- Windows 10
- Bezárt atomerőművet indítana újra a Microsoft
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- YouTube
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Windows XP
- ASUS routerek
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
válasz WiZARD #31963 üzenetére
Ez egy komplexebb kérdés.
Ha van elég töltőállomás és van rá esély, hogy nem 4-5 autó lesz előtted a sorban, akkor szerintem egy valós 300 km-es táv elég. Ezalatt azt értem, hogy tudjon 110 km/h tempomatos tempóval ennyit menni autópályán a gép. Városban tötyögni a szinte folyamatos visszatöltéssel ez jóval több lesz persze.
Ha tud a kocsi kábé 100 kW-os töltést, akkor egy kis evés-ivás és nyújtózásos megállás lesz egy töltés. Ez persze még elég sok embernek kiveri a biztosítékot, aki ahhoz van szokva, hogy 160-al halad és csak egy 5-perces töltésre áll meg, de az utak egyre kevésbbé engedik meg az ilyesmit.
Amikor Németországon keresztül haladtam, akkor ritkán ment a forgalom huzamosan (!) 120 felett. Voltak szakaszok, ahol lehetett veretni 180-al, de állandóan berántotta valami retardált a legbelső sávba a középsőből kábé 120-130 körül, tehát a tényelges átlag még 140 sem volt. Ahogy néztem össznépi játék, hogy ha lassul a középső sáv picit is, akkor mindenfajta gyorsítás nélkül berántják egymás után a belsőbe vagy teljesen index nélkül vagy minimális előzetes indexeleléssel. Függetlenül attól, hogy mekkora tempóval megy a belső sáv. És nem egy autó, hanem mondjuk 4-5. Ezután gyorsítás helyett inkább fékezgetnek, mert túl közel vannak egymáshoz. Ez persze hátul pánikfékezést generál, ami piszok veszélyes. Nem egy, nem kettő ilyet láttam, hanem sokat. És az autobahn hazája, Németország. A legtöbb nyugat-európai országban még ennyire sem megy a forgalom. Szóval BEV-re átállva szépen el kell fogadni, hogy ha 110 felett mész, akkor a töltőknél elveszted azt az előnyt, amit esetleg szerezhettél volna a gyorsabb haladással.
A gond az, hogy nagyon sok helyen nem realisztikus az otthoni töltés. Ha párszáz méterre van egy DC-töltő, akkor oda tudok vinni a kocsit, feltöltöm és odasétálok, aztán lerakom a garázsba vagy ház elé. A ház elé alatt azt értem, hogy valami parkolóba, ahol nem tudok tölteni. Ha saját családi ház van beállóval, akkor megoldható a töltés, de városokban ez egy kisebbség privilégiuma.
Én most sorházban lakok, a ház elé vezető kis szervizúton csak rakodni szabad, parkolni nem lehet. A ház háta mögött csak kis járda van, oda kocsival nem mehetsz. A házból tölteni nem tudok. A parkolóban nincsen töltőfej és vélhetően nem is lesz még vagy 20 éven át, ahogy itt mennek a dolgok. A garázsban sem lehet tölteni.
A háztól 1 km-re van 16A-es AC-töltő. Ott tudnék tölteni, de 4 fej van és nem garantált a hely. A melóhelyen tudnék tölteni, de ott sem garantált a hely és ott is csak hasonló töltési sebesség van. Onnan hétvégén hazajutni egy odüsszeia, a tömegközlekedés kábé halott olyankor. Bringával 22 perc, de gyakran esik az eső vízszintesen, családdal ez kábé esélytelen.
Számomra az egész ott bukik meg, hogy nem tudok családdal összeegyeztethető módon tölteni. Svédországnak ez a része még embrionális állapotban van elektromos autózás szempontjából.
-
hobizoli
nagyúr
válasz WiZARD #31963 üzenetére
igen, csak mindig elokerulnek a megmondok, akik Bp-Nyiregyhaza-Bp utvonalon ingaznak, mert annyira fontos az eletuk, hogy fontos napi kb 500km-t levezetnie
normal halando ennyit nem vezet, mert uzemanyagra, meg a karbikra keresne
az osszes teruleti kepviselo meg uzletkoto is megmondja a tuttert...
ja meg a kamionosok, mintha nem lenne belfoldi arufuvarozas, ahol a tgk este a telephelyen alszik bent, csakis nemzetkozizespl nalunk a teruleti kepviselok tobbsege alig megy 80-100km-t egy nap
vmi nagyon videkibb regioban megy a heten 1-2 "olyan" napon 150km-t nemelyik, de az is ritka
van 6db e-auto tolto hely a foepulet mellett a 51-s ut feloli oldalon, amiota atepitettek a parkoloreszt
mondjuk ilyen zoldrenszamos 1-2 Volvo SUV-t lattam meg csak ott allni, mast nem nagyon----
multkor lattam 500E-t USA aukcios oldalon 2-3 oraval a licit vege elott is meg csak 900USD-nel volt az ara
gondoltam is ra, hogy rohadjak meg, ra kene mozdulni, meg ha 2500USD a kontener amivel behozzak, akkoris jo
volt a lokijen 2-3 nagyobb parkolas karcolas -ami siman javithato-, de azt itt is kapnek a haz elott
120-130km-t elpotyog az is, nekem a bejaras a ceghez oda-vissza 33km, ott meg toltheto az isde a patenebb allapotuaknak mar buy it now 7-8000USD az ara, itthon viszont 3.5-4M alatt nem igazan van ilyen
több drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #31963 üzenetére
300 kilométer teljesen jó lenne, de a töltést miért pont a lakás/melóhely távlatában számoljuk? Nekem pont az küzdhető le tömegközzel, de kinek megint mi. Évente kétszer anyámhoz is lejutok, csak vissza nem? Nyaralni most tudnék vele menni, célirányos városban van töltő. És 40 kilométeres körben több is.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen