- Linux - haladóknak
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Milyen NAS-t vegyek?
- Microsoft Excel topic
- Crypto Trade
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- MinDig TV
- Rendszergazda topic
- Mindenki AI-t akar, már 2025-re is eladták a HBM chipeket
-
IT café
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Geryson
addikt
Ja, repülés közben elmenteni és onnan folytatni? Bevallom, életemben nem tennék ilyet.
Azt hittem úgy érti a kolléga, hogy földön állva kapunál ment, másnap visszatölt és akkor.
Mondjuk amit leírtál akkor meg megcáfolja azt, hogy üres FMC-vel indul a PMDG, ami furcsa (én azt hittem így van).
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Igazából érzékre is le tudsz szállni (egy idő után), mert érzed tapasztalatból, hogy mennyire vagy magasan a pályához képest. De én sem értem, hogy miért nem látod a PAPI/VASI fényeket.
Amúgy Medairán pont VOR DME megközelítés van. És természetesen a térképekről olvasod le, hogy milyen magasságot kell tartanod a VOR adott távolságánál.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Soknak tűnik a monitor 2/3-a nekem. Tök mindegy, hogy mekkora monitorod van, 2/3 az mindenhol annyi. Nem a legreálisabb dolog (én C441Q2-nél szoktam), de méretezd át a műszerfalalt. Húzd lejjebb a műszerfal tetejét és utána igazítsd hozzá az előre néző képernyőt (tehát magát a tájat).
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Hát kicsit megtöröm itt a nagy Malév-gyászt, csak hogy visszakanyarodjunk a topik eredeti témájához. Sok hozzáfűzni valóm lenne az egészhez, de a lényege igazából az, hogy ez most egy ilyen világ. Erre 1000 példát tudnék mondani, a Malév annyiban más, hogy sok ember ismeri (de semmivel nem vagyok hajlandó jobban sajnálni mint Apám volt munkahelyét, vagy az én munkahelyemet - ahol szintén dőlt minden). Amúgy tényleg hülyeség az hinni, hogy nem lesz többé a Malév és, hogy most akkor Ryanair gépek lesznek csak és akkor mi hogy utáljuk majd őket. No, részemről lezárva.
A Microsoft Flight viszont 29.-én jelenik meg, erről ITT egy hír németül jó pár képpel.
[ Szerkesztve ]
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz cintula187 #9030 üzenetére
Én mondjuk továbbmentem a Microsoft oldalára (és képeire), de valóban ott sem látok jet-eket. Lehet, hogy olyan lesz mint a Ship Simulator (nem tudom, hogy az Microsoft-e), hogy van 5 helyszín, az ki van dolgozva részletesen és ott mozoghatsz a térképen belül? Mondjuk repülővel ezt el sem tudom képzelni...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Gratula! Én sok-sok éve a Miskolci Egyetemen koptattam a padokat, mint német nyelvtanár majd szintén pár éve már mint közgazdász végeztem itt Budapesten.
A sulik ellenére világ életemben mint kereskedő dolgoztam és a saját vállalkozásunkban is az volnék, ha éppen nem Prohardverezem.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz Cypresss #9069 üzenetére
Jaja, SLI-t/CF és FSX combóról én sem hallottam csodákat, én személy szerint single VGA-t ajánlanék. Amúgy ugyanúgy GTX580 GV-N580UD-m van csak nem a "3GI", az enyémen "csak" valami 1.7 giga RAM van, ezen meg 3 Gb - mást különbséget nem látok.
Bevallom őszintén az FSX álomtól az én kártyám még messze van, ahogy írtam is anno. Van mindenhol egy stabil FPS-em, de ez nem azt jelenti, hogy nem megyek be 20 alá, esőben/ködben/este egy brutálabb add-on repülőteren. Szerintem az FSX egyszerűen képtelen ennél jobb eredményre (anno - azt hiszem - GTX280-am volt és FS9, na az már csoda volt. Aerosoft LHBP volt kb. 50-60 FPS, egyébként 100 FPS körül mozgott az érték - ezt már eredménynek hívják)
Brutál kártya bármilyen más játékban is, nálam bármikor megnézheted élőben a telejsítményét.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz BigBlackDog #9128 üzenetére
Én úgy emlékszem, hogy nincs választási lehetőség. Ki is írja az elején, hogy 16 giga (vagy valami ilyesmi) kell neki.
Szerk.: rakhatod más vinyóra az FSGlobalt...
[ Szerkesztve ]
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz BigBlackDog #9134 üzenetére
Én is most megnéztem 20.600 megát rak fel. Szerintem FS9 nem lesz valami sokkal kevesebb (hiszen az adathalmaz ugyan akkora)
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Urak!
Ezer év (na jó, csak egy) után szerettem volna kedvenc kisgépemmel a Cessna 441-el repülni. Betöltöttem a régi állásomat Afrika partjainál, kapcsolók fel, indítanám és semmi. Pontosabban felzúg a moci, de nem indítja be a légcsavarokat és abba is hagyja majd újból megpróbálja. Hozzá kell tennem, hogy a C441 tényleg így indul, van egy felzúgás és utána indíjta a motorokat, na hát nálam ez az utána rész nem megy.
Jól van, mondom, betöltöttem menüből a gépet, semmi. Indítok menüből egy másik gépet, Cessna, BeaverX, Boeing minden beindul, az enyém nem.
Jól van mondom megint, indítok egy másik gépet, jár minden, kiválasztom a C441-et és már áll is le a moci. Ja, még Engine startal sem megy (direkt visszatettem rá egy billentyűparancsot)
Ilyet még nem láttam, nem is találtam rá semmit a neten. Valakinek esetleg valami ötlete?
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Ingyenesen letölthető a Microsoft Flight...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Korcsii, NÉZD csak mit találtam Neked! Na jó, más is megnézheti...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Nemhogy illő, szerintem kötelező is lenne az akadásmentes futás FS9-ben. Megkockáztatom, hogy ezzel a géppel még FSX-et is bírná medium grafikával.
Nekem akkor akadt az FS9 (pont a nézelődés), amikor kevés volt a RAM, de úgy látom ez a gond Nálad nem áll fent.
2 kérdés:
- miért van limitálva az FPS 30-ra?
- az ultimate trafficot ha letítlod (a csúszkát lehúzod a traffic menüben), akkor mi történik nézelődés közben ill. az FPS-el?Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Köszi! Végülis nem teljesen kalibrációs gond volt, de megoldotta az, amit abban a fórumban írtak, hogy egy gyári C172-est töltsek be, indítsak, járassam (na, ez az amit én nem csináltam) és utána töltsem be a C441-et. Most már boldogan repülök haza Afrikából.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Ez érdekes, én pont azt olvastam mindenhol, hogy az FPS-t nem szabad limitálni (merthogy ez nem azt jelenti, hogy tehermentesíted az FS-et, hanem, hogy lebutítod). Még külföldi fórumon is olvastam, de ennek mondjuk már egy pár éve. Mindegy, bár egy próbát megér.
Ettől függetlenül valami furcsaság van, mert tényleg nem szabadna ilyen FPS-nél akadnia. Nem azt mondom, hogy első alkalommal sem, de utána már tényleg nem. Tényleg memória vagy beolvasási idő késére (lassú vinyó) gondolok, de a gépednél ilyennek nem szabadna lennie.
Amúgy a FRAPS keményen leveszi az FPS-t, ez ismert tény. Szerinted miért olyan egy csomó videó mint a hányadék Youtubeon?
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
A nem szabad mit jelent? Hogy nem szabad limitálni, azaz "unlimiteden" kell hagyni? Akkor jól emlékeztem?
Ja, most olvasom el megint amit írtál, hogy FS9 és FSX között van különbség, ne ezt már nem tudtam...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Megnéztem vagy 10x, tényleg van valami, de nem jövök rá. A gond az az, hogy csak este tudok nagygépezni, mert folyamatosan repülök a kicsivel. Lehet, hogy egy FS programozási hibáról lenne szó és még soha nem vettem volna észre? Vagy az FS9-ben van csak ez a jelenség? Tanácstalan vagyok...
Jópofa a 2 gép pályaküszöbnél. Igen, sajnos ilyen online elég ritkán van...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz cintula187 #9343 üzenetére
Hú hallod, itt azért van egy pár gond.
Yaw damper: felszállás után még nem kell a csillapítás, így "off"
APU: be kellene kapcsolni, hogy az lássa el elektromossággal a gépet és ne a hajtók
Engine start: mind a kettő "cont" módban, hogy birdstrike esetén azonnal újraindítson
Anti collision: on, hiszen mennek a hajtóműveid
FLT ALT és LAND ALT: ahogy leírták, beállítva megfelelően (repülési magasság + leszállási magasság)
BLEED AIR: mind a kettő + APU on
Engine ice és Wing anti ice: felesleges, terheled a gépet (ha mai időjárással repülsz, azaz nincs fagy)Szerk: Ja, bocsánat, ha crusing-on készült, akkor az első három nem kell, plusz APU bleed sem, de a többi igen.
[ Szerkesztve ]
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz cintula187 #9351 üzenetére
Úgy tudom, hogy akkor áll fent a jegesedés veszélye, ha a harmatpont 0 fok, vagy alatta van. Mondjuk a pitotfűtés tulajdonképpen végig mehet (lásd AirFrance katasztrófa), de a szárnyakról lekapcsolják, meg úgy tudom meg is fogja (terheli) a gépet. Vagy nem terheli, csak a visszavezetett hő miatt a hajtóművek teljesítménye esik?
Esetleg egy tapasztaltabb személy viszont tényleg leírhatná, hogy "fent" miért nincs már soha fagyás, annak ellenére, hogy van vagy minusz 50 fok.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz cintula187 #9365 üzenetére
A "2-esen" nincs a bal felső sarokban semmi?
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Fogalmam sincs, hogy pontosan mit kell nézni, nekem 2 dolog tűnt fel:
- itthon QNH van, de leszálláskor valóban 29.92 higany-inch volt a légnyomás?
- a leszállási referenciaértéket nem másoltad be az FMC-ben (FLAP/SPD), én beszoktam, hogy kiírja a sebességmutató sávba is (lehet, hogy kötelező is egyben, ezt nem tudom)Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
-
Geryson
addikt
válasz Korcsii #9431 üzenetére
Geryson bizony már nem gondolkozik. A múlt hétvégén az egészet újrahúztam. Este raktam fel az FSGlobalt, ma felmegy Jeppesen, az új AIRAC és hétvégén már repülni is szeretnék. Komolyan mondom, hogy ilyen gyorsan még soha nem húzta újra a rendszert.
Mondjuk tudom jól, hogy az első repüléseknél sorra fognak kijönni azok a dolgok, hogy ja, még ezt át kell állítanom, ja még azt is...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Mesterek! Már a finombeállításokat csinálom az FSX-ben a reinstall után, de nem találok egy billentyűparancsot (merthogy én ugye mindig törlöm a 99%-ot és utána magam állítom be azt, ami kell). Hol van ilyen, hogy zoom, vagy ilyesmi?
Ülök a virtualban (NGX) és baromi közel van a műszerfal előttem. Ha meg hátramegyek, akkor belelóg a képbe az ülés háttámlája. Van itt valami trükk, de most nem jut eszembe. Help?
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz cintula187 #9477 üzenetére
Thermal Anti-Ice.
Más: Nagyon jók a videók és a képek! Legközelebb remélhetőleg én is veletek tarthatok, bár nekem a hétvége mindig necces (de majd igyekszem).
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz cintula187 #9480 üzenetére
Én már kikapcsoltam a "war zone" funkciót régen, de amikor még ismerkedtem az FSPass-al (van vagy 5-6 éve szerintem), akkor volt olyan, hogy szitává lőtték a Cessna 441-emnek az egyik szárnyát és a propit. Azt hiszem 2500 pontot kaptam azért, mert élve letettem a gépet (tudod jól, hogy egy igazi long haul sem hoz 1000 pontnál többet).
Apropó, láttátok, hogy hogy megváltozott a Jeppview? 1206-ot installáltam tegnap, nagyon komoly lett.
[ Szerkesztve ]
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Köszönöm mindkettőtöknek. Sajnos nekem nem megy az "ü" és a "-" betű, gondolom kitöröltem már (ígérem, többet nem teszem) . Esetleg valaki meg tudná mondani a controls-nál, hogy milyen funkciót mellett van ez a 2 gomb? Merthogy akkor visszaraknám...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz BigBlackDog #9484 üzenetére
Basszus, köszönöm szépen!
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Brutál ORBX videó: [link]
BigBlackDog: Én csak annyit tudok a fleet bonusról, hogy nagyon karcsú pénzt hoz (mármint a flotta többi tagja). Tehát sokkal kevesebbet hoz, mint ha azzal a géppel mennél a valóságban. Ja, meg annyit, hogy azt hiszem 30-40 gép környékére le van limitálva a max. darabszám.
[ Szerkesztve ]
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz BigBlackDog #9539 üzenetére
Beállításoknál érzékenység és nulla zóna be van lőve (FSX-ben vannak ezek, FS9-ben nem emlékszem már)?
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Urak! Mindig fordítok a német Der Spiegel újságból cikkeket, ha valami repüléssel kapcsolatos. Most a következőt találtam az A380 ismert problémájáról, hát érdekel titeket is:
04/2012 (19.03.12) Riesenflieger auf Diät – Óriásrepülő diétán
A fogyasztás csökkentése érdekében az Airbus-mérnökök az A380-nál ultrakönnyű alapanyagokat használtak fel. Most viszont hajszálrepedések jelentek meg a szárnyakon. A javítások több százmillió Euróba fognak kerülni – és sok évig fognak tartani.
A szálkás, kis mérnök bonyolult alkatrészeket rajzol egy jegyzettömbbe és jókedvűen magyarázza közben, hogy hogyan működnek ezek az alkatrészek.
Az ablakon keresztül már befúj a meleg dél franciaországi tavaszi szellő, a háttérben lévő tálalón beporosodva még ott áll az adventi készlet. De karácsony óta a skótnak már nincs egy nyugodt perce sem, nincs ideje, hogy kipakolja a tárgyalótermet.
A téli szünet közepette riasztották őt a technikusai, hogy hajszálrepedéseket találtak a szárnyakon – ráadásul nem egy akármilyen gépnél, hanem az A380-nál, a szuperjumbónál, az európai repülőgépgyártó Airbus presztízstermékénél. Ebben a pillanatban Williamsnek, az óriásrepülő programigazgatójának nyilvánvaló lett: „a szabadságnak vége.”
Azóta motiválja a mérnökeit, hogy találják meg annak az okát, ami miatt ezek a repedések előállnak és adjanak megoldást arra, hogy hogyan lehet ezeket elkerülni. De egyben az is a kérdés, hogy: ezt ki szúrta el? „Végső soron én vagyok érte a felelős”, mondja az 59 éves Williams és megtekeri a mandzsettagombát, amibe egy ló van belegravírozva.
Főnöke, Tom Enders, az Airbus-konszernanya EADS későbbi főnöke szintén tombolt: „ezt elszúrtuk”, mondta.
A legegyszerűbb az lenne, ha Tom Williamsnak a nyakába varrnák a legnagyobb felelősséget a szárnnyal kapcsolatos problémák miatt. Jó tíz éve vette át a skót annak a 900 fős csapatnak az irányítását, amelynek feladata volt a világ legnagyobb repülőgépének szárnyainak megtervezése. Ennek következtében Williams most áldozata lett annak az ökonómiai problémának, amely szerint a tervezők állandó nyomás alatt vannak tartva, lévén a vevők minél gazdaságosabb gépet szeretnének, mely az A380-nál kiemelten igaz. Hiszen az szuper-Airbusnak még nagyobbnak kell lennie, mint a 747 Jumbo-Jetnek a Boeingtől.
De hát az aerodinamikusoknak, hajtómű technikusoknak, anyagkutatóknak is határt szab a fizika. Minél nagyobb és nehezebb egy gép, annál jobban nőnek a hajtóművek és a hordozófelületek, melyek egyenes arányban növelik a fogyasztást. A másik oldalon viszont eldöntött tény volt, hogy a Megaliner 20%-al gazdaságosabb legyen az üzemeltetés területén, mint a konkurens 747-es gépe. Ezt a tervet az elejétől fogva nem igen tudták tartani – az óriásmadárnak születésétől fogva túlsúlya volt.
Ekkor kapták meg Williams és kreatív kollégái az irányelvet, hogy egy drasztikus súlycsökkentésen essen át az A380. Ennek elérése céljából fontos szárnyelemeknél is újfajta műanyagokat és extra könnyű alumíniumötvözeteket használnak fel. A későbbi következménye ennek a forradalomnak: A kapcsolódó elemeknél a belső váz és a külső héj között hajszálrepedések jelentek meg, egyesek közülük elérik a több centimétert is.
Az irodája ablakából a programigazgató rálát a toulousei gyártócsarnokok közül arra, ahol a repülőgépek végső szerelését végzik. 45-ös állomásnak hívják azt a helyszínt, ahol nehéz hidraulikus prések a majdnem 40 méter hosszú szárnyat a törzsön lévő közel 2 méteres forrasztási helyre rápréselik. A repülőgép a MSN089-es számmal érkezik ma reggel, de ahelyett, hogy felhelyeznék a szárnyakat Paul McKenzie megállítja a prést. Ez a mérnők felelős e munkafolyamatért és nem igazán érzi magát jól mostanság a bőrében. Az ő emberei tulajdonképpen ismerten anyaghibás alkotóelemeket használnak fel: „minden szárnyat, amit most összeszerelünk, ismét javítanunk kell később”, mondja McKenzie.
A magas brit bedugja a fejét a szárny alján lévő egyik lyukba és bevilágít: a fénycsóvában látszódik egy keresztmerevítő – egy a 60 közül, amelyek együttesen gondoskodnak a szárny folyamatosan fennálló aerodinamikájáról. „Pontosan ezek okozzák mostanság a gondokat”, magyarázza McKenzie.
A bordák egy újfajta kompozit-alapanyagból készülnek, többek között szénszálas alapanyag hozzáadásával. „A konkrét probléma tulajdonképpen az ide kapcsolódó kapocs”, ismerteti McKenzie. Ezek kapcsolják össze a keresztmerevítőket a külső héjjal és egy rendkívül könnyű alumíniumötvözetből vannak – amely sajnos a jelek szerint hajlandóságot mutat a szakadásra.
Azáltal, hogy ezt a hightech-alapanyagot használták fel, sikerült az Airbus-mérnököknek a repülőgép súlyát több száz kilogrammal is csökkenteni – ez egy komoly eredmény a kitűzött célok elérése érdekében. Rizikót akkor még nem láttak benne. „Ezt az alumíniumötvözetet azelőtt már ismertük és több más fajta gépen sikerrel használtuk fel”, mondja a programigazgató Williams.
De pontosan ezeknél az alumíniumból készült kapcsoknál jelentkezik most a probléma, hogy több száz fel- és leszállás után el kezd szakadni. Szerepe van ebben a valamivel nagyobb résnek a héj és a talp között. McKenzie: „itt egy kevesebb, mint egy milliméteres résről beszélünk ám.”
De a terhelés a jelek szerint túl nagy lett. Az A380 szárnyainak hihetetlen erőfeszítéseket kell kiállnia: A szárny végek a levegőben két méter magasra is elgörbülnek a szárnyhoz képest úgy, hogy a földön 1 méterrel lefelé lógnak a középponthoz képest. Ehhez jönnek még a brutális hőingadozások: „Ha a gép Dubaiban áll az betonon, akkor az anyag felmelegszik 70 fokra”, mondja Williams, „repülés közben ezzel szemben mínusz 50 fokra hűl vissza ugyan ez az alkatrész.”
Az Airbus szerint amúgy ezek a sérülések amúgy nem igazán veszélyesek, hiszen ezekből a kapcsokból 4000 darab van összesen, de mégis ki kell javítani az összes ilyen hajszálrepedt alkatrészt. És mivel sok ilyen kapocs van, sok idő is kicserélni őket. Le kell engedni az üzemanyagot, majd a mechanikusoknak be kell mászni a szárnyba a nyílásokon keresztül. „Én beférek oda a vékony vállaimmal”, mondja Williams, „de akinek szélesebb testfelépítése van, az nem is jöhet szóba ennél a munkafolyamatnál.”
Először is alá kell támasztani a szárnyakat, hogy ne legyen bennük feszültség. „Utána kivágjuk az alkatrészeket és újakat teszünk be helyettük”, magyarázza a mérnök. Hosszú távon azonban a sérült alkatrészek szimpla cseréje nem hoz megoldást, hiszen az új alkatrészeknél ismét megjelenhetnek a hajszálrepedések. A továbbra is használt ötvözet miatt ez a típusú javítás tulajdonképpen csak foltozás. Williams: „Az egész probléma még évekig fog minket foglalkoztatni.”
Az időnyomás hatalmas. A walesi Broughtonban folyamatosan gyártják a sérült szárnyakat, amelyeket McKenzie emberei Toulouseban felszerelik - és később megjavítják. Még áprilisban Williams elő akar állni egy végső megoldással.
Nagy valószínűséggel a végén egy erősebb ötvözet lesz a megoldás, amelynek először végig kell mennie az összes terhelési vizsgálaton. Az év végén fog elkezdődni az új alkatrészek beszerelése. A súlygyarapodás 90 kg lesz az A380-asoknál.
Hogy mennyibe fog kerülni a bosszantó szárnyrepedés az Airbus-konszernanya EADS számára, még nem is körvonalazható. Jelenleg a vállalat összesen 100 millió Euró pluszköltséget tervezett be a mérlegébe minden egyes 2012 végéig legyártott repülőgép javítása miatt.
Azonban ez a költség könnyen megduplázódhat, sőt megháromszorozódhat, ha ez az utazóközönség körében igen kedvelt repülőgéptípus még gyakrabban be kell, hogy guruljon szervizbe. A Quantasnál úgy vélik a technikusok, hogy a javítási folyamat 2 hét lesz, de ezt az Airbus még nem igazolta vissza. Az Emirates már be is nyújtotta kártérítési igényét a jelentkező kiesések miatt 60 millió Euróról. A konkurens Quantas bejelentette: „Quantasnak nincs terve arról, hogy az Airbustól kártérítést kérjen.” A Singapore Airlines-al jelenleg is folynak a titkos tárgyalások a kártérítés ügyében, de erről az Airbus nem nyilatkozik.
A programigazgató Williams tipikus gyermekbetegségeknek tartja a hajszálrepedéseket, amelyeken minden új gépnek át kell esnie: „Ezeken át kell esni, ezzel a Boeing is küzd.”
De az A380, az új gépgeneráció képviselője, az elejétől fogva kiemelt figyelemmel volt kisérve: egyáltalán megéri a gigantománia? „Ne zavard az ellenséged, ha hibát követ el”, gyalázkodott a híres Boeing-menedzser Harry Stonecipher, amikor az Airbus eldöntötte az A380 gyártását.
A Boeing egészen biztos abban, hogy a jövő inkább a valamivel kisebb kapacitású hosszú hatótávolságú gépekről szól nagyjából 300 fővel, mint inkább az óriásrepülőkről 600 fővel, hiszen a célközönség nem nagy csomópontokhoz akar repülni – mint pl. London –, hanem közvetlenül a célállomáshoz szeretne eljutni.
Valóban, állhatna jobban is az A380. A rossz hírek először is az óriásrepülő kábelezésének problémájával indultak. 2010 végén szétrobbant egy hajtómű egy Quantas-Airbusnál Szingapúrban: a szétrepült törmelék nem csak a szárnyat lyukasztotta át. Sokkolt szerelők később a faroknál is találtak sérüléseket, így kiderült, hogy csak a szerencsének köszönhető, hogy nem hatolt át a törzsön is egy törmelék, mint kés a vajban.
A majdnem lezuhanást követően a megarepülő esetében most meg a hajszálrepedés okoz újabb gondot. A cég gazdasági sikerében az A380 egyenlőre semmilyen módon nem veszi ki a részét. Az elején úgy tartották, hogy az Airbusnak 250 gépet kell eladnia, hogy kinullázódjon az addigi befektetés. Később ezt a számot megduplázták.
Most már az Airbus-menedzserek nem is beszélnek minimum eladásról – jó ok miatt: A repülésben jártas személyek saccolása alapján a cégnek legalább 600 gépet kell eladnia, hogy nyereséget érjen el a világ legnagyobb repülőgépe esetén. Hát ettől a célkitűzéstől az Airbus bizony elég messze van az eddigi, összesen 253 gép megrendelésével.
A további megrendelések tekintetében is vannak gyengeségek: bár az Airbus számtalan kisebb gépet ad el, mint pl. az új A320neo esetében is, de a hosszú hatótávolságú gépek eladásában vannak gondok. Az A380-ból meg mindösszesen csak 19-et rendeltek meg a tavalyi évben.
Az Airbus-számításokkal szemben a legfontosabb repüléssel kapcsolatos szingapúri vásáron februárban egyetlen egy új gép megrendelése nem történt meg. Ezzel szemben nagy légitársaságok inkább a Boeingnél adnak le rendeléseket – többek között B777-re, a hosszú hatótávolságú gépek közötti jelenlegi elsődleges kedvencre.
Az Airbus-menedzserek azzal vigasztalják magukat, hogy jelenleg igen gyengék az eladások a 747 esetében is a Boeing háza táján, de úgy tűnik, hogy a konkurens tanult a jelenlegi helyzetből és bejelentette, hogy a két hajtóműves 777-est nyújtja meg még jobban. Ebbe a géptípusba nagyjából 400 fő fog elférni, nagyjából annyi, mint egy 747-esbe.
Az Airbusnak nincs ehhez hasonló repülőgépe a kínálatban, ezért elkezdte hosszú hatótávolságú gépként az A350-t tervezni, de ennek a típusnak az elkészülése a legjobb helyzetben is 2014 lesz.
A verseny a kilóval megy tovább és ezzel továbbra is fennáll a nézeteltérés a két mérnöki kultúra között: súlyt csökkenteni és még több high-tech alapanyagot felhasználni? Vagy a bevált módszereket felhasználni és ezzel elkerülni az olyan kellemetlen meglepetéseket, mint amilyenek most jelentkeztek az A380 esetében?
A programigazgató Williams figyelmeztet, hogy túl elhamarkodottan ítélkezzünk a jelentkező problémák miatt: „ha soha nem kockáztattuk volna meg, hogy új utakat járjunk, akkor még mindig fából és szövetből lennének a repülőgépek.”Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Egy Attraktoros videó az új 747-esről
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
Mesterek! Hun van az NGX-nek a go-around kapcsolója VC-ben? Valami csavar, vagy ilyesmi, de egyszerűen nem találom...
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Geryson
addikt
válasz cintula187 #9804 üzenetére
Neeem. Van az a gomb, amivel aktválod a T/O és a Go around tolóerőt és azt keresem. Nem sikerült még bekalibrálnom a tolókaromat és nagyon ugrál, erre meg megbüntetett a Malév Logger, hogy túl nagy tolóerőt használtam felszálláskor.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
Új hozzászólás Aktív témák
- Linux - haladóknak
- Melyik tápegységet vegyem?
- BestBuy ruhás topik
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Wise (ex-TransferWise)
- Vicces képek
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- További aktív témák...