Új hozzászólás Aktív témák
-
#70869248
törölt tag
két oldal van, mindkettőre reggelni kell ha jól tudom.
- FindTheLimit: Bővebben: link
Ez az oldal egy rank, de lehet setupot is húzkodni, ha reggeltél és belépsz, akkor beenged a pályákra, ott lehet nézni a legjobb időket, lehúzni a telemetria adatokat, és ha elérhetővé tették, akkor a setup-ot.
- Setup-Guru: Bővebben: link
sztem ide is reggelni kell, bár már nem emléxem.
itt ezen az oldalon Lundgren setup-ok vannak pár pályára, qual, és race-re külön. -
#70869248
törölt tag
válasz Motion_Blur #104 üzenetére
mindenképpen replay-t nézzél, mert sok oka lehet az eltérő időknek.
Ha a te játékod is lejátsza a replay-t akkor oké. -
#70869248
törölt tag
Pályából asszem olyan 120körül kezel le a játék (vagy 130 már nem emlékszem pontosan)
Mikor még használtam a játékot volt vagy 9giga az F1C könyvtáram
szerk: Smallfont
A guminyomás mindig egy érdekes kérdés, általában a belső-középső-külső értékeket közel kell tartani egymáshoz, versenybeállban főleg, qual beállnál lehetnek nagy különbségek is....főleg olyan pályán ahol a terpesztéssel többet nyersz mint a egyenletes gumimelegedéssel és kopással.
ki kell tapasztalni.
Általában persze a belső a legmelegebb, aztán a középső érték és a külső, de bizonyos pályákon (döngetős), van hogy jól jársz ha nagy guminyomást állítasz és nem akkora baj ha a középső érték a legmagasabb (ez leginkább oválon jöhet jól...egyébként nem jellemző, de van ilyen is azért).
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
válasz Smallfont #145 üzenetére
szinte biztos hogy egyenlőre nem.
esetleg a gumikopást nézheted belőle, meg hogy hol üt le az alja, de ahoz hogy a telemetriát használni tudjad, ahoz szükséges hogy azonos íven több uolyan gyors kört tudjál autózni különböző beállokkal.
Addig szvsz csak összezavar.
Húzz le beállokat és hasonlítsd össze őket azon a pályán amire valók, és úgy meglátod hogy kb. milyen beállokat kell alkalmazni bizonyos pályatipusokra.
F1C setup-t bizos találsz...de amilyen moddot használsz ahoz húzd le a setup-t is(!).
most nincs előttem az F1C beálllapja, de rakok be az rFactor alól:
-[link]
itt:
-Anti-roll: merevítés, a két rugóstagpár között (egy F1-s verdán már bonyolultabb összetevőkből áll, de pl. Nascar verdákon ez a rugótornyokat összekötő rúd..annak keresztmetszetével és falvastagságával növelik ill. csökkentik az anti-roll hatást elől és hátul)
Ha elől nagyobb merevséget alkalmazol akkor alulkormányzott lesz, tolja az elejét, ha hátra raksz nagyobb merevséget, akkor túlkormányzottá válik és könnyen elmegy a segg'e.
-Tire Pressure: guminyomás, elég könnyen kiismerhető, alapvetően ezt használod a gumihőmérséklet kiegyenlítésére (mást is, de ezt elsősorban)
-Spring Rate: a rugó keménysége alapvetően, ...itt ki mit szeret.., általánosan a keményebb rugó nagyobb végsebesség, a puhább rugó jobb stabilitás/kezelhetőség.
-a Bump és Rebound értékek: benyomódás és kirugózás, meglehetősen fontos a rugózás finomhangolásakor, pl. ha erősen használsz rázóköveket sík pályán akkor kisebb rebound értéket használsz nagy anti-roll mellett (valószinűleg alacsonyabb spring értékkel...ez attól függ hogy a pálya többi részén hogyan használod az autót).
-Packers: határolók, meghatározza hogy a rugóstag meddig ülhet össze maximálisan (Spa-n az Eau Rouge-ban fontos lehet).
-Ride Height: az autó 'hasmagassága', azaz a legalacsonyabb pont.
-Camber: kerékdőlés, azaz a terpesztés, ezt úgy nézzed kb. mint amikor te terpeszállásban vagy mondjuk kiegyenesített bokával..lényegesen nehezebb feldönteni mintha összezárt lábakkal állsz uígy.
dombosabb pályákon nagy szerepe van, kanyarokban stabilabb töle az autó, viszont erős hátsókerekesnél hátul óvatosan kell állítani mert kigyorsításkor instabilabb lesz.
ha nagy terpesztést állítasz, akkor a gminyomást hozzá kell igazítani, különben nagyok lesznek a különbségek és könyebben elmelegszik, és elkopik, a gumi.
második kép: [link]
-Gears a váltó, itt éppen van lehetőséged fokozatonként és a végáttételt (final is állítani.
-Radiator Size: hűtőbeömlő nagysága, minnél kisebb annál magasabb hőfokon üzemel az autó, és vmivel jobb a légellenállás, tehát gyorsabb a motor,..viszont hosszútávon gyilkolod vele, felrobbanhat..stb.
-Engine Brake Map: a motorfékhatás, ez a coast diffibeállal együtt fontos,..és persze kihat a fékezhetőségre.
-Aerodinamics (Front-Rear) : leszorítóerő nagysága elöl illetve hátul...értelemszerű, növeled->stabilabb, de lassabb nagy sebességnél, csökkented->instabilabb, de gyorsabb nagy sebességnél.
-Weight (Distribution-Lateral): súlyeltolás mértéke, hosszirányban illetve oldalirányban.
-Steering Lock: ez itt speciel a kerékelfordulás maximális szögét állítja...bizonyos játékoknál a kerék-kormánykerék hatására is találsz beállokat, pl. bizonyos kormányelfordulásra mekkora kerékelfordulás következik be...már nem emlékszem hogy az F1C-ben hogyan van.
-Brake Bias: fékeltolás..hasonlóan a súlyeltoláshoz, általában vezető és pályafüggő, és persze a fékerőségtől is függ, elől használják a legtöbben (de több WR replay-t láttam már hátraállított fékkel fordulni), de összhangba kell hozni a fékerővel és a gumikopással is.
-Brake Duct Size: fékhűtés mértéke, hosszútávon fontos, LCD panel-n rá tudsz nézni hogy általában milyen hőfokon van a féked, és jól be kell állítani hogy a lehető legjobb fékhatást tudd kivenni a fékedből.
-Differential: nagyon fontos dolgok, minden hajtástipusnál (Fwd-Rwd-Awd), de talán hátsókerekesnél a legfontosabb.
power: kigyorsításkori diffi, magasabb zárási értéken stabilabb a kigyorsod de alulkormányzottabb a gázos kanyaroknál, alacsonyabb zárásnál idegesebb a kigyorsod de jól és stabilan veszed a gázos kanyarokat.
A 'gázos' szót értsd úgy hogy használod/nyomod a gázt.
általánosan igaz hogy nyitott difinél veszítesz az aszfaltra vitt teljesítményből. (sokszor megéri beáldozni..kanyargos pályákon)
-Coast: gázelvételi diffi, elvett gáznál (azaz motorféken) hat ki az irányíthatóságra elsősorban.
magas záráson stabil féktávon, de alulkormányzott a kanyarba engedve.
alacsony záráson idegesebb kicsit féktávon, de könnyebben befordul a kanyarívre.
-Preload: ez a diffi szorosságát jelzi, általánosan kihat a diffi gázos és gázelvételi beálljaira is.
Van még pár dolog:
-Caster: csapdőlés..ezzel az utánfutást állítod, hátul aszfaltra nagyon ritkán állítanak, akkor is Oválon mondjuk.
Elől viszont segít a csúszásokat megérezni, sokszor jó sokszor nem..., kézbentarthatóbb az autó magasabb értékeket használva, de sokszor jó az ha nem akarsz minden megcsúszást korrigálni.
- Toe in-Toe out: kerékösszetartás, illetve széttartás.
Fontos érték, de óvatosan kell vele bánni, főleg hátsókerekes autóknál, általában előre szoktak rakni széttartást, ezzel jobban lehet kanyarba tenni az autót, ha összetartást használsz akkor kicsit jobb lesz az egyenesfutása.
Hátra hátsókerekes autóknál egy kevés összetartást adnak bizonyos pályákon, de széttartást elvileg soha.
Itt is úgy képzeld el a legkönyebben ha száttárod a kezeidet (Toe out) illetve összezárod (Toe in) ...így állnak a gumik is.
elfáradtam, ha vmi van írd be, nem emlékszem az F1C-re sajna
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
Rengeteget számít.
Megszokás kérdése, billentyűről kormányra sem egyből olyan az átállás hogy 4-5mp-vel jobbat megy az ember...eleinte.
Az F1C-ben meg csak akkor érdemes időt nézni, ha van mellé replay és egy telemetria.
Amin lényeges dolgot változtattak annak a 'replay-e' nem töltődik be, nem látni az autót.
Itt ki lehet szűrni a csíter autókat (rengeteg van)...erősebb motor, jobban tapadó gumik..stb-stb.
A telemetria pedig megmondja milyen segítségek vannak bekapcsolva.
Vmint az F1C alap TC-je gyík, egyszerűen túl könnyű.
Akkor már inkább az rFactor/CTDP illetve BmwSauber, illetve Live For Speed S2 BmwSauber állítható TC-je.
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
válasz Smallfont #608 üzenetére
emlékszel még? :
-[link]
Sok minden lehet, és persze nem tudom melyik mod mire van buherálva.
De kb elindul a hátulja:
magas hátsó merevítés (illetve arányaiban alacsony első), sok hátsó rugófeszesség, vagy kemény be és kirugózási értékek, illetve a már felmerűlt kevés szárny.
..de idetartozik még term. a túl magas hátsó guminyomás-hideg gumi, vagy éppen elmelegedett hátsó gumik.
..és természetesen a súlyelosztás.
Ha féken vagy még (akár motor akár a pedált nyomod):
túl nyitott diffi, visszaváltásoknál, vagy magas motorféket használva kiperdíti a hátulját.
túl hátul van a fékegyensúly.
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
Igazából nem bonyolult, egy idő után már az ember alapból állítja át a pályákra, elég hozzá egy-két kör.
De az utolsó tizedek kihozása az már bonyolult tényleg
Az általam elérhető legjobb köridőt nézve 1-1.5 másodpercre jutok kb. 5-10 perc alatt.
..az utolsó fél másodperc stabil ledolgozása viszont van hogy fél nap
Ezek után kiváló érzés amikor benézek online és látom hogy van aki 1 másodpercel jobbat tud
...na akkor elkezdi támadni az ember a pályát fogak csikorgatásával, és lemegy még valamennyi, kinél mennyi..
De aztán el kell fogadni hogy ez van, és rá kell készülni a versenyre.
..Lehet a kormánybeállt. is buherálni pályánként..de annyira már nem érdekel
jókat csapatni az a lényeg úgy is.
szerk: Viszont vannak az un. csúszós moddok, na az tényleg művészet setup-ból beállítani...általában hanyagolni is szoktam, ami diagonal abroncsok érzetét kelti azt félrerakom, kűzdjön vele más.
Kivéve az ilyet mint az rFactor-s '79 mod (amiből a videó volt), mert ott olyan a hangulat, és végül is ha bemelegszik a gumi akkor már nem olyan rossz.
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
válasz Napster01 #617 üzenetére
Általában egy jól kidolgozott setup lehet gyors körös, vagy versenybeáll.
..és sajna azokat is butítva rakják fel a netre (tisztelet a kivételnek), ha átlátod a beállítást, akkor könnyebb kihozni hogy mit butítottak le rajta, vagy hogy hogy lesz alkalmas egy hotlap setup versenyre.
A legjobb a saját sztem, akkor legalább tudod mi van, nem kell bogarászni hogy mi dolgozik mi ellen (legjellemzőbb a rugózás).
Pl. ha egy merev autó kell mert az adott pályán használod a rázókövet, akkor máshol kell megoldani hogy alul, vagy túlkormányozottá tedd, a merevítés magas lesz elől-hátul, kirugózás alacsony hogy ne dobja el az autót a rázókőről, tehát már csak a berugózás és a rugófeszesség az amivel el lehet rontani, a rugófeszesség arányaiban puhább lesz mint a berugózás (fordított állásban kigyorson behimbál az autó hátulja), így óvatosan kell állítani hogy alul vagy túkormányozott irányba állítsd mégis az autót.
Ha buta a beáll, akkor vhol veszteni fogsz..ezért jó ha magad csinálod.
arról nem beszélve hogy vannak arcok akik szinte alapbeállon is nagyon gyorsak.
őket gyors körön nehéz megverni, de versenyben könnyebb, mert a beáll hibái miatt nagyobb a hibázás lehetősége, máshogy melegíti el a gumit, ahogy fogy a benzin megváltozik a súlyelosztás..stb.
Sztem jó dolog nagyjából érteni, a telemetria szerint állítani már nagyon kemény, bár az az igazi. -
#70869248
törölt tag
válasz Napster01 #619 üzenetére
Egy baj van a beállításokkal, hogy ebben a formában nehézkes.
Ott volt régen a Viper Racing, tök jól lehetett látni hogy mit állítottál, és az milyen hatással van az autó viselkedésére.
De még az LFS-ben is frankón le lehet követni.
De a legjobb lenne egy telemetria-ra támaszkodó progi ami maga elvégzi ezeket...egy unevezett főmérnök (a versenyző sem maga állítgatja az autót).
Szal letekernél 5 darab egymástól max 3tizedes különbségű gyors kört alapbeállon, és a progi számolná átlagolva hogy milyen ívet használsz, mennyi kerékvetőt, milyen kigyorsot, féket.
..és erre adna egy tippet, ...dobna egy új setup-t.
Oké nem kell hogy 3d-ben számoljon, egye penész dombos pályán kelljen szöszölni.
De pl. Montreal jellegű pályákra igen frankó lenne.
Megvan a váltóáttétel, a diffi, a fék és egy jónak mondható rugózás.
Marad a versenyzőnek a szárnybeállításonkénti szöszölés, vmint a versenyre a gumikopás, és fogysztás.
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
-
#70869248
törölt tag
válasz Smallfont #647 üzenetére
Sok Logitech kormánynak minuszba kell húzni a force feedback értékét, akkor lesz jó.
Nálam is ez volt, az F1C-t már egy Logi' Momo-val kezdtem el, és bután szétfele húzott a kormány.
azelőtt egy Thrustmaster 360Modena volt, utána meg még két Logitec (DFP és G25).
Próbáld ki hátha...
Érdemes sokat szöszölni a kormánybeállal mert ha van, akkor azt kell tekerni, és csak jól beállítva érdemes.
nálam így van most, kép:[link]
Igaz ez rFactor, de az F1C 'örököse'.
[Szerkesztve] -
#70869248
törölt tag
válasz Napster01 #715 üzenetére
nagyon sok.
KB. mint Grand Prix 3-4, csak mivel az F1 jogokat megvette a Sony, nem lehetett folytatásról beszélni, ezért más a neve.
nyugodtan össze lehetne vonni, mert az alap motor uaz. csak az egyik 1.0 a másik meg 2.0.
Nekem mondjuk tök a mindegy, de az hogy ''mert mi köze van a challangenek az rFactorhoz???'' kicsit erős. -
#70869248
törölt tag
válasz Napster01 #718 üzenetére
Persze, viszont a lényeg vhol ott lenne hogy a setup-k, moddok tapasztalatok tök uazok, nem?
A setup tapasztalatok alkalmazhatóak rFactor-ra és F1C-re uúgy.
A legjobb F1C-s moddok át lettek ültetve rFactor-ra, a nagy F1C modder csapatok rFactor-ra dolgoznak.
Szal végül is a topik lényege semmit nem változik, ez nem F1C topik, hanem F1C modok, beállok és tapasztalatok topik, és az tökre uaz az rFactor-ra is.
mod és mod közt is van annyi különbség mint az F1C és az rFactor között.
...hogy mást ne mondjak pl. a 146 Alfa mod, a Prototype C mod közt van annyi különbség..pláne egy RH v. CTDP féle F1 mod között
Mondhatnám a GTR-t is, mivel az is F1C alapot használt és az rFactor régebbi motorját használja a második részben is, de mivel ott nincs F1 mod, így az nem teljesen igaz.
De még mindig tök a mindegy, csak szvsz Iron Storm teljesen kézenfekvő dolgot mondot.
[Szerkesztve]
Új hozzászólás Aktív témák
- Háztartási gépek
- AMD Navi Radeon™ RX 7xxx sorozat
- Milyen egeret válasszak?
- Plazma TV topic
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- bitpork: Fogyasztásra ítélve
- Trollok komolyan
- NVIDIA GeForce RTX 4060 / 4070 S/Ti/TiS (AD104/103)
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- További aktív témák...
- 1.250.000 FT helyett 940.000 FT !! MacBook Pro 16" M3 Pro 12CPU / 18GPU / 18GB / 512 SSD
- RTX 2080TI ROG STRIX GAMER PC
- AKCIÓ !! M3 Chip - MacBook Pro 14" 8C CPU / 10C GPU / 8 GB/ 1 TB / Bontatlan / Magyar
- Tidradio td-h3 akkumulátor
- HP ZBook Studio x360:i7 9850H,32GB,512GB,P2000,15.6" UHD 3840x2160 TOUCH 600nit 100%AdobeRGB,HP gari