- Súlyos sztrájkba futott a Samsung Indiában
- Gigantikus chipgyárat vihet az Egyesült Arab Emírségekbe a TSMC és a Samsung
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
- Óriási trösztellenes botrány lenne, ha a Qualcomm megvenné az Intelt
- AI segítségével csábítanák el a nagy cégek szakembereit
- Mesterséges intelligencia topik
- Rendszergazda topic
- Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
- Kodi és kiegészítői magyar nyelvű online tartalmakhoz (Linux, Windows)
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Linux kezdőknek
- Gigantikus chipgyárat vihet az Egyesült Arab Emírségekbe a TSMC és a Samsung
- Synology NAS
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Öt Starship után embereket küldene a Marsra Musk és a SpaceX
Új hozzászólás Aktív témák
-
-NoVa-
addikt
válasz WiZARD #64589 üzenetére
Februári rendelésem megjött egy hete, és elégedetten hallgatom. Ócsószar kínai izékből ez most épp nem ár-érték arányban jó, hanem úgy globálosan minden képességében, minden forrásról válogatás nélkül.
A márciusi még úton van, azaz 27-e óta ha minden igaz országon belül áll valahol.
A május elején kicsicsajnak rendelt születésnapi ajándék meg 2 nap alatt veszett el a postán, aztán egy hónapba telt megtalálni és visszaküldeni a webshopnak. Most már lassan visszakapom a pénzem, hogy újra megrendelhessem. Posta helyett Alzaboxba most már, ezekben se bízok. -
BobaHWSW
újonc
válasz WiZARD #64589 üzenetére
Jovo hetfon mondja Jacinda lesz e level1, de az meg mindig nem hatar nyitas. Elso hatar nyitas csak Ausztralia es Ujzeland kozott lesz, annak fuggvenyeben esetleg lesz par masik orszaggal is. Japant es Szingapurt emlitettek.
Itt mar kozel 2hete nincs uj eset, korhazban mar senki sincs es egy aktiv fertozottrol tudnak. Orszagon belul mar legtobb minden mukodik.
Engem is zavar, fekkarra vartam a motorra de nem jon. Elkunyiztam haverom tartalek karjat es majd megkapja az enyem amikoe megjon.
-
ncc1701
veterán
válasz WiZARD #64823 üzenetére
Lett így is pont elég munkanélküli, ezt még egyszer az emberek sem fogják akarni. Ugye tavasszal az emberek jó része parázott, most már csak a kissebbség.
De sose becsüld le a vezetőinket, rengeteget tudtak lopni, nekik egy jó biznic volt, és örömtüzeket raknának egy második körért. -
zetor2000
senior tag
válasz WiZARD #64854 üzenetére
Ne engem tessék kérdezni... nem én írtam a cikket. Énnekem egy 10éves fullHDra éppen képes TVm van, nekem az ilyen 4/8K oledek csak a boltban vannak meg.
Az biztos, hogy a 65" LG oled TVk képe gci jó. Meg a hasonló Samsung Qledek is nagyon patent képpel rendelkeznek. De ez a 600K egy TVért az a menjenek a pcsába kategória... szerintem.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Sipi-
tag
-
-
Bujdy81
csendes tag
válasz WiZARD #65773 üzenetére
És arról mesélt valamit, hogy a 30 millióba mi fér most bele? Alapterületre, kb. műszaki tartalomra?
(amúgy a Babaváró 10, a CSOK pedig 10+15, tehát 35 millió az 'ingyen' pénz. Ebben az a durva, hogy ha egy fillér megtakarításod nincsen, akkor is tudsz 35 milliót költeni.)
Amúgy 70 milliból már egy egész korrekt házat fel lehet pattintani. Tehát egy olcsó telekre fel kell tenni egy 200 nm körüli ikerházat, nem sokkal lesz 70 millió fölött és akkor két CSOK-os család tud is költözni egy aránylag korrekt kecóba, nulla induló pénzzel...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz WiZARD #66210 üzenetére
Mennyi az árkülönbség szummában? Én nem csak műszaki indokok miatt döntenék, mert a Cat6 elvileg gigabit (ha jól tudom), tehát az untig elég lesz mindenre még 10 évig. Ellenben ha 87.762 ft a felára a Cat7-nek, akkor azt tenném. Ha sok a felár, akkor megkérdezném Jahnot, hogy hány év a várható élettartama a Cat6-nak és ha pl. 10-15 alatt van, akkor venném a Cat6-ot.
-
veterán
válasz WiZARD #66218 üzenetére
kell kábeltévé vagy műholdas?
ha vezetékes digi van, annak a tévéje koaxon utazik, de a kódolatlan adókat (az összes, kivéve hbo-k és pornó) egy tvheadenddel át lehet alakítani iptv-re, a tévékre meg mehet kliens hozzá. a upc vodafone a kódolás miatt bonyolultabb, de elvileg azt is meg lehet oldani. viszont ha elfér és nem sok pénz, akkor baj se lehet a koaxból, legfeljebb nem használod.istálló? gazemberség? hupákolás?
-
zetor2000
senior tag
válasz WiZARD #66210 üzenetére
Szerintem Cat7, meg mellé egy üres 16-23as cső. Ki tudja, mi lesz. Épülő háznál nem ez a költség. Szerelvénynek meg valami, ami OK a jelenleg használt gigabites hálózatokra, és megfizeted. Most még nem kell a Cat7 sávszélessége, de lehet, nem 1-2 évet fogsz itt lakni, hanem 10+ évet, addigra pont jó lesz az a Cat7. Az elvileg 10Gbitig jó.Később esetleg szerelvéynt kell csak cserélni, nem kell mindent újrahúzni. És én minden sarokba huzatnék ilyet, egy átrendezéskor ne ez legyen az akadály. 230at is mellé, legalább 2-3 aljzatot.
Jelenleg a háztartási routerek teteje már tud 2,5Gbitet, csak a hazai szolgáltatók közt elég kevés ad ilyet otthonra rentábilisien. Meg egyelőre minek?Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
-
npera
újonc
válasz WiZARD #66462 üzenetére
Mindenki máshogy gondolkodik. Mérlegelni kell, hogy megtartod-e a kocsit bőven 150k km után is. Akkor én cserélném kábé 150k km után, ha vállalja a Nissan vagy valami másik műhely.
Élettartam olaj számomra azt jelenti, hogy az adott gyártó tervezett minimum (!) élettartam követelményét tudja a megcélzott vevői profil terhelését figyelembe véve egy bizonyos környezeti terhelés mellett valamilyen megengedett (elég pici) hibaszázalékkal. Tehát csak mondok egy számot 250k km és 15 év. Vagy 350k km és 15 év. Ilyesmik.
-
zetor2000
senior tag
válasz WiZARD #66462 üzenetére
Egy totalcar podcastben 2 villanyautó szerelőt faggatnak, mi a vélemémy, meg ilyesmi. Asszem van benne szó a Nissan Leaf olajcseréről is, de a téma helyét nem tudom pontosan. Amikor megjelent, megnéztem / hallgattam, érdekes.
Nem túl hosszú, nagy látványosság nincs benne, ha nincs időd / türelmed nézni, elég hallgatni is.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
-
npera
újonc
válasz WiZARD #67026 üzenetére
Néztem Tesla Björn videóját talán Hyundai hasonló appjáról. Ott sokat fejlesztettek, de még az új is kábé Win95 volt a Win10 mellet, ha a Tesla appjával vetem össze.
Nagyon durván lemaradtak az OEM-ek ezekben a mobilos szolgáltatásokban. Amikor olvastam, hogy a VW létesített egy külön szoftveres részleget, akkor majdnem besírtam...
-
WiZARD
addikt
válasz WiZARD #67031 üzenetére
Konkrétan Pixel 4-en a telefon megjelenése óta nem működik az androidos app. Pedig ennél tisztább android kevés telefonon van...
Ügyfélszolgálat szarik rá, fejlesztők szarnak rá.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Samott
addikt
válasz WiZARD #67109 üzenetére
Nemcsak a rombolás megy: Lenin-szobrot állítottak Németországban
A Turul az nagyon vicces, Pokorni nagyot megy vele... emlekszem 2005-ben mekkora vitak voltak korulotte, nagyon ragaszkodtak hozza. Aztan kiderult hogy a nagypapa artatlanokat meszarolt akkoriban... es rajta volt a szobron az o neve is. Most nem tudjak hogy szabaduljanak tole.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
FőDudu
addikt
-
Samott
addikt
válasz WiZARD #67226 üzenetére
Kene berelheto utanfutos aggregatoros kiegeszito. Arra a nehany utra kiberli, rakoti az ember es mehet egy seggel 1000 kilometert. A tobbi uton meg nem kell cipelni feleslegesen.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #67226 üzenetére
Én úgy gondolom, hogy a PHEV az egy kompromisszum ami két dologra jó:
- csökkenti a flotta CO2 átlagát (muszáj)
- elkezdi mozdítani a vevőket az elektrifikáció felé (muszáj)Az első no-brainer. Ha nem éred el a kötelező átlagot flottára, akkor kocsinként fizetsz durva büntetést.
A második pedig az idők szava. Nem tudja senki megjósolni egy platform és hajtáslánc kifejlesztése előtt időben, hogy milyen irányba kell menni. Így egy rizikó az egész. Aki tud és mer, az belevág a full elektromosba valamilyen dedikáció szintjén. A Tesla ugye full bananas, egy Nissan Leaf, Renault Zoe vagy Honda E az nagyon-nagyon óvatos szinten, igen elavult technikát használva, egyszerű műszaki megoldásokkal. Most a hajtásláncról beszélek főleg, nem az infotainmentről.
A PHEV a vevők egy részét rá tudja idomítani a rendszeres töltésre, kialakulhat az elektromos hajtás iránti vonzódás.
Ezen felül pedig a PHEV-ek a létezésükkel is ösztönzik a töltési infrastruktúra kiépítését. Aki fél a hatótávtól (egy PHEV esetén lehet is), annak ott van az ICE benne. Aki olyan felhasználói profil, hogy egyszerűen kell neki az ICE, de akár környezetvédelemből vagy adókedvezmény miatt vagy kényelemből akar PHEV-et, annak is jó.
Egy BEV-et nem vált ki a PHEV, de nem is célja. Egy szükségszerű kompromisszum.
Vannak OEM-ek, ahol a PHEV átmeneti megoldás. Helyette inkább lenne HEV és BEV. A HEV nem cipel feleslegesen sok akksit, de tudhatja a kötelező kvótát hozni. A BEV pedig a jövő. A legtöbb helyen a PHEV-ek ki lesznek vezetve hamarosan, én így látom.
Nekem egy HEV sokkal jobban kellene, mint PHEV. Ha pedig lenne elég töltő, akkor persze BEV.
-
Samott
addikt
válasz WiZARD #67231 üzenetére
Ne nekem mond, hanem aki meg mindig ezzel magyarazza h miert nem jo a villanyos. Atszokasnak en is egy PHEV-el kezdenek mert a napi rutinra pont eleg. Es mert a gyerekkoromat vilagito szegenysegjelzo lampak szegelyeztek a perverz felmenoim miatt. Valamiert az volt a hepjuk, hogy ures tankkal jartak es keveset tankoltak. Mikozben penzuk lett volna ra es csak egyszer kellett volna teletankolni... utana feltankra toltogethettek volna a 10 litereiket.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #67231 üzenetére
Értem, hogy nevetsz rajta, mert valóban tragikomikus. Az van, hogy a törvényi előírást hoznod kell, máskülönben olyan büntetést szabnak ki minden eladott kocsi után, hogy belerokkansz.
Szóval sok opció nincs, a flottaátlagos a ciklus szerint mérve (!!!) le kell csökkenteni a CO2-t. Ez van.
Próbáltam PHEV kocsikat és a valóság sehol nincs a homologizált értékhez képest. Amikor kábé fele távot tud finoman hajtva a PHEV elektromosan, akkor az számomra egy rossz vicc. Eleve csak városhatáron éppen túl lakva tudsz vele behajtani melóba tisztán elektromosan és nagyon könnyű olyan nyomatékigényt kérni, hogy indul is az ICE.
A töltés ha otthon (vagy otthoni parkolóban) tudsz tölteni inkább csak kényelmetlenség, de megoldható. A kutyaszaros/hugyos járdán huzigatod a kábelt, aztán azt tekergeted fel kézzel és rakosgatod a csomagtérbe. Valahogy a reklámfotókon ezt sosem illusztrálják....
A fentieket is észben tartva fenntartom, hogy a PHEV egy szükséges kompromisszum. Valamikor és valahogy el kell kezdeni terelni az infrastruktúrát fejlesztő döntéshozókat és a vevőket az elektrifikáció irányába. Egy OEM annyira sok piacon és annyira sokféle embernek kell tudjon eladni kocsit, hogy nem tudsz csak úgy átugrani BEV-re.
Hány autója volt a Nissannak korábban? És mennyi lett elektromos? És meddig fejlesztették? Pedig a Nissan egy igazi masztodon. Vagy ott a Ford. Kiízzadtak magukból egy elektromos Focus II-t talán, a legrosszabb volt az összes ilyen próbákozás közül. Most van az elektromos Mustang.
A VW-konszern példája is jól mutatja, hogy még egy olyan gigantikus erőforrásokkal rendelkező cégcsoport sem tudja vagy meri meglépni amit kéne. Mert vagy nem tudják időben eldönteni vagy simán csak elcseszik.
Ott volt az Audi A1 e-Tron régen. Egy 250 ccm-es Wankel range extender, meg elektromos hajtás. Aztán volt eGolf, meg még eCrafter is van. Voltak hibridjeik elég sokáig, mindenféle GTE modell. Erre mit adnak elő az ID.3. körül.
A Tesla sok tekintben példakép sokak fejében, de azért ott is vannak húzós dolgok. Mostanra persze már nagyon beindultak és kezdik kiegyengetni a vasalatlan éleket. Én úgy gondolom, hogy a teljes igazságot igen kevesen értik vagy tudják, mivel kívülről csak nagy vonalakban látod mit küzdhettek mire meglett "csak" a Supercharger koncepció és a kritikus tömeg, hogy legyen elég töltési pont. Lehet nem szeretni Muskot és a módszerei kérdésesek, de a Supercharger hálózat nem magától nőtt ki a földből. Közben persze páran beleőszülhettek és beleőrülhettek a dologba, Musk sem véletlenül van állandóan betépve.
Jelenleg nem tudod megkerülni a PHEV kocsikat, ez egyfajta híd a sima ICE és a BEV között. De ki fognak futni, mivel inkább hátrányokat ötvöznek, mint előnyöket. A létezésük egy szükségszerűség, hogy piacokon átívelő módon lehessen transzformálódni az elektrifikáció irányába.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Formula-1
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Hardcore café
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Dedikált Galaxy AI gomb az új táblagépekhez
- PlayStation 5
- Asszociációs játék. :)
- Nem teljesít túl jól a kasszáknál az aktuális Xbox generáció
- Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen