Új hozzászólás Aktív témák

  • hobizoli

    nagyúr

    válasz Sipi- #141601 üzenetére

    2016-ban megoltek a kategoriat
    megvaltoztak a szabalyok, ugyhogy a sarga utana egy ingatlan vasarlas miatt el is adodott, mert kellett az ara az ugyvedi koltsegekre a kokany kivitelezo miatt

    tul jo lettek a Punto-k, ugyhogy 4 ev alatt 3x mododult a kategoria kiiras, mert finoman szolva szoptak a Hondak
    eloszor az volt, hogy 1600ccm DOHC az 1200-1400ccm turbo
    Punto gyorsabb volt
    aztan kovetkezo evben mar tele volt cheater motoros Hondaval a mezony, 1.9-2.0 literes motorokkal voltak...olvasgattam a forumjukat, szoval tudtam melyben van csalós motor
    Punto gyorsabb volt, ugyhogy igazabol leszartuk
    aztan felvittek a 2000ccm-re a kategoriat, ezzel legalissa teve csalos motoros autokat
    Punto gyorsabb volt
    aztan felvittek 2400ccm-re a kategoriat, hogy egy Accord Type S motoros (K24Z3) 7gen CivicThai/ is beleessen, amit szetfaragva fel tudtak tunnerolni ~290lora
    Punto gyorsabb volt
    aztan lett az, hogy a turbos limitet levittek max 1200ccm-re, ezzel a Punto-k "felestek" a 2401-4000ccm kategoriaba...elkerultek a Hondak mellol, Hondak megint mehettek a Lada-k meg Skoda-k ellen
    ugyanez miatt pl a 1gen Delta 1.6 HF turbo a 4001ccm-vegtelen kategoriaba esett fel, mehet a 6-7literes C6 Corvette szivo V8-k ellen...koszi

    na akkor mondtam a Kohári-nak az ev eleji megbeszelesen, ami pont egy februar vegen volt, hogy azt ertem, meg valahol megtisztelo rank nezve is, hogy ez a 60-s evekbol szarmazo Zastava motor ennyire potensnek szamit a teljes mezonyben, hogy evek ota csak miatta irodik at a kiiras, de 3x ccm szorzo a turbokra meg az F1-ben se volt soha... a 2.4 szivok utan lettek az 1.6 turbok

    mert ezzel egy 1.3-1.4 UnoTie, R5 GT turbo, VAG 1.4TSI akarmi a 4000ccm E92 V8 BMW M3, a Nissan 370Z Nismo meg a hasonlok koze kerult, amik alapbol 350-450loeros ahogy kijott a szalonbol...raadasul ezek RWD-k tehat sokkal jobban indulnak is
    (a Delta meg frutti 140 lobol indulva a gyarilag is 500+ loeros autok koze kerult, amikben 4x akkora ccm szivomotor van... az is fini)
    ertsd: az elso 60feet utan van egy merespont, ott ezek tipikusan 0,4-0,5sec-l gyorsabbak az RWD mivoltuk miatt, azt erobol behozni utana a palyan a celig, nagyon sokkal jobb tomeg/LE arany kellene

    talan meg lehetne csinalni, de te addigra kb uzemperces motort kell hasznalj, o meg a szeria autoval van ott akkoris...
    amiben pl csak vezermutengelyt cserel es 5-600-l feljebbre forogva nyer meg 40-50loerot, mar megint nem vagy sehol...
    mi ehhez is fujtuk a motort mar 2.2bar-n, mert ez egy u.n. reverseflow hengerfejes 8 szelepes motor, nem crossflow 16v

    meg ez u.n street kategoria, ahol csak E jelu street legal utcai gumid lehet, teljes utasternek benne kell lennie az autoban, potkerek, emelo minden....es neztek is

    erre az egesz szabalymodositasgatasra azert volt "szukseg", mert a Kohárinak orszagos haverja az egyik Honda tunner, akihez egy idoben eleg sokan jartak okositani az autot, o meg ahogy kell le is huzta oket a semmisegekre is
    egy vezerlescsere tobbe kerult nala, mint a Honda markaszervizben, aztan egy csaladi haz garazsa volt a "muhely"
    aztan amikor a Punto-k gyorsabbak lettek, akkor kezdtek elmaradozni az ugyfelek, akiket le lehetne rantani, mert azert valljuk be, egy csavart meghuzni az eloirt nyomatekra, ahhoz azert nem kell ket diploma...utolag halottam sztorikat, hogy 2.5-3 millioba volt egy motor (akkor) aztan igazabol vmi webshop-kbol osszerendelt alkatreszhalom, amit Ócsán a Bejó motornal szereltek ossze, o meg igazabol csak berakta a bódéba
    azt tudtam hogy ott keszulnek, mert eccer pont talalkoztam ott vele, amikor egyszerre odavitt egy par motornyi alkatreszt

    az elso evben meg 30+ Honda volt a kategoriaban, ev vegere lemorzsolodott par
    aztan evrol evre kicsit kevesebb lett
    aztan ez igy ment addig, hogy mar a 8-s tabla alig tudott kijonni, de 3 PuntoGT volt az elso 4-ben
    eccer beszelgettunk is az egyikkel, o azt mondta, hogy nem fogok meg 5-600k-t otthagynia Vo....r-nel (2014-5 korul az akkori vasarloerteken ertsd), hogy talan 2-3 tizeddel gyorsabb legyen az auto (ezt ki is kell tudni hozni belole), mert as Punto-k meg akkoris 4-5 tizeddel gyorsabbak lesznek...ma ez lenne egy misi inkabb

    persze, hogy kicsit zokon vettek, hogy kijon egy par ilyen digo kotla, amit senki semmibe se nezett korabban, es a 2.5+ millios tuti motoros Hondajukat megkajalja

    12,5-12,8sec-s idot mentek a Punto-k, amikor pl egy E46 M3 gyari ideje 13,4
    szoval utcan ez mar ghecci gyorsnak szamitott
    ...OK, ma ezt a legputribb Tesla is siman megeszi :DDD

    ...es ehhez a Punto-ban a szeria dugattyu, hajtokar, fotengely volt, a gyari szeleprugokkal
    semmi fonottkalcs kollektor a hengerfej es turbo kozott, hanem a gyari ontveny
    low-budget projekt volt az osszes, nem volt 2.5-3millionk autonkent erre a temara
    gondolj bele ma mennyi lenne ez

    több drón kell ;P

Új hozzászólás Aktív témák