni kell alkalmazást. Az elsőt még nem tudtam nézni, de 5-től ráérnék...

    Köszi :R

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Köszi szépen! :R

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Rosberg rosszul kapja el a rajtot ellenben Hamiltonnal és Massával akik kilőnek, Lewis befér mellé és koccanás nélkül elfordul Nico mellett a Senna S elején, és Rosberg nem tud rendesen kigyorsítani és még a Senna S-ben befér mellé Massa akivel 3-4 körön át gyötrik egymást. Eközben Lewis elnyúlik a mezőnytől.

    Jó versenytempót várok a Williamstől, és Massa meglepetés 2. helyet mert benne lesz a lélek! :K De konkrét befutóra azért nem tennék, mert Lewisnak nem kötelező erőltetni. Bár az érdekes végjáték lenne ha Lewis most 3. lenne és az utsón 2. mert akkor ha jól számolok 367-367 lenne és ha jól tudom a több győzelem miatt így is Hamilton lenne VB. :D

    Szerintem korrekt futam lesz. :) ami után megint nem leszünk okosabbak a dupla pontos agymenés miatt...

    MÁS: Sokan hiszik azt hogy utálom Nico-t, nem feltétlen csak itt... De leszögezném hogy ez nem így van. Egy kiegyensúlyozott jó pilótának tartom, de nem egy szint Hamiltonnal szerintem. Én 2007-től vagyok Hamilton fan, és azért mert olyat láttam benne amit másokban nem, azt, amit mások őrültségnek tartanak sőt vannak akiknek unszimpatikus. Akkor még a hideg fej, az agresszív stílus, az eltökéltség, az ösztönösség volt csak meg benne, de a 2008-as sikere kellett ahhoz hogy beérjen és a hiányzó láncszem is a helyére kerüljön, a higgadtság és ez a összetett dolog a mezőny többsége fölé emeli szerintem.

    Ha hasonlítani kell akkor én egy hasonlatot tennék, kommentár nélkül: Senna-Hamilton & Rosberg-Prost.

    Az újak közül Ricciardo az aki hasonlóan szimpi mint anno Hamilton, emberileg is, de azt sem felejtem el hogy Lewisnak nagyon kellett hogy ott legyen két olyan pilóta mint Alo és Button és nagyon kellett 2007 és 2008.

    De tény, Rosberg VB címet érdemel (mint ahogy Button is megérdemelte), az nem kérdés, de nem idén, lehet jövőre, de akkor többet kell mutatnia és a versenyen verje meg Hamiltont trükkök, meghibásodások és szerencse nélkül észből és erőből. (nem tudom mennyi esélye van ezt megtenni amit írtam, de az tuti hogy nagyon sajnálnám ha VB cím nélkül vonulna vissza egyszer)

    Jövőre kik is lesznek az újoncok Verstappenen kívül azt lehet tudni? Mert minden újonc stílusára kíváncsi vagyok. Hátha felkerül valaki a kedvencek közé... :)

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Malachi-nak igaza van, átsiklottál kicsit az irományom további sorain. :)

    Akkor már majdnem biztos, hogy Button-t kirakják. Sajnálom, mert az ő távozásával is nagy figurát veszít az F1.

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Akkor rosszul fogalmaztam és nem tény hogy VB-nek kellene lennie. Igazad van így Webbernek is VB-nek kellett volna lennie ahogy Rubens-nek is.
    Máshogy fogalmazom meg: Kiegyensúlyozottak az említett versenyzők, de nem volt meg az a bizonyos plusz. És ha valakiben nincs meg az a plusz akkor stabil, kiegyensúlyozott felsőházi bérletes lesz, viszont ha kijön a lépés mint Buttonnak akkor van esélyük VB-nek lenni. De Buttonnak nem is Hamiltonon, Vettelen kellett felülkerekedni hanem Barrichello-n aki azért nem Vettel szint és szerintem Vettel meg nem Hamilton szint szóval Rosbergnek még nehezebb a dolga de ha annyit küzdene Nico a technikával mint Webber akkor esélye sem lenne Hamiltonnal szemben.

    Inkább azt mondom, hogy a nevükhöz illene, mert markáns jó versenyzők. De felmerül a kérdés hogy mikor :F mert amíg valaki sokkal jobb, olykor klasszis teljesítményt nyújt mint idén Lewis addig ha egy ilyen felsőházas jó pilóta nyerne az kis túlzással felérne egy lopással.

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Honda vezetési élmény = NSX bár nekem az RX7 a kedvencem ;) Ha új japán, akkor jelenleg én egy Mazda 6 2.5 (192LE) (kell a bánatnak a kis turbós motor, ez nálam olyan mint az az elv, hogy az igazi BMW nem ismeri a fronthajtást) választanék, a Honda meg nyomjon egy restartot... Igaz engem el is került a Honda láz, hogy vegyünk 5kilóban egy Civicet aztán dobjunk alá szép felnit stb. és deszasza. Pedig manapság ez nagyon divatos. :D

    De a lényeg hogy sok hondás tér vissza az F1 bambuláshoz, mert volt már aki azt mondta nekem hogy alázni fogják a mezőnyt... :D

    [ Szerkesztve ]

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Jenson -t :D

    Mint ember, mint versenyző is megérdemelné hogy maradhasson és a mentalitására is szüksége van az F1-nek. :)

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    [Így] már kapcsolódik kicsit az F1-hez a téma... :D

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Én Kiss Norbert egyik autós fórum hozzászólásából tudom, de hogy ne kelljen regényt írnom, megkerestem és bemásolom, de ami a lényeg hogy csak spec esetekben és csak versenypályán van igazán értelme utcai előzéskor máshogy is meg lehet oldani ha érzi az ember.

    "Én nem használok semmi ilyen hülye trükköt.
    Dupla kuplungolásról én is azt tudom hogy az csak régen kellett amíg nem voltak szikron váltók, a tengelyek szinkronizálásához. Mióta vannak szikronváltók értelmét vesztette.
    Carstylingos magyarázat értelmetlen, ahhoz hogy sima, rántás mentes legyen az utcai, előzéshez szükséges visszaváltásod elég annyi hogy mikor mondjuk 100-nál 3000-es fordulatról visszaváltassz, akkor amíg benyomod a kuplungot (egyszer) behúzod az előző fokozatot (szinkrongyürük megoldanak minden fogaskerék szinkronizálást) közben adsz valamennyi gázt hogy a motor fordulata felmenjen az előző fokozat 100-as tempójához tartózó fordulatszámig, és erre ráengedve a kuplungot, nem fog kilöttyeni a kávé.
    Akárhányszor nyomod ki-be a kuplungot a motor soha nem fog nagyobb fordulaton lenni az előző fokozatban mint az adott sebességhez az adott fokozatban tartozó fordulatszám.

    Felváltásnál nyilván nincs semmi érdekesség. Utcán el kell venni a gázt, azért hogy a következő fokozat fordulatszámára essen a motor fordulatszáma, és erre ráengedve a kuplungot, szintén nem fog kilöttyenni a kávé, versenyszerüen nyilván gázelvétel nélkül érdemes felváltani, hogy amíg benyomod a kuplungot, és áthuzod a kart, a motor fordulata felfele menjen, erre ráengedve a kuplungot az autó rántani fog egyet előre, ami nyilván jó, csak hosszú távon nem jó a kuplungtárcsának (utcai tárcsák 5 ilyen váltás után megégnek és elkezdenek csúszni, szal ne csináljátok ), se pedig a váltónak magának. És a lehető leggyorsabban kell kuplungolni. Ahhoz hogy a kar kijöjjön sebességből, ugye nem kell kuplung utcai váltónál sem, csak ahhoz hogy bemenjen egy másikba, szóval a kuplung benyomását, és kar húzását egyszerre lehet kezdeni. Mire a karral átérsz a következő fokozathoz a kuplung is be lesz nyomva, és a lehető leggyorsabban le kell ugrani róla. Versenyszerűen. Nem kiméli az alkatrészeket, de gyors.

    Utcán amugy hatásos, mivel van rá idő, hogy ha nem találtad el a váltás ütemét rendesen, és nem került még szikonrban a motor fordulata az autó sebességével, hogy tök lassan engeded fel a kuplungot minden váltás után, így finoman lassan jön létre a szikron ami szintén a kávé helybenmaradását segíti

    Visszaváltás versenyszerüen már érdekes. Mivel magas a használt fordulattaromány, nagyon fontos hogy ne rángattatva váltson vissza az ember, mert akkor elvesziti az autó a stabilitását. Ezért alkalmázzák a gázfröccsös visszaváltást (heel-toe), aminek ugye a már magyarázott hatása van, hogy a motor fordulata felmegy a kisebb fokozatban szükséges fordulatszámra, erre ráengedve a kuplungot nem fog rántani. Csak ugye most a féken van a lábunk, mert lassítunk, és nem előzéshez váltunk vissza, és a gázon van a lábunk. Főleg RWD-kben fontos, hogy ugye a hátsó hajtott kerék ne veszítse tapadását a rángatás miatt.
    FWD-kben mint a Clio pl. még erre sincs szükség mert már eleve orrnehéz az autó, aztán fékezésnél szinte minden súly az első kerékre kerül, ahogy visszaváltassz gázfröccs nélkül egyet nyikkan a gumi de a kerék nem tud megállni mert annyira le vannak nyomva, egyet nyikkannak de felpörgetik a motort maguktól. Plusz mivel ezeken a márkakupás autókon az utcai fékek elképesztő könnyen elmelegszenek, tehát eleve jobb ha inkább a motorféket használod, de még jobb technika ha a visszaváltásnál a kuplung felengedés pillanatában inkább kicsit engedsz a féken, hogy helyette inkább azt a lassító erőt, rántást haszáld a lassításra ami ugye addig keletkezik amíg a kerék "felhúzza" a motort a szükséges fordulatszámra.
    Szóval én bal láb csak kuplung, jobb láb meg csak gáz és fék, de azok is csak külön-külön.

    Kicsit összevissza, de nem írom újra már
    Tehát a lényeg hogy mióta szikronváltók vannak nincs szükség a váltó tengelyek sebességeinek szinkronizálására.
    Egyenes fogazású, kapcsológyürüs váltóknál igazából szintén nincs, csak olyan erősnek kell lennie a fogaknak, és a fogaskerekek oldalán a kis kapcsolókörmöknek hogy ha nagy sebességkülönbséggel ütköznek össze akkor se törjenek le. Ez volt a baj tavaly a Clio kupás váltokkal, hogy letörtek azok a bütykök az oldaláról." (Kiss Norbert)

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    :C

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    [link] Egy vélemény Rosbergről :)

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Jut eszembe RB10, azaz Are Beaten :DDD (bocs ha volt már aki bedobta)

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Van valami stat vagy képes stat amin összevetve van rajta a HAM-ROS idény? Hibák, nullázások hányszor előzött ki kit stb?

    Nagyon jó lenne, nagyon megköszönném. Ha van vállalkozó szellemű egyén akkor szerkeszthetne is egy ilyet a végleges eredményről :D

    [ Szerkesztve ]

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    A lustaság :DDD de lehet megcsinálom ha lesz rá időm és kedvem is.

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Valaki tud olyan oldalt ahol össze van foglalva hogy mikor és milyen technikai hibák voltak HAM vs. ROS esetében? Sajnos nem találom...
    És azt sem nagyon tudom hogy honnan szerezzek hiteles információt a versenyekről előzés (ki-kit) leggyorsabb kör stb illetően.

    :R

    [ Szerkesztve ]

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Áhh ez az amit kerestem. Köszi :R

    Yayoh: Köszi neked is! :)

    [ Szerkesztve ]

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    [Tombazis] :) Amúgy olyan szegénynek a neve mint valami betegség, ha csípős akarok lenni lehet pont a Ferrarié. :D

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    b-type, Malibutomi: +1

    ---------

    Unszimpatikus egy gyökér ez a Horner. A 2011-es és a 2013-as év persze különösen tetszett neki a 11 és utána a 13 Vettel futamgyőzelemmel hogy Seb úgy húzta be a VB-t hogy még a csapattárs sem szólt bele mindegy mi miatt...
    Anno építettek egy autót amibe néhol még bele is lehetett kötni hogy mennyire szabályos. Emellett ha nem is ekkora de közel ilyen hatalmas volt összességében az előnyük, pláne hogy még csapattárs sem volt aki miatt ki kellett volna hozni az autóból minden tartalékot, szóval szerintem volt benne még. De persze ennek tudatában Horner bármikor aláírta volna hogy még legalább 5 évig így domináljanak az nagyon kényelmes volt.

    Szóval megköszönhetjük hogy most jött a V6 és nem 5 év múlva amikor Vettel már 9xes VB lett volna... (Kivéve ha Ric akkor is jött volna mert akkor Ő lenne 4x-es és Vettel max 5x-ös ;] :DDD )

    A Renault agya inkább a fejlesztéseken járjon.

    A Ferrari meg szintén igyekezzen felzárkózni, először az RB-re aztán lehet dumálni. De ha már itt tartunk ők se nagyon szájaltak amikor Schumi uralom volt 2000-2004 között. Akkor meg pláne nem amikor Schumi 2002-ben és 2004-ben Barrichello-val karöltve mosta fel a pályát a mezőnnyel.

    A McLaren is dolgozzon ezerrel, mert nekik is kijárt a jóból ugye '88 és '91 között, ráadásul '88-'89-ben úgy hogy a csapat egyik pilótáját sem lehetett még csak megközelíteni sem. És akkor még '84-'85-ről egy szó sem esett.

    Mindenkinek adva volt/van a lehetőség és nem az első ilyen dominancia ez, és nem is olyan pokolból való dolog ez mint amilyennek most a kétségbeesett visítás(ellenfelek + ellenfél szurkolói) meg a médiafelfújt akarja beállítani.

    Milyen jó mondás is az, hogy "a kezed járjon ne a szád". :)

    [ Szerkesztve ]

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Mindenkinek adott volt a lehetőség hogy olyan erőset építsen amilyet csak tud. A többiek ennyit tudtak.

    Ráadásul itt még a csalás/szabálymegkerülés sem merült fel mint anno a RedBull esetében. Ezért kicsit érdekes lenne ha azért szankcionálnák a Mercedest mert túl jót csinált.

    Vicces lenne ha a bukottak kezdhetnék meg az évfolyamot, aki meg ötössel végez az vagy bukik vagy legjobb esetben pótvizsgázhat, csak azért mert jó tanulóból van kevesebb jelen esetben egy és őt minden rossz tanuló utálja.
    Jövőre jön a negyedik tanuló (Honda), aki viszont lesett az okos srácról (Mercedes) így még legrosszabb esetben is jobb eredményt kell hogy produkáljon mint a többiek.
    Lehet rossz példa, de én így gondolom.

    Eddig mindenki kihasználhatta ha valamit nagyon eltalált és jó 3-4 évig szüretelhette a munka gyümölcsét, így a Mercinek is kijár.

    Tehát a Renault és a Ferrari adjon bele mindent a jövő évre így a kollégáik is próbáljanak kapaszkodni legalább a MekiHondát vagy a Williams-t sanyargatni. El kell viselniük ami van, nem lelépéssel fenyegetőzni, persze hangot adhatnak a nemtetszésnek de nem zsarolni kéne mert a többiek is mindig nyeltek amikor hasonlóan nem ment a szekér mert ha kiléptek volna már nem lenne F1. És nincs olyan szabály tudtommal, hogy a Renault-Ferrari párosnak benne kell lennie a legjobb 3 erőben.

    A McLaren-Williams párosnak meg ott van minden csak a saját gondolatot kell hozzátenni plusz aero-ban is. Aknázzák ki, mert nekik tényleg ott a lehetőség szorongatni, na meg a ForceIndia is feljebb jöhet, ki ne felejtsem.

    Amúgy meg nagy potenciál van még ebben az alábecsült 1.6 V6T Hybrid-ben, kár lenne eldobni. (nekem a hangja is tetszik) ;) A jövőben, ha a Ferrari-RB nyomás miatt változtatni kell akkor is csak a dupla turbót engedném, na az aztán nagyon durva lenne és a hangja is közelebb kerülne a kritikusok szívéhez.

    [ Szerkesztve ]

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Bocs hogy beleszólok, nem tőlem kérdezted.

    Szerintem azt kéne hogy: 1) Tágítani a fejlesztési korlátokat ami nem egyenlő a teljes szabadsággal. Tehát a mostani 48% helyett jöhetne hasamraütök 60-68% (de ennél több nem) ami így nem bennfentesként is sokkal nyitottabb lenne és több lehetőséget hordozna magában.

    2) Idény közbeni gyakorlás/teszt vissza ezzel nyomást helyezve mindenkire.

    Ha az első kettő pontban foglaltak sem hoznak annyit hogy közeledjenek a Mercihez, akkor jöhet a 3) azaz bevezetni a dupla turbót.

    Az első kettőt be lehet vezetni a 2016-os idényre, és megnézni az eredményt utána jöhet a 3...

    A duplaturbó azért is lenne jó 2016-17-től mert egyrészt még inkább bizonyítaná hogy nagyon is jó ez a V6T 1.6 és még a hangján is nagyot dobna, igaz nem visítana mint a V10 de morgós érces és öblös az lenne és ott lenne még a sziszegés amit imádok mert duplaturbóval úgy sziszegne mint egy idegbajos kígyó. ;)

    Én ezt így támogatnám. Viszont azt hogy még két évet sem hagyunk a Mercinek hogy kiélvezzék a munkájuk eredményét azt nem, hogy túl jó munkát végeztél ezért kirántjuk alólad a talajt...

    szerk. +1intézkedés: Innentől el lehet gondolkodni, a háromautós dolgon.

    [ Szerkesztve ]

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    [Mercedes: Nem fogunk kiszállni...]

    A Mercivel sem cseszhetnek ki, szóval nagyobb lépést(mint a duplaturbó) max. 2017-től vezethetnek be, előbb nem lenne korrekt.

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Formula. hu szerint, kirakja Tombazis-t a Ferrari. Örülünk Vincent!? :)

    [ Szerkesztve ]

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    +1

    De hát mindenhol azt olvasom a kommentek közt, hogy elég a Merci dominanciából szabálymódosítás kell aztán ha lelépnek lelépnek nem kár értük. Az mindegy hogy Vettel tojással a pedál alatt is behozta volna az RB-t. Amúgy meg kb soha nem kellett a határon autóznia a csapattárs miatt sem, így tűnhet picit többnek a MGP előnye mert ott menniük kellett mert keményen ment a kalapálás.

    De végül is nagyon korrekt ez az elkeseredett vesztes irigysége gondolkodás. Ha a többiekkel azonos feltételek mellett nyitok egy vállalkozást, utána kőkemény munkával elérek egy komoly pozíciót, és a többiek közül 1-2 tönkremegy akik maradnak azok meg nem tudnak hozzám felnőni akkor rohadjak meg ugye és takarítsanak el az útból hátha akkor a többi ugyanúgy stagnálna de kicsiben nyomhatnák a bulit tovább....

    Most már azt látom hogy nem is igazán azért küzdenek hogy felérjenek a Mercikhez, hanem hogy valamivel lerántsák őket magukhoz. Mindenkinek megvolt az esély, de mégis azt kell cseszegetni aki a legjobb munkát végezte és még szabályos is. Elvonatkoztatva a témától, más területen is ezért tartanak itt az emberek.

    szerk. Lehet már azt látják hogy nem elég az sem ha mindenki fejleszthetne, mert akkor a Merci is, szóval legyen új szabály, hogy a Merci nem építhet jobb autót mint a RedBull és a Ferrari vagy ha mégis sikerül akkor ők ne fejleszthessenek. Persze a fordított helyzet nagyon kényelmes lenne és lapulnának mint szar a fűben.

    [ Szerkesztve ]

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Év közben ment a duma, hogy mindenki szabadon fejleszthessen szezon közben is. Utána év végén már ez sem lett volna elég, csak az ha az egész konstrukciót dobnák és vagy duplaturbó vagy vissza a v8 mert így kényelmesebb lenne, nem kell annyit melózni(mint amennyit a merci melózott hogy ilyen legyen a jelenlegi...).

    Most hirtelen az jutott eszembe, amit nagymamám mondott anno amikor kikapcsolták nálunk ideiglenesen a kábel TV-t mert volt valami számlázási hiba.
    - Ő azt mondta hogy neki ennyi év után már alanyi jogon járna az ingyen közlekedés mellé az ingyen tv és telefon ha már a rezsi nem is.
    -Erre mi azt hogy ez nem az a rendszer, itt alanyi jogon még levegőt vehetünk egyelőre....

    Na ezt a felfogást egy idős embertől megértem, de az autóverseny királykategóriájában nem. Egy embernek sajnos lejár az ideje és meg kell becsülni hogy végigdolgozta az életét és letett valamit az asztalra. Egy 11-es csapat viszont fizikailag nem öregszik meg, hanem időről időre új lehetősége van... És azért mert előbb a Ferrarinak, majd a RB-nak bérelt helye volt a dobogón, ez nem jár alanyi jogon...

    Én amúgy mióta F1-et nézek azóta McLaren-nek és a 'MercedesGP'-nek szurkolok ha csapatról van szó, de nem ez a lényeg mert elvből szurkolok az olaszoknak ;)

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Első ötlet: Év közbeni fejlesztés=rendben, érthető, elfogadható mindenki részéről
    Második ötlet: V8/Duplaturbó Mercivel(és McLaren-Honda-val) szemben nagyon nem korrekt, csak veszteni tudnak rajta míg az RB/Ferrari páros csak nyerni

    ---
    Más: Ha már említettem hogy az olaszoknak elvből szurkolok mindenben. Nekem nagy kedvencem volt anno Trulli. Szívesen láttam volna pirosban :) Ahogy egyszer, mondjuk 3-4 év múlva egy erős, állandó dobogóra esélyes Ferrariban Hamiltont is.... :B

    [ Szerkesztve ]

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Azért mert fel meri vállalni a stílusát, ne keverjük már össze az öltözködését takonyképűekkel akiket Bíber után fosnak a műanyag fröccsöntők, mert style... :U Ez nem az a réteg amit mi képviselünk, (remélem ezzel nem bántok meg senkit) és nem jelenhetnek meg "sablon" öltönyben ami csak az árcédulában különbözik egy kommersz darabtól. Ide extravagáns cucc kell és ha megnézzük a "kategóriatársakat" rájöhetünk hogy még ez is a belefér kategória, de ha már itt tartunk szvsz a szemüveg sokkal rosszabb mint bármi más amit itt viselt... Nem rossz szett ez: [link]

    Nem csak egy képet kell kiragadni, hanem meg kell nézni azt is hogy mit visel átlag hétköznapjain, és mit az eseményeken ahol virítani kell. Semmi baj nincs vele, sőt legtöbbször még elegáns is és van jópár cucca amit felvennék.
    Ha nem lenne ízlése ráaggathatnák Messi piros gigolo ruciját is. ;] :D

    Amúgy csak meg kell nézni a haverjait, pl Pharrell-t vagy Tyrese Gibson-t. :)

    Ez keretek között tartott extravagancia, egy stílus amit személyre szabtak, ami a mi életünkbe nem fér bele, mert full hülyének néznének, de nem is mi közlekedünk egyedi Pagani Zonda LH-val, érdekes is lenne ha a kis családi ház vagy a társasház/panel előtt ez állna.

    Az új haj is jól áll neki, [link] a tavalyi göndör "fészek" szerintem se volt éppen a legjobb választás, bár az is másképp/jobban nézett ki hétköznapokon, mint a pódiumon értelem szerűen.

    Az IQ-t és egyéb mentális dolgokat egyszerűen hülyeség ide keverni... :U Ne jussunk odáig mint a nagy """""alfahímek"""""" hogy egy pólón lévő rózsaszín csík vagy színes póló miatt is homokosnak neveznek embereket, csak mert szerintük a farmer + szürke 50 árnyalat póló a férfias, kb pont annyira mint a sörhas.

    [ Szerkesztve ]

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    :DDD

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Én ezzel nem a szubjektív dolgokat akarom feszegetni, mert nincs értelme. Csak arra akartam rávilágítani hogy abban a környezetben ahol élnek és mozognak a hétköznapjaikban, még nem is kirívó a stílusuk, mint ahogy egy Ferrari vagy McLaren vagy egy 918 Spyder sem. [link] [link] csak meg kell nézni az instagramját (ami nem tudom hogy egy átlag embernek mire jó, azon kívül hogy szar képeket effektezve hányjanak a világba)

    És ezek az emberek ha elmennek egy csilli villi eseményre akkor ott virítani kell. Nem csak azzal hogy drága, hanem azzal is hogy nem hétköznapi.
    Úgy gondolom nekik elég sok tervező vagy divatcég ajánl fel szetteket amit felvehet, és státuszbéli dolog hogy felvegye. A British Gentlemen's Quarterly, és bizonyos ott is megjelenő (gondolom én) nevesebb
    stylistok és Ő sem jár rosszul vele. (Ami azt illeti van az a pénz amiért én is felveszem akár a bohócruhát is bárhova.)
    Egyébként én is a Rosberg féle vonalat kedvelem, szolidan elegáns vagy sportosan elegáns, szóval egy átlag ember is el tudná viselni nagyobb feltűnés nélkül, de szerintem itt karakterre szabják a dolgot. Hamilton laza karaktere és az hogy "ösztönlény" ezt elbírja, mert egy nem rossz értelemben vett karót nyelt, konzervatívabb Rosbergen tényleg nagyon gáz lenne. Az ő egyénisége sokszínűbb vagy másként fogalmazva többet enged.
    Szerintem ez is azt támasztja alá amit írtam, hogy visel ő konzervatívabb, ha úgy tetszik normális cuccokat is: [link] & [link]

    Ezt pl ajándékba kapta, és gondolom nem olcsó az anyaga sem és a kézjegy sem, még ha nem is feltétlenül szívesen, de tiszteletből felveszi legalább 1x. [link] Ez a The Chic Living Luxury kategória....

    Erre akartam kilyukadni....

    [ Szerkesztve ]

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Az ilyennek miért nem szakadt az anyukájába a feje...? :F

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Akkor a Merci bemegy 1:20 alá? :F ;]

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

  • BenHans

    addikt

    Remélem is ;)

    "...gialla come er sole, rossa come er core mio..." "La forza del branco è il lupo la forza del lupo è il branco" "Still I Rise"

Hozzászólok Aktív témák