Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Motion_Blur

    félisten

    válasz Smallfont #145 üzenetére

    A telemetriát én a gumik hőmérsékletének ellenőrzésére szoktam használni :U

    Ugyanis méterről méterre le lehet olvasni, hogy a gumik melyik kanyarban mennyire hevülnek fel, és ez alapján pl. aszimmetrikus beállítást alkalmazni, mind guminyomás, mind a felfüggesztés terén. Pl. Barcelona-ban ez nagyon fontos.

    Egyébként meg ha 2 kör telemetriáját összehasonlítod, a grafikonból ki tudod olvasni, hogy mit, hol rontasz el, adott kanyarban pl. elég gyors vagy 3-asban, esetleg vissza kell váltani 2-be. Ilyenek.

    Akár több kör sebesség-grafikonját is egymásra tudod tenni, és a különböző színek miatt meg tudod állapítani, hogy hol rontottál, melyik ívek gyorsabbak ;)

    Stavelot 2, easily full throttle into another twenty second top gear flatout section

  • #70869248

    törölt tag

    válasz Smallfont #145 üzenetére

    szinte biztos hogy egyenlőre nem.
    esetleg a gumikopást nézheted belőle, meg hogy hol üt le az alja, de ahoz hogy a telemetriát használni tudjad, ahoz szükséges hogy azonos íven több uolyan gyors kört tudjál autózni különböző beállokkal.
    Addig szvsz csak összezavar.

    Húzz le beállokat és hasonlítsd össze őket azon a pályán amire valók, és úgy meglátod hogy kb. milyen beállokat kell alkalmazni bizonyos pályatipusokra.
    F1C setup-t bizos találsz...de amilyen moddot használsz ahoz húzd le a setup-t is(!).
    most nincs előttem az F1C beálllapja, de rakok be az rFactor alól:
    -[link]
    itt:
    -Anti-roll: merevítés, a két rugóstagpár között (egy F1-s verdán már bonyolultabb összetevőkből áll, de pl. Nascar verdákon ez a rugótornyokat összekötő rúd..annak keresztmetszetével és falvastagságával növelik ill. csökkentik az anti-roll hatást elől és hátul)
    Ha elől nagyobb merevséget alkalmazol akkor alulkormányzott lesz, tolja az elejét, ha hátra raksz nagyobb merevséget, akkor túlkormányzottá válik és könnyen elmegy a segg'e.
    -Tire Pressure: guminyomás, elég könnyen kiismerhető, alapvetően ezt használod a gumihőmérséklet kiegyenlítésére (mást is, de ezt elsősorban)
    -Spring Rate: a rugó keménysége alapvetően, ...itt ki mit szeret.., általánosan a keményebb rugó nagyobb végsebesség, a puhább rugó jobb stabilitás/kezelhetőség.
    -a Bump és Rebound értékek: benyomódás és kirugózás, meglehetősen fontos a rugózás finomhangolásakor, pl. ha erősen használsz rázóköveket sík pályán akkor kisebb rebound értéket használsz nagy anti-roll mellett (valószinűleg alacsonyabb spring értékkel...ez attól függ hogy a pálya többi részén hogyan használod az autót).
    -Packers: határolók, meghatározza hogy a rugóstag meddig ülhet össze maximálisan (Spa-n az Eau Rouge-ban fontos lehet).
    -Ride Height: az autó 'hasmagassága', azaz a legalacsonyabb pont.
    -Camber: kerékdőlés, azaz a terpesztés, ezt úgy nézzed kb. mint amikor te terpeszállásban vagy mondjuk kiegyenesített bokával..lényegesen nehezebb feldönteni mintha összezárt lábakkal állsz uígy.
    dombosabb pályákon nagy szerepe van, kanyarokban stabilabb töle az autó, viszont erős hátsókerekesnél hátul óvatosan kell állítani mert kigyorsításkor instabilabb lesz.
    ha nagy terpesztést állítasz, akkor a gminyomást hozzá kell igazítani, különben nagyok lesznek a különbségek és könyebben elmelegszik, és elkopik, a gumi.

    második kép: [link]
    -Gears a váltó, itt éppen van lehetőséged fokozatonként és a végáttételt (final is állítani.
    -Radiator Size: hűtőbeömlő nagysága, minnél kisebb annál magasabb hőfokon üzemel az autó, és vmivel jobb a légellenállás, tehát gyorsabb a motor,..viszont hosszútávon gyilkolod vele, felrobbanhat..stb.
    -Engine Brake Map: a motorfékhatás, ez a coast diffibeállal együtt fontos,..és persze kihat a fékezhetőségre.
    -Aerodinamics (Front-Rear) : leszorítóerő nagysága elöl illetve hátul...értelemszerű, növeled->stabilabb, de lassabb nagy sebességnél, csökkented->instabilabb, de gyorsabb nagy sebességnél.
    -Weight (Distribution-Lateral): súlyeltolás mértéke, hosszirányban illetve oldalirányban.
    -Steering Lock: ez itt speciel a kerékelfordulás maximális szögét állítja...bizonyos játékoknál a kerék-kormánykerék hatására is találsz beállokat, pl. bizonyos kormányelfordulásra mekkora kerékelfordulás következik be...már nem emlékszem hogy az F1C-ben hogyan van.
    -Brake Bias: fékeltolás..hasonlóan a súlyeltoláshoz, általában vezető és pályafüggő, és persze a fékerőségtől is függ, elől használják a legtöbben (de több WR replay-t láttam már hátraállított fékkel fordulni), de összhangba kell hozni a fékerővel és a gumikopással is.
    -Brake Duct Size: fékhűtés mértéke, hosszútávon fontos, LCD panel-n rá tudsz nézni hogy általában milyen hőfokon van a féked, és jól be kell állítani hogy a lehető legjobb fékhatást tudd kivenni a fékedből.
    -Differential: nagyon fontos dolgok, minden hajtástipusnál (Fwd-Rwd-Awd), de talán hátsókerekesnél a legfontosabb.
    power: kigyorsításkori diffi, magasabb zárási értéken stabilabb a kigyorsod de alulkormányzottabb a gázos kanyaroknál, alacsonyabb zárásnál idegesebb a kigyorsod de jól és stabilan veszed a gázos kanyarokat.
    A 'gázos' szót értsd úgy hogy használod/nyomod a gázt.
    általánosan igaz hogy nyitott difinél veszítesz az aszfaltra vitt teljesítményből. (sokszor megéri beáldozni..kanyargos pályákon)
    -Coast: gázelvételi diffi, elvett gáznál (azaz motorféken) hat ki az irányíthatóságra elsősorban.
    magas záráson stabil féktávon, de alulkormányzott a kanyarba engedve.
    alacsony záráson idegesebb kicsit féktávon, de könnyebben befordul a kanyarívre.
    -Preload: ez a diffi szorosságát jelzi, általánosan kihat a diffi gázos és gázelvételi beálljaira is.

    Van még pár dolog:
    -Caster: csapdőlés..ezzel az utánfutást állítod, hátul aszfaltra nagyon ritkán állítanak, akkor is Oválon mondjuk.
    Elől viszont segít a csúszásokat megérezni, sokszor jó sokszor nem..., kézbentarthatóbb az autó magasabb értékeket használva, de sokszor jó az ha nem akarsz minden megcsúszást korrigálni.
    - Toe in-Toe out: kerékösszetartás, illetve széttartás.
    Fontos érték, de óvatosan kell vele bánni, főleg hátsókerekes autóknál, általában előre szoktak rakni széttartást, ezzel jobban lehet kanyarba tenni az autót, ha összetartást használsz akkor kicsit jobb lesz az egyenesfutása.
    Hátra hátsókerekes autóknál egy kevés összetartást adnak bizonyos pályákon, de széttartást elvileg soha.
    Itt is úgy képzeld el a legkönyebben ha száttárod a kezeidet (Toe out) illetve összezárod (Toe in) :D ...így állnak a gumik is.

    elfáradtam, ha vmi van írd be, nem emlékszem az F1C-re sajna :(

    [Szerkesztve]

Új hozzászólás Aktív témák