- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Hódít az AI, közben a Microsoft emberek százait küldi el a felhős részlegétől
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Ömlenek a fiatalok a Facebookra
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- Opera böngésző
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Ezúttal bennfentes kereskedelemmel vádolják Elon Muskot
- XPEnology
- Milyen switch-et vegyek?
- Mindennél kisebb és gyorsabb chipeket hoznak az ASML új gépei
- Felfordul a windowsos piac: az Arm megszerezné a PC-s piac 50 százalékát
- Linux - haladóknak
- Mobilinternet
- Python programozás
Új hozzászólás Aktív témák
-
-
WiZARD
addikt
válasz Samott #110077 üzenetére
Lehet az lesz.
Csak félek, hogy akkor majd jön a mutogatás hogy azért nem jó mert az elején el lett baszva a másik által, meg ő nem így csinálná hanem úgy és csinálja-e újra. Ő nem ismeri a másik által betervezett/megvett cuccot és azt nem tudja telepíteni, blabla.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #110084 üzenetére
Az egy dolog, de gördülő 12 hónapban kb. mostanra megvan nekik az évi 1 m illió autó, ami megdöbbentően sok márkának nem teljesül!
A világ top gyártói (Toyota, VW csoport) is 10 millió körül vannak, szóval a Tesla bent van ezzel a nagyok világában,
Abban is egyetértek, hogy már jó eséllyel önjáró, nem nagyon vezérli kézzel Musk.
-
ezittketto
csendes tag
válasz Samott #110114 üzenetére
Köszi
Közben én is megtaláltam, de sajnos mivel nem pontosan van definiálva az „el ne indulhasson” rész, ezért mindenki úgy értelmezi, ahogyan szeretné
Vitapartnerem ezt úgy értelmezi, hogy simán nyitva hagyhatja az autót, csak a kulcsot ne hagyja benne.
Nekem meg rémlik valami eset, hogy valakit azért büntettek meg, mert talán egy kisgyerek a kéziféket játék közben kioldotta és a lejtőn megindult az autó és lett belőle baj.
Na ezt meg tuti nem fogom megtalálni már sehol..
Meg ugye ez alapján szerintem az sem szabályos, hogy az autókat több helyen is úgy parkoltatják, hogy lehessen tili-tolizni, ha útban van. -
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #110114 üzenetére
Ez bezárás szempontjából szerintem nem egyértelmű.
Mert ha nem zárom be az ajtót, de van benne immobilizer, akkor az jó?
Az nyilván alap, hogy sebességbe teszem/behúzom a kéziféket.Bár, ha nem zárom be, akkor üresbe lehet tenni, ki lehet engedni a kéziféket.
Szóval mit jelent az, hogy "el ne indíthassa"? Mert ha a motort ne indíthassa el, az ok, de megmozdítani meg lehet.
(én hónapokig tároltam az utcán a 407-est bezáratlanul az utcán)
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #110144 üzenetére
De ki kell emeljük, mert nem mindenki vonja le a következtetést:
NEM a Covid miatt ekkora a többlet halálozás. Azaz nem CSAK a Covid miatt. Hanem 2021-re "szépen" beérett a Coviddal együtt az egészségügy kimerülése/szétrohadása.Azaz 2020-ban még nem haltak meg nagy létszámban az ellátatlan/kiszűretlen rákosok, 2021-re már igen! Tehát ez azt (is) jelenti, hogy 2022 is durva lesz, mert hiába ül el a járvány, azokat a betegségeket melyek kezeléssel 2-3-5-x évig túlélhetőek lettek volna, kezelés nélkül csak néhány hónapig bírják a betegek.
(Személyes példa: Apu 2016-ban lett diagnosztizálva vastagbél rákkal. A diagnózis nem volt pontos, a sebész a műtét során a keresett helyen nem találta a daganatot, elkezdett "turkálni", tovább vágni, mondjuk ki, rögtönözni. Ennek lett az eredménye egy 29 centis varrat Apu hasán. A műtét után a szövettani vizsgálat igazolta, hogy a vágásnál is maradtak rákos sejtek, ezért kapott utána kemót. A kemó végén minden érték jó volt.
2017 végén a rutin vizsgálat kiújult/új daganatot mutatott ki a májában és a környező nyirokcsomókban. A kiújulás esélye akkor is megvan, ha tökéletes lett volna az első beavatkozás, nem tudhatjuk, hogy mennyivel voltak rosszabbak az esélyei konkrétan neki.
A diagnózis szerint nem volt műthető, meg kell próbálni a kemót egy másikat, kísérleti gyógyszert, ha beválik és eltűnnek az áttétek, akkor műthető. 2017 decemberében kezdte el azzal a tudattal, hogy ha nem műthető, akkor a várható túlélési idő 10 hónap. 2019 novemberében tették ki a kísérleti programból, mert addigra romlottak annyit a labor értékei, hogy már nem kaphatta a kezelést. Kapott új gyógyszert, ami már nem sokat ér, ekkor kezdett el rohamosan romlani az egészségi állapota, de 2020 márciusig elég jó életminősége volt. A két kemós évben voltunk együtt nyaralni, unokázott a Balatonon, stb. 2020 márciusától már látszott, hogy nagyon rosszul van, onnantól már eléggé szenvedés volt neki is, 2020 június elején halt meg.)
Amiért ezt leírtam: az akkor még sokkal jobb kapacitású egészségügy sem tudott tökéletes munkát végezni, mégis a kezeléssel kapott plusz két év normális életet. Ezt egyrészt nem lehet forintosítani, másrészt most ezek az évek tűnnek el a szétrohasztott egészségüggyel. Sok-sok végigdolgozott élet végéről lopják el a valamennyire gondtalan/jó nyugdíjas évek jelentős részét...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #110149 üzenetére
"ott is iszonyat pusztitast vegzett a jarvany, csak az kesobb fog igazan fajni"
Ezt kiegészíteném, több szempontból is:
0) A Te helyesírásod máris elesett, mert nem írsz ékezetet!
Komolyra fordítva1) A hosszútávú hatások valóban megvannak, mert
a) nincs pénz, megbecsülés a szakmában -> egy csomó olyan ember megy tanárnak, aki máshova nem jó,
b) el van tolva az oktatás szerkezete a német piacra termelő összeszerelő gyárak kiszolgálása felé, ezért
c) nincsen igény és kompetencia valódi tudósokat képezni, akik egy olyan tanári "kaszt" tagjai lennének, mint pl. a legendás Fasori Gimi tanári kara,
d) rossz a tanári kar korfája, hiányoznak komplett generációk, most megy/ment nyugdíjba/hal meg egy erős gárda és ha ők kimennek sokkal kevesebb "veterán" lesz, akikkel a mennyiséghez minőség is adódik.2) Rövid távú hatások is vannak már
a) kötelező oltás miatt is felmondtak csomóan,
b) iszonyatos a tanárhiány, ha találsz egy olyan tanárt, akinek .jpg-re végződik a neve, fel kell venned
c) nem rúghatsz ki senkit, mert nincsen, aki a helyére lép
d) amíg a Lidl pénztáros majdnem dupla annyit keres, mint egy fiatal tanár, addig nyilván sok lesz a pályaelhagyóVolt egy cikk, hogy mekkora kamu, hogy Romániában kétszer annyit keresnek a tanárok, mint nálunk. Tényleg nem igaz, mert csak 180%-át az itteninek...
Ismerős egy szakképzési centrumban tanít. A matek munkaközösségben van egy (1) tanár, akinek 30-nél kevesebb órája van egy héten. A többinek több. Túlóra kifizetéséről/díjazásáról még nincsen megállapodás (öt hónapja).
SZJA visszatérítés: ugye azt kapod vissza, amit 2021-ben befizettél. Nos, a túlórát ha egyszer kifizetik, az már 2022-ben lesz, az utána fizetendő SZJA-ból már nem kap vissza semmit...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #110155 üzenetére
Alapvetően ha csak annyi a hiba, hogy nincsen ékezet, akkor az agy eléggé jól kiegészíti, a te mondandóid is teljesen olvashatóak. HZ már level 2.
Nekem csak annyi a defektem, hogy angol billentyűzetet használtam sokáig, azon ugyebár nincsen dedikált hosszú i. Megtanultam ké dolgot:
- kis hosszú i az ALT GR+J
- nagy hosszú i-t nem tanultam, de tudok úgy fogalmazni, hogy ne kelljen használni!Aztán bejön az 'Így jártam anyátokkal' sorozat és meg kellett tanulnom, hogy ALT GR+I. Pedig már megyar a billentyűzet, mégsem áll rá a kezem...
-
hobizoli
nagyúr
válasz Samott #110205 üzenetére
a Havannan nincs is villamos
amugy itt utkozik ki a BFK balfaszkodasa
most is elovarosi vonatkozlekedest akarjak fejleszetni ezer Mrd-okert, amikor Szekesfehervarrol most is annyi do alatt lehet Kelenfoldre erni vonattal, hogy en nem erek oda BKV-val Bp-n belulrol indulva
de lassan Piripócs-ra is Maglev fog jarni, nem is tervezik a kovetkezo 30+ evben hogy a bp-i metrohalozatott bovitsek, amivel erdemben lehetne gyorsitani a bp-n beluli tomegkozelkedest
ehelyett olyan HÉV vonalakat fejlesztenek megint tobb szaz Mrd-ert, amiken 25-30k utas van per nap, mikozben eleve a HÉV nem is bp-i erdeket szolgaltöbb drón kell ;P
-
-
zetor2000
senior tag
válasz Samott #110205 üzenetére
A Havannán ott a Penny, előtte csináltak pár töltö állomást
Amúgy a villamos elég messze van oda, de 2 busz átmegy a lakótelepen, 2-3 meg elmegy mellette.A kicsi séta az 10-20 perc is lehet, helye válogatja. Havanna utcától 10 perc, az átlós végétől meg keci messze van.
Amúgy a Havanna szerintem parkolás szempontjából még pont élhető, reggelente látni, hogy aki ott lakik, az talál helyet magának. Az egyik átmenő busszal járok reggelente melóba.[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Samott #110219 üzenetére
az is mar annak a folyamanya volt, hogy free P+R-nek hasznaltak korabban
ez nem most kezdodott
en 14-15 perc alatt erek be a melohelyre autoval, BKV-val ugyanez masfel ora lenne, mert varni kell a vilire, aztan cegbuszra
ha nem cegbusz, akkor meg ennel is tobb, mert Dh HÉV allomastol meg kene egy masik busz is arra ~4km-re a Tesco-ig, vagy 1+ ora seta onnan
ehhez kepest Kecskemetre lesz vonat
wow
qrva jo
orulunk neki, teeeeeenyleg
kulsobb keruletekben olyan baszott hitvany lassu a tomegkozelkedes, hogy ezt egy tipikus 6-7-8keruleti egysegsugaru okosbringas felfogni sem tudja
neki a szajaban ott van az elso sarkon 3 fele jarat, es abbol indul ki, hogy aaa ez egesz Bp-n is ugy van
legjobb az, amikor ervelget a bringas eletmod mellett, aztan masik post-ben meg leirja, hogy a lakhelyetol 6 sarokra jar dolgozni bringaval, es o magyaraz atomnagyokat, hogy de az autosok az elso sarokra is autoval jarnak, meg minek csinalni kijebb barmit
jaaaa, hat en 6 sarkot siman lesetalok, arra minek vegyek elo autot, vagy akarmit
meg minek menne el egy parkolohelyrol az autos ennyire, ha utana csak egyiranyu utcakon bolyongva tudna visszakeveredni ugyanoda, es akkor sem biztos hogy vissza tud allni...
de a BFK-s majom vitezy meg a tervei vannak arra, hogy Nepszinhaz utcabaol a 28/37 atmenjen a Corvin ele a ter kozepere, mert akkor nagyon sokkal jobb lesz attol, meg 50m-l kevesebbet kell setalnia a gezanenninek a metrolejaro lepocsojeig
BME ele is nagyon kell ez a villamos 30Mrd-ert a 2.8km 10-12k utasnak, ami megint egy belvarosi feljesztes, a tole 2-300m-re levo masik jaratok melle, es ha egy utasra kiszamolod mennyibe kerul, a M4 metro sokkal olcsobb volt enneltöbb drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Samott #110219 üzenetére
nem, mert ha sorompos a parkolo akkor be sem tudsz menni oda, igy az ures parkolokat nem foglaljak el nappal orakra
hiaba dobal bele penzt, ha hazamenne a zlako az meg nem tud megallni ottaz 5.ker-ben is van ilyesmi behajtasi korlatozos utca, sorompo csak megadott autoknak nyilik ki
az a baj, hogy nincs epkezlab sebessegu tomegkozlekedes varosszerte, csak a city core-ban
az meg qrva keves egy 2millios varosrama ott jar metro kb, ami Ferenc Jozsef idejeben volt Bp terulete az Osztrak-Magyar Monarchia idejeben
azert az elegge proli, nem gondolod?ezen azert mar reeeeeeeeeeeeeeeg tul kellett volna ennek nonie
egy ekkora varosban hogy normalisan lehessen tomegkozelkedni kene vagy 7-8 metrovonalnak lennie ma mar 120+ km vonalhosszal, a HÉV-ken kivul iscsak itt mindig vhogy forditva akarnak megoldani vmit
elobb korlatozunk, nem elobb fejleszutenek, meg fejleszetni meg ugy immel-ammal meg alibizgetve sikerulget...
ez annnnnyira tipikusan magyar[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Samott #110248 üzenetére
erzsebetvarosban van erdemi tomegkozelkedes, kb minden sarkon 2-3 akarmi jar, meg az egesz Erzsebetvaros maga 2km2
majd amikor peremkeruleti lakoteleprol 30percen belul lesz a belvaros elerheto, akkor kevesebb embber fog autot tartani
meg amikor a szomszedos keruletbe nem masfel ora atkeccsolodni BKV-val, egy ~15perces auto ut helyett...addig meg van ez
csak akkor nem kell csodalkozni, meg teoriakat gyartani, hogy az ember maga hogyan oldja meg, ha a Qrmanyzat erre nem hajlando erdemi megoldast csinalniIszapgilisztásalsó-ra előbb fog Maglev jarni ezeknel.... ezermilliardok mennek ilyesmi faszsagokra, de meg sem azok ellen tuntikezel te sem
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
hobizoli
nagyúr
válasz Samott #110251 üzenetére
milyen valos koltseget?
ennyi erovel szamoljuk ki, mennyibe kerul a BKV-t fenntartani, amikor adobol fejlesztodik es abbol fenntartva mukodik total vesztesegesen, es fizetsz akkoris, amikor hasznalod...
holnaptol ne legyen BKV-ra se egy kanyi se adobol, aztan fizesse mindenki a valos fenntartasi koltsegeket
na? hirtelen lenne 1500 egy vonaljegy, meg 60k egy havi berlet
hoppacska...vagy egy-egy juzerre szamolva a brinagut epitese mennyibe kerul, ha mar ugyis olyan divatos lett manapsag
foleg hogy millairdokbol epul, ingyen hasznaljak, es ev 2/3-aban alig van hasznaloja, az a napi par szaz/ezer is csak a nyari idoszakban van
a fajlogos koltsege per juzer messze nagyobb meg az autoplaya epiteseknel is
es azert legalabb fizetnekmiert nincsenek a 7ker-ben is fizetos parkolohazak onkormanyzati tulajdonban?
ott a Corvin-nal szemben egy telek 30+ eve total ures
epkezlab helyeken ide reg felhuzott volna az onkori egy 300 autos automatizalt parkolohazat, es akkor utcai parkolt megszunteti, es neki hoz bevetelt
van egy halom olyan evtizedek ota lakatlan/lakhatatlan dózer érett epulet is, hogy az osszedoles hataran van, nem rentabilis felujitani se, mert annyira elavult meg leromlott muszakilag isaz egesz 7ker amugyis egy naaaaaaaaagy, sotet húgyszagú getto
bemesz a Dohany utcaba, aztan alig er le a napfeny az utcaszintreilyen elhetetlen, bortonszeru helyekre is ki a banat akar koltozni...
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #110264 üzenetére
Nyugat-Európában úgy működik sok helyen a BKV, hogy 1/3:1/3:1/3 arányban fizeti a város:állam:utazóközönség.
Azért a jegybevétel sokkal több, mint amennyibe kerül beszedni és ha ingyenes lenne (Horváth Csaba-e vagy? ), akkor sokkal nehezebb lenne a csöviket, egyebeket távol tartani.
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Samott #110304 üzenetére
Az elmúlt két évben valóban nem nagyon mentem.
Viszont a metróba akkor még nem tudott lemenni a csövi melegedni, mert ott állt a smasszer és mondta, hogy "legyetek bélbetegek".Meg az első ajtós felszállású buszon is necces nekik. A négyeshatos nyilván elesett, ez tény.
A finanszírozás csak az újabban van így, anno a Demszky érában ez pl. jól működött...
-
blueboi69
csendes tag
válasz Samott #110265 üzenetére
Az lenne amúgy a legjobb, de az még nagyon drága technológia. Viszont itt annak megoldani a csövezését, kb esélytelen.
Én szerintem most hagyok ki helyet a tetőn napkollektornak és mégsem vetem el az ötletet.
Ha kikerül a gázkazán a rendszerből, akkor a kéményt meg tudom fúrni és azon le tudok jönni a csövekkel a padlástérből a gépészeti helyiségbe.
Jelenleg két dolog szól a napkollektor ellen, hogy nem tudok lejönni a csövekkel és a nyári túlmelegedést meg kell tudni oldani értelmesen. -
Jahno
őstag
válasz Samott #110304 üzenetére
Attól függ melyik sajtót olvasod, mert most ugye a csöves téma és szemetes Budapest eléggé nagy sláger lett.
Nehezen mérhető, de jó ég tudja jobb-e a helyzet vagy rosszabb. Metrónál biztos nem megy el az ellenőr mellett, aluljárókból meg inkább a Nyugati téri törpeállamot kellene mindenestől beszántani, miközben mindenki azt lát meg ahogy akarja és úgy hangsúlyozza ki, ahogy éppen szeretné.
-
Sipi-
tag
válasz Samott #110319 üzenetére
Ennyi pénz mellé egyszerű emberként azt várnám, hogy a kormánypárt teli van sportos miniszterekkel és képviselőkkel, a hazai sportolók pedig jelentős nemzetközi sikereket érnek el minden téren (főleg foci, hisz abba lett ennek nagy része beletolva).
Ha meg oktatásra és nevelésre költenék, akkor lehet, hogy néhány évtized alatt kihalna az olyan nemzedék, aki eldobálja a péksütis zacskót a földre a kukától 5 méterre. De valószínűleg ez kevésbé látványos, kevesebb kerül belőle haveri körbe, stb.https://www.ferfiakonyhaban.hu
Új hozzászólás Aktív témák
- Dell Optiplex 7070 SFF: Az igazi kis erőgép: i7 8700, 32GB RAM, 512GB SSD, 2xDP+HDMI+USB-C, Win11Pro
- Dell Optiplex 7070 SFF:A tökéletes irodai/otthoni PC:i5 8500,16GB RAM,256GB SSD,2xDP+HDMI+USB-C,Win
- Kellemes árú vezetékes gamer egerek
- CLEVO P775DM3-G gaming laptop
- ÚJ GIGABYTE G5 Gamer Tervező Laptop -30% 15.6" i5-12500H 16GB/512GB SSD 144Hz FHD RTX 3050 4GB FHD
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen