Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • RCH663

    aktív tag

    válasz wd.taz #11612 üzenetére

    AZ Il-76 ilyenre lett tervezve. Sőt a legtöbb orosz gép ilyenre lett tervezve. Pl a Tu-134 vízszintes vezérsíkjának a jégtelenítését nem szabad bekacsolni, csak ha van 230 Km/h menetszél, mert csak akkor megfelelő a hűtése, ez alatt rövid idő alatt kilágyul a durál, és elkezd vetemedni a hőtől. Mondom orosz... :)

    Az Il-76-nál olyan megoldások vannak az üzemeltetésre, hogy az ember az agyát eldobja. Gyakorlatilag minden javítható tábori körülmények között, és semmilyen földi kiszolgálásra nincs szüksége.

    De pl a segédhajtómű a bal oldali főfutó kerekeire fújja a forró levegőt, amik így télen is melegek, rendesen tapadnak, nem válik keménnyé az abroncs (a jobb oldalon a gondolában az elektromos rendszerek hőcserélője van, így azokat az tartja melegen. A gond akkor van, ha nyáron rakodni kell a gépet az 50 fokos betonon, mert ahhoz kell az APU. így a bal oldali kerekek már nagyon túlhevülnének, ezért van rendszeresítve nyárra pár 20 literes ballon, és abból locsolják a gumikat. Nem legenda saját szememmel láttam nyáron Ferihegyen a betonon, és mivel sokat tököltek a pakolással, mentek még vizet lejmolni a hangárba...

    Az Il-76-os navigációs pultja, meg legtöbb kezelő szerve olyan mintha dupló legóból építették volna ovisoknak. Állítólag az amik ki is nevették. Grísa meg mondta hogy jó-jó, de ez -50 fokban is működik, és egyujjas kesztyűben is lehet kezelni, ami pl a sarkvidéken nem hátrány...

Új hozzászólás Aktív témák