-
IT café
Microsoft Flight Simulator (MSFS vagy FS) és Prepar3D (vagyP3D) összefoglaló:
Új hozzászólás Aktív témák
-
Korcsii
őstag
válasz Cypresss #11753 üzenetére
Jahogy... igen, a supporton csak a frissítő csomagok vannak fent.
Csak hogy egyszerű legyen az élet, a fórumra külön reg kell, utána bejelentkezve le lehet tölteni.
Funfact, hogy a webshopba kell még egy harmadik account is, sőt, ha boxed és download termékeket is akarsz vásárolni, akkor kell még egy a másikra is.
Na ez már tényleg faxság...
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
válasz Cypresss #11811 üzenetére
A vízben is volt törmelék, szóval nem a betonon csúszott, hanem telibe kapta a hullámtörőt.
CNN-ről kimentettem egy képet, ahol jól látszik:
Mobilos videón lehetett látni, hogy felemelkedik a gép, és az orra körül fordul egyet. Elég durva erőhatásokat kaphatott, minden tisztelet a mérnököké, hogy így egyben maradt.
-
nagyúr
válasz Cypresss #11821 üzenetére
A válaszok.
"Azért még nem nevezném magam expertnek B747 terén, line training közepén járok, de azért nagyjából tudok válaszolni. Ha később kiderül, hogy hülyeséget mondtam, akkor korrigálok...:-)
- két vagy három hajtóműves leszállásnál valamennyi hidraulika kör kap(hat) táplálást? Ha nem, akkor melyiket lehet/kell használni?
Mindegyik kaphat táplálást. Nyilván a leállt hajtóműveknek nem megy a hidraulika szivattyúja, de megy a demand-pump-ja. Ez akkor is megy, ha a hajtóműhöz kapcsolt szivattyú teljesítménye nem elég. Az 1-4 hidraulika kör demand pumpja bleed-röl megy, a 2-3-as elektromos.
3 hajtóműves leszállásnál simán autoland catIII-al, kettőnél már nincs, és az A/T sem megy.- RTO során (nem meghibásodás, hanem forgalmi szituáció miatt) mennyi időt kell kötelezően várni, amíg a fékek visszahűlnek annyira, hogy újra felszállhasson a gép?
Ha valamelyik keréknél 5 vagy a fölé megy a temp, akkor minimum 70 perc a hűtés, de meg kell nézni a QRH-ban. Van egy Break Cooling Schedule nevezetű rész, ahol súly/sebesség/hőmérséklet alapján ki lehet számolni a hűtés idejét, de a 70 perc a minimum. Ha nem ment 4 fölé, akkor egyből lehet menetelni....
- vészsüllyedés esetén mekkora az a vario, amit a gép képes elviselni?
Igazából nincs limit. Vmo/Mmo - val kell süllyedni. 14000 láb körül érdemes 300-ra visszavenni a tempót, úgyis mindjárt 10000-en vagy. Gyakorlati tapasztalattal nem rendelkezem, de limit nincs.
- mekkora az a maximális kitérítő erő, amit a 747-es oldalkormánya képes elviselni? Lehet egyáltalán annyira túlterhelni, hogy leszakadjon egy része?
Ez egy jó kérdés. Az FCTM-ben van utalás arra, hogy nem kell rugdosni az oldal-kormányt. :-) (Annak idején egy airbus is így zuhant le NYC-ban, ha emlékszel rá, nemsokkal 9/11 után). Van két rudder ratio changer beépítve, ami graduálisan csökkenti az oldalkormány kitérítését a sebesség függvényében. Ha mindkettő elromlik, akkor jobban kell vigyázni, de limit nincs.
Az ilyen nagy gépeknél, de már a 737-nél is, normál repülésnél nem nagyon kell használni az oldalkormányt. Inkább csak hajtóműleállásnál, meg oldalszeles leszállásnál, de ott nem tudod lerúgni az oldalkormányt."''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
Korcsii
őstag
válasz Cypresss #11842 üzenetére
1. Mikor jelenik meg.
2. Lásd. 1. kérdés.
...Sólyomra kíváncsi leszek. Munkaerőt már toboroznak, és elvileg charter-ezéssel kezdik. B735 ahogy néztem majdnem akkora, mint a B736, amiket sorba küldik bontóba, pedig újabb, de mégse gazdaságos. Emellett eléggé elfapadosodtunk, bár az elmondottak alapján talán éppen ezért van némi esélyük. Szóval tényleg érdekes. A festés saját, igen.
[ Szerkesztve ]
-
wd.taz
aktív tag
válasz Cypresss #11841 üzenetére
Szia!
Tegnap tényleg nagyon meleg volt + rengetegen voltak. Ma nem voltak annyian és szelesebb volt az idő.
A betonon? Az tuti, de én a kiszáradt füves placcon voltam, a Ground mögött ( itt ZÓNA-nak hívják).
Itt nem voltak olyan sűrűen a népek és volt egy kis szellő is és ma sikerült bejutnom a Belga C130-ba szétnézni, az AN-26-ba;SU-27;MIG-29-be viszont sajnos nem .
Voltam az interaktív kamionba, kipróbáltam a szimulátort MIG-29-el (már két hónapja nem repültem), megkérdeztem a nevét de el is felejtettem. Régebbi mint az FS.
Majd, ha itthon végzek a festéssel a héten, akkor előveszem a "nagy" gépemet és csinálok Picasa albumot a képekből.
Korcsii: Jól néz ki ez a " szoliom"-os festés, szép munka. Lehet majd ebből kérni? AVRO+NGX ...
Well, á sün apró Enimel.../ „if it’s not a Boeing, I am not going" /
-
-
-
Korcsii
őstag
válasz Cypresss #11989 üzenetére
Szerintem nálad is az lesz, mint ami nálam előjött az utolsó build-ban. dll.xml-ben próbáld meg kicsit átmozgatni az LHBP_objectplacer.dll-es részt. Elvileg a telepítő random el tudja rontani a karakterkódolását. Nálam egy ctrl+c ctrl+v segített (Notepad++, és beraktam kb a közepére).
ui: GSX is eltünteti az objecteket, de lesz rá frissítés (FSDreamteam részéről). Vicces, mert az ő Scenery-jeiken is valószínűleg ez lehet, legalábbis le van tiltva az összes funkciója, ami ezt okozhatja. Ugyanez a helyzet Instant repaly-nél, de hát erre van az FSRecorder.
[ Szerkesztve ]
-
wd.taz
aktív tag
válasz Cypresss #11994 üzenetére
Sziasztok!
Én is beszereztem LHBP-t és LHPR-t, hazahoztam a masinát is, igaz MALÉV festéssel (HA-LON)
Le a kalappal a "srácok" előtt. Szép és jól optimalizált lett "Liszt" Ferihegy. Köszönjük
13R
Tazi
Well, á sün apró Enimel.../ „if it’s not a Boeing, I am not going" /
-
nagyúr
válasz Cypresss #11968 üzenetére
A gond az volt, hogy a CH saját szoftverében kerestem a bonyolultabbnál bonyolultabb megoldásokat, de aztán drummer0330 gyors és hathatós telefonos segítségének köszönhetően egy csapásra megoldódott minden, és műxik rendesen a 4 gázkar, a spoiler és a flaps is a 6 karra konfigolva. FS alatt kellett csak kiosztani rájuk a megfelelő axis-okat, illetve leszedni az automatikus assignmenteket.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Cypresss #11999 üzenetére
Egészen újszerű, mondhatni egy új dimenzió nyílt általa a szimulátorozásban. A CH Yoke-on ugye elég hülye helyen van a gázkar, ami főleg approach közben zavaró, amikor egy neccesebb szituban jobb kézzel vadul fűrészelsz a gázkarral, miközben ballal próbálod pályavonalon tartani a gépet, de a kormány folyton beleütközik a kezedbe. Ellenben most már nagyon kényelmes és életszerű a fenti szituáció is. Plusz a bal szélső karra tettem a spoilert, ami megint csak gusztusosan életszerű, a jobb szélsőre a flapst, ami extra életszerű, ahogy átnyúlsz a gázkarokon, check speed flaps 10, és pakolod neki 10 fokra. Ja, ide oldalra tettem hajlékony műanyag pálcikákból határolókat, így még kattan is és meg is akad az egyes fékszárnyállásoknál. Ja, és ugye a thrust reverser is a gázkarokon van értelemszerűen, így nem fordulhat elő olyan csúfság, hogy a gázkar nincs teljesen alapon, amikor ráhúznám a sugárfordítót.
Majd délután készítek a képet a "cockpit"-ról.''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
wolruf
őstag
válasz Cypresss #12045 üzenetére
Hát az úgy kezdődött, hogy lett két csík a terhességi teszten (nem, nem nekem volt terhességi tesztem )... Aztán valahogy mindig, minden fontosabb volt. FSX utoljára kb. fél éve indult a gépemen, HighFly-ba van kuponom, de azt sem ,,jártam még le''. A kocsin apróságokat kéne csinálni, de valahogy az sem halad. Fene se érti, hogy van ez... De a szekrény tetején a komplett szárny, vázszerkezet, szépen mutatnak
Nagyjából itt áll a dög most, azóta pár apróság már készült rajta, de nem sok (csűrők, kormányzás, szárnyállás beállítva, vezérsíkok fóliázva, ajtó kész) Jelen állás szerint nem rakom bele a szintén polcon figyelő motort, statikusra megépítem és megy fel a kisfiam szobájába lógni Egy FPV modellező ismerősöm mondta, hogy a ragasztó, amivel készül, nem örökéletű, vígan előfordulhat, hogy elöregszik (így, hogy ennyit stagnált a dolog) és egyszerűen a terheléstől összetörik a gép. Ők azért lövöldözik le airsofttal az öreg repülőiket, mert úgy, az még poén, inkább, mintha rendes repülés közben törne össze a levegőben (korábban azt hittem, az csak amolyan úri hóbort).[ Szerkesztve ]
(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
Geryson
addikt
válasz Cypresss #12040 üzenetére
Nincs az általad linkelt videóban semmi különös. Amikor nem repülök pár hónapig, akkor így szállok fel én is a 747-el!
Hollandiába kocsival? Hát nem gyenge egy távolság. Én most voltam Köln mellett, 1200 km-re, 2 nap alatt, azért meglehetősen unalmas volt az út.
Rinderkennzeichnungsfleischetikettierungsüberwachungsaufgabenübertragungsgesetz
-
Cypresss
senior tag
válasz Cypresss #12040 üzenetére
Király volt a rendezvény, majd ha lesz időm csinálok egy válogatást a képekből.
A fanatizmusra mi sem jellemzőbb, mint az a tény, hogy három nap alatt kb öt olyan emberrel találkoztam, akiknek Airbus callouts volt a csengőhangja. Az egyiktől elkértem, innen szedheti aki késztetést érez a használatára. [link]
Az illető - átszellemülten, csillogó szemekkel - hangsúlyozta, hogy eredeti Airbus robothangról van szó, tehát ennek megfelelő áhítattal töltsétek.A világegyetemben két állandó dolog van; a hidrogén és a hülyeség!
-
wolruf
őstag
válasz Cypresss #12110 üzenetére
Először is köszönjük előre is a képeket, a csengőhangot meg pláne... De ha már így nekiestél, hol marad a retardáltságra utalás a végén?!
Biztosan nagyon jó lehetett a rendezvény, majd képek alapján átéljük mi is
Volt valami jópofa akció? Szegényre vásároltad magad?(nem kötelező megadni – minden hozzászólásnál automatikusan az üzenet végéhez íródik)
-
cintula187
addikt
válasz Cypresss #12136 üzenetére
GEryson: Előbb leszedtem minden kiegészitöt a control panel programs részben. MAjd az fsx et magát töröltem, de utána fura volt hogy a fsx particiós az fsx könyvtár sok sok gigával megmaradt ezért azt kézzel töröltem. FSX telepitő meg nem engedett instalállni.
Cypress: Köszi. A megbeszélt időpontban nem hivtál skypeon. A partición már tuti nincs az fsx könyvtár. MOst a registry törlés utáni ASC mélyvizsgálat megy. Szólok mi van utána.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
cintula187
addikt
válasz Cypresss #12145 üzenetére
A fö problémám hogy az fsx telepitö ugy érzi mintha fent lenne még a progi. ezért ad fel a telepités helyett csak remove/repairt.
A microsoft hibaelháritot probáltam de az a gondom hogy nekem nincs a registryben microsoft games rész.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
cintula187
addikt
válasz Cypresss #12156 üzenetére
Natehát
Ami történt eddig: A catalayst 13.4 re dowbgrade et hagytam.(páran mondták itt a win 8 -at na az SOSE volt fent. win7 64 bit.
Uninstallálni akartam az fsx et. Control panel ben leszedtem elöször a kiegészitöket majd az fsx et. Ettől függetlenül a meghajtón ahova telepítve volt az FSX könyvtár nem szedte le hanem kézzel töröltem le. Regedit ennyut talált már csak az fsx szóra. Ahogy mutattad úgy kerestettem vele Cypress.
Peasant Blinding©™ Ez az állítás hamis.
-
Korcsii
őstag
válasz Cypresss #12202 üzenetére
Na jól van, amúgy rendben volt. Ha nem tartana olyan sokáig, mondanám, hogy a HighFly-ban is lehetne forgatni az extended-et. Csak hogy nemzeti hősök legyünk!
Gizmo94: azért leszállásnál nem kis para lehet... véletlen nagyot huppan... jobb esetben is párszáz zöldhasu... Tényleg, van róla infó, hogy mennyibe került?
-
Korcsii
őstag
válasz Cypresss #12230 üzenetére
SimBrief ja, szoktam használni, elég sok mindent tud, nem csak papírmunkát, bár mint tudjuk az is fontos, hisz Paper makes a plane fly.
ps: 2:59
[ Szerkesztve ]
-
Korcsii
őstag
válasz Cypresss #12261 üzenetére
Elvileg még programozásnál írja a rossz magasságot, ha jól értem.
Szerintem ha hozzáadod a STAR-t, annak meg kell oldania - mondjuk longhaul lévén azt meg az elején nem igen szoktam, és igazából passzolom, hogy milyen magasságot ír utolsó waypoint-ra felszállás előtt. Szerintem STAR nélkül ez normális. Ha repülés során sincs minden rendben, akkor sokat segítenének a válaszok Cypresss kérdéseire.
-
nagyúr
válasz Cypresss #12276 üzenetére
Short/medium haul repüléseknél a legtöbb Co-Route-nál IRL jellemzően betolják az érkezési eljárást, de az szinte sosem az adott pályára/irányra vonatkozó full STAR, hanem egy bevett érkezési eljárás, amit az adott előrejelzésnél adott időszakban az adott ATC adni szokott. Ez persze SOP-függő nyilván.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
nagyúr
válasz Cypresss #12279 üzenetére
Nem, az - Európában - a CFMU-nak leadott OFP vagy RPL a SID/STAR-t tartalmazza (már ahol van STAR ugye, mert sok helyen csak Transition van, mint LHBP-n is), de ha 10-ből 9-szer megadja az ATC a shortcutot egy adott pályára adott időben, akkor a pilóta eleve ezt fogja betolni az FMS-be induláskor (helyesebben kiválasztja a megfelelő STAR-t, vagy Transition-t és módosítja). Ahogy például LHBP-n ABO1L-ben még sosem láttam BP517, BP516-ot.
Statisztikai alapú elemzést követően azután már erre is fognak tankolni. Persze, ha közbejön egy holding, akkor jöhet a fejvakarás.[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen