Új hozzászólás Aktív témák
-
Jahno
őstag
válasz Phülöp #134958 üzenetére
Pfejj, ez elég csúnya. De megnyugtat, hogy ott is vannak hülyeségek. Többit nehéz kitalálni, most ha lenne egy lakó autód munkaakukkal és időnként megtöltöd aztán mehet a hűtő, nagyzene vagy bármi akkor lenne opció. Vagy mozgó fotó stúdió :-) Egyéb nem sok, eleve gondolom másik inverter kell, vagy teljesen lekötni a hálózatról meg minden mókolás, odahaza meg arra a pár watt fogyasztásra nem érdemes átalakítani, mert az és az amortizáció többe kerül mint amiért most veszed ez energiát. Erős feladat.
-
Jahno
őstag
válasz npera #134966 üzenetére
Idehaza ezeket nagyon tolják, de mind személyes jelenlétes, jobb/rosszabb kivitelben. Most elég sok kinőtt a földből, haverok kölkeinél is van akinek bejött, én egyéb okokból meg azt látom, hogy logika/gondolkodás ráfér a gyerekekre, de inkább a pályát váltó korosztállyal van bajom, mert elvégeznek egy 6 hónapos kurzust, arcuk nagy lesz, sok pénzt szeretnének keresni, cserébe a média/reklám is ezt a csoda lehetőséget hangoztatja, gyakorlatilag meg nem ismerik a körítést, lehetőségeket, eszközöket, biztonság a kanyarban sincs, áááá, szarazegészmentsmeg.
Kölköknél meg nyilván agy és érettség kérdése, de mikor haver gyerek is alig 9 évesen közölte, hogy a fekete lukak meg kvazárok érdeklik legjobban akkor én is elbizonytalanodtam egy picit. Kifaggatom meddig jutottak, most nyári táborban nyomta elég rendesen.
-
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #134978 üzenetére
Géptermünk 3 folyó közt van és nem sokon múlt, hogy nem kell menni homokzsákokat pakolni. Így csak a pincénk kapott odahaza rendesen, de a lehetőségekhez képest elég jól megúsztuk. Most még pár napig folyik a falakból a víz, ha van huzat akkor hetek kérdése és nagyjából kiszárad.
-
Jahno
őstag
válasz npera #135001 üzenetére
Á, annó 10es körül vettem a fotós táskám, most valamikor már cserélni kellene mert amortizálódik is, akkor meg legyen tartósabb, esetleg 2 centivel nagyobb. Most ugyanez az akkori olcsó táska is majdnem 40ezer pénz. És nem olyan egyszerű, mint a golyóscsapágy, amit neten megrendelek, hanem oda kell menni és belepróbálni mindent is. Következő "majd" az állványom lesz, aminek kb. 2 éve elrepedt a feje, de ott is 70-100ezres összegekről lehet szó, így mindig mindent csak napolok. Elég durván megszaladt egy csomó cucc.
-
Jahno
őstag
Tegnap éppen az Üllői útnál nézegettem a bicajsávot, hogy melyik részén kellene felmérni és mekkora bicajos forgalom után lehet azt mondani, hogy ki van használva, elérte a célját meg hasonlók, mikor a járdán odébb lökött egy bicajos...
Érdekes módon tegnap a Petőfi-Margit közt rolleres is kevés volt, összesen csak egyet láttam, vagy nagyon jól sunnyogtak. A helyzet szerintem változatlan.
-
Jahno
őstag
válasz A. Crowley #134983 üzenetére
Amíg tetszik Neki, addig csinálni kell, oszt lehet kint még pénzt is tud belőle facsarni. Itt sem tudnám eldönteni, hogy mik a határok, vagy mit lehet túlzásba vinni meg szülők meddig bírják logisztikával és lóvéval.
Mindenki hozzájárul amivel tud és ha azt nézem, hogy 42 kép lesz nagyban kiállítva, akkor ott erős rosta is lehetett. Előnyöm, hogy átlagos elcsépelt giccs látképpel futottam, csak ide meg pont olyanok kellenek és nem szétművészülős cucamucák:
-
Jahno
őstag
válasz A. Crowley #134986 üzenetére
Ebben a sportban is van ilyen mindenféle edzőtábor meg egyéb év közbeni mérkőzés?
Semmit nem tudok róla. Úszó és műugró ismerős még akad, kézilabda/karate/jéghoki vonalon meg ugye éves naptár, aztán mennek mindenfelé Európába is.
Fatornyos falum klubja messzebb is, mert megint jól szerepeltek az EB-n és októberben mennek Tókióba a karate VBre. Az szerintem ott nem a kispálya, vagy ha azt nézem, hogy az előző időszakban 50-60 nemzetközi indulóból két dobogós helyet húztak be, akkor meg főleg.
Fociról ha valaki beszélni próbál, akkor felkészült vagyok, Castrum SC, Hatvani Gigászok, Szolnoki Orkák, Vörös Farkasok, Tehenkolmop, jónapot Mondom ezt így pár régebbi MTK meccs után.
-
Jahno
őstag
válasz A. Crowley #135018 üzenetére
Akkor itt az ideje majd este a fogadáson előállni a díleri dumával, mikor úgyis be kell mutatkozni 2 mondatban. Csapatot és edzési lehetőséget keresek, hogy még jobban teljesíthessek és elérjük a céljaink Aztán vagy lesz valami vagy nem. Faluban felénk egész normális a PógárJenő, lehetőségeihez képest az ilyen feltörekvő ifjúságot némi KP-val meg ajándékutalványokkal is próbálja támogatni.
-
-
Jahno
őstag
válasz eattila #135026 üzenetére
Persze, úgy a jobb, amit nehezebb szervezni. Az elsőnél ez ki is húzható, ott nincs köd. Második viszont erős mezőnnyel indul benne. Szerencsére térképen látszik, az alapján már oda lehet találni, mert ez a kép kb. 600 méterről készült, annak nehéz lenne ködben nekimenni csak úgy toronyirányt.
Vízben állva, sárga napfelkeltével nem lenne jó?
Tavaszi Ipoly elmaradt, de nem emlegetem mert tuti a leglehetetlenebb időszakban önt ki és verhetem fejem a falba.
-
Jahno
őstag
válasz Sipi- #135051 üzenetére
PC relatív olcsóbb, még akkor is ha drágának néz ki és nem veszed naponta, mint a kenyeret. Mondjuk ha gyerek ilyenért sírna, akkor megvakarnám a fejem erősen, de hát evvan. Már azt sem merem mondani, hogy inkább a Zenitet kunyerálja el, mert legolcsóbb tekercs film is 6ezer pénz körül van előhívva.
-
Jahno
őstag
válasz npera #135065 üzenetére
Ma is lerohadt a szokásos Vác meg a többi. Nem is mondom már. Csak néha.
Balatoni vonalakkal meg reklámozzák magukat, ehhez van pofájuk, mert "ha nem akar az M7en dugóbal ülni, akkor válassza a MÁVot, klímás, megbízható szerelvények, bláblábblá" Hát faszt.
Mellékesen néha dobálóznak valahány milliárddal, vagy szerelvénnyel ahogy az OMSZnél és mindenhol is, ami az aktuális állapot szinten tartására sem elég, holott nem ártana fejleszteni is.
Reggel ráértem és villamosról nekiláttam szigorúan a menetirány szerinti jobb sávban bicajosokat számolni Petőfi híd és Margit közt. De lehet már írtam ide is. Szerintem továbbra is jelentéktelen a forgalom, bár nem tudjuk mi az elvárt, mi a jelentős, meg Samott sem határozta meg, hogy mennyi is az a "sok", így viszont nehéz.
Mindjárt definiáltatom, hogy a "szeptember közepén, hétfő reggel" mit jelent, kinek mikor van a reggel, meg a 15ös hétfő lenne a közepe, akkor viszont pont nem érek rá... Kíváncsi lennék, hogy mi az elvárható forgalom, mikor számít valami soknak, vagy kevésnek, de sosem fogjuk megtudni De azért járjál MÁVval.
-
Jahno
őstag
válasz npera #135070 üzenetére
Ez sem lett rövidtávú kivitelezés. Én is kicsit borogattam a pincén, meg kiszórtam néhány elázott papírdobozt. Az a jó ebben, hogy ha az alsó csak kicsit ázik meg, akkor is megroggyan, dől a torony. De nézd a dolog jó oldalát, felszívott egy csomó vizet, annyival kevesebb van a földön
-
Jahno
őstag
válasz Grillo #135073 üzenetére
Én úgyis valami munkavédelmes bótba küldenélek, de nincs rendes bejáratott szabód a belvárosban, vagy mi?
Annó kinéztem valami akciós cuccot, végül jóval többe került az egész
Esetleg kölköt ide elviheted, havercsaj fog eszet osztani mindenféle téren (mellé van még gyurmázós és mandalarajzolós program):
-
Jahno
őstag
No, ma reptéren voltunk csavarogni. Aeroparkban késő estig buli van, arról nem is tudtam de délelőtt a Luftwaffe meg egyéb szervíz bázisokat jártuk be, délután még az 1es terminált.
Meglepő volt, hogy a hangárokban is egész jól lehetett fotózni. Szó szerint lazák voltak. Gyári dokumentációk, szétbontot gépek mindenhol. Ember ne legyen rajta még egy átépítés alatt lévő DHLes vas és ennyi. Az éppen utasszállítóból alakult át teher géppé és nagy szervíz. Bevittek oda ahol a sérült gépek törzsét és szárnyakat javítják, anyagot, gépeket is végig mutogattak, szóval elég érdekes volt. Elengedtek a hangárban, mint egy óvodást, bármit meg lehetett nézni, gép melletti állványokra felmászni, mindenféle. Én csak lestem. El is másztunk ketten a csoporttól és egyik mérnökkel dumáltunk mindenféle műszaki dolgokról. Enpera is így kezdte ugye :-)
Elég erős 2*3 óra volt a helyszín, mellette Aeroparkban mindenféle motorokat bőgettek, kitelepült a légiforgalmi irányítás, ex MALÉVes arcok, friss és nyugdíjas állomány, szimulátorok, egyéb bemutatók.
Autószerelő kolléga fotózta is szépen a szerszámokat és katonás rendben lévő alkatrészeket, hogy akkor hétfőtől majd így kéri a műhelyben is :-D
-
Jahno
őstag
válasz Phülöp #135116 üzenetére
Á, ez mindenhol szívás. Népligetnél ott a Szöglet oldala, el lehet lenni akkor is ha tele van meg eddig jó volt a híd alatt mert minden irányba tovább lehet menni, de most építési terület lett. Vannak ilyen részek KÖKInél is meg Határ útnál (ez most jött vissza építési területből) csak ismerni kell, nem mindig jó turistának és persze mire rászoksz arra átalakul. Új stadion előtt is volt egy taxis megálló, ha csak valakit össze kellett szedni, meg a mittomén.
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #135121 üzenetére
Hááát, én éjszakai gyerek vagyok aztán valószínű nem egyedül kóborlok a környéken maglódi gyerekként. Néha Rákóczi 10 környékén lenne dolgom, de most hasonlók miatt mondtam is, hogy inkább felejtsük el. Aztán ha sok hasonló kicsi ugyanígy dönt, mellé pár nagyobb akkor mehet a fejvakarás a drága és kihalt belvárossal ahol csak kávézók meg sétálóutcák vannak. Aug végén Jászainál lesz dolgom aztán ott is próbálom úgy folytatni, hogy inkább ne folytassuk mert nem poén a logisztika, időben és mindenben is tervezhetetlen. Rakodó hely sincs, nem erre van tervezve és jelenleg nem arra gyúrnak, hogy még legyünk valahogy minden hanem lassan ilyen punkos lázadós kibaszósdiba megy át a közlekedés szervezés. Az meg már nem menő, sokkal jobban néz ki ha valaki csak sima hétvégi punk :-)
Lesz még ebből meglepetés aztán Üllői úton nem csak a sör kihordó Cargo bringákat nem látom, de ma sem volt túl nagy forgalom egész Csepelig.
-
Jahno
őstag
válasz npera #135109 üzenetére
Vagy mikor nem mehetsz be a gyerekkel máshol meg be KELL menni és leadbit. Már volt erre itt-ott tervezet külön sávra, azt alapjaiban baszták el. Szerintem az iskolát/óvodát is ki kellene költöztetni külső kerületbe és kész is, probléma megoldva. Ha minden külső kerületben lenne én sem mindig mennék kocsival a belvárosba, de eddig sem mindig értették, hogy simán csak néha ott van dolgom, vagy úgy egyszerűbb.
-
Jahno
őstag
válasz -NoVa- #135110 üzenetére
Ilyenkor persze sem az iskolaőr senki nem illetékes. Most megálltam itt egy gazdasági bejárat mellett 8 centire belógva, már jött is két őr, hogy hátmivanmivanmivan. Ófakk. De a többi 40 autónál miért nem mentek oda amik foglalják a helyem, azt nem értem.
No de majd itt is meglátjuk, hogy az új stadion hoz-e magával sok parkolóhelyet amit használni lehet és akkor rend lesz.
Eddig ugye az volt a matek, hogy pénteken kocsival mentem melóba, elintéztem délután amit kell, visszafelé olyan 4-6 közt szabadulnak fel helyek is, arra lecsapok vagy várok, kocsi foglalja a helyet, hazajövök tömegközzel, aztán este vissza tömegközzel, kocsival haza.
Ott a Trefort környékén meg egy autóra fizettünk volna parkolást, aztán sorban helycserék. Hát, most ez sem lesz. Főleg mert a többi zónában is hirtelen dupla ár lett és este 10ig. Ígyjárás. Már néztem tömegközös opciót mert kemény vagyok, de azzal sem adja ki egyszerűen.
-
Jahno
őstag
Na, mire kell eszmélni: [link]
-
Jahno
őstag
válasz npera #135148 üzenetére
Itt is mondta a csávó, hogy szeretettel várnak mindenkit is de repülőgépszerelőnek ott lesz két kb. 10 év környéki kiskölök, ahogy néztem elég jól beleásták már magukat a wikipédiába, mert egy szétbontott hidraulikából megmondták, hogy melyik géphez tartozik és mi a különbség a modellek közt. Én meg csak lestem, így kívülállóként elég egyenrangú beszélgetésbe bonyolódtak a szervízvezetővel :-O
-
Jahno
őstag
-
Jahno
őstag
-
Jahno
őstag
válasz npera #135154 üzenetére
Ez egy vontató, szóval lehet ellent is tud tartani, de ekkora nyomaték lehet ahogy közlekedik. Van a hangárból is kép, beszórhatok párat :-P Fényviszonyok és lehetőségek olyanok voltak, amilyenek de így volt ez jól. Többiekét majd pár napon belül látod úgyis a szakcsoportban, ide meg beszórhatok 4-5 képes előzetest.
Igut is emlegettem, mikor a hajtómű lapátok megmunkálását emlegették, meg miképpen épül össze az egész és mennyire sorba kell visszarakni, milyen szép míves darab van belefaragva. Rá is kérdeztünk, hogy ez ránézésre elég passzentosan illeszkedik, elég durva tűrése lehet annak a hézagnak és ember közölte, hogy pontosan nulla a hézag. Hőre kicsit tágul a doboz, amúgy meg befaragja az a nagyon ezred millimétert az anyagba és kész is, akkor hatékony ha kicsi a légrés.
Egy lapát ára is szép nagy kerek szám, azt még kiszedhetik és variálhatják, lemoshatják, de magát a hajtóművet csak a gyártó szervizelheti. Egyik lapát végéből le volt törve egy darabka, mondták is, hogy külön felülvizsgálat van, sejtheted milyen komoly szabványok vonatkoznak rá. Azt a gépet nem lehetett fotózni, nem akartam bonyolítani, hogy csak a lapát végéről lekalózkodok valamit ahogy az ív helyett sarkot kapott.
Haversrácon is látszott, hogy mérnökember, kis gondolkodás után betippelte, hogy miért van egy kis gumi kúp a hajtómű tengely végén és megnyerte vele a hangszórót. Meg kibontva az üzemanyag szívattyú és olajpunepa, az mindegyik elég emberes darab, de én akkor sem fogom megérteni miért kell ennyi elektromos vezeték Fedélzeti kompútár az tiszta 1960as évek, meg egy csomó belső csatlakozó is. De hát ha biztonsággal működik, akkor minek babráljuk ugye.
Ember ott fejből sorolta a szabványt, hogy ha a kábelköteg sérül akkor milyen erővel és vastag kötegelővel hány milliméterenként kell összefogni és milyen/mennyi/hiba után kell szálat és köteget cserélni. Asszem nem egy vidéki "osztjóvanazúgy" autószerelő műhelyről van szó. Azért ott is mutatta műhibákat, meg 1-2 gányolást, szerintem tök korrekt volt az is, hogy nem mindent titkolnak, de pont a sokszoros ellenőrzés és felülvizsgálat miatt esik ki, ha valaki bénázik és elsunnyogná a dolgot, mert fél a lebaszástól.
[ Szerkesztve ]
-
Jahno
őstag
válasz qnadam #135158 üzenetére
Azért abból mélygarázst lehet nem egyszerű kikavarni, de sok pénzért a metrót is kiásták, bármit lehet.
Azt meg már nyilván nem érthetem, mikor panelban agyonverjük egymást a pinyókért, belváros nagy része meg dohos kihasználatlan rom. Pár vállalkozás, héhány kocsma vagy főleg szabadulószoba felnyalta a lehetőséget, de hogy egy komplett labirintus rendszer ennyire kihasználatlanul legyen az 5-6-7 kerben az nekem magas. Pár hete havernál csodálkoztam rá a XIII ker innenső felén, mikor a társasház alatt ráleltünk egy csomó lomra és önmagától eszébe sem jutott volna megkérdezni a közös képviselőt. Az meg mondta, hogy ja, ja kiszórod ami ott van, raksz rá egy ajtót, akkor Tied, mert igazából a házból ez senkit nem érdekel. Néha 1-2 telefonos vagy egyéb hálózatot megfejtettem a belvárosban is, ott sem kellett engedély, kulcs, senki földje az egész csak menj le és szolgáld ki magad
-
Jahno
őstag
válasz -NoVa- #135175 üzenetére
Meg kell nézni. Igaz engem is be szoktak támadni, hogy lipsi meg nem is így vagy meg ne azt a sajtót olvasd, de hát orruknál nem akarak tovább látni, az az első baj, pedig most is emlegettem, hogy tudok én melót akkugyárban, minisztériumban, hivatalban, lehet jönni és megnézni a saját szemével a bármit.
-
Jahno
őstag
válasz Grillo #135178 üzenetére
Hétvégéről majd szólj, mert elméletben lassan 2 napos fesztivál lesz belőle, végső verzió meg majd röptében szombat estig kialakul.
Én már voltam ott vakhajnalban, az hozott is némi eredményt, de így elsőre nem tudom minek kellene nekirontani és mikor.
Szombat délután az okés, addig eljutunk. Havercsaj meg kitalálta, hogy ha jó idő lesz akkor este végez valami családi programmal és ha tiszta az idő, akkor megnézzük a rétet meg csillagokat. Ez eddig 2 darab "ha", amit le kellene programozni :-D 2 éve voltunk egy hajnali körön RSD környékén, azzal is masszíroznak, hogy az milyen jó volt és most is próbáljunk meg egy napfelkeltét hátha ez a hely alkalmas rá. Ami reggel 5 óra. Szóval az ésvagy kapcsolatok meg az elhatározás kérdése itt elég erőteljes konfliktusba fog kavarodni saját magam korlátaival.
[ Szerkesztve ]
-
Jahno
őstag
válasz npera #135184 üzenetére
Mutatták a szárnyak alapját képező szénszálat meg a mindent is. Alig vastagabb a hajszálnál és ezer elemi szálból áll, eltépni nem tudod, de a nyírást nem bírja. Csomót kötsz rá és szakad. No, ebből raknak egymás mellé sokat és valami kompozit gyanta-szerű anyaggal sajtolják, aztán kap vákuumfóliát. Itt kicsit összekavarodott nálam a folyamat mert éppen a leszedett orrkúpokra nyáladzottam és valami fura kamrát nézegettem, csak fél füllel hallgattam az anyagszerkezeti előadást. Ebből olyan cucc lesz, mint valami 1mm vastag plexilap. És hajlik, nem kicsit. Mellé persze még 6 réteg mindenféle méhsejtrácsos izé, "valamilyen" anyagból. Méhsejt az az alja, ezen vannak kis függőleges lamellák, meg kamrák. Volt ami fának vagy fémnek nézett ki. De fogásra a fa is fém volt, csak nem csillogott szakszerű vagyok na. Utazás közben is lehet látni, szárny végének 1-2 méter felhajlás teljesen üzemszerű, ez a dolga
Volt itt csomó egyéb érdekesség, pld. az üzemanyag áramlása és azt sem tudtam, hogy ha fogy a tartályokból akkor nitrogénnel töltik ki a felszabadult helyet, hogy helyére nyomja és egyenletes, szimmetrikus legyen a terhelés. Óránként 1 tonna kerozint zavar át a punepa
Vagy csak az, hogy ezek kicsi gépek, de a földön ott van élére állítva egy vezérsík, már az is nagy meg bonyolult. Hajtóműnél is néztem, hogy minek ez a sok cső meg vezeték, hisz csak kerozin kell bele, némi punepa és szikra, oszt jónapot, megyen az előre... Na majd meg is mondom a Rolls-Roycenak, hogy ezek itten tiszta hülyék, minek bonyolítják túl
ezernyi aprólék akad ami tudománnyal jár, hogy pld. a hajtómű tengely vége kis gumibasz, mert az rezeg és nem tud jegesedni, leszórja magáról. Ha fém lenne, akkor lerakódik rá a jég és elhúzza a hajtóművet, nekiáll az egész rezonálni, majd
belever az index a karterszóval széjjel robban a kecibe, mert van fordulat és nulla tűrés :-OItt egy szárny-alapanyag, úgy vágják Dremellel, mint ha csak én csinálnám, csak itt tudják mit csinálnak és precízebbek:
Ja, volt anyagvizsgálat, röntgen képek és ilyesmik hibákkal, jobb-rosszabb állapotú gépekkel. Egyik gépnél éppen rohadt a küszöb, mondtam is, hogy még nem megy át rajta a csavarhúzó, szerintem elbír 1 centi gittet is, Mozaik utcában simán átmenne
-
Jahno
őstag
válasz qnadam #135187 üzenetére
Sima reptérlátogatás még van dögivel, azt most 40 fős csoportokban szériázzák éjszaka is. Ez kicsit ritkább is, éppen csak bemákoltuk. Ember azt mondta, ha látunk ilyet akkor őszi időpontból válogassunk, mert sokkal több gép van leadva karbantartásra és jobban szét vannak borítva, még több dolgon lehet nyáladzani, de távlati időpontot sem tudnak mondani. Ha lesz, akkor kihirdetik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gigabyte GA-H81M-DS2 rev:2.1 LGA 1150 alaplap
- IPhone SE2 2020 64GB megkímélt akku 86%
- Asus P8H67 LGA 1155 alaplap
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i7-4712MQ I 8GB I 128SSD I 15,6" I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Fujitsu LifeBook E754 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 15,6" FHD I HDMI I Cam I W10 I Garancia!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest