- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Még több AI-t hozna a Windowsba a Microsoft
- Vírusirtó topic
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows 11
- Windows Insider Program
- Az Apple szerint ejteni kell az USA trösztellenes perét
- Proxmox VE
- Windows 8 / 8.1
Aktív témák
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
Gratulálok a Ferrarinak, megérdemelték az 1-2-őt!
A Newey autóra ne csépeljük a sablon szövegeket, Vettel amúgy ügyes volt és megérdemelten nyert volna ő is.
Ezen a pályán ezen a hétvégén Ferrari/RBR, McLaren, Mercedes, Force India volt az erősorrend.
Kicsit unalmas volt a futam, Whitmarsh már el is mondta a technikai okokat; talán még szezon közben orvosolni is fogják. (Az abroncsok túl jók, túl kopásállóak lettek..., gyengíteni kellene őket és vagy 2 kötelező kerékcsere, hogy ne érje meg kímélni...)
Roll on, Melbourne.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
A gumiabroncsoknak van egy relatíve keskeny üzemi hőmérséklet-tartományuk, amiben optimálisan működnek (alatta és felette is csúnyán 'használhatatlanok'). Ebbe az is belejátszik, hogy mennyi hűtést kapnak menet közben. Az akadályozó autó rontja az abroncsok hűtését, így túlhevülnek.
A leszorítóerő csökkenése szintén rossz hatással van az abroncsokra, mert az autó tapadását is csökkenti és emiatt csúszkál, instabilabb és lassabb. Ez pedig rongálja az abroncsokat. A fékek és a motor hűtését is rontja az akadályozó autó.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz [CS]Blade2 #9953 üzenetére
Ha szabálytalan lett volna, nem is állhattak volna rajthoz. A diffúzorok engedélyezve voltak erre a futamra, csak az FIA hozott egy szabályértelmezési tisztázást és ezután, vagyis az Ausztrál Nagydíjjal kezdődően már nem lehet ilyen nagyméretű indítómotor beillesztő-nyílást kialakítani.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz TESCO-Zsömle #10109 üzenetére
A 'fizioterapeuta' nem csak vagy nem szükségszerűen személyi edzőt takarhat (a rajtrácson inkább 'vízhordó', aki bekavarta az italait stb.). A tavalyi hírek szerint Vettelt 'fizioterápia' téren Dr. Aki Hintsa, a McLaren orvosa segíti.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Nowhereman #10113 üzenetére
Az idei évről van szó; csak a kötelező két kiállás van meg, mint lehetőség. Idén már nem kaphat az F1 új aero-mechanikai tapadás arányt, még jövőre se nagyon.
A kötelező két kiállás pedig azért jobb, mint az egy, mert akkor nem kell kímélniük, hanem akár egy kulcsfontosságú előzésre beáldozhatnak egy komplett szettet. Gyorsabban kivehetik a teljesítményt az abroncsokból, többet küzdhetnek vele és a tempót is növelhetnék. Ennyi. Nem értem mire fel a köpködés a kötelező két kiállásra.
Új aeroszabályokat megy valamikor 2012-2013-ra várhatunk, aminek már van komoly vázlat dokumentuma, és a szakemberek nagyon jól tudják, hogy mi a probléma gyökere, csakhogy a szabályalkotásnak, autóépítésnek több éves átfutási ideje van.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz venember83 #10123 üzenetére
A dupla diffúzor nem volt benne a koncepcióban, és akkor még a tankolás betiltása se a kötelező egy kiállással. Sőt az állóképes akár egy teljes futamot kibíró Bridgestone abroncsok se. Az OWG csak abban vétett hibát, hogy túl keveset nyirbált (relatíve; a csapatok túl jó munkát végeztek azóta de elsődlegesen egy kiskapu diffúzorral), de a nézők emiatt is köpködtek, hogy eltűntek azok a 'gyönyőrű' segédszárnyak, meg vicc korlátozott lett a hátsó szárny.
Tavaly pl. Interlagosban tudtak előzni?
Kérlek szépen, ahhoz amit a szurkolók elvárnak, még viccebb szárnyak kellenek majd, ami miatt lesz sírás bőven.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz Nowhereman #10128 üzenetére
Ez nem igaz. A gumik csak akkor megfelelőek az egy kiállásos taktikára, ha kímélik őket. Egy hosszú pályán kvalikörön már egy kör előtt is túlmelegednek. Ugyanígy, ha a pilóta előzni próbál. Az egy kiállás csak türelmes visszafogott tempónál működik, ezért a pilóták ezt kötelesek is megcsinálni. Ha komolyan elkezdenének harcolni vele, már nem lenne elég az abroncs a tervezett etapra a tervezett tempóhoz.
Nincsen már vezetést segítő elektronika az autókban.
Előzni azért nehéz, mert az autók nagyon aero-érzékenyek, mert az F1 elsődlegesen és még mindig aerodinamikára kihegyezett technikai sport. A többszintes diffúzor koncepcióval pedig brutálisan kihegyezték az érzékenységüket. Ezek az autók csak akkor gyorsak, ha nincs közvetlenül előttük egy másik. Tehát javarészt csak utolérni tudják a lassabbakat, előzni már ritkán.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Nagyon védi a szakmáját, érthetően a jövőben is aerodinamikai szakemberként akar dolgozni az F1-ben és nem csökkentett aeroval. Csak részben van igaza. Minden területnek kell áldoznia a megoldásért, ő mindent ráken a gumikra meg a kevés vezetői hibára.
Amiben igaza van; a fékutak tényleg nagyon rövidek, sokan követelik a közúti közlekedésre releváns féktárcsákat egy hosszabb, előzéshez kedvezőbb fékútért plusz az F1-es fejlesztések közútra hasznosíthatóságáért. Ezt támogatom én is, acél féktárcsákat az F1-be!
A másik, ami Bahreinben is probléma, hogy csak egy szűk íven kivételesen jó a tapadás. Olyan előzési pontok kellenének, ahol akár meg mesterségesen is felgumiznák a felületet, hogy egy széles sávban legyen terület az előzni próbálónak is elegendő tapadást találni.
Szerintem egy csomó területen sok kicsi sokra megy módon van a hiba, tehát ha több területen javítanának, az aero szakembereknek is csak egy minimális aero nyirbálást kéne elszenvedniük, ami már jövőre is megvalósulhat a diffúzorok 'visszavágásával'.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz #70869248 #10139 üzenetére
Olvastad már, hogy pont a linkelt képen látható KV Racing versenyezni fog a Lotus (márka) számára? [link]
És igazad van. Elég lehet az überdiffúzorok kivágása plusz a gumikkal, fékutakkal is lehetne pluszban javítani a show-t már jövőre is. Mert pl. új abroncsszállító lesz és az acél féktárcsák előírása sem lenne sem költséges sem hosszú átfutási időt igényló dolog. Ezt még megfejelném a pályákon található legvalószínűbb előzési pontok mesterséges felgumizásával és ennyi bőven elég lehet.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Mclarenesek / autótechnika, sportautók iránt érdeklődők:
McLaren Automotive Press Conference – March 18 (perceken belül)
11:30-tól...
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Joóvanmá'...
Kezdjük ott, hogy ez a Brawn GP trükkje, ilyen indítómotor nyílással lett bajnok tavaly. Azóta meg nem is változtak (eddig) a diffúzorokra vonatkozó szabályok és interpretálásuk. Hoppá!
Hadd ne minősítsem, hogy ez a tavalyi év tükrében milyen húzás az FIA részéről...
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Lyuly, az a hozzászólás: ez tetszik, és mit ír a szabálykönyv! Nyilván nem ellenzi ezt, mert akkor nem csinálnák! A fejlesztés erről szól!
A BBC bokszutca riportere (Ted Kravitz) már pedzegette. Tudni véli, hogy az idei Red Bull autóknak azért nagyobb és másabb kialakítású az orrdudora, mert abban van a hasmagasság-állító mechanizmus.
A hasmagasság állítása nem tiltott, álló autón. Mozgásban lévő autón viszont tilos, és valószínűleg parc fermé állapot alatt is tilos. Ez utóbbi meg a Q1-es első körre való kigördüléstől a verseny rajtjáig tart.
A Ferrarinak, Red Bullnak már van hasmagasság-állító megoldása (Brundle szerint), de a McLarennek még nincs (vagyis Bahreinben még nem volt).
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz venember83 #10354 üzenetére
Álló autón megváltoztatod, de aztán az autó mehet és versenyezhet 'leültetve'. A szabályzat ezzel az aktív felfüggesztést tiltja, de pl. a boxkiálláskor ültethetnek le az autón, ahogy fogyott a benzin.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz D@ni88 #10509 üzenetére
Hol írnak ilyet?
"I wasn't fast enough, I feel I got everything out of the car, I just really didn't have any more grip out of the tyres. Unfortunate but we can still have a good race tomorrow hopefully. Basically my first run I got a lot of traffic so I wasn't able to do a lap. So then I came in early - went back out early - and traffic was very difficult out there but I had a clear lap, just wasn't able to get..."
"Nem voltam elég gyors, úgy érzem mindent kihoztam az autóból, nem volt több tapadásom az abroncsokból. Szerencsétlen, de még mindig lehet egy jó versenyünk holnap, remélhetőleg. Alapvetően az első 'futáson' nagy forgalmat kaptam, nem tudtam menni egy [repülő-]kört. Ezután korán bejöttem, majd korán vissza kimentem, a forgalom nagyon problémás volt, de volt egy tiszta köröm, csak nem voltam képes..."
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
'In The Heat Of the Melbourne Night' - videók Hamiltonnal, Alonsoval, Fisicoval és túl jó autókkal
(#10532) P00By: Ezt hogy hozták össze? Martin már Bahrain-ben jelezte, hogy valami nem stimmel az autóval, melynek a fara és az alja alig-alig ér hozzá az aszfalthoz menet közben.
A szakember szerint a park fermében pedig egyértelműen látható volt, hogy magasabb az autó hasa, mint a többié.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Szóval nem pöröghet ki a kerék az autóján? Szerintem nem is tudott arról, hogy ebben a városban ezt büntethetik. Nem hajtott gyorsan, nem volt italos állapotban, a pálya körzetében történt, onnan távozóban, alacsony sebességnél valószínűleg a szurkolói számára csinálta (a videóban is van egy a kamera előtt).
Egyébként azt a szabályt, amit Hamilton megsértett (a rendőrök nézőpontja szerint, akik nem vették figyelembe, hogy egy F1-es pilótától más a nem megfelelő használat), azt Alonso és Fisico is feszegette, mert Melbourneben nem lehet így vezetni.
Egy tökéletlen embert az ember meg ne tegyen példaképének fenntartások nélkül. Elvárhatod a tökéletességet az emberektől, de nem fogod megkapni.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Ha nem kapják el a rendőrök és nem fújja fel a média ezt a non-story-t, akkor nem kér elnézést, mert meg se fordul a fejében, hogy rosszat tett.
Na és a rendőrnek nem kell példát mutatnia; mérlegelhet, jogában állt csak szóbeli figyelmeztetést adnia ésszerűen minősítve az esetet (pl. figyelembe venni, hogy az illető külföldi; pálya közvetlen közelében vagyunk, a helyiek elmondása szerint ezen a részen gyér forgalom van, a rendőr láthatta, hogy volt e valami/valaki veszélyeztetve és feltételezhette, hogy egy versenyző kipörgetett kerékkel sem veszélyforrás). Az nem emberi tökéletlenség, mikor egy rendőrt a felsőbbrendűség és a hatalomittasság vezet (találkoztam már ilyennel)? Ők kérjenek e elnézést emiatt? Példát mutatnak e?
Azzal, hogy kifizette a bírságot, le van tudva a dolog, az elnézéskérés mehet a példamutatás kategóriába, amire nem lett volna szükség, ha önérzetesebb.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz tuskooo #10543 üzenetére
Nem volt csapatás, csak kipörgő füstölő kerekek elinduláskor, ami egy F1-es pilótától, aki a 760 lóerős versenyautójával is így indul el, nem olyan cselekvés mint egy átlagos autóvezetőtől.
És tévedésben vagy, mert álszenteskedsz és részrehajló vagy és nem tudod, hogy milyen anti-hoon szabályok vannak Melbourneben. Alonsóék már kimerítették.
Hoon is a derogatory term used in Australia and New Zealand to refer to a younger person who engages in loutish, anti-social behaviour. In particular, it is used to refer to one who drives in a manner which is anti-social by the standards of contemporary society, that is, fast, noisily or dangerously.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz venember83 #10545 üzenetére
Azért, hogy kevesebb jó fotója legyen a médiának. Te szeretnéd, ha engedély nélkül fotóznának, mikor magánéletben elkövetsz valami szabálytalanságot, butaságot stb.?
Az F1-es szereplés alatti fotózás más. Azt meg kell engedniük és azért fizetik is, az kötelesség és meg is van szokva.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz venember83 #10548 üzenetére
Nekem most az szánalmas, hogy ilyen apróságon fennakadsz. Ennyire ne zavarjon már, hogy akit utálsz, feszélyezve érezte magát egy számára kínos/kellemetlen helyzetben. A 'csapattársa' takarta leginkább.
Ez jelzés a fotós, kamerás felé, hogy nem engedélyezik a filmezést. Nekem meg a médiahéják a szánalmasok, akik jó pénzért vájkálnak mások magánéletében és engedélyük ellenére is videózzák, fotózzák.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz venember83 #10553 üzenetére
Nem te vagy, hanem az ilyenen problémázásra értettem (csak iróniából), hogy nem mindenki szándékosan és örömmel fotóztatja le magát, mikor pont igazoltatják a rendőrök vagy kínos helyzetben van privátilag. És csakis ironikusan vettem át a jelző használatát, magamtól nem találom szánalmasnak egyik viselkedést se; se az eltakarást, se a problémázást.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz tuskooo #10557 üzenetére
Bagoly mondja verébnek. Én nem sértegettelek téged kicsillagozott jelzővel. Elnézést kérek, amiért nem egyezik a véleményünk, de te nem is nagyon voltál képben az adott szabálysértéssel sem.
(#10559) Pá: Nem. A média ereje; apám ritkán hozza fel magától az F1-et, de ma felhozta, mert Hamilton bekerült a híradóba is 'a tapadás szándékos elvesztésével'.
[ Szerkesztve ]
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz venember83 #10734 üzenetére
Több faktor miatt is a lágy abroncsok kibírták volna akár az egész futamot is. A kompromisszum csak az, hogy fight után egy kicsit pihegni kell vele, de közelében nem voltak az elrongyolódáshoz senki autóján sem.
- Erre a pályára tavaly a szuperlágy volt az opciós keverék, a lágy egy fokozattal keményebb.
- A Bridgestone kopásállóbbá tette az adott kategóriájú keverékeket plusz erősített a konstrukción. Lazán végig lehetne vele futni az egész futamot, ha senki sem kényszerít cserére, csak a gyorsaságuk kopik, a használhatóságuk nem veszik el akkor sem.
- A keskenyebb első abroncsok ideálisabb balanszot adnak a tavalyinál. Ennek eredményeként jelentősen gumikímélőbbek az idei autók.
- Hosszabbak lettek az autók, emiatt is gumikímélőbbek.
Ha nem lennének überdiffúzorok, még ennél is több előzés lehetett volna. Lehet ezekkel az abroncsokkal küzdeni keményen.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
válasz Oliverda #10746 üzenetére
Ezidáig többnyire nem a versenymérnöke rádiózott vele, a közvetítésben bevágott esetekben. Most nem jut eszembe, hogy ki volt az a tipikus "Okay Lewis" figura, pedig olvastam róla.
De idén már a hangjából ítélve Andy Latham beszél hozzá a rádión. Igen, új versenymérnöke van, Phil Prew a két versenymérnök főnöke lett, aki mindkét pilótával 'foglalkozik', felügyeli a dolgokat.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Szép bizonyítványt állítottál ki magadról.
Vettelt ki ütötte ki, ember?
A mclarensek azért tapsoltak, mert 'Vettel hibájával' Jenson került az élre.
Mit feltételezhettek akkor:
- Vettel hibázott. A saját hibájukból el nem szállók megérdemlik, hogy legyőzzék a hibázókat. Ez fair legyőzés. Megtapsolható.
- Ha műszaki hiba volt, akkor is örülhetnek az adott autó 'leelőzésének', merthogy ez egy technikai sport. Főleg a szerelők tapsolhatnak, mert ezzel azon csapat szerelőit győzték le, akik valamit rosszul csináltak. Dettó a gyári alkalmazottakra.
Az F1 technikai csapatsport. Az egyéni vagy műszaki vagy szerelési hibából eredő kiesések az adott autó/pilóta fair legyőzése. A megbízhatóság is versenyzési terület; a szerelők és gyári alkalmazottak munkája is versenyzési terület.
Az, hogy te berágsz arra, hogy az éjt nappallá tevő szerelők, csapattagok (akik szintén részesei a versenyzésnek és a sikernek) örülnek a rendesen elért sikerüknek, és te meg örülsz, ha valakit más hibájából ütnek ki, az nem kicsit képmutató és téged visszataszítóbbnak mutat. Tipikus bagoly mondja verébnek; pont te nehezményeznéd a dolgot?
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz TESCO-Zsömle #10965 üzenetére
Ha jól 'tévedek', ő Nicholas Tombazis, a Ferrari (görög) főtervezője.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
A széles hátsó abroncsot el lehet felejteni; 'fordítási hiba' volt.
A felni átmérőjét akarják 13"-ról 18"-ra növelni, nem az abroncs átmérőjét.
Ez amiatt történhet meg, mert új gumigyártó jön. Évtizedes története van, hogy miért ragadt az F1 mindig 13"-nál.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz D@ni88 #11003 üzenetére
Fordítási hiba volt. Nem a szélességet tervezik növelni hátul, hanem a kerékfelni átmérőjét elől és hátul. A jelenlegiek 13 colosak, a Michelin meg 18 colosra való abroncsot akar hozni.
Ez egyébként nem kis költségbe és áttervezésbe hajtaná a csapatokat, mert jelentősen változna az abroncs dinamikája és többek között más felfüggesztést is kellene tervezni a jelentősen kevésbé ballonos abroncsokhoz.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
-
hunnylander
őstag
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
Elhiszem neki, hogy egy kicsit érzékenyebb lehet pl. a Red Bullnál, mert az első szárnyuk 'fő lapja' (amelyik egy bizonyos szöget zár be a fő szárnyrésszel) 'egybe' dizájn, míg a Red Bullé, McLarené és sok csapaté két részre osztott.
Habár az egybe dizájn kedvezőbb csúcs leszorítóerő szempontjából, az egyenletessége, tartani az átlag leszorítóerőt már nem az igazi. Márpedig a konzisztensebb leszorítóerő is fontos tud lenni, pl. ha turbulenciában próbál ügyeskedni a versenyző.
www.HunnyF1.com
-
hunnylander
őstag
válasz [CS]Blade2 #11171 üzenetére
A McLarennek meg a Ferrarinak az a baja, hogy mindig túl okosak akarnak lenni ilyen helyzetben, ahelyett hogy 'józan paraszti észt' is használnának.
www.HunnyF1.com
Aktív témák
- Óra topik
- Milyen légkondit a lakásba?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Visszavonta az Intel és a Qualcomm Huawei-hez kiadott exportlicencét az USA
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Ukrajnai háború
- Videós, mozgóképes topik
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Vezetékes FEJhallgatók
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- További aktív témák...
- Google Pixel Buds Pro
- EVGA RTX 3070 Ti 8GB XC3 ULTRA - bontatlan - eladó!
- ÉRKEZETT Legújabb Bontatlan Új M2 IPAD PRO 2022 11 128GB - 256GB Wi-Fi Azonnal Deák Térnél Átvehető.
- Bontatlan ÚJ IPHONE 13 mini 128-512Gb gyári független Minden Szín Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- BONTATLAN Új Iphone 14 és 14 Plus 128-512GB 1év APPLE garancia gyári független Deák AZONNAL Átvehető
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest