Új hozzászólás Aktív témák
-
npera
újonc
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz eattila #70921 üzenetére
Ez mondjuk teljesen elég távolságot mérni, ha az kell. Meg sebességet.
A pulzus, fordulatszám, teljesítmény oldalanként és hasonlók már olyan mennyiségű adat, amit ki is kell elemezni, hogy legyen valami értelme mérni.
Én a pulzusra megyek edzés közben, aztán a sebesség lesz ami lesz.
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #70941 üzenetére
Tattu R-line 1300 mAh 4S akksi le tud adni rövid időre 260A-t a 12AWG kábelen. Folyamatosan 130A. A folyamatos ilyen üzemben 2 perc körül van.
Racsingos emberek kábé full gázon hajtják amíg van benne szufla.
Most nem találok hirtelen DVR felvételt, ahol szűken fordulnak állandóan és szinte konstans 100% gázállással repülnek. De kis ízelítő.
-
npera
újonc
Nova, eszembe jutott egy dolog. Van 4 db 3S 450 mAh Tattu akksim, amit még az Avant X3-hoz vettem, csak túl pici lett.
Az EMAX Tinyhawk II géphez az 1S konfigurációban pont 450 mAh akksi kell. A méreteket még nem néztem össze, de elvileg ha szétszedem a 3S cellát 3 db 1S cellára, akkor az úgy pont jó lehetne.
Megnéztem:
3S akksi mérete: 29 mm széles
1S whoop akksi mérete tipikusan kábé 17-18 mm széles.Hmmm...
A gép alján van egy kis műanyag lapocska, amiből kinő az 1S vagy 2S akksit befogadó kis keret. De ha azt a lapot egy kis konzollal helyettesítem, akkor arra rá tudom gumipókozni a szétherélt 1S cellát kis jóakarattal...
Lehet venni külön vázat is hozzá, szóval akár még egy pótvázat is tudok berhelni.
106 SEK Kínából, 149 SEK Svédországból.Úgyis azzal kezdeném, hogy a motorokat direktbe forrasztom az alaplapra és a sodort PH2 csatlakozó helyett menne rá XT30.
[ Szerkesztve ]
-
npera
újonc
Meg van stabilizálva a videó, meg néha játszik a képkivágással is, de azért elég jó folytonos lett.
A leírászerint:
"Első óvatoskodásaim 6s-en és 5 colon is." (iFlight Nagzul5 on 6S)
-
npera
újonc
válasz WiZARD #70955 üzenetére
Végülis ezt akár egy ember is meg tudja csinálni. Csak jól meg kell szervezni és kell idő hozzá. Aztán kész.
Viccet félretéve: most arra leszek kíváncsi, hogy ha a következő fél évben sikerül a kocsit finomra kalibrálni, pár dolgot megváltoztatnak (running change) akár HW-en is, majd a szoftver utoléri a hardvert, akkor milyen dinamikája lesz a dolognak. Mert ez most nem egy modellről szól, hanem egy VW-konszern platform első modelljének az indulásáról. Ezen alapulva jön ki majd az egész konszernen belül az összes márkára az összes tophat és hajtási képlet kombinációra egy rakás modell.
És az már nem olyan sokáig fog tartani. Utána indul a gőzhenger. Értem én, hogy a Tesla sem ül a babérokon addig, de az sem tetszik mindenkinek aki elektromos autó után nézelődik és lesz az a modell és árkombináció, amit meg fognak venni az emberek.
-
npera
újonc
válasz FőDudu #70958 üzenetére
Ha nézel Tesla Björn videókat, akkor láthatod, hogy nem kell feltétlenül hatalmas akksi a hosszabb utazáshoz. A régi Ioniq a kicsi akksi (28 kWh) ellenére jól futott az 1000 km-es teszten, mert nagyon gyorsan töltött.
A gyors haladás a megfelelő méretű pakk és a gyors és megbízható töltés kombinációjából ered. Egy lassan töltő vagy túlmelegedés miatt erősen belassuló nagy pakk önmagában nem elég.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #70967 üzenetére
Abroncsból is van olyan, ami egyforma minta a két oldalon, tehát nem szimmetrikus. Már elfelejtettem, hogy milyen videóban láttam erről elmélkedést, de valami sportkocsis tartalom volt. Tehát elvileg komolyabb teljesítményre méretezett abroncsok voltak. Vagy Porsche vagy Lotus rémlik. És valami komolyabb gyártó, nem kínai akármi.
-
npera
újonc
Megnéztem mennyibe kerül egy vonóhorog a Totoyára és erős a kísértés, hogy rakassunk rá. Már elég sokszor jól jött volna az utánfutó, de most igazából aranyat érne.
Egy 4,5-méteres léc csak olyan teherautóba fér, amit nem is találok a gyakorlatban a teherautóbérlős szolgáltatásoknál.
Ha picit rövidebbet választok, akkor kábé 1300 SEK egy napra a kocsi. 4 órára is 800 SEK.
Egy full napra egy 3,25-méteres futó 239 SEK.Egy levehető vonóhorog 6300 SEK egy helyi műhelyben. Hmmm...
-
npera
újonc
válasz ncc1701 #70986 üzenetére
Nem, sajnos. Van panoráma tetőablak, nincs tetőcsomagtartó. Mondjuk egy matracot rákacsaszallagozok, aztán arra a léceket. Aztán nehogy jöjjön rendőr. Igazából ki kellene próbálni, aztán felrakni a képet róla egy vicces oldalra...
-
npera
újonc
Autós történet.
A napokban többször mentem a Bäckebol nevű bevásárlóközpont irányába, kerékpáros cipőt nézni, szerszámot nézni, IKEA és hasonlók.
Az odafelé vezető szervizút párhuzamos az "autópályával" (Svédországban alig van ténylegesen értelmezhető autópálya, a legtöbb útjuk nem felel meg biztonsági szempontból az autópályának, de azért ők odarakják a táblát, hogy az....)
A szervizúton 50 km/h korlátozás van, de változó szélességű az út és a padka is. Egy szakaszon olyan széles a padka, hogy ott elfér egy autó, a sávban pedig még kettő. Aztán beszűkül, de talán 400 méteren nagyon sok hely van. Előzni tilos végig mondjuk.
Amikor ott jön valaki tempósan mögöttem, akkor le szoktam húzódni a padkára, mert én stabilan 50-el megyek, nem 80-al.
Múltkor jött mögöttem F10-es BMW 5 Touring, bejön a seggembe kábé 70-ről lassulva. Lehúzódtam neki, hogy menjen. Erre maradt mögöttem és nem mert menni. Akkor maradjon. Utána még le is maradt távolabbra, mintha elgondolkodott volna, hogy a 3-méteres követési távolság nem felel meg a törvényi 3-másodperces távolságnak.
Máskor valami Hyundai i10 vagy mi jött kábé 80-al, annak is lehúzódtam. Az alighanem kamionos volt, mert az indexxel villogtatott jobbra-balra, hogy megköszönje.
Aztán persze olyan is van, aki a "járdaszigetet" megkerülve a szembesávban előz meg, ott nem tudok miben segíteni.....
-
npera
újonc
Holnap reggel kezd a lányom az iskolai előkészítőben, amolyan napközi lesz 2 hétig, aztán a helyi nulladik osztály általános iskola részeként.
A fiam megy vissza oviba, majdnem el is felejtettük, hogy holnap már ő is kezd. Ez a parenting csúcsa, amikor már azt sem bírom megjegyezni, hogy ki mikor kezdi a "sulit"....
-
npera
újonc
Ma elvittem a lányomat suliba, mármint előkészítő előtti napközibe. A kiscsaj teljesen izgalmi állapotban volt, hogy végre vége az ovinak és valami értelmes dolgokat is fognak csinálni. Már nagyon akar tanulni.
A kissrác meg újra ment oviba. Iszonyatos üvöltés reggel, hogy ő nem akar (az utóbbi másfél évben akármiről van szó, akkor nem akarja, szóval ez nem újdonság).
Most már össze sem tudom számolni, hogy hány hetet voltak itthon, meg Magyarországon, de most akkor vége a kifordult időrendnek. Reggel 7-kor legkésőbb felkelni, elkészülni, aztán gyí "suliba". Akkor szerintem este sem fognak még 10-kor kukorékolni.
-
npera
újonc
válasz Bujdy81 #71028 üzenetére
Ez nulladik osztály előtti 2-hetes napközihez hasonló beszoktató. Lesz annyi szünetük majd, hogy én nem fogom győzni szabival.
Én kábé 10-kor elkezdtem kihordani a szerszámokat és vegyszereket a dekkre, aztán most jöttem be 13:15 körül. Majdnem 3 órát mostam a dekket. Volt algairtó, aztán lefúvattam, aztán körkörös mosó a dekken, aztán újabb algairtó, aztán részletes lefúvás.
Most a fa meg kell száradjon, aztán lehet olajozni.
A szomszédok vélhetően élvezték, gyakorlatilag megállás nélkül ment a magasnyomású, amikor a mosófejjel suvickoltam a dekket. A gép nem állt le túlmelegedés miatt, akkor hajtottam. Kábé 1 órát tartott az a szakasz. Jó lassan csináltam és folytonosan haladtam, hogy ne legyen körkörös nyom a fán. Nem is lett.
2018 novemberében költöztünk ide, 2019-ben nem mostam a dekket, de most igen. Már ráfért, volt rajta moha és alga rendesen.
-
npera
újonc
Találtam a sufniban egy 5-literes meg egy literes olajkannát, holnap reggel ha nem esik el is kezdem kenni a dekket. Szerintem be fog szívni elég sok olajat, igen száraz már a fa.
-
npera
újonc
válasz blueboi69 #71115 üzenetére
Gratula! Vezérlés, vízpunepa és hasonlók voltak cserélve? Vagy most lesznek?
Nekem a jobb-első ajtóra vágta rá valami jóképességű az ajtót, vélhetően egy furgon. Ahol az ajtó felülete hajlik (shadow-line?), ott az "élét" találta el. A fényezés nem sérült, be behajlott a lemez picit és megfelelő szögben látszik.
Persze simán leszarta és nem hagyott lapot. Pedig ez már Nyugat....
-
npera
újonc
válasz -NoVa- #71050 üzenetére
Megnéztem én is.
Ez egy PHEV, 37-literes tankkal. Björn érvelése az volt, hogy "mindenki" PHEV-et vesz, ezért tesztelte ezt. Ezzel ki tudok egyezni, ha újautó eladásokat nézünk. Akkor valóban a különféle HEV vagy PHEV modellek előkelő helyen vannak a dízelbotrány miatt.
De ha picit hátralépünk és az utakon jelenlevő gépkocsikat nézzük, akkor valami elképesztő mennyiségű sima ICE megy az utakon. Akár benzin, akár dízel. És azok többnyire nem zippó méretű tankkal futnak, hanem mondjuk 70-literes vagy nagyobb kulacsokkal. És akkor még egy benzines is közelebb van a 7-800 km hatótávhoz, mint az zippósok 500 km-es hatótávjához. Egy modern dízel simán kifut 1000 km-t egy tankkal. Vagy még többet.
Amikor a 2,5-éves lányommal autóztam Svédországból Magyarországra még 2016-ban, akkor Németországban 550-600 km körül tankoltam. Ha a lányom aludt, akkor csak tankoltam, dobtam egy sárgát és gyí. Egy tankolás kábé 2-3 perc talán, egy brunyálással még 2 perc elmegy talán ha nagyon alaposan mosok kezet utána.
Igaz, hogy nem volt egy kezdeti kábé 50 km-es "ingyen" utam az elektromos hajtából adódóan, de utána csak tankoltam és mentem.
És itt jön a pont, amit megfogtál. Egy meglévő működő ICE nagyon durva távot le tud futni, mire megspórolnád a csoda BEV fogyasztásából a monétát. Nekem még egy dízel felára is teljesen agyhalott idő után jönne be fogyasztáson át (arról nem beszélve, hogy meggyilkolnám a dízelt a jelenlegi autózási profilommal), de már egy hibrid is Alpha Centauri távolságban jönne csak ki anyagilag. A BEV pedig egy másik dimenzió, nem is csak másik galaxis.
Értem én, hogy fantasztikus dolog a nulla lokális emisszió, meg az instant nyomaték, meg a hangtalan suhanás. De ha nincs rá meg a beugró, hogy beleülj egy Tesla Model Y-be, mert minden más csak önámítás, akkor a nedves álmok szintjén érdemes foglalkozni a dologgal.
Számomra a recept a következő:
- kerékpározok melóba és ahova tudok
- nagybevásárlás kocsival
- kirándulások kocsival
- ha lesz töltő a háztól gyalog távolságra (3 cekkerrel vízszintes esőben vagy téli latyakban), akkor kezd el egyáltalán opció lenni a BEV. És akkor is csak egy 250k SEK alatti áron és élhető paraméterekkel.Számomra ez az élhető BEV:
- ID3 méret (kívül Golf, belül Passat)
- 5-ajtós vagy kombi tophat
- panoráma tetőablak
- vonóhorog akár csak 500 kg-os határral, de legyen opció
- legalább 11 kW-os OBC
- legalább 50 kW-os DC-töltés
- folyadékhűtéses pakk
- télen is 300 km hatótáv, hőpunepás fűtés
- minimális mennyiségű pianólakk
- férjen el a lábam, ne nyomorítson meg az ülés, ne verjem be a fejem az A-oszlopbaHa a fentiek teljesülnek, akkor tapsikolva veszek majd elektromos gépkocsit. De ha bármi hibádzik, akkor várok. Az idő nekem dolgozik....
-
npera
újonc
válasz WiZARD #71192 üzenetére
Tudom, írtam is, hogy érteni vélem Björn logikáját miért választott PHEV-et.
De nagyon nehéz elmenni a valóság mellett, hogy az autóval rendelkező nagy átlag akár Magyarországon vagy Svédországban jelenleg még ICE gépekkel nyomul. És még elég sokáig így lesz ez.
A különféle cégatuók és lízinges konstrukciók is látszanak az utakon a forgalomban, de aki megveszi magának az autót az egy jól keresi parányi halmazon túl még nem vesz sem PHEV-et, sem BEV-et.
Nekem az autó többnyire áll, mivel amit tudok megoldok bringával. Így fogyasztáson behozni bármit kábé mission impossible. A mostani kocsi vegyes fogyasztása éppen 8 liter alatt van és igazából nem számít, mert másfél havonta tankoljuk meg általában. Ha "sokat" megyünk, akkor havonta egyszer. És 45-literes a tankja, mert japán kocsi.
Ha lőnék céges kocsit, akkor az adókedvezmény miatt előnyös a PHEV. De ha kocsival járnék melóba, akkor leégne a pofámról a bőr. Kábé 10 km egy irányban. Arra kocsit elővenni picit durva pocsékolás.
-
npera
újonc
És viszont. A videó egy amatőr próbálkozás, de a muzsika alatta ütős.
-
npera
újonc
Na, ma az ecsetelő kézmozdulatot begyakoroltam rendesen. Reggel 10-kor elkezdtem olajozni a dekket és a korlátot. Még múltkor lemostam mindent, most eljött az olajozás ideje.
Volt itthon egy 5-literes olajos doboz még az előző tulajtól, azt elkezdtem felkenni. Mikor elfogyott akkor beláttam, hogy ide több kell jóval. Így asszem 1-kor elrongyoltam venni még olajat.
Mivel most úgyis elkezdek barkácsolni, ezért vettem egy melósnadrágot. Kék Blåkläder short. Van rajta 1000 zseb és akasztópánt.
Vettem hozzá övet is, arra is rá van írva körbe, hogy Blåkläder. Annyira tetszik a nadrág, hogy abban bringáztam el a 400 méterre levő iskolába felvenni a lányomat.
Eattila is örülhet, mert vettem kést is. Melóskés. Morakniv márkájú cucc, egy sima rozsdamentes. Legyen mivel faragni az ácsceruzát. Mert azt is vettem
Délután végigmentem a második 5-literes olajon is, aztán amikor már csak az utolsó két pallót kellett volna lekenni, hogy kihátráljak a dekkről és készen legyünk, akkor elfogyott a második kanna. Szóval nyithattam meg a harmadikat. Abból már persze alig fogyott, de akkor van tartalék.
A korlátot 3x kentem le, az csak úgy szívta magába az olajat. A szomszéd nénike szerint az előző tulaj nem sokat foglalkozott a dekkel, a fa ki van töredezve és szárazva. Nem tudom, hogy meg lehet-e még menteni vagy inkább az állagát őrizzük már csak meg, de a repedések megmaradnak.
Most elképesztően jó olajszag van hátul, a fa mély árnyalatot kapott, tök jól látszik az erezet.
Ebédet nem is ettem, csak benyomtam egy shéket. Negyed hétkor fejeztem be asszem, majdnem 7 órát nyomtam, ha leveszem az olaj vásárlását belőle.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #71244 üzenetére
Én télen még sosem éreztem volna, hogy az előfűtés szükséges. Állati gyorsan jön a meleg a Totoyából. Nyáron pedig sosem volt még olyan meleg a kocsiban, hogy szempont lenne az előhűtés. Van 4 db automata ablak, kábé egy mozdulat leengedni mindent, aztán hamar kiviszi a huzat a belső meleget. Utána pedig az utasoktól függően vagy lehet finoman szellőztetni vagy ha asszony nem kap tőle szem- vagy fejfájást, akkor lehet klímázni.
Értem, hogy ez is egy kényelmi extra. És lehet én ülök fordítva a lovon, hogy nem elég fontos a skálámon.
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #71300 üzenetére
Én egyszer úgy zakóztam még általános iskolás koromban, hogy a járdán mentem versenybringával és volt egy gyalogos, akit kikerültem a fűben. De ott a kábé fél méteres gazban volt egy kábé 40-centis "lépcső". Abban elakadt az első kerék és nagyon szép lassú koreográfia mentén átbukfenceztem a kormány felett. Közben asszem annyit is mondtam, hogy "basszuskulcs..."
Rövid ideig repültem. Bár lassan. Gyakorlatilag nagy állásszöggel az átesés határán egyensúlyoztam (műveltetőben, mint Winkler motoros zakózásos elbeszélésében), aztán megcsúsztattam (végig aktív vagyok), majd eldobtam a vasat (a bringával szembeni felsőbbségemet éreztetve).
-
npera
újonc
-
npera
újonc
válasz eattila #71309 üzenetére
Van nem rozsdamentes is. Nem olyat vettem.
-
npera
újonc
Akit érdeklnek a lökéshullámok, annak ajánlom a beiruti robbanásról készült felvétel megtekintését.
Nem tudom mennyien haltak meg és mennyi a sérült, de vélhetően nagyon sokan. A lökéshullám láthatóan letarol több blokknyi területet, ott alighanem durva sérülések voltak. Hallás tutira kész, a szilánkoktól meg látás is rossz esetben. Meg ha elég közel vagy, akkor a lökéshullám maga is megtép vagy nekivág valaminek.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #71321 üzenetére
Nagyon sokféle lehetőség van a gyorsabb melegedésre. Vannak gyártók, akik 2-3 kW-os PTC elemet tesznek a vízkörbe és akkor elektromosan fűti fel a vizet a kocsi amikor beindult. Van, ahol piactól függően eleve rakják bele az üzemanyagos kályhát (webasto vagy hasonló), míg más piacokon feláras extra.
Ez egy még 3-literes soros 6-hengeres dízel vagy már egy modern 2-literes 4-hengeres erősen megfújt dízel? Mert a nagyobb motor szerintem lassabban fog melegedni, mivel elég kevés a veszteséghő a dízeleknél.
Ha valaki használt prémiumot vesz, akkor ott aztán vastagon fog a ceruza. Főleg ha akármilyen extrát akarsz bele.
Ezek az időzítős kályhák rövid utakon egyébként frankón ki tudják nyírni az akksit. Az ajánlott felhasználási mód az, hogy amennyit jár a kályha kabin előfűtés céljából legalább annyit menjél a kocsival utána, hogy az akksit fel is töltse.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Újabb csapat dolgozik a Prince of Persia: The Sands of Time Remake-en
- Apple iPhone 13 - hízott, de jól áll neki!
- E-book olvasók
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Kupon kunyeráló
- Kaspersky Antivirus és Internet Security Fórum
- LEGO klub
- Ukrajnai háború
- World of Tanks - MMO
- További aktív témák...
- ASUS ROG STRIX RTX 3060 Ti OC LHR - eladó!
- iMac 2019 27" Retina 5K / i5 3 GHz / 32 GB DDR4 / 1 TB SSD / Radeon Pro 570X 4 GB
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 32/512 FHD HUN
- AKCIÓZVA! HP EliteBook 850 G7 Fémházas Szuper Strapabíró Laptop 15,6" -65% i7-10610U 16/512 FHD HUN
- Dell SE2216H 22" 1920x1080 Full HD LED Monitor
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs