- AliExpress tapasztalatok
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 11
- Tarr Kft. kábeltv, internet, telefon
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
- Amazon Prime Video
- Súlyos sztrájkba futott a Samsung Indiában
- Bezárt atomerőművet indítana újra a Microsoft
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
Új hozzászólás Aktív témák
-
FőDudu
addikt
válasz WiZARD #29071 üzenetére
Egy kavezoba marhasag nyelvet nem beszelo szemelyzetet felvenni.
Manapsag annyira nemzetkozi a vendegkor, hogy meg mucsarocsogen is megfordulnak nyelvet nem beszelok.
Magyar nyelvet meg foleg, mert az teljesen mas mint a kornyezo orszagok nyelve.
Azaz a nyelveket beszeles kb belepo ilyen munkanal.
Szerintem.[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
zetor2000
senior tag
válasz WiZARD #29121 üzenetére
Legfurulyább hely, Budapest, belváros, kávéház és cukrászda. Nem mai eset, ~8-9 éve történt.
Ismerősök ittak 2 kávét, fizettek ~2000et. Mert a két kávé egyenként ~600-700Ft volt, emellé volt felszolgálási díj - a blokkon rajta volt, és szó nélkül eltették a jattot is.Lehet ezen vitatkozni, kell-e, nem kell, illik-e és ha igen, mennyit... messzire vezet, és kábé meddő.
Megnézném, mennyi is az ma, aki borra költi a borravalót
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Samott
addikt
válasz WiZARD #29121 üzenetére
Nagyon ruhellem a szervizdij, borravalo koncepciojat. Adja annyival dragabban a termeket/szolgaltatast es ne bohockodjunk mar ezen. Kalkulalja ugy az arait, hogy a szemelyzetet meg tudja fizetni belole.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #29156 üzenetére
Miközben itt a belvárosban 800 vagy 1000 forint feletti sör árak vannak olyanból, amit 200-600 méterrel odébb fele alatt megkapsz. És ahol 1ezer pénz a korsó, ott sejtem, hogy a kiadások is, viszont bazi nagy a forgalom és olcsóbban szerzik a hordót is. Sok minden nem érthető és valahol el van baszva.
-
ncc1701
veterán
válasz WiZARD #29897 üzenetére
Jó az a leaf, örülök, h bejött.
Nálam még csak 8ekm van a swiftben, egyelőre 4.1L az átlaga. Sajna majd jön a tél, ami megdobja, akkor már nem leszel első a spritmonitoron vele.
Ja. Yarist a szerelő havernál hagytam estére az emelőn. Kapott egy kis korantot alulról, ahol indult a felületi rozsda, ebből megvolt a két réteg, holnap alvázvédő, fékcsövet, ilyeneket majd kimaszkolom. Futómű elemeket is rozsdátlanítottam, azt meg lefújom feketével. A jobb küszöböt már szerelhették, mert ilyen 1mm-es gitt réteg van rajta közép tájt, 2 helyen meg volt repedve a festék, így alatta elkezdett rozsdásodni. Kívülről még alig látszott. Ezeket fémig visszacsiszoltam, majd szintén korant. Holnap ezt meg tudom csinálni szépen, mert van gyári flakonos festékem hozzá. Utána két hét múlva 120ekm-es nagy szervíz a toyota kovácsnál, meg ha már ott van, műszaki.
[ Szerkesztve ]
-
zetor2000
senior tag
válasz WiZARD #30026 üzenetére
És miért nem lesznek olcsóbbak a mobilok / laptopok / tabletek / szerszámok és egyéb akkus hordozható cuccok, amikor az egyik fő komponens ára eléggé zuhan?
És miért van az, hogy az egyik márka (Dell) akkuja ~10el drágább, mint a másiké? (Acer) Kapacitásra kábé egyformák, nagyjából ugyanaz a teljesítmény igény, amit ki kell szolgálni, de mégis drágább...Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #30026 üzenetére
Előjött ez és az összes hasonló mellékes. Egy időben szerintem az volt a menő, ha valami cég ilyen "botrányba" keveredett és szakított a beszállítóval, jól megmondta, példát mutatott, és.... És minden ment tovább :-D
AÍma-Foxconn sem volt meg?
Alapanyagra tessék, itt van ez, de bármilyen témában simán vissza lehet nyúlni 20 évre, ami Kína, Tájföld, Fülöpék, Indonézia és hasonló társaik.
https://index.hu/gazdasag/2016/01/19/gyerekmunka_van_a_telefonjaban/
Aztán az elnyomottabb országokon kívül még híres nagy Amerikában is csak hümmögtek, mikor gyerekmunka volt a dohányföldön.
-
zetor2000
senior tag
válasz WiZARD #30036 üzenetére
Nem a komplett gépre értem, hogy csökkenhetne az ára, hanem az akku árára.
De nem csak info eszközök akku árai nem mennek lejjebb, hanem a szerszámgéphez való akku árak se nagyon.Az, hogy egy brand valami meg egy másik közt van árdifi, azt megértem. De két nagyjából azonos tudású akku közt is ennyi eltérés legyen...
A lítium ára esik, biztos az ioné meg megy fel
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
FőDudu
addikt
válasz WiZARD #30872 üzenetére
Nem latom, hogy itt benne lenne a turista:
A Lakó-pihenő övezetekbe az alábbi járművek hajthatnak be szabályosan:
a kerékpár, korlátozás nélkül – tehát akár megállás nélkül át is hajthat az ilyen területen.
az ott lakókat vagy az oda látogatókat szállító:
személygépkocsi,
a személygépkocsi kivételével a legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű gépkocsi, például a mikrobusz,
a betegszállító gépjármű,
a motoros tricikli,
(A fenti járművek akkor is behajthatnak, ha pótkocsit (lakókocsit) vontatnak.)
motorkerékpár, segédmotoros kerékpár,
állati erővel vont jármű és kézikocsi,egyéb okokból:
a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű,
az oda áruszállítást végző legfeljebb 3500 kg megengedett legnagyobb össztömegű tehergépkocsi,
az ott lakók és oda költözők költöztetését végző tehergépkocsi,
az oda látogatókat szállító autóbusz,
az oda építő- és tüzelőanyagot szállító tehergépkocsi és hozzákapcsolt pótkocsi,
az út- és közmű építésére vagy fenntartására, köztisztasági, rendvédelmi, betegszállítási, közegészségügyi feladat, illetőleg postai gyűjtő- és kézbesítő szolgálat ellátására szolgáló jármű, ha ez feladata ellátása érdekében elkerülhetetlen,
a mozgáskorlátozott személy által vezetett vagy az őt szállító jármű és annak vezetője.Ergo nem hajthat be. Semmilyen cimszoval.
Ne keverjuk a celforgalmat ide, az mas.[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
npera
újonc
válasz WiZARD #31238 üzenetére
Lehet, hogy erősen fújt a szél vagy akármi, de azért illene figyelni. Asszonynak mindig szólok, hogy fogja az ajtót, ha szél van, mert nem lehet csak úgy kinyitni és elengedni, mint valami idióta. Én attól is hülyét kapok, ha valaki a kocsi mellett öltözködik is kabátot lendítve izomból belek*rja a cippzárt a lakkozásba.
-
FőDudu
addikt
válasz WiZARD #31243 üzenetére
Ez egy jo irany.
Ha mar adott a technologia, akkor hasznaljuk is.Persze majd biztosan beleszol az EU, hogy GDPR meg szemelyisegi jogok, de velemenyem szerint ilyen esetekben a karokozo kiletet ne vedje a torveny es problema megoldva.
Rendorsegnek/biztositiknak gombnyomassal elkuldeni, deritsek fel, intezzek a tovabbi dolgokat.
Az auto tulajanak nem kell tudnia a karokozo adatait. GDPR kipipalva.[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
zetor2000
senior tag
válasz WiZARD #31168 üzenetére
+1 a Hikvision mellett.
Ismerősnél szereltem fel 4 kamerát, meg mellé valami hasonló rögzítőt. Minden egyből ment, nem volt semmi gáz velük.
A rögzítőt elhagyhatod, ha SD kártyát használsz (olyan kamera kell, ami kezeli a mikroSD kártyát). Vagy ha van egy NAS / felhő tárhely, akkor oda is tud menteni (FTPzik). Némelyik kamera magyarul is tud, ami pluszt is jelenthet, de néha jobb az angol, a fordítás általában nem túl jó.
A Hik-Connect alkalmazás képes élőkép és felvett kép megnézésére is, emellett sipákol, ha történés van (és minden be is van állítva).. A szokásos kamera kép elrendezéseket is tudja, azaz 2x2, 3x3... PCre is van valami cucc, ami NVR jellegű.
Ami még kellhet a Hikvision mellé, az valami PoE cucc, ha a rögztíłtő, vagy a hálózat egyéb komponensei nem adnak a kameráknak tápot.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Samott
addikt
válasz WiZARD #31243 üzenetére
Uristen, valaki nekidolt az autojanak.
Legalabb egy feltucat hasonlo horpadas van az automon, az en hibam mert kimegyek az utcara vele es neha nyilvanos helyen parkolok. Ez ilyen sajna, shit happens.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz WiZARD #31256 üzenetére
Random idegen szetpockoli a csikkjet, az utcan hugyoz es sziveket karcol az utcai padba. Miert pont a te autodra vigyazna? A vilag tele van bunkokkal. Kapjak agyverzest az otodik horpadas utan? Ez ilyen, nem tudok ellene semmit tenni.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz WiZARD #31263 üzenetére
Neked kell tudni hol a hatar, a videoban szereplo csoka nekibaszta volna az ajtot a melygarazsban annak is. Mas kerdes, hogy kiviszel-e az utcara egy 9 millio dollaros kocsit.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Samott
addikt
válasz WiZARD #31266 üzenetére
Sajnalom, nehez lehet neked. En mar megtanultam, hogy ami ellen nem tudok tenni azon nem idegeskedem.
FőDudu: na igen, Parizsban lattam eleget hogy parkolnak, attol a hazai nepek agyverzest kapnanak. Tologatjak ide-oda egymast a lokharitoval...
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
blueboi69
csendes tag
válasz WiZARD #31530 üzenetére
Óóó erről lemaradtam. Nálunk is ilyen rendszer van.
Nem kell a kamerának semmi más, csak az utp kábel, a többit majd megoldod ott a kameránál. (mármint a táp és a video jel szétválasztása)
Egyébként a mai napig nem tudom felfogni, hogy miért nem tudják ezt a kamerában megoldani. Mármint a kamera házán belül szétválasztani a jelet és a kamerába csak egy utp-t kelljen dugni.... -
FőDudu
addikt
válasz WiZARD #31754 üzenetére
Hikvisionnak van egy gyari appja amivel tavolrol lehet a halozatodon levo osszes kamera konfigjat maceralni.
A menujeben levo beallitasokat, csak epp nem a kamera beepitett webszerveren turkalbva.Nem jut eszembe a neve, keress ra es hasznat fogod vennni.
Azt hiszem Batch Configuration a neve.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
FőDudu
addikt
válasz WiZARD #31859 üzenetére
Elhiszem, hogy zavaro...
Szerintem valami magneses ter lesz. Elsokent a telefon toltojet huznam ki....Lekapcsolsz mindent egyenkent. En is ettol tartottam.
Tobbszaz tesztet megneztem mar. RHA T20 maradt a listan - az lehet vezetekes is es vezetek nelkuli is.Keresem a megoldast, de jelenleg az USB DAC a leheto legjobb megoldas a minoseg ugyeben.
Epp most keresek rovid USB-C to USB-C kabelt, eddig 15 centis a legrovidebb amit talaltam.Sajnos a BT kodekek kozotti minosegi kulonbseg is hallhato jo fulessel.
Olyan fulest meg a Sony fejhallgatoit kiveve nem talaltam ami LDAC-ot tud.
Sok meg AptX-HD-t se tud.Igy jelenleg a fulemben egy Klipsch Image X10 van (oreg, de hasonlo arban volt mint a fulesed), de meg van itt Shure Se215 is (az mondjuk olcsobb, csak nagyobb nevu).
Mult heten volt itt Beoplay H9i, Beoplay e8 2.0 - nem gyoztek meg vezetek nelkul.
Vezeteken meg a meglevok is eleg jok.... Ezzel a BTR3 cuccal meg meg a kihangositas sem gond - van benne mikrofon.Talan beujitok egy Klipsch X11-et. Az ugyanilyen pici es allatul szol a tesztek szerint.
FőDudu
-
FőDudu
addikt
válasz WiZARD #31877 üzenetére
Nalam a dac usb-rol bt-re valtogatott. Lehet a 10% akku keves neki.
Viszont a Dolby Atmos akkorat dob az elo zenen, hogy lefosom a bokamat....
Legyen az Guns&Roses vagy epp valami duett (Andrea Bocelli es Laura Pausini). Kb tokmindegy.
Durvan szelesiti a teret es melegseget rak a zenebe.Meg elobb lesz....
FőDudu
-
npera
újonc
válasz WiZARD #31963 üzenetére
Ez egy komplexebb kérdés.
Ha van elég töltőállomás és van rá esély, hogy nem 4-5 autó lesz előtted a sorban, akkor szerintem egy valós 300 km-es táv elég. Ezalatt azt értem, hogy tudjon 110 km/h tempomatos tempóval ennyit menni autópályán a gép. Városban tötyögni a szinte folyamatos visszatöltéssel ez jóval több lesz persze.
Ha tud a kocsi kábé 100 kW-os töltést, akkor egy kis evés-ivás és nyújtózásos megállás lesz egy töltés. Ez persze még elég sok embernek kiveri a biztosítékot, aki ahhoz van szokva, hogy 160-al halad és csak egy 5-perces töltésre áll meg, de az utak egyre kevésbbé engedik meg az ilyesmit.
Amikor Németországon keresztül haladtam, akkor ritkán ment a forgalom huzamosan (!) 120 felett. Voltak szakaszok, ahol lehetett veretni 180-al, de állandóan berántotta valami retardált a legbelső sávba a középsőből kábé 120-130 körül, tehát a tényelges átlag még 140 sem volt. Ahogy néztem össznépi játék, hogy ha lassul a középső sáv picit is, akkor mindenfajta gyorsítás nélkül berántják egymás után a belsőbe vagy teljesen index nélkül vagy minimális előzetes indexeleléssel. Függetlenül attól, hogy mekkora tempóval megy a belső sáv. És nem egy autó, hanem mondjuk 4-5. Ezután gyorsítás helyett inkább fékezgetnek, mert túl közel vannak egymáshoz. Ez persze hátul pánikfékezést generál, ami piszok veszélyes. Nem egy, nem kettő ilyet láttam, hanem sokat. És az autobahn hazája, Németország. A legtöbb nyugat-európai országban még ennyire sem megy a forgalom. Szóval BEV-re átállva szépen el kell fogadni, hogy ha 110 felett mész, akkor a töltőknél elveszted azt az előnyt, amit esetleg szerezhettél volna a gyorsabb haladással.
A gond az, hogy nagyon sok helyen nem realisztikus az otthoni töltés. Ha párszáz méterre van egy DC-töltő, akkor oda tudok vinni a kocsit, feltöltöm és odasétálok, aztán lerakom a garázsba vagy ház elé. A ház elé alatt azt értem, hogy valami parkolóba, ahol nem tudok tölteni. Ha saját családi ház van beállóval, akkor megoldható a töltés, de városokban ez egy kisebbség privilégiuma.
Én most sorházban lakok, a ház elé vezető kis szervizúton csak rakodni szabad, parkolni nem lehet. A ház háta mögött csak kis járda van, oda kocsival nem mehetsz. A házból tölteni nem tudok. A parkolóban nincsen töltőfej és vélhetően nem is lesz még vagy 20 éven át, ahogy itt mennek a dolgok. A garázsban sem lehet tölteni.
A háztól 1 km-re van 16A-es AC-töltő. Ott tudnék tölteni, de 4 fej van és nem garantált a hely. A melóhelyen tudnék tölteni, de ott sem garantált a hely és ott is csak hasonló töltési sebesség van. Onnan hétvégén hazajutni egy odüsszeia, a tömegközlekedés kábé halott olyankor. Bringával 22 perc, de gyakran esik az eső vízszintesen, családdal ez kábé esélytelen.
Számomra az egész ott bukik meg, hogy nem tudok családdal összeegyeztethető módon tölteni. Svédországnak ez a része még embrionális állapotban van elektromos autózás szempontjából.
-
hobizoli
nagyúr
válasz WiZARD #31963 üzenetére
igen, csak mindig elokerulnek a megmondok, akik Bp-Nyiregyhaza-Bp utvonalon ingaznak, mert annyira fontos az eletuk, hogy fontos napi kb 500km-t levezetnie
normal halando ennyit nem vezet, mert uzemanyagra, meg a karbikra keresne
az osszes teruleti kepviselo meg uzletkoto is megmondja a tuttert...
ja meg a kamionosok, mintha nem lenne belfoldi arufuvarozas, ahol a tgk este a telephelyen alszik bent, csakis nemzetkozizespl nalunk a teruleti kepviselok tobbsege alig megy 80-100km-t egy nap
vmi nagyon videkibb regioban megy a heten 1-2 "olyan" napon 150km-t nemelyik, de az is ritka
van 6db e-auto tolto hely a foepulet mellett a 51-s ut feloli oldalon, amiota atepitettek a parkoloreszt
mondjuk ilyen zoldrenszamos 1-2 Volvo SUV-t lattam meg csak ott allni, mast nem nagyon----
multkor lattam 500E-t USA aukcios oldalon 2-3 oraval a licit vege elott is meg csak 900USD-nel volt az ara
gondoltam is ra, hogy rohadjak meg, ra kene mozdulni, meg ha 2500USD a kontener amivel behozzak, akkoris jo
volt a lokijen 2-3 nagyobb parkolas karcolas -ami siman javithato-, de azt itt is kapnek a haz elott
120-130km-t elpotyog az is, nekem a bejaras a ceghez oda-vissza 33km, ott meg toltheto az isde a patenebb allapotuaknak mar buy it now 7-8000USD az ara, itthon viszont 3.5-4M alatt nem igazan van ilyen
több drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #31963 üzenetére
300 kilométer teljesen jó lenne, de a töltést miért pont a lakás/melóhely távlatában számoljuk? Nekem pont az küzdhető le tömegközzel, de kinek megint mi. Évente kétszer anyámhoz is lejutok, csak vissza nem? Nyaralni most tudnék vele menni, célirányos városban van töltő. És 40 kilométeres körben több is.
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #32057 üzenetére
Nem évi 2 alkalom miatt vennék ilyen autót, de majd ha a mostani lekonyul, akkor gondolkozni kellene. És had legyek már szuperzöld :-D Lassan minden hónapban van egy olyan vagy adhoc kerülő, ami lehet nem fér bele. Mittomén, megnéztem egy esküvő helyszínt az 180 kilométer a napi menet melett. Anyóshoz le 50 kilométer, másnap reggel 200 kilométeres kerülő. Éppen azt néztem, hogy egyiknél volt kihelyezett töltő, rajt a "nem működik" tábla. Anyós még a legkevesebb, mert oda-vissza 100 km, szóval ez is belefér, csak ne menjünk másfelé. Nem, sem anyósnál sem anyámnál nem tudom tölteni.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #32057 üzenetére
Én főleg a helyi viszonyokról tudok írni. Itt bármit akarsz építeni vagy módosítani az valami elképesztően drága a sok-sok engedélyeztetési és adminisztrációs kör miatt. Mindent sokszor átnyálaznak, hónapokig ülnek bármilyen kérelmen és utána csillióba kerül a sok munkavédelmi és biztonsági előírás miatt.
Mondok egy példát. A 2016-ban átadott teljesen újépítésű társasházakban, ahol előzőleg laktam egyetlen egy töltőhelyet sem alakítottak ki. Sem az utcán, sem valami közös parkolóban, sem a garázsokban. A garázsokban abszolút semmiféle elektromos csatlakozót nem szereltek fel, még motormelegítőt sem. A házak előtt talán 5 helyen volt motormelegítőnek alkalmas 10A-es 2-fázisos csatlakozó, amiről tilos (!) volt tölteni. Ugyanis nem építették ki az egyéni mérőórákat, az egész sort együtt mérte az óra. A lakóközösségben volt pár PHEV autó és egy BEV. Amíg ott éltem (2016. márciustól egészen 2018. októberig) az elektromos lakótársak próbálták letárgyalni, hogy legyen töltőfej és lehessen lassan tölteni a motormelegítőről a PHEV kocsikat legalább. Amikor már felmondtam a lakást és átköltöztem a sorházba akkor még hivatalos voltam az éves lakógyűlésre mint kisegítő, mivel önkéntes alapon részt vettem a lakóközösségi gyűlések adminisztrációjában. 2018 telén próbálták meggyőzni a lakóközösséget, hogy jó lenne legalább a motormelegítőkhöz az egyéni órákat, de a töltőoszlop sokszázezer SEK-es árát nem akarta a lakóközösség magára venni. A sok szocdem nyugger már attól vöröset látott, hogy fel akarták emelni a lakóközösség vezetőinek az óradíját 200-ról 250 SEK-re, ha a normál munkavégzés ideje alatt kellett valamit a lakóközösség érdekében dolgozniuk és kaptak volna kompenzációt a kiesett munkavégzés miatt. Képzelheted, hogy ha arról van szó, hogy mondjuk 300k SEK költséget kell „szétkenni” az összes lakásra néhány burzsuj elektromos autós miatt (miközben ők busszal járnak bingózni), akkor az mennyire jól megy.
Ahol most lakom ott 1970-es évek elején épült sorházak vannak, amiket eredetileg a volvós melósoknak építettek. Főleg svéd-finn kisebbség él ott, a legtöbb család Volvo AB vagy Volvocars alkalmazott két generáció óta. Az internet TV-kábelen jön, iszonyatosan lassú és megbízhatatlan, ehhez képest Nova ADSL-je már űrtechnika. Lehetett befizetni üvegszálas netre mikor beköltöztünk. Az első körben 5k SEK az ára lakásonként, ha utólag akarod beköttetni, akkor 25k SEK. A mi sorunkban (5 házból) csak mi kértük. A többi házban teljesen elégedettek az ősrégi cuccal, minek változtatni. Úgy volt, hogy 2019 elején jön a fiber, most már szinte tutira átcsúszik 2020 elejére, mivel a sok engedélyeztetési kör a kivitelező, a gerinchálózat tulajdonosa és a kommunális föld tulajdonosa között elhúzódik hónapokkal. Még csak becsült időterv sincsen, hogy mikor kezdik el.
A garázsokban van világításnak árom a külső falon és amikor a elektromos garázskapu működik, akkor az világít. Egyébként még világítás sincsen a garázsban. Van viszont konnektor. Amikor legutóbb egy vállalkozó csinált valami melót a garázsok körül, akkor ott töltötte az akksis szerszámait. Ezt egy nyugger kifigyelte, aztán bejelentette a lakóközösségnél és kirúgták a vállalkozót a melóból és mást hívtak helyette. Mert töltötte az akksis Dewalt fúróját a garázs konnektorából és „azt az emberek fizetik!!!”… Jézus….
Nos, ezek fényében szerinted mikor lesz BEV-töltésre alkalmas töltőoszlop ezen a környéken? Szerintem kábé 2040 körül amikor az összes nyugger kihalt innen és a gyerekeik meg elköltöztek és az új generáció már tud majd picit elektromos irányban is gondolkodni.
Szóval értem én, hogy megfelelő infrastruktúra esetén sokminden lehetséges, de a jelen lakóhelyemen még nagyon sokáig nem fogok tudni elektromos kocsival járni és a PHEV sem alternatíva. Egy „öntöltő” hibrid még menne.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #32079 üzenetére
Nem. Ez úgy működik, hogy van egy lakóközösség, amiben van asszem 170 háztartás (egy-egy rész a sorházakból). És van egy virtuális lakóközösség a garázsoknak, ami gyakorlatilag a költségek szétválasztására és a könyvelés kezelésére van csak. A garázsok a virtuális lakóközösséghez tartoznak, az birtokolja őket. Módosítani rajta nem lehet, mivel te mint lakó a lakóházakban csak a használati jogot vásárlod meg a garázshely kifizetésével. Ez az épület falaira és szerkezetére vonatkozik, de például a garázsajtót te kell felügyeld és karbantartsd, mivel az a te felelősséged. Ha letolatod, akkor vehetsz újat. Ha leég a motorja, mivel sosem kened a mechanizmust akkor is te kell vegyél újat. De például a garázs tetejét a lakóközösség tartja karban és rakja újra, ha szivárog. A falakat a lakók festik újra, hogy olcsó legyen. Ha a lakóközösség kellene megoldja, akkor kell „szakembert” hívni csillióért, ezért tavaly ősszel én is huckleberryztem a többiekkel és a hatóságok által jóváhagyott színű festékkel festettük le. Ennek részben az is volt az oka, hogy az előző karbantartáskor barnára festették a hátsó falat, míg a többi fal piros volt. És a építési hatóságoknál a piros volt bejelentve, a barnára nem volt engedélye a lakóközösségnek. A hatóságok el is kezdték vegzálni a lakóközösséget, hogy nincs engedély a barna falra és le kell festeni a jóváhagyott pirosra, különben bírságolnak.
Még egy bónusz a garázzsal kapcsolatban. Ahol én parkolok, ott a garázs 2x5 autóra van építve. Teszem hozzá, hogy az 1970-es évek elején számolt méretű autókra. Tehát nagyobb SUV nem fér be. Egy sorban van 5 autónak hely, van 5 ajtó ami felfelé nyílik. A tető befelé lejt és gyűjti a vizet, tehát hátrafelé csökken a tetőmagasság. Ha betolatsz, akkor ki sem tudsz venni semmit a csomagtartóból. Két autó között van egy merevítő a tetőben, ami egy rácsos tartó fémből. Ez olyan alacsonyan van, hogy ha kiszállok, akkor görnyedve tudok csak átbújni alatta, mivel különben becsűröm a fejemet. A kocsik között nincsen semmi, tehát ha egy ajtó ki van nyitva (valaki úgyfelejti), akkor bármelyik kocsihoz hozzáfér aki bemegy. A kocsi mögött van 5-10 centi hely, előtte talán 20 centi. Tehát még a gumikat sem tudom a kocsi mögé berakni, de a fentiek miatt nem is érdemes, mert megpattintják ha valaki nyitva felejtené az ajtót. A másik 5 kocsitól egy elég kis gyengus fém kerítés választja csak el a teret, de drótvágóval az sem akadály. Kábé 2 havonta felejti valaki nyitva valamelyik ajtót, így én semmit nem tárolok a garázsban a kocsin kívül.
Ha van saját telked és arra építesz családi házat (itt villának hívják), akkor oda kérhetsz erősebb áramot az elektromos művektől és akkor egyszerűbb saját oszlopot vagy garázsba töltőfejet kérni. Akkor „simán” lehet akár Tesla Powerwall is, mert saját telken minden sokkal egyszerűbb.
Ezért is írtam, hogy nagyon függ a lakhatási formától.
-
Jahno
őstag
válasz WiZARD #32245 üzenetére
Érdekes lenne megnézni, hogy pld. németeknél még van-e esőadó és az pld. itt megjelenik-e. Vagy a mienk mennyire stimmelnek. Aztán ott vannak a mindenféle illetékek (?). Ááá, szerintem össze sem lehet rakni, kamatadó, egyéb nem fix dolgok? Van akit érint, van akit nem. Társasági adó meg a cégnél be van építve az árrésbe, az nem jelenik meg a nigger felén, csak a bruttó bérből kalkuláltak.
Új hozzászólás Aktív témák
- IPhone 12 Pro 256GB gyári független gyönyörű + ajándék magsafe tok
- Strix 15 GL503GE 15.6" FHD IPS i7-8750H GTX 1050Ti 16GB 256GB NVMe+1TB HDD magyar vbill gar
- CSAK 1DB!!! EZÜST! VADIÚJ BONTATLAN, 2ÉV+ GAROS Surface Pro 9 i5-1235U 16GB 1TB SSD
- CSAK 1DB!!! FEKETE! VADIÚJ BONTATLAN, 2ÉV+ GAROS Surface Pro 9 i5-1235U 16GB 1TB SSD
- Sony Pulse 3D 2026.07.26. Euronics garancia /vásárlás
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen