Új hozzászólás Aktív témák

  • Jahno

    őstag

    válasz npera #135184 üzenetére

    Mutatták a szárnyak alapját képező szénszálat meg a mindent is. Alig vastagabb a hajszálnál és ezer elemi szálból áll, eltépni nem tudod, de a nyírást nem bírja. Csomót kötsz rá és szakad. No, ebből raknak egymás mellé sokat és valami kompozit gyanta-szerű anyaggal sajtolják, aztán kap vákuumfóliát. Itt kicsit összekavarodott nálam a folyamat mert éppen a leszedett orrkúpokra nyáladzottam és valami fura kamrát nézegettem, csak fél füllel hallgattam az anyagszerkezeti előadást. Ebből olyan cucc lesz, mint valami 1mm vastag plexilap. És hajlik, nem kicsit. Mellé persze még 6 réteg mindenféle méhsejtrácsos izé, "valamilyen" anyagból. Méhsejt az az alja, ezen vannak kis függőleges lamellák, meg kamrák. Volt ami fának vagy fémnek nézett ki. De fogásra a fa is fém volt, csak nem csillogott szakszerű vagyok na. Utazás közben is lehet látni, szárny végének 1-2 méter felhajlás teljesen üzemszerű, ez a dolga :DD

    Volt itt csomó egyéb érdekesség, pld. az üzemanyag áramlása és azt sem tudtam, hogy ha fogy a tartályokból akkor nitrogénnel töltik ki a felszabadult helyet, hogy helyére nyomja és egyenletes, szimmetrikus legyen a terhelés. Óránként 1 tonna kerozint zavar át a punepa :DD

    Vagy csak az, hogy ezek kicsi gépek, de a földön ott van élére állítva egy vezérsík, már az is nagy meg bonyolult. Hajtóműnél is néztem, hogy minek ez a sok cső meg vezeték, hisz csak kerozin kell bele, némi punepa és szikra, oszt jónapot, megyen az előre... Na majd meg is mondom a Rolls-Roycenak, hogy ezek itten tiszta hülyék, minek bonyolítják túl :C

    ezernyi aprólék akad ami tudománnyal jár, hogy pld. a hajtómű tengely vége kis gumibasz, mert az rezeg és nem tud jegesedni, leszórja magáról. Ha fém lenne, akkor lerakódik rá a jég és elhúzza a hajtóművet, nekiáll az egész rezonálni, majd belever az index a karter szóval széjjel robban a kecibe, mert van fordulat és nulla tűrés :-O

    Itt egy szárny-alapanyag, úgy vágják Dremellel, mint ha csak én csinálnám, csak itt tudják mit csinálnak és precízebbek:

    Ja, volt anyagvizsgálat, röntgen képek és ilyesmik hibákkal, jobb-rosszabb állapotú gépekkel. Egyik gépnél éppen rohadt a küszöb, mondtam is, hogy még nem megy át rajta a csavarhúzó, szerintem elbír 1 centi gittet is, Mozaik utcában simán átmenne :C

Új hozzászólás Aktív témák