- Proxmox VE
- Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- ArchiCAD és Artlantis topik
- Mikrotik routerek
- YouTube
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Linux kezdőknek
-
IT café
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geryson
addikt
Ja, nem a direkt linket raktam be, de ha belekattintasz, akkor már okés lesz...
PMDG-nél vannak ilyen finomságok (ez FSX, de szerintem az FS9 verziónál is). Itt az összes ajtó nyitva van (még a jobb felső is) és oda tudod rakni a lépcsőt, a felborulás-gátlót (nem tudom mi a tudományos neve, a farnál van) plusz a 4 rakodógép, persze ezek csak statikusak, nem mozognak. Az utasszállítónál plusz ajtókat tudsz nyitni, meg több a lépcső is azt hiszem, de azzal nem repülök, csak kipróbáltam. Minden egyes dolog a PMDG menüben az keyboard assignmentsben (vagy mi a pontos neve) definiálható, de mondom ez a PMDG-é, nem az FS beépített ilyen menüje.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Hogy lehet így beilleszteni képet?
Na jól van, több hurrikánost nem rakok be, de megjelent "Julia" is a Karib-Tengernél. Mint látható, Igor-hoz elég közel repülök el, de nem igazán piszkálja a gépet.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
-
Geryson
addikt
válasz AirBooms #6306 üzenetére
Hát komolyan mondom, ezt megnézem. Szentül meg voltam győződve, hogy FL260-on kapcsol (természetesen használok ActiveSky-t), de bevallom ritkán nézem végig a komplett felemelkedést - mondjuk kívülről, bár néha szoktam ilyen perverziót alkalmazni.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz gabitoo88 #6317 üzenetére
Hát az bizony nem valami király, ha szeretnél, de nem tudsz repülni. Nekem is néha úgy tud hiányozni, hogy majd belehalok. Múlt héten hazajöttem Buenos-Airesből, szerintem ma kimegyek Anchorage-be, azt néztem, hogy este valami 4 fok volt kint - legalább kapok egy kis téli ízelítőt...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz gabitoo88 #6343 üzenetére
Nekem Corei7-2,66 (most nincs húzva, de volt 3.8-on, csak a haverom nem ér rá). 6 giga DDR3, GTX260OC. Nincs húzva semmi és nagyon szép az FS, bármilyen helyzetben van elég FPS. Ami mákom volt, hogy az árfolyamromlás előtt vettem még meg őket és másfél év alatt nem esett az áruk emiatt, szóval nem nyúltam magamhoz, hogy mennyit esett az áruk.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz Korcsii #6349 üzenetére
Lehet róla szó, ha van vmi jó ötleted!
Kint vagyok Norvégiában, csak egy nagyon pici 4-5 órás utat repültem, de jól jártam mert úgy odacsaptam a gépem -500-as varióval, hogy már írja, hogy javítani kell a futóművet. Most kitaláltam, hogy hazaviszem Luxemburgba a gépet, de javítás nélkül és megnézem, hogy mit szól leszállásnál. Lehet gallyra is vágom a gépet. Ennek ellenére ezt pénteken meg tudom tenni, azaz szombaton már mehet a móka.
Az apai énem azért azt mondja, hogy ha tanulnod kell, akkor azért tanulj, repülni még lesz időnk!
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz BinLaden #6355 üzenetére
Szia!
Hát az MD11-nek azt hiszem van körünkben "mestere", én sajnos pont nem ez a típus vagyok, de úgy gondolom, hogy túl nagy nem lehet a gond, max. 1-2 gombot elfelejtettél és már menne is a teljes mutatvány.
Na mármost LSZH ha jól értem, akkor gondolom egy ekkora géppel 34 / 16 vagy 32 / 14-es pálya, ugye? Ezek közül 34 / 16 és a 14-es pályáknak van ILS-e. Mondjuk a 28-asnak is, de lehet azt nem javasolnám így elsőre. A LOC megvan, azaz fogja a jeleket, látod az ILS iránysávot és siklópályát kirajzolódni amikor közelítesz?
Megállás: Brake spoiler "armed" pozícióban, sugárfordító bekapcsolva?
Elindulás: megfelelő FLAPS-el, ívelőlapokkal indulsz el, rá van egyáltalán tolva?Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz vzsolo2225 #6357 üzenetére
Én is ezen filózom. Arra gondolok, hogy esetleg túlzottan lehúzza a sebességet és az automatika nem tudja tartani a siklópályát?! Mondjuk nem tudom ilyenkor mi van, mindig kézzel szállok le...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz BinLaden #6363 üzenetére
De azért kérdeztem, hogy az vonalak tökéletesen metszik egymást a kijelzőn végig, miközben ILS-ben közelítesz meg? És van elég sebességed hozzá, hogy fent tartsa a gépet a siklópályán? Nem ismerem a 28-as pályát LSZH-n, ezért nem tudom, hogy nem az ILS "jeladója"-e a rossz. Ez akkor lenne a szitu, ha a vonalak pont középen lennének végig és közben bemennél a házak közé. Ha valamiért elhagyja az optimális siklópályát, akkor annak más az oka, pl. a túl alacsony sebesség...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz vzsolo2225 #6367 üzenetére
Én csak akkor vagyok hajlandó megnézni, ha átrakod egy MSZMP-s oldalra! )) Ez jó, megnézem én is, hátha még kedvem lesz egyszer MD-11 kormányozni!
Hú, most látom, hogy DA-Fokkert is csináltál! Basszus, én meg végigszenvedtem az angolt, repültem 5 alkalommal és azóta fel sem installáltam...
[ Szerkesztve ]
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz BinLaden #6371 üzenetére
10.000 láb alatt soha nem szabad 250 csomónál gyorsabban repülni, kivéve ha erre az ATC engedélyt ad, de akkor is inkább elhagyásnál szokott, megközelítésnél ez inkább csak 220 körül szokott lenni. Végső egyenesben 180, bár időközben megtudtam, hogy egy MD11-nek elég nagy sebesség kell, de sajnos nem tudom, hogy mennyi ez pontosan, nem hiszem, hogy ennél több. 320 az brutál!
Úgy értettem, hogy amikor megvan az ILS és benyomod az APP-ot, akkor miközben szépen süllyedsz, akkor középen vannak-e a mutatók!
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz Korcsii #6372 üzenetére
Az utolsó 1-2 percről kéne inkább kép...
Ez úgy hangzott, mintha ezt mondanád: az utolsó 1-2 percről kéne kép, amikor még élnek...
Na, kolléga, hazahoztam a gépet Norvégiából, nem volt semmi, de azért most már megjavítottam a futót. Lesz vmi ötleted a hétvégére? Ha nem, akkor én tolok vmit holnap délután, valami szép hosszú utat, de délelőtt még open vagyok for discussion...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz cintula187 #6394 üzenetére
Teljesen OFF, de baromi jó! ) Hát ezt már rakom is ki, köszönöm! Ennyi munkát egy hobbi miatt, hallod elismerem az ilyen embereket!
Tuti, hogy csak a szimuláció miatt van így, úgy gondolom, hogy az elektronikai ki- és lekapcsolás jobban terhelné a rendszereket és így meghibásodnak, mint hogy ezt be merjék vállalni egy repülőtéren.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz cintula187 #6396 üzenetére
Jé, ez érdekes. Gondolom a köd miatt volt valami segéd. Igazából én utálok nagy repülőtereken FS-ben menni, mert alig látni a taxiutakat, főleg a 747-ben nem vagyok kibékülve vele.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz BinLaden #6402 üzenetére
Tényleg! Hát ez biztosan nem az ALT-TAB miatt van, nem inkább valami random hibagenerátor, ami "valósabbá" akarja tenni a repülésed? Soha nem volt még ilyenem, bár egy jó ideje már ablakos-módban játszom, mert az ALT-TAB kombinációt nem szerette a gépem.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Olyan nem igazán van, hogy nem működik egy bizonyos sebesség felett a fékszárny, de ha valóban túl hamar tolod ki, akkor simán beragadhat. PMDG 747-nél 270 csomó körül van az 1 fokos szögnek a maximális sebessége. Amúgy ezt mutatja is egy piros mezővel a sebességmutatód mellett, legalábbis a Boeingnél.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
-
Geryson
addikt
válasz peti800 #6434 üzenetére
Nem értem, milyen utángyártott? Úgy érted, hogy leszimulált, a valós életnek megfelelően? Változó, a Fokker olyan 40 Euro, életem legdrágább gépe a PMDG 747 viszont azt hiszem 80 dollár volt. Én megvettem őket, mert használom (illetve a Fokkere azt hittem, hogy használni fogom). PMDG 747-el és Flight One Cessna 441C2-vel repülök jelenleg felváltva.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz Korcsii #6446 üzenetére
Pedig bánhatod kolléga, hogy nem repülsz. Kivittem múlt pénteken egy 747-est KJFK-re, hát ahogy kell 3 gépes final volt, szokásos kellemes péntek kora esti (olyan magyar éjfél körül érkeztem) csúcs 17 érkező géppel az Servinfo szerint feltüntetett órákban, Boston Center utántól végig irányítva, egészen a cargo terminálig. Ráadásul pont 2 induló között szálltam a 22L-re és még "hold short 22R" is volt, előttem húzott fel az egyik 747, ahogy átgurultam, mögöttem nemsokkal a másik 747. A cargo a 22L-hez képest van a legmesszebb, 11 percet taxiztam.
Szóval kicsit paráztam, régen fóniáztam már az USA-ban, de minden OK volt, nagyon jó irányítóim voltak és én is jól belejöttem megint a dumába. Kár, hogy nem voltál, de a suli az első! Szombaton jöttem haza.
Induláskor 13R volt, jópofa volt, hogy a teli rakott 747 is felemelkedik már a pálya fele után, nem tudom kinek tervezték azt a 4 és fél kilométer hosszú futót...
Szombaton kimegyek Chilébe, ha gondolod!
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz Korcsii #6449 üzenetére
Én mindig long haul alatt tanultam, egy rövid alatt lehetetlen, mert figyelned kell! A bányászokhoz akarok kimenni, most nézem, hogy van egy repülőtér a közelben, otthon megnézem Jeppiben, hogy mekkorka...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz GrooveHero #6465 üzenetére
Én egy dolgot nem értek, azt írod, hogy csutkára rá van "húzva" a fék. Mire is van ráhúzva? Ha billel játszol, akkor a pont megnyomásával fékezel, mi van akkor ráhúzva?
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
A beépített FS multi egy hulladék, bármi nagyobb dolgot akarsz beállítani, mindig újra kell indítani a session-t. Elvileg a chatablaknak azonban nem szabadna mindent kitakarnia, úgy emlékszem, hogy lehet változtatni a méretet. Ha nincs mikró, akkor csak ez a mód marad a kommunikálásra, de valaki javasolta előtteam a TeamSpeak-et, de nem tudom mennyire jó ki-belépni a szimbe egy üzenet elküldéséhez.
Ha a host kilép egy session-ból, akkor persze, hogy szakítja az ülést, hiszen Te vagy a host. Ellenben a másikhoz bármikor hozzá tudsz csatlakozni, ha ő a host.
Miért nem játszotok online? VATSIM vagy IVAO? Vatsimen ott az FSINN, elég stabil, lenne chat, lenne hálózat, egyetlen hátrány, hogy irányított légtérben nem jó repülni, ha nem akartok irányítás alatt lenni.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz cintula187 #6481 üzenetére
Egészen pontosan úgy csinálod, hogy ahogy az ATC pont feljön és ad egy headinget, akkor "kiveszed" a gép kezéből a teljes LNAV és valószínűleg VNAV irányítást és elkezdesz az ATC szerint repülni arra (abba az irányba) és olyan magasságon, ahogy ő mondja. Ez mondjuk inkább STAR-ok esetén szokványos, SID-nél riktábban ad vektort, max. kapsz egy DCT-t és ezáltal egy shortcut-ot.
Ha minden kötél szakad - visszaemlékezve korai szimes emlékeimre - megkéred az ATC, hogy maradhassan az eredeti terveidnél, merthogy csak összegubancolnád önmagad és az FMC-t.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz Korcsii #6479 üzenetére
Jó lenne megint menni, az biztos. Én szombaton kivittem Chilét, 13.300 mérföldet, azaz több mint 24e km-ert repültem 2 nap alatt! Szombaton én vittem a prímet VATSIM-en, leszálláskor 14.47 percet egybefüggő kapcsolatom volt, pont leszállás közben szólt rám egy SUP, hogy ott vagyok-e és nem csak kamu a kapcsolatom. Amúgy maga az út kicsivel több mint 14 óra volt, csak már a földön ugye felcsatlakoztam a hálózathoz. Kicsit combos volt, főleg mert elszámoltam az üzemanyagot is és nem volt meg a 19e font leszálláskor, csak 15e pound.
Egy USA-t nyomhatnánk, vagy távol kelet, vagy egy OMDB, az csak olyan 5 óra körül lehet.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz cintula187 #6484 üzenetére
magát a NAV gombot (tudtommal) B747-nél sem tudod kivenni ha benyomtad! Én csak úgy tudom kivenni, hogy a VERT gombra rányomok, ezáltal megjelenik a kivánt (pontosabban az aktuális) varió és a heading is kigyullad, de ilyenkor még rá szoktam nyomni a heading selector gombjára, mert kicsit olyan, mintha abban nem lenne biztos és az éppen aktuális irányt tartaná csak.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz cintula187 #6486 üzenetére
Jó kis gépek, az tény. Youtube sokat segít a tanulásban, én most tanultam nemrég egy dolgot mégpedig, hogy a FIX oldalon tudsz radiált vagy DME-t állítani és akkor mutatja végig a "térkép" (nem jut eszembe a neve).
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz gabitoo88 #6493 üzenetére
Igen, de nem vagyok tag. Igazából mióta kiléptem a Malévból, azóta csak magamnak repülök és így az nőtt a legjobban a szívemhez, hogy nagy gép, viszont nincsennek mekegő utasok. Meg tetszik, hogy minden reptéren valahol a búsban van a parkolóhelyem.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz Korcsii #6495 üzenetére
Hogy érted, hogy magában? Én a Malévnál is otthagytam a gépet, gondolod, hogy kb. 25-30 KJFK és CYYZ járatot végigültem?
Érdemes ránézni a Servinfora, 5 vagy hány gép AFR és DLT repült Párizsba, tuti együtt vannak. Mi miért nem csinálunk ilyet?
Más, anno - amikor még repdestek a haverjaim -, akkor volt, hogy kisgépeztünk, pl. végig a Grand Canyonon, de csakis kisgéppel. Vannak erre csapatok is, csütörtök este, péntek este, de csinálhatnánk mi is egy ilyet, kisgépes móka...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz Korcsii #6498 üzenetére
Jaaaaaaaa, én soha nem hagyom ott online ha nem vagyok a közelben. Sajnos ennek ellenére tavaly nyáron kaptam egy 24 órás tíltást, mert kertészkedem a kertben és nem jöttem be időben ellenőrizni.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz Korcsii #6501 üzenetére
Ja, Malévnál ilyen nincs, de a BAV-ról én is hallottam. Hát igen, gyerek mellett néha ez is csoda, hogy meg tudom csinálni. Mondjuk ma végig voltam.
De azért repülünk majd együtt, annak ellenére, hogy ilyen pocsék a statim, ugye? Mondd, hogy igen, mondd!
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz Korcsii #6501 üzenetére
Nah, most nézem, hogy a Vataware elmehet a búsba. A múlt heti repülésemnek semmi nyoma nincsen, 2 repülés teljesen hiányzik úgy, hogy ebből a szombati végig online 14.47 perccel Servinfo alapján. Engem nem érdekel abszolúte a stati, de sajnálom, mert most hiányzik az, hogy egy bizonyos chilei repülőtéren soha nem járt CLX, ami történetesen nem igaz. Az Atacama sivatagban voltam és SCAT a reptér neve. Mondjuk írja is a Vataware, hogy nem tud garanciát vállalni a feltüntetett adatok pontosságáért...
Ami viszont érdekes, hogy most kifelé és most hazafelé is bejött egy ATIS a 122.8 és amíg a körzetében voltam, addig nyomta az infót. Megnéztem, EIME, Baldonnel AB a neve és tényleg 122.8 az ATIS, de mondom eddig soha nem vettem ezt észre, pedig 2 hete repültem ugyanígy ezt az utat.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Egyetértek, a külsőt pár pillanat alatt "összedobja" a PMDG, azzal soha nem volt gondjuk, szerintem ez már rég megvan. Tulajdonképpen olyan hatalmasat nem is kell alkotniuk a régi PMDG NG-hez képest szerintem. Baromi kiváncsi vagyok, hogy mennyire lesz stabil a rendszerük, nagyon sokan várják a gépet és valljuk be, baromi régóta ígérik, hogy nagy durranás lesz. Hát kíváncsian várom én is...
Nem akarom elkiabálni, de végre sikerült 3.8-on stabilizálni a gépem, az FPS valami csodás a 2.67-hez képest. Most repültem egy ELLX - LHBP-t, azóta is bekapcsolva a gép és most megyek haza, vagyis vissza Luxemburgba. Ultra High-ra felhúztam az addont, scenery resolution max. és weather is max. Kiváncsi vagyok, az az igazság, hogy béna vagyok, de lehet simán menne a 4.0 is, azért az 50% plusz lenne. Airbooms, nem akarsz segíteni?
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz AirBooms #6519 üzenetére
Oksa, összeszedek mindent, amúgy D0. Olvastam egy csomó leírást, ha hazamegyek, akkor tesztelem tovább és küldöm az infókat is. Meg tudlak keresni MSN-en vagy Skpe-on is?
Tegnap hatalmas tesztrepülésem volt, volt Ferihegy clearance-delivery, Ferihegy Tower, Budapest Control, Wien Radar, Eurocontrol-West, Maastricht Radar, Brussels Control és Luxemburg Approach. Rég repültem kis távot Európában, de nagyon élvezetes volt, adtak össze-vissza, ráadásul annyian voltak, hogy csomó gépet láttam jobbra-balra nézelődve. Még kaptam egy holdingot is Luxemburg előtt. A húzás meg mesés, alsó hangon olyan 15 FPS, ami még pont elég a tökéletes leszálláshoz, de szerencsére kikerekedik a 20 is legtöbbször. Luxemburg nálam Aerosoft add-on, hasonlóan Ferihegyhez!
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz AirBooms #6526 üzenetére
Persze, már csak a hab a tortán miatt vágyom arra a 4.0-ra, ha valóban ultrastabil. Hűtés talán nem gond, EZ van, majd nyomok fel progit, mert azt sem tudom most hány fok a proci. A tippeket megköszönöm, akkor egyenlőre nem zavarlak, elbíbelődöm a dolgokkal és ha nagy gond van, akkor zaklatlak.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz gabitoo88 #6538 üzenetére
Bosszantó egy dolog. Korcsii javaslata mellé még 2 progi: FS real time (én ezt használom) és az FSINN-ben (amivel ugye egyben a VATSIM-re is tudsz csatlakozni) is van ilyen alprogi. Mindkettő ingyenes.
Valahogy az FSINN-ben igazából csak azt sikerült anno beállítanom, hogy a másodperchez szinkronizáljon, magyarul az idő ne csússzon el. Én az FS real time-ban ellenben azt szeretem, hogy ő nem mindig a magyar időt veszi alapul - tehát vannak időzónák, azaz ha New Yorkból indulok és azt mondom neki, hogy a magyar időhöz szinkronizáljon, akkor ő visszapörget 6 órát és láss csodát, amikor hazaérek, akkor pont annyi lesz az idő, mint amennyi itthon.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz