- Több stúdiót is bezár költségcsökkentésként a Microsoft Xbox részlege
- Még több embert rúgott ki a Tesla
- Windows 11
- WordPress tartalom kezelő rendszer (CMS)
- Lejtőre került a streaming
- Elon Musk robottaxikat ígért Kínának
- Linux kezdőknek
- eBay
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Windows 10
Új hozzászólás Aktív témák
-
WiZARD
addikt
válasz Samott #119143 üzenetére
Nem volt semmi előzmény, versenyzés vagy rossz szándék bármely részről. (Itt hülyén van a felfestés, a jobb szélső sáv a semmiből születik, érdemes átmenni oda ha üres.)
Videót többször visszanézve én hamarabb indultam a jobb sávba, ő nem indexelt. Persze, ha óvatosabban megyek, nem sietek, akkor lehet nem így alakul.
jobb felbontásban[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Samott
addikt
válasz WiZARD #119151 üzenetére
Nyilvan o hibazott, de ket kereke mar a savban volt amikor hatulrol oldalrol nekimentel. Neked volt elsobbseged es o se indexelt, de igy jobbrol ragyorsitani valakire aki ilyen bizonytalanul mozog, kockazatos. Plane ugy hogy pillanatokkal elotte meg a masik oldalan a legbelso savban voltal. Ha jol latom kanyarodo sav volt, ugyis lassitanod kellett volna a vegen.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
WiZARD
addikt
válasz Samott #119153 üzenetére
Egyenesen menő sáv. Ha én mentem volna neki és nem ő húzza rám, akkor hátul kapom el, nem az autója jobb első sárvédőjének az oldalát.
De igazából mind1, lényegében megúsztuk én meg 1 szóval nem is mondtam, hogy nekem ne lett volna részem benne.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
zetor2000
senior tag
válasz WiZARD #119154 üzenetére
De itt legalább nem ment el senki a helyszínről úgy, hogy meg ne beszélte volna a másikkal, hogy mi a merre.
A múltkorinál a román akárki az simán arrébbent, és tagadott is, ha jól emlékszem, amíg a felvételt meg nem mutattad neki.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Bujdy81
csendes tag
Izé, agyalok ezen az áram, meg takarékosság, meg egyéb dolgokon és eszembe jutott valami:
Akinek van villanyautója és nappal, napelemről feltölti, az este miért nem arról használja az áramot? Úgy értem, hogy lenne-e abban ráció, hogy nappal, napelemről, igyen feltöltök 50 kWh-t a kocsiba, és este arról használom, sőt, akár onnan táplálok vissza? Ha csak 100.000 db elektromos autó lenne (és megfelelő hálózati infrastruktúra!), máris lenne (50 kWh akksival számolva) 5 GWh akksi kapacitás.
Be lehetne vezetni, hogy este drágább az áram, mint nappal, de cserében, aki este táplál vissza, többet kap érte, mint aki nappal. Megyek holnap messzire a Teslával? Nem. Akkor ma este felmehet a kapacitás 60-70%-a a hálózatba, holnap napelemről visszatöltöm.
Nyilván sok minden figyelembe kellene venni (autó akksi milyen töltési/kisülési áramot szeret, használati profilok, stb.), de mint koncepció, szerintem jelentősen tudna fogyasztást kiegyenlíteni... Ha az 5 GWh-t 5 óra alatt fogyasztja el a társadalom (naplemente után 5 órával már azért kb. völgymenet van), akkor az 1 GW, két paksi blokk. És az csak 100.000, rendszerben használt elektromos autó...
Mivel vannak nálam sokkal okosabbak, vajon ez azért nem jött még elő, mert hülyeség?
-
WiZARD
addikt
válasz Bujdy81 #119156 üzenetére
Egyelőre nem tud ilyet egyik autó se.
Nissan már a Leafnel is mondta, hogy a Chademo-val lenne erre lehetőség, de végül nem tudok róla, hogy a gyakorlatban megvalósult volna.
Új kia/hyundai, meg még pár autó tud V2L-t, de az csak egy pár kW teljesítményű 230v kimenet, inkább táborozáshoz, hasonlókhoz.
Teslarol peltykaljak, hogy elvileg tudhat ilyet a visszafejtett hw alapján, de a Tesla sose erősítette meg. Na meg nekik ott a powerwall...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Jahno
őstag
válasz Bujdy81 #119156 üzenetére
"lenne-e abban ráció, hogy nappal, napelemről, igyen feltöltök 50 kWh-t a kocsiba, és este arról használom"
Világpiacon ezzel próbálkoznak és már gyártók is bedobták, hogy ezzel ki lehetne igazítani a házat és az utca nappali egyenetlenségeit, aztán majd kiderül.
Igazából az akku is amortizálódik, a másnapi futásteljesítményből megy le, ki tudja kinél áll odahaza pont nappal az autó amikor tölteni lehetne és mennyire stabilan számítasz rá. Nézd meg mennyit lehet termelni, vond le a kétszeri átalakítást meg inverteren elvesző százalékot aztán jön a jó ég tudja.
Én akkor már előbb vennék saját akkukat és okosabb invertert aztán kész, mehet arról odavissza a ház, utcáról meg akkor veszünk ha feltétlen szükséges, teljesen jól menedzselhető az egész.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Jahno #119158 üzenetére
vmelyik nap viccbol szamoltam, hogy 500MW, ami a mostani paksi blokk teljesitmenye az atlagos meretu ~350-400W-s napelemekbol mennyi darab lenne... 1,2-1,3millio db
kb 3-4 km2 helyen el is fer
az 80k-s kisker brutto darabarral szamolva -bar ennyi darabnal tuti lenne vmi kedvezmeny-, kb 100Mrd HUF
plusz az inverterek, meg trafok stb
de egy ceg ezt nettoban kapna, ugyhogy nagyjabol ez a nagysagrend
eleve a nappali fogyi az igazan nagy, ejjel nincs akkora igeny egyebkent se...több drón kell ;P
-
Samott
addikt
válasz Bujdy81 #119156 üzenetére
Ha nem is feltetlenul autoval, de uzlet csinalhatna ebbol az aramszolgaltato. Meg persze az allam, ha szabalyozna. A tesla altal telepitett ausztral akksitelep behozta az arat 1-2!!! ev alatt.
Biztos kitalaltak mar, de szerintem ugy kellene csinalni hogy az aramszolgaltato eladja es megveszi az aramot az akkupackoktol/akkutelepektol. Te veszel magadnak egy ilyen cuccot, bekotod hozzajuk. Beallitod mennyi penzert toltheti magat es mennyi penzert adod el a szolgaltatonak (igen, mint a tozsde, a te kockazatod). Az aramszolgaltato dinamikusan arazza az aramot, ha nagyon sut a nap akkor egyere olcsobban veszi es adja el, ha eleri a limitedet elkezded tolteni, ha dragabb lesz lekapcsol magatol. Nyilvan aki alacsonyabb arat adott meg az kesobb kap csak aramot. Olcsobban vehet, de nem biztos hogy jut neki.
Este amikor kell a rendszerbe, akkor az ar emelkedik, es az akkutelepek elkezdenek visszatolteni ha elerik a beallitott erteket. Nyilvan aki dragabban adna kesobb kapcsoldik be, tehat lehet hogy nem tudja eladni mindet.
Nem is feltetlenul kell ennek a garazsodban lennie, kello penzert szovetkezetben reszesedest vasarolhatsz, masra is bizhatod az vasarlasi/eladsi ar beallitasat.
Mindenki jol jarna: az aramszolgaltato gyakorlatilag beruhazas nelkul simithatna el a napkozbeni ingadozasokat, csucsokat. Aki ebbe fektet meg kereshetne vele. Oszinten szolva a napelemeseket is valami ilyesmivel kellene ravenni hogy ne nappal csinaljanak csucsot, mert ezzel kezdeni kell valamit:
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Jahno #119161 üzenetére
vmiert innen nyugatabbra ezt nagyon nyomjak megis meg pufferelik az energiat
vmi racio csak van benne, ha ezer csilliokat tapsolnak el erreausztraloknal mennyi is volt par eve az a 150MWh-s Tesla telep?
~100 millio USD? az manapsag ~40Mrd fizetotaller
egy 500MWh-nyi VVER440/480-s blokkot helyettesithetne kisegithetne 3 ilyen egyseg toredek aron a napelemtelepekkel egyutt------------------
multkor lattam egy videot svajcban mi a szitu
1800m magassagban van a duzzasztogat, a viztukor feluleten uszo napelemtablak vannak
mivel a nagyjabol egesz evben a felhok felett van, kb egesz evben is mukodik, telen isde meg a gat fuggleges betonfalan is voltak napelem tablak telepitve
mié?
plz input
sokkal egyszerubb lenne siman egy atomeromuvet ledobniuk vagy csak venni a franszoaktol[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Jahno
őstag
válasz Samott #119162 üzenetére
Olyan akku telepek nálunk is vannak már, mint Ausztráliában, de nem verik ennyire nagy dobra a világsajtóban. Kicsit kisebb, viszont kb. 2 évvel ezelőtt telepítették és nyilván a helyi alállomás mellett nem is kell akkora teljesítmény.
Aztán meglátjuk mennyire szívunk vagy mi lesz a karbantartás, mert mindig ezekről van hiányos infónk. Az ilyen megbízhatatlanul termelő napelemes meg egyéb kiserőművek ellen készülni kell az biztos.
-
hobizoli
nagyúr
válasz Jahno #119161 üzenetére
de belegondolsz 3-4 ilyen napelemtelep egyenkent 3-4 olyan ausztral meretu Tesla akksitelepkel kb 2000MWh-val novelne a kapacitast, plusz nem csucsteljesitmenyre kene meretezni a rendszert sem, hanem csak az atlagosra
itt is nezel Samott kepen egy napi atlagot, akkor 8,5-9GWh korul van az atlag az egesz napra vonatkozolag, mikozben csucsban 11-12GWh-t is eleritöbb drón kell ;P
-
Samott
addikt
válasz Jahno #119164 üzenetére
Hol van az, mekkora? A Tesla cuccot 2017-ben telepitettek es 129MWh volt eredetileg, ezt bovitettek 194-re 2020-ban.
Az tok mindegy hol van, nem a tavolsagtol fugg mekkora teljesitmeny kell, hanem hogy mekkora csucsot kell elsimitania.
Ezt talaltam: Entár – akkumulátoros energiatárolás Magyarországon - de ezek ilyen 4-6-8 MWh cuccok, es igazabol csak arra valok hogy tartsak a frekveniat amig a gazeromuvek beindulnak. Ennel tobbrol szol az ausztral meg az amit en irtam. Hogy a gazeromuveket valtsuk ki legalabb nyaron.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
zetor2000
senior tag
válasz Bujdy81 #119156 üzenetére
A Ford F-150 elektromos változata tud ilyesmit, azt mondják. De kábé csak szigetüzemben. Ott viszont egy átlagos háztartást ~3 napig táplál, teljes töltöttségről.
[link]
Azt nem tudom, konkrétan mit kell odahaza mókolni, hogy a verdáról menjen a mosógép (van aljzat a kocsiban, szóval elég lehet oda egy jó hosszú hosszabbítót bedugni - de azért az nem az igazi...). Biztos van valami kultúrált megoldása, hogy ezt képes legyen kiaknázni a vásárló.Gondolom, hogy ha ezeket bekötnék az elektromos hálózatba, akkor mindenféle frekvenciákat kéne szinkronozni, ami kicsit megdrágítaná és/vagy a hatásfok romlana, de az elv nem elvetendő.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
blueboi69
csendes tag
válasz Bujdy81 #119156 üzenetére
Igen, mi ezt apámmal kb 1-1.5éve beszéltük, hogy ez miért nem működik még a való életben.
Gondolom nem olyan triviális 3 fázist előállítani egy DC akksiból, vagy nemtudom, de igen, szerintem is lenne értelme. De sztem még nem tart ott a tudomány, eléggé hamar kipurcanna az akksi ha napközben töltik, este meg megy a mosógép, sűtő, szárító akármi. -
Jahno
őstag
válasz hobizoli #119169 üzenetére
Ezzel semmi baj nincs, generátorok pár 10 másodperc alatt felveszik, odahaza az inverter csinálja minden kiserőművesnél olcsón, de ami folyamatos tápellátás és szinkron kell ott is ezer éve megoldott, simán megawattokat csatolnak bármire és 1 perc alatt egy dízel még inverter nélkül is szinkronban van, nem kell vele foglalkozni, egyszerűen csak működik és kész.
-
zetor2000
senior tag
-
blueboi69
csendes tag
#macskastory
Pénteken ugye voltam a macsekkal a dokinál, aki azt mondta, hogy űrítenie kell 24órán belül. Ha nem, akkor vigyem el ügyeletre. Hát vártam vártam, nem ürített, kénytelen voltam elvinni ma gazdagrétre. Meg is röntgenezték, megvizsgálták, kifizettem még annyit, mint az itteni állatdokinál a két beöntéses altatásos műveletért
De végül nem csináltak semmit vele, csak megvizsgálták, megállapították, hogy megint tele van a vastagbele, de szerintük nem indokolt beöntést csinálni, ki fog jönni, várjak türelemmel.
Na most az előbb megtörtént a csoda, végre gittelt egyet. Igazán megtehette volna ezt tegnap este vagy ma reggel is.... saját magát kímélte volna meg. Nemtudom miért, de a kb 40perces utazás megviselte, az utolsó 100m-el a cél előtt vizelt maga alá a dobozban. Kibaszott büdös. Ázott az egész macsek, mondtam is, hogy elnézést, nem tehetek róla, most pisilt maga alá. Nem rugóztak rajta, a dobozt kimosták, tisztán kaptam vissza a dobozt, macsek alatt pelenka. De elég ciki volt, mikor kijött a cicó az asztalra/mérlegre és csöpögött a pisi a szőréből....
Hazafelé az utolsó 200m-en pisilt maga alá, szerencsére a pelenka nagyrészét felfogta, de ki kellett slagolnom a dobozát.. Csóringer, pedig eddig mindig bírta az autózást, közben sem nyávogott, szépen nyugodtan feküdt. -
blueboi69
csendes tag
válasz Jahno #119180 üzenetére
Nálunk már többször is. Nemtudom micsoda, de jellemzően asszony féle hajszárító-mosógép-szárítógép bermudaháromszögben lehet valami.
És a kinti 16ost veri le, néha a bentit, néha mindkettőt. Van, hogy ilyenkor a bentit percekig vissza sem lehet kapcsolni. Ez mondjuk úgy jellemzően havonta 1x előfordul.
Na majd ha bővítve lesz! -
zetor2000
senior tag
válasz qnadam #119186 üzenetére
Nálam egy 4 főzőlapos, indukciós csoda van. Ennek több kell, mint 16A, mert eléggé áramigényes, pláne, ha megy minden - 2-2 zóna összefogható, és akkor lehet bonyhádi tepsiben rendesen halat sütni . Szóval a bejövő ágon van neki 2x25A, 2-2 főzőzóna 1 fázison. Ez dedikáltan a főzőlap, külön 2 kismegszakító, külön szerelődobozban végződtetve a konyhában, ahol az eredeti rajzokon volt. De csak 1 fázis jön be. Lehet azt terhelni... A lépcsőházit nem néztem, az lehet, 32A-s.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
-
Samott
addikt
válasz Jahno #119176 üzenetére
De ez pont nem az mint amit az ausztralok csinalnak. Ez csak rovid ideig kell amig elindul a gazeromu, az ausztral a gazeromuvet valtja ki. Eleve mas sulycsoportban mozognak, az ausztral 10-20x akkora.
Es az csak az elso volt, itt a kovetkezo: Victorian Big Battery - 450MWh
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
blueboi69
csendes tag
Grillonak cerkaállító feltárás:
-
A. Crowley
csendes tag
Nekünk meg kicsit mozgalmasra sikeredett a hétvége. Péntek délután kitaláltuk, hogy szabad hétvégénk van (gyerek Zürichben a barátjánál - első teljesen önálló repülése), úgyhogy mi lenne, ha leugranánk Portorozba. Szóval pénteken még bográcsoztunk a szomszéddal, hajnal 2ig, majd szombat reggel felkeltünk és irány a tengerpart. 1 éjszakát foglaltunk, és nagyon jól sült el az egész. Tegnap 11re értünk haza, 500 km egy irányba az egész.
-
Grillo
senior tag
Jól gondolom, hogy ha azért telepítek bármi programot, hogy a már említett biciklitárolót megszerkesszem 3D, akkor kicsit túltolom?
Egyáltalán miben lehetne, ha mindenképp túl akarom tolni? -
Jahno
őstag
válasz NauTiLUS_HUN #119136 üzenetére
Nekem még továbbra is bevált a 3ezer pénzes bakacs, bár ma reggel az egyik fűző luk leszakadt róla. Év végére szerintem eltöröm a talpát is, de eleve ideiglenesnek fogtam be, míg energiát gyűjtök venni egy jófélét. Te meg infós vagy, ismered az ideiglenes megoldásokat :-D
Munkavédelmes cucc teljesen jó lenne és bírja, de nem olyan pózokra meg szögekre van kitalálva a merev talpa, mint amiket alkotok. Ellenben a betét még itt irodában is jól jön, ha meg kell támasztani valami rackszekrényt, egyéb nagyvasat.
Igaz futni nem futok benne, de túrázós csoportban elindult a lavina hamar, mikor valaki végre bevallotta, hogy hasonlóban csinál teljesítménytúrát és minden, aztán nincs baja vele. Pára még összegyűltek akik motoros csizmával vannak ugyanígy, szóval még nincs veszve a világ.
Jó eséllyel nálam nem a cipőn múlik, hogy Fóti somlóra felfelé menet alig kapok levegőt
-
Jahno
őstag
Pfff, irodába leraktam mellém 2 békebeli mobilklímát. Már teljesen szétment tőle a fejem, nem is értem miképpen fognak itt dolgozni. És mellette a nyitott ablakon még a meleg is jön befelé, de jó lesz. Rendszerem összekalapáltam, megyek is vissza a másik irodába.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest