Új hozzászólás Aktív témák

  • Miklós315

    aktív tag

    válasz proci985 #164770 üzenetére

    Repetitio est mater studiorum.
    A szükséges megoldás: jó pap holtig tanul. Ezzel csökkenthető a hibás értelmezés valószínűsége (gyakorlás, magyarázat-ismétlés), illetve idővel - párhuzamosan - halmozódik az elért és használt tudásbázis (árnyalódik és mélyül is a tudás).

    A bölcs fogalma nem véletlenül született meg.
    Az ember végső soron tisztában van a korlátaival, és ezért nagyon sok "gyakorlatot" beépített a tanulásba (tk. az élet megélésébe).
    A bölcs leginkább öreg, mert kell az időtényező, hogy fellelhesse, megismerhesse, felfoghassa a dolgokat.

    A mai kihívás a türelmetlenség: mindenki mindent alanyi jogon követel magának, de nem akar hallgatni senkire - magányos zsákutca, tévút.

    Hogy konkretizáljam, nagyon is sok köze van mindennek a kultúrához, azon belül a filmhez is: pl. Koyaanisqatsi, Baraka, Samsara.

    A nyugati kultúrkörben jelenik meg a posztmodern, de míg - már - az antik szkepticizmus is az általad felvetett problémára reflektál (adathozzáférés, adatvesztés, bizonytalanság), a posztmodern a - szkepszissel szemben az útját bejáró - kereső-reflektáló ember (kultúra) eljutása a gyakorlati nihilizmusig ("mindenmindegy", "mindenművészet"). Nincs tartalom.
    A posztmodernben azonban az a "vicc" (komolyanvehetetlen), hogy arra egyáltalán nem nyitott, hogy 'mi a művészet' (lényege, célja, stb.). Totál öncélú. Egyirányú. A szenvedő, elveszett ember kifelé megformálja a nyomorát (a 'nincs'-et), és mindegy, hogy kinek, ahogy az is, hogy egyáltalán mit lehet "alkotásával" (segélykiáltás?) kezdeni. Monológ-zaj.
    Az A mű szerző nélkül vonatkozó etapja, illetve a cím-utalás is zsákutcákat fémjelez.
    Mert valójában kell a közösség és kell a közös nevező.

    "Emberként vágyunk a közös modellre, ugyanakkor nem érthetjük el."

    Nem is kell totális szinten (nem szabad).
    Ettől élő, emberi az ember.

    Madách Az ember tragédiájának falansztere, vagy a Koyaanisqatsi sok utalása is rámutat: élhetetlen és meddő az uniformizáltság. A különbözőség termékeny.
    De persze csak, amíg van közös nevező, mert anélkül szintén a semmibe jutunk...

    "Szerintem."

Új hozzászólás Aktív témák