Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • npera

    újonc

    válasz Samott #35985 üzenetére

    A dízelt kiadták 19w16 SOP-vel, az "készen van". Persze egy motorprojekt sosem készül el az SOP idején, az APQP-folyamat szerint ugye támogatni kell később is, a különféle minőségi problémákat meg kell oldani. Tehát nem lehet a launch után már másnap szélnek ereszteni mindenkit. Aftermarket támogatás legalább 15 évig szükséges, hiába írják a facsén a hozzáértők, hogy ezeket a modern motorokat 1-2 évre tervezik, aztán szétperegnek.

    A 48V-os KERS-es dízel után már nem lesz újabb dízel motorprojekt, tehát a dízel vonalat befejezték a Volvónál.

    Most már csak benzines ICE van, de a DriveE-motorok 3. generációjától már abból is csak elektrifikált cucc lesz.

    Ja, a Tesla jól nyomja. Amikor a Ford eladta a Volvót a Geelynek, akkor előtte kábé kifosztották a céget nagyon durván. Leküzdték a padlóla, de nagyon dulván, aztán amikor már semmi nem maradt leharácsolni, akkor eladták bagóért a Geelynek. Ott kábé csődközeli állapotok voltak, morálisan is padlón volt mindenki. Onnan csinálták meg a SPA-platformot és a CMA-platformot, hogy le tudják vetkőzni a FORD-os kötöttségeket, aztán mellette a DriveE motorokat, hogy ne a fantasztikusan fos FORD GTDi-motorokkal küzdjenek.

    Az igaz, hogy a Volvo előtte is fejlesztett kocsikat és motorokat, tehát nem nulláról kellett felépíteni a fejlesztési kultúrát. A Tesla ezt nulláról kezdte. De a FORD kábé lenullázta a céget 2011-re. Nem a Tesla érdemeit akarom kicsinyíteni, inkább a perpektívába helyezni a svédek küzdelmét, hogy feljöttek a padlóról elég jól.

Új hozzászólás Aktív témák