-
IT café
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
kcsa
veterán
válasz erdey_a #49546 üzenetére
"130-nál 3500-at forog. egy 6. fokozat jót tenne neki. "
Erről már volt itt beszélgetés, de egy szívó motort egyszerűen nem tudsz így leáttételezni. Jól hangzik hogy elférne egy hatodik, de gondolod 1.6 szívó elbírna egy Focust mittomén 2700-as fordulaton? Teljesítménygörbét lásd pl. itt., első szembe fújó szeles napon már lassulna, tartani sem tudná a sebességet.
-
RazoR
veterán
van valakinek 2011 utáni c-max-a? mennyivel kisebb a beltér ha az egyáltalán a focis-hoz képest?
-
kcsa
veterán
válasz erdey_a #49559 üzenetére
Tényleg nézd meg a grafikont, 3500-nál 90 lóerő körül van a leadott teljesítmény, 3000-nál pedig már csak 70. Persze lehetne hatsebességes is 3250-es fordulattal adott sebességen ha ettől megnyugszik a lelketek, de radikálisan kevesebb nem lesz.
@DeFranco: ebbe már bele sem akartam menni, én perverz beteg állat vagyok, nem átlagfogyasztást nézem a kompúteren hanem a pillanatnyit, gyönyörűen látszik hogy alacsonyabb fordulaton ha nagyobb gázt kell adni több lesz a fogyasztás, mint magasabb fordulaton kisebb gázpedálállás-emeléssel. (nem tudom szebben megfogalmazni, de remélem érthető )
[ Szerkesztve ]
-
-
Hannibhál
őstag
Sziasztok!
Kis Fiestammal(2004, 1.4 benzin) elkezdtem oktatni, emiatt kapja az ívet rendesen. Azt vettem észre, hogyha fel van engedve a kuplung, akkor van egy zörgő hangja, mintha valami fémes súrlódna, de nem hangos, kinyomott belső ventinél lehet hallani. Egy darabig hallatszódik, majd elhalkul s megszűnik(vagy nem hallom). Ha benyomom üresbe a kuplungot, s felengedem, akkor újrakezdi, illetve miközben van a hang s kicsit(pár milimétert) benyomom a kuplungot, akkor megszűnik, s ha visszaengedem, akkor megint van. Gondolom nem kinyomó csapágy, a tárcsa s a csapágy kb 160e km-nél volt cserélve, most 205e-nél van, s kb 2e-t oktattam vele eddig.
1est illetve hátramenetet nehezen veszi, de ez majdnem mióta nálam van(113e km-nél vettük) kb így van, duplakuplung megoldja, ileltve menet közben sem érzek semmit, húz, megy, nem csúszik stb.
Esetleg kérhetek tippeket, hogy egyáltalán mi lehet ez?
köszönöm szépen előre is!Gépelés nem az erősségemasdsdk
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Hannibhál #49567 üzenetére
Nyelestengely csapágy - amíg csak így különleges körülmények között hallatszik, nem igazán igényel beavatkozást Nógrádban vagy Baranyában tudok ajánlani váltóst, de nincs rá szükséged, ilyen marad még sokáig, majd ha hangos lesz akkor érdemes nekiesni, addig meg néha olajcsere pár deci plusszal esetleg nem árt, megkockáztatnám első körben a gyárit, néha ennyi is elég a könnyebb kapcsoláshoz, de az 1 és R az álló helyzet miatt sosem kell tökéletes legyen szerintem. Működtető rudazat csuklóit/bowden faudi fejeit át lehetne nézni esetleg, kicsi zsírt adni nekik, ilyesmik, hátha javít rajta. Oktatni ajánlom a VAG konszern 1.9 SDI szívó dízel csodákat, karbantartás minimális, megbízhatóság maximális, és elindulni rettenet könnyű vele (a viszonylag rövid váltóval jut bőven nyomaték, kezdőként azzal szórakoztam, hogy alapjáraton indultam el vele emelkedőkön, nulla visszagurulás mellett, csak a pedálokkal finoman játszva vagy ha ezzel tervezel pár évre, akkor gázszettet is megkockáztatnám, ilyen üzemanyag árak mellett.
-
válasz Hannibhál #49567 üzenetére
Elvileg a Fiestádban is ugyanaz az IB5 váltó van, mint az én Focusomban. Nekem volt váltócsere nyelestengelycsapágy miatt, aminek kb olyan vonyító hangja van, mint a régi Ikarus 260 / 280 buszoknak, főleg bizonyos sebességnél igazán hangos, nekem pl 90-110 között volt a legrosszabb. De üresben is van hangja felengedett kuplunggal.
De váltónak van egy alap hangja is, felengedett a kuplunggal, legalábbis nálam hidegen, amolyan kicsit darálós hangja, de halkan. Ezt a régi váltó is csinálta (amíg jó volt), meg az "új" is, vadonaút kuplungszettel.
A RIOS rendkívül felhasználóbarát, csak megválogatja a barátait.
-
Mauzes
őstag
Sziasztok, egy kis segítséget szeretnék kérni szervizelés kapcsán. 2019-es Ford Galaxy, 2 literes dízel 190 LE (BCCC motorkód) autómban 185 ezer km van, vezérlés cserét tervezek. Bekértem pár ajánlatot (nyilván alvázszám alapján), és most kicsit meg vagyok lőve, mert mindhárom ajánlat eltérő tartalommal érkezett.
Ford Petrányi: 480 ezer Ft, ennek a fele munkadíj, felsorolva csomó alkatrész, közte vízpumpa és vezérmű fedél (ez a kettő a legdrágább).
Kőrösi Autó (Ford specifikus pesti szerviz): 340 ezer Ft, ennek a fele munkadíj. Elmondták, hogy látják alvázszám alapján, hogy ez olyan motor verzió, amiben bonyolultabb és drágább ezt cserélni (más Galaxy-ban 180-ból is kijönne). Itt is az alkatrészek között a legdrágább a vezérmű fedél, viszont a szerviz szerint nem szükséges vízpumpát cserélni, mert nem a vezérlés hajtja.
Ford ESS: 200 ezer Ft, ennek a fele munkadíj. Itt is részletes alkatrész lista, de se vezérmű fedél, se vípumpa nincs benne, tehát teljesen eltér a fentiektől (azaz esetleg benézték volna?)
Na most ilyenkor mi van? Hogy döntsem el, hogy kinek van igaza? Nyilván oda szeretném, ahol mindent megcsinálnak, amit kell, de csak annyit.
-
Gergőke88
addikt
válasz Mazs1drazs1 #49573 üzenetére
Jött az új flottás autó.
-
Alemida
tag
válasz Mauzes #49574 üzenetére
Első vezérléscserénél nekem sem cseréltek se vízpumpát se szelepfedéltömítést ESS-nél. Focus 1.6 benzin 100Le. Nem a vezérműszíj hajtja, nem csepeg nincs baja akkor maradhat a második cseréig. Petrányi szerintem egy pofátlan lehúzás. Második vezérléscserénél most tavasszal már cserelték ezeket is ESS-nél, 190eFt, gyári alkatrészekkel. Ford Carnet Váci úton erre 300ezres ajánlatot adott...Szerintem ESS-nél kérdezz rá, hogy pontos-e az ajánlatuk.
[ Szerkesztve ]
-
troll81
addikt
Fék upgrade
Mai csomag készlet a postás meg jegyezte hogy durva volt [kép] -
diablo1984
veterán
Hajdúböszörmény környékén nincs valakinek új(aktuális gen) Kugája? Egy garázs próbát kellene tartani, hogy befér-e(jelenlegi autómtó hosszabb és szélesebb, de garázsban szeretném tárolni...). A közeli kereskedésekben nincs ilyen tesztautó, a városban láttam 1-2db-ot, csak furán hatna, ha leszorítanám az úton ezzel a kéréssel.....
Hátha olvassa valaki aki helyi, vagy erre jár és meg tudnánk nézni, hogy befér-e.... -
Hannibhál
őstag
válasz molnarpeter #49570 üzenetére
Köszönöm szépen az infókat sajna győri vagyok, így Nógrád s Baranya kiesik nekem :/
Lezso6:
Neked is köszi, így akkor megnyugodtam, majd azért lehet télen elviszem a szerelőhöz azért, mert ez most ,,új hang"Gépelés nem az erősségemasdsdk
-
stilo18
addikt
Sziasztok.
Mk4, benzin Mondeo.
Múltkor beírtam, hogy rángatás után lefullad az autó...
A hibát úgy sikerült orvosolni, hogy pucolva lett a map szenzor.
1 hónapig jó volt, majd újra jelentkezett a hiba.Hétfőn kapott egy új Bosch szenzort.
Most szombaton újra előjött a hiba.
Létezik, hogy egy új szenzor egyből tönkre megy?
Gondoltam rá, hogy nem ez volt a hiba oka, de amikor ki lett pucolva az eredeti alkatrész, akkor tökéletes volt a kocsi..
Konkrétan mintha visszakaptam volna 10-20 lóerőt..Amikor hét elején a Bosch szenzor bekerült, szépen vissza kaptam a kocsi "régi erejét"...
Rendeltem amúgy most bontóból eredeti Ford map szenzort..
Rohadt idegesítő már..
#PS5#C9/QN95#Xiaomi13TPro#SSArctisPro+DAC#Aonic50
-
joe47
csendes tag
Sziasztok!
Lehet, hogy volt már kérdés, de nem tudom, hogyan kell használni a keresőt
Ford Focus mk2 1.6B 100Le szelephézag állítás témában kérem a segítségeteket.
Elsősorban csongrád megyében keresnék(de bármit meghallgatok) olyan megbízható szerelőt, aki leellenőrizné a hézagokat és szükség esetén be is állítaná a megfelelő értékekre. 233e km van benne, szerintem nem volt még ilyen beavatkozás elvégezve rajta.
Köszönöm! -
Ron Swanson
senior tag
Csatlakoztam a Ford klubba. 2020 hybrid Mondeo.
A SYNC rendszert érdemes frissíteni? Most 3.4 build 19xxxx van rajta, úgy látom ez elég régi. Ha frissítem akkor lesznek új funkciók is, vagy inkább csak hibajavításokat tartalmaz? Illetve mennyi idő szokott lenni a frissítés? USB-ről érdemes vagy Wifiről? -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Ron Swanson #49591 üzenetére
Gratula!
Igen frissítheted 23188-asra. Kb 20-30 percet vesz igénybe. Célszerű járó motorral végezni. Új funkciót szerintem nem sokat tartalmaz, inkább hibajavításokat, valamint a térképfrissítést azt csak a lelgfrissebb Sync-re engedi felrakni.
A térképfrissítés 1,5 órás művelet.Itt tudod letölteni: [link]
⭐ Stella
-
Mike81
senior tag
Sziasztok!
Egy érdekes problémába futottam bele ha egyaltalán ez annak nevezhető. Adott egy 22 Galaxy Hybrid Sync 3-al. A telefon össze volt párositva vezetékesen az AA autoval a Waze miatt, közben ment a zene a telefonról, és többszőr is produkálta azt hogy a zenét lecserélte valami német rádiós adóra és utána mindíg kézzel kellett újra elindítani a zenét a telefonról. Amikor átváltott akkor nem tudtam soha leolvasni hogy mit ír ki egy pillanatra a középső kijelzőre,mert a forgalmat figyeltem. Eddig ezt nem játszotta el velem még egyszer sem. De eléggé bosszantó
Előre is köszi a segítséget -
RazoR
veterán
MK1 Focus-ba szerelt már be valaki androidos fejegységet, vagy valami 2 din-es motyót a gyári helyett ami tud tolató kamerát is?
-
diablo1984
veterán
1,5 ecoboost 3 hengeres motornak van gyenge pontja?
A 4 hengeresnél a hengerek közötti víztér falának átrepedése, de vajon a 3 hengeresnél van ilyen konstruciós hiba, amire készülni kell? -
radi8tor
MODERÁTOR
válasz diablo1984 #49599 üzenetére
Egyelőre még nem hallottam ilyen gondról a 3 hengeresnél.
⭐ Stella
Új hozzászólás Aktív témák
- Külpolitika
- 8 TB-ig nyújtózkodik a SanDisk asztali SSD-je
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Minecraft
- Xiaomi 14 Ultra - Leica hercegnő
- Hivatalosan is reagált a Core CPU-k stabilitási gondjáira az Intel
- TCL LCD és LED TV-k
- Milyen videókártyát?
- Asztrofotózás
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs EPIC székek azonnal . 24 / 36 hónap garancia . +36301300000
- ELADÓ GÉREX gyártmányú akkus fúró, csavarozó
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Eladó Ford Mondeo 2.0 TDCi Trend Bordó
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen