- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Linux kezdőknek
- Linux - haladóknak
- Milyen program, ami...?
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Microsoft Excel topic
- Kínai cégek segítik ezentúl a Teslát, a Renault-t, a Hyundait és a Toyotát
-
IT café
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
harry
veterán
Sziasztok!
Mostanság gondolkodtam el jobban egy Ford Mondeo vásárlásán, első autó lenne, 500kFt körül, benzin 1.8-2 motor, 5 ajtó, MK1 de inkább MK2 lenne az a típus, amiben gondolkodok. Végül is két dolog érdekelne főleg ezekkel kapcsolatban:
- reálisan, mennyit futottak (a hirdetések 150k-s értékeit nem feltétlenül hinném el), érdemes-e ennyit futott / ilyen öreg autót venni, mennyi baja lehet, mennyit kéne rákölteni?
- mennyibe van fenntartani, mennyi az alkatrész, szerviz, mennyire megbízható? Rámehet a gatyám is, vagy többnyire strapabíróak, olcsón beszerezhető hozzá anyag?
A piac jelenleg így áll: [link] Mennyivel dobná a mindenféle költségeket (szerviz, fogyasztás, biztosítás) a 2.5-ös motor?Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Hello, régebben követtem a face-es Focus csoportot, akkor sokan panaszkodtak régi Mk1-re a patkolt előtét ellenállás miatt kiégő kocsikra, szóval benéztem szülők kocsijába, szerencsére ott megvan a hőbiztosíték, de ettől függetlenül kicsit furán néznek ki ezek a dudorok, nem? Vagy ez ilyen? Jó eséllyel még gyári, repedést nem látok rajta (a púposodásnál sem), így talán ezzel nincs gond, igaz? Kép
Ami fura volt, hogy a visszaszerelés után ahogy ültem a kocsiban, egyszer csak kikapcsolt a beltér/kesztyűtartó világítása Pár perccel a szerelés után (tehát már vissza volt kötve minden). A bal első helyzetjelző kiégett (feltételezem ekkor, korábban nem tűnt fel). Pár perc után ismét működött minden (kivéve a helyzetjelzőt, úgyhogy azt kicseréltük). Vélemény, hogy ez mi miatt lehetett? Most úgy tűnik megy minden (ventilátor, beltéri világítás stb).
Az autó pontosabban egy Focus mk1 facelift 2003 1.4 benzin hatchback.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Illetve itt egy videó a kiszerelésről. Kesztyűtartó alatt van három csavart, azt szedtem ki, meg utána két műanyag pöcölbe tekert csavar fog ott némi kárpitanyagot, ha azt kiveszem, már hozzá is lehet férni alulról az ellenállást tartó csavarhoz. A videón kicsit máshogy van, de mindegy is, majd rájön az ember ha ott van. link
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz Csaby25 #20147 üzenetére
Ha van egy jól bevált autód (? ezt nem tudom), akkor én nem cserélném le egy ismeretlenre, ami csak pár évvel fiatalabb (nyilván lehet jobb hangszigetelés, passzív biztonság stb hisz újabb széria, esetleg extrák, de mondjuk dinamikából veszítenél, ha meg az okoskerekes 1.6-os, az kicsit komplexebb technika is, de ezt persze neked kell tudni, mit vársz tőle, s mennyire vagy kockázattűrő). Na meg sokkal kisebb csomagtér.
Amikor én nézegettem II-es Focust, ezeket szedtem össze, mint megnézendő dolgok a típusnál:
- hidraulikus kormanyszervo hiba
- szelvedo befuvoka kornyeken beazas, gyujtas hiba
- femcsovek allapota?
- legkondi nyomas ellenorzese szelep benyomassal
- rozsda: ajto alja, hatso sarvedoiv, csomagterajto, elso sarvedo/kuszob pontja,
- ghia / titanium sokkkkkal felszereltebb (de nagyon valtozo ki-milyen extrakat kert hozza)[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Hello, szülők Focus 1, 2003, 1.4 benzines autójával történt most egy furcsaság: ma reggel indításnál meg sem moccant semmi (apám nézte, akkor nem volt ideje jobban ránézni). Most hasonló a helyzet: gyújtást ráadjuk, indítunk, az indítófesz leesik kb 11.2v-ra (amúgy 12.4), hallani egy fémes kattanást a motortérből is (talán az indítómotor szolenoid?), aztán ennyi, semmit nem mozdul az önindító sem.
Végül beraktuk 1-be, és annyit toltunk rajta, hogy egyet forduljon a főtengely. Utána pöccre indult. Leállítás, próba, ismét jó. Egyelőre ennyiben hagytuk. Első tulajok vagyunk, kb 120k km van benne, szóval alapvetően megkímélt és ismert kocsi.
Ami még érdekes lehet, hogy december közepén jött vissza vezérlés cseréről (márkaszerviz! igen tudom kicsit túlzás, de nem az én kocsim...). Azóta azért volt használva, a kocsi amúgy problémamentes.
Megszorulhatott valami? Főtengellyel, vagy az indítómotorral lehet baj? Mennyire bízzunk abban, hogy ez többet nem jön elő? Esetleg bármi kár keletkezhet-e, ha most nem csinálunk vele semmit? Én kicsit bizalmatlan vagyok azért... Szedessük szét az önindítót? Esetleg elég egy hibakód olvasás? Van itthon egy mezei OBD olvasó, majd ránézek, bár nem sokat várok tőle.
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz gabor9991 #22208 üzenetére
Egy kattanást hallottam, arra gondoltam, az a mágnes lehet, nem? Illetve amikor megtoltuk, úgy tudom akkor nincs összekapcsolva az önindító a lendkerék fogaival, ez akkor mégis miért segíthetett? Csak érdekel, szeretném érteni.
Szerviz: ez valóban jó ár, de úgy emlékszem itt 300k környéke volt de csak részinfóim vannak, így nagyon nem mennék bele.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Ha vidéki nagyváros, akkor taxi is lehet opció. Nyilván nem vagyok a helyzetében, nem ismerek minden részletet, nem akarok meggyőzni senkit, megbántani meg végképp nem, csinálja ahogy szeretné, csak azt mondom, érdemes lenne utánaszámolni / alternatívát keresni, mert ennyi használat mellé aránytalanul drága, ami megint nem jó. De hogy ne csak a levegőbe beszéljek, pl. ezeket át lehet futni: link link
Qru: bocs ezt nem láttam mikor elkezdtem írni - igaz ez egy másik vonal. Meg aztán autózás, nem a pálinka téma...
[ Szerkesztve ]
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Sziasztok!
Terv szerint meg iden szeretnenk venni egy autot, es foleg ez a ketto van versenyben (kb 2012 koruliek)
- Ford Focus 3, 1.6 Ti-VCT, 5-os valto, kombi
- Renault Megane 3, 1.6 K4M, 6-os valto, kombi
Erdekelne, hogy
- ha valaki ismeri a ket tipust, melyik-miben jobb a masikhoz kepest (biztonsag, futomu / vezetesi elmeny, csomagter, meghibasodas / tipushibak, zaj / belter minosege stb)
- Focusbol ugy latom a 2014-es facelift elotti verzio ferne az arba (9000 euroig)
- Focusnal miket kene megnezni vasarlasnal? Milyen tipushibak vannak?
- Ugy latom ebbol a motorbol van 86, 105, 125 loeros is, melyikkel erdemes valasztani? Mennyire valallhato a kisebb motorokkal? Megbizhatosag tekinteteben van kulonbseg?Felhasznalas: par naponta 2-5km kisebb tavok, par hetente 1-200km kirandulas, 3-6 havonta 2*1200km hazautazas.
Gondolom a rovid hasznalat bar nem jo, egyiknek sem rosszabb mint a masiknak, viszont a hosszu uton a 6-os valto jobb lehet...? A focust gondolom jobb lehet vezetni, de elsodleges szempont most a megbizhatosag, biztonsag.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Koszi az infot!
Biztonsag: marmint melyik teszten? link Keretes resz (Mennyire biztonságos?)
A harmadik generációs Renault Mégane már másodjára kapta meg a típus történetében az ötcsillagos minősítést az EuroNCAP töréstesztjén. A dologban csak az az érdekes, hogy az autót később, a szigorított szabályokkal újratesztelték, és 2014-ben először csak három, majd az öv becsatolására figyelmeztető rendszer javítása után már négy csillagot érdemelt a Mégane. Ettől függetlenül egy biztonságos autóról van szó, hat légzsák, ABS, ESP, öt fejtámla és Isofix rögzítési pontok minden Mégane-ban vannak.Szoval ezt igy kicsit nehez osszehasonlitani (marmint kene tudni mikor/milyen szempontok alapjan teszteltek, es inkabb szazalekokat, mert az meg szamomra kulon vicc, hogy egy csillagot eldonthet az ovre figyelmezteto 'rendszer'.).
Motor: igen valoszinuleg nemetektol vennem (Luxemburgban vagyok), itt lattam mindharom verziot. Fogyasztas annyira nem fontos, de jol hangzik.
Rozsda es szerviz csekk, okay.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
Itt nyilvan inkabb a Focusrol gondoltam infot szerezni
Ezt az 'ismerosnek volt' meg 'francia auto' kategorias velemenyeket meg lehetoleg hanyagoljuk... Foleg, hogy a Megane2 egy valoban problemasabb darab, de en M3-t nezek, masreszt nagyon nem mindegy melyik motorral, az 1.6 K4M pedig eleg stabil / kiforrott. Ugy tudom a Focusnal is a korabbi szeriakban volt problemasabb a valtozo szelepvezerlesu 1.6-os, amit itt mar javitottak.
Megane1 es Focus1 van a csaladban (nem emiatt kerestem ezeknek az utodait), nekem nincs kulonosebb eloiteletem egyik tipussal sem (akar mellette / ellene), az objektiv es relevans tapasztalatokat szivesen meghallgatom.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
harry
veterán
válasz DeFranco #27902 üzenetére
Szerintem nem agyrem, nekem is fajna a szivem a poros ablakot lehuzva vegigkaristolni, es a szelvedo is teljesen ertheto. Ugyan nem minden inditasnal, de ha nagyon poros, akkor en is elszoktam jatszani ezeket.
Kormanyzarat mondjuk en nem hasznalnek pont a macera meg a helyigeny miatt, akkor talan inkabb valtozar vagy Pajzs vagy casco.
Theoretically, this damn thing oughta work now.
Új hozzászólás Aktív témák
- Politika
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Azonnali fotós kérdések órája
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Letartóztatták a bitcoin-Jézust
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- További aktív témák...