- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- AliExpress tapasztalatok
- Bezárt atomerőművet indítana újra a Microsoft
- Hálózati / IP kamera
- Mikrotik routerek
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
- Windows XP
- Spotify
Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
Ezt olvastad? Leaf második generációja, egy szürkeimport Franc(h)iából (néma hával) és a töltési tapasztalatok.
Mivel életem első 40-es Leafjével ismerkedtem össze az elmúlt napokban egy 3600 km-es non-stop túra formájában, próbáltam a töltések paramétereit precízen dokumentálni, hátha valami támpontot, segítséget ad majd a hosszútávú használatban.
Külföldi fórumokon már olvastam, hogy az aksicellák legnagyobb ellensége a magas hőmérséklet. 50 C fölé melegedett cellák minden esetben SOH csökkenést idéznek elő.
Elsődleges célom ennek elkerülése volt.
Mivel az autó a legelső ('A' verziós) BMS szoftverrel rendelkezik, első körben le kellet csekkolnom, hogy valóban így történik-e. Nem is kellett rá sokat várnom, 475 km megtétele (és 2 töltés: 1 DC50 és 1 AC6.6) után a 3.töltés végén 50.6 C lett a legmagasabb hőmérsékletű pakk (és 0.02%-al csökkent is az SOH).
A túlmelegedett pakkot megpróbáltam visszafogott vezetéssel hűteni, majd a következő töltést teljes egészében AC6.6-es töltéssel megoldani. Ennek köszönhetően 40 C alá hűlt az akksi.
Viszont ez viszonylag lassú haladást tett lehetővé (a hosszú AC töltési idő miatt), jött az újabb stratégia: legtöbbször olyan töltőknél volt szerencsém tölteni, ahol a DC karok mellett AC töltési lehetőség is adódott. Ezeken az oszlopokon DC töltéssel indítottam, majd 49 C akksi hőmérsékletnél abbahagytam a DC töltést és AC-n folytattam tovább. A 6.6 kW-os töltési teljesítmény már nem hogy nem melegíti tovább a cellákat, de 10-15 perc töltés után már akár 1 fokkal is alacsonyabb hőmérsékleti értéket jelzett a LeafSpyPro.
Persze ilyenkor az ember feszegeti a határokat Volt, hogy 49.8 C-ig engedtem a DC töltést (és volt, hogy a fáradtságtól bealudtam, úgyhogy végig ment a töltés, 51 C-ra töltve), ilyenkor befigyelt 0.01-0.02% SOH csökkenés.
AC töltés közben feltűnt, hogy elég egy enyhe szellő a kocsi környékén és máris látványosan fogynak a tizedek az akku hőmérséklet értéke mögött.
Ezért a következő projekt, hogy a házilag összebarkácsolható (és átalakítást nem igénylő, vagyis garancia vesztést nem okozó) aksihűtéssel elkerülhető-e a túlmelegedés...
Új hozzászólás Aktív témák
- (Akár komplett PC-vel is eladó!) AORUS GeForce RTX 4090 MASTER 24G - 3+ év garancia
- x360 1040 G8 2-in-1 27% 14" FHD IPS érintő i7-1185G7 16GB 512GB NVMe ujjlolv IR kam gar
- Videokártya, Konzol, Alaplap pasztázása/padolása/takarítása!
- Samsung Galaxy A55 5G 256 GB
- Eladó fél-pc félkonfig i9-10900x asus-ws299-pro
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen