Új hozzászólás Aktív témák
-
Sipi-
tag
válasz Jahno #114599 üzenetére
Nálad képes még a belső tükör is elromlani
Nekem a Picasso-n napellenzőt kellett cserélni, mert elfáradt és nem húzta fel a tetőhöz. Gyári egyben lett volna mindkét oldali 60ezer körül, de bontóban vettem 5-6ezer forint körül használtat és negyed óra alatt kicseréltem.https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
WiZARD
addikt
válasz Sipi- #114586 üzenetére
Igen, itthonról 100%ról indultam, 15%-al értem haza.
Költségben annyira azért nem nagy csoda a fizetős villámtöltőn töltés. Otthon rezsicsökkentett árammal ötöd áron lehet tölteni, napelemről még olcsóbban.
1-1 hosszabb útnál meg marad ez a "drága" töltés.Üzemeltetés olcsóbb, de ha egy aránylag olcsó használt autóval vetjük össze, akkor sose fog kijönni a matek egy új elektromos javára. (és használtak se olcsók, egy 10 éves 24 kWh Leaf pedig elég korlátozottan használható)
Gyors számítás, hogy eddig mennyibe került az elektromos autó:
Elmúlt 3 évben mentem 75k km-t "ingyen". (1x volt 50k a kötelező szerviz)
Nem fizettem parkolást(~100k tuti elment volna 3 év alatt), cégautó adót (396k), súlyadót (~100k). Lett volna 4 olaj/szűrő csere, ami legalább 120k.
(és akkor nem számltam semmi meghibásodást egy 140k km-t futott kompresszoros, turbós 1.4 TSI-re, DSG váltóval )
75k km-re 8as átlagfogyasztással 400ft átlagárral 2.4m
összesen: 3.116m
Ez idő alatt lízingre fizettem havi 130 körül. azaz 4.7m (kezdő díj pont annyi volt, amennyiért a Golfot eladtam)Így került a 6 éves Golf helyett az új, 0km, garis Leaf havi ~45ezer forintba eddig.
(bruttó összegeket írtam, áfa egy része nyilván lejön innen-onnan...)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
WiZARD
addikt
válasz WiZARD #114603 üzenetére
Persze hogy hülye vagyok, hisz ezek csak a konkrét kiadások.
Azzal se árt számolni, hogy most mennyit érne a Golf (~2.6) és mennyit kapnék a Leafért (~5.5-6 körül kapnék én, a fennmaradó lízing díjakkal számolva).Tehát most ~3 millióval többet ér az autó. Hogy ezt elérjem befizettem 1.6 milliót.
A végén még az is kijött, hogy anyagilag jól jártam vele
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Sipi-
tag
válasz WiZARD #114603 üzenetére
Költségben annyira azért nem nagy csoda a fizetős villámtöltőn töltés.
Azért így is sok a különbség. Te fizettél nagyságrendileg 60ezer forintot töltésre, 480-as üzemanyaggal számolva 85-90ezer jött volna ki. De 1880 km-t még egy dízel sem tud, tehát valahol 2-2,2 eur dízel áron kellett volna telitankolni. Akkor meg máris más a matek.https://www.ferfiakonyhaban.hu
-
Bujdy81
csendes tag
válasz hobizoli #114602 üzenetére
Ujjlenyomat olvasót eddig nem sikerült megszeretnem, lassú volt és körülményes.
Öreg vagyok már, azt hittem, a jelszó beírás nekem mindenre elég. Aztán kiderült, hogy az új gép a Win 11-gyel tud arcfelismerést, ráadásul nagyon gyors! Felnyitom a gépet, és máris tudok dolgozni. Na, ez hasznos, de nem ragaszkodnék hozzá amúgy...
-
Bujdy81
csendes tag
válasz Sipi- #114606 üzenetére
Kiszámoltam még este én is, ha a Rifterrel mennek, mi lett volna a matek. Kb. 90 ezer jött ki, 7 literes fogyasztással és 700 HUF/l körüli gázolajjal.
Ebben nem az a pláne, hogy spóroltak 30 ezret az üzemanyagon, cserében álltak plusz 1-1 órát irányokként, hanem az, hogy a deklaráltan kompromisszumos villanyautóval sem kell túl nagy kompromisszumot kötni ilyen utazáshoz. Pedig nem erre van kitalálva! Másban meg, ugye még jobbabb...
Most megnéztem, hogy mi a matek az e-Rifterre. 17 millió lenne egy olyan, mint a miénk, csak a miénk L2, azaz a hosszabb kivitel. Újonnan már nincsen dízeles Rifter, csak raktárról itt-ott, de kb. 10 millió a teteje. Azaz olyan 7 millió az elektromos felára. Az 600 Ft-os gázolaj árral számolva és 7 literes fogyasztással is 166 ezer km. És ennek még csak "akár 240 km" a hatótávja... Ha számolunk egy 20 kWh-s fogyasztást és hozzá 23,54-es vezérelt áram árat (feltételzve, hogy elég sokat áll itthon az autó, van idő tölteni), akkor az elektromos áram árát hozzáadva a megtérülés már olyan 180 ezer km. Vagy még 2 millió a napelemre és akkor meg bő 200 ezer km.
Igen, nem kell cégautó adó rá (én spec nem cégre vettem), nem kell egyéb adó rá, karbantartás is lehet olcsóbb, bár én is csak éves szervízre viszem a Riftert egyelőre...
Cserében fent nem számoltam azzal, hogy plusz 7 (vagy 9) millió áll a kocsiban, aminek ára van. Vagy lízigdíj, vagy be nem folyó kamat...
-
Samott
addikt
#enkerekelenezest
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
WiZARD
addikt
válasz Bujdy81 #114608 üzenetére
Igen, ez volt az írásom lényege, hogy nem igazán kompromisszum a megfelelő villanyautóval távolra menni és még csak óriási akku/hatótáv se kell. Költség másodlagos.
Teslából ez a legkisebb akkus. Nem csak az autó a fontos, hanem a megfelelő töltőhálózat. Volt olyan megálló ahol a 10 Tesla töltő mellett volt 4 db Ionity. Ionitynél sorban álltak és egymásra vártak. (rákerestem 2021 Q1 adat amit találtam, akkor EUban volt 336 db Ionity töltőhely, 1000 töltővel, és 600 db Tesla location 6000 töltővel)
Leaffel biztos nem vágtam volna neki, de még Debrecenbe se indultam volna el Győrből
Vezérelt áramról hivatalosan nem töltheted.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
npera
újonc
Megjöttem az optikustól, kell olvasószemüveg. Kábé 1,5 dioptria csak, nincs semmi extra komplexitás ezen felül. Távolra kábé, mint a sas, mindent is el tudtam olvasni.
Kábé 3 hét és kész is a néző....
-
Phülöp
addikt
válasz eattila #114621 üzenetére
Ami 10 centinél közelebb jön az arcomhoz, az csak kaja lehet.
Gyűjtöm a bátorságot a lézeres műtéthez, talán idén karácsonyra meglepem vele magam.
35 éve vagyok szemüveges, ideje lenne kipróbálni, milyen nélküle az élet.A Bretagne-félsziget meredek ormai alatt Otthont találnak kóbor csikóhalak. /Mesterem
-
blueboi69
csendes tag
Nos, én meg a héten szabin vagyok/voltam így csak néha benézek ide olvasni.
Kedden el kellett mennem anyósomért nyíregyre, így elkértem apám ioniq-ját. Egyrészt kurvajó az autó, meglepően keveset fogyaszt és nagyon király a tisztán elektromos közlekedés is vele. Itthon töltöttem konnektorról.
Viszont már odafelé bekaptam egy kavicsot (el vagyok átkozva vagy nemtudom), ami kívülről egy tűhegynyi mélyedés, viszont belülről nézve egy csillag alakú repedés. Valami belsőbb réteg ment el. Gondoltam ezt azért még lehet javítani, mert nem lett belőle repedés.
Másnap apám elvitte a pilkingtonhoz, ahol én is a fiestán cseréltettem a szélvédőt.
Mondták, hogy nem tudják javítani, cserélni kell. Casco önrész 60ezer körül lesz... Ha 10% az önrész akkor a szélvédő 600ezer, ha 20% az önrész akkor 300ezer. Persze mindenféle szenzor van rajta, gondolom azért. Kurva anyját az ilyen technológiának bakker, hogy az ember kap egy kavicsot a szélvédőbe, amit kivédeni sem tud és ennyi pénz ugrik. -
npera
újonc
válasz blueboi69 #114623 üzenetére
Ez magyaráztam párszáz hozzászólással előbb. A különféle szenzorok, a fűthető szélvédő és egyéb nyalánkságok nem teszik olcsóvá a cserét.
Én igyekszem elég nagy távot tartani, de persze néha bekapja az ember a kavicsot akkor is, mert egy melletted elhaladó kocsi is odavághatja.
Sajnálom, hogy ennyire durva lett.....
-
hokuszpk
nagyúr
válasz Sipi- #114601 üzenetére
"Nálad képes még a belső tükör is elromlani "
Tanusithatom ! ( epp egy perccel elotte fejtegette valaki, hogy a Vista sosenemomlik össze )
anno az öreg telefon 176x144 vagy valami ilyesmi felbontasban rögzítette, ezt hozta ki belole a Topaz.
[ Szerkesztve ]
Első AMD-m - a 65-ös - a seregben volt...
-
-
Samott
addikt
válasz blueboi69 #114623 üzenetére
A casco onresz nem igy mukodik.
"A CASCO önrész mindig két részből áll: egy összegből és egy százalékos értékből. A biztosító azt vonja le a kártérítésből, amelyik a javítás költségeinek megfelelően a magasabb összeg, így például, ha 10%-os és 100.000 forintos önrésszel kötünk szerződést, az egymillió forint alatti károknál mindig 100.000 forintot, míg az efölöttieknél mindig a költségek 10%-át kell nekünk fizetni. Ez egyben azt is jelenti, hogy amennyiben a javítás költségei nem haladják meg a szerződéskötésnél fix összegben megadott önrész mértékét, a károk helyreállításának teljes költségét saját zsebből kell fizetnünk."
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
blueboi69
csendes tag
válasz npera #114624 üzenetére
Tudom, hogy drága, de bakker, 20éve vezetek szinte napi szinten, párszázezer km-t már letoltam, soha nem kaptam még kavicsot, erre most kb 1hónapon belül kettőt is...
Mikor olvastam pár hónapja, hogy az smax IR védő, szenzoros nagy szélvédője 300k, akkor izéltem is, hogy húbakker azért az elég nagy felület, nem kéne beszopni.
Egyébként ioniq-ban a legnagyobb követési távolság volt beállítva az adaptív tempomaton, sztem most sem volt előttem senki, csakúgy mint a fiesta esetében.
Persze kavics verődött fel eddig az e30-nál is és az e39-nél is ,de soha nem maradt nyoma sem. Most már a hangtól összeszorult a gyomrom, mert már tudtam, hogy ez túl hangos volt.Ezt leszámítva nagyon jó verda, mostmár teljesen elektromos autózás rabja lettem.
Közben cserélt ez eon órát, úgyhogy termel a napelem mint állat. 2nap alatt lejött kb 70kWh, ennyiből tisztán elektromosan megjárható nyíregy oda-vissza, ami azt jelenti, hogy ha tudnám közlekedésre használni az áramot, akkor kurvagyorsan megtérülne.
Kár, hogy ilyen baromi drágák még a PHEV-ek is
De most ez a cél, hogy gyűjtsünk valami PHEV-re legalább.
Még az sem kizárt, hogy kivárjuk, hogy Dacia Jogger-ből legyen PHEV, az elég fasza autónak tűnik.
Most a fiesta megtanít minket arra, hogy ezután már bármilyen másik autó tágasnak fog tűnni ismét A tetőcsomagtartót használjuk, tegnap egy komplett összeszerelt gyerekágyat hoztam haza a fogarasi úti tesco környékéről. Meg ikeából is bútorlapokat, szóval királyság.
Felpróbáltam a 400literes tetőboxot is, de azzal nem mentem, most azon filózok, hogy a garázsban hova a faszba fogom rakni. De lehet megy ki a kerti tárolóba, vagy a tetejére (tető alatt lenne.) -
blueboi69
csendes tag
válasz Phülöp #114622 üzenetére
Én kb 25éve hordok kontaktlencsét.
Még a kovid előtt voltam szemklinikán szemműtét előzetes felmérésre, és egy állami helyen is a SOTE-n asszem, egy híres prof-nál. Mindketten ugyanaz a hagyományos eljárást javasolták, ami fájdalmasabb és lassabban is gyógyul, de kevesebb a kockázat és később lehet terhelni is az egyéb izmokat, mert rendőrök, katonák is ezt használják.
Viszont lehetnek apróbb mellékhatások, vagy éjszakai fényudvarok, fénytörési bajok, amiket olvasni. Van erre tök jó fb csoport, elég sok véleményt olvasni és a műtéti eljárások is jól össze vannak szedve, legalábbis, hogy itthon melyik klinika milyen fantázianév alatt mit is csinál pontosan, mert egy része azért marketing is.Szóval mivel a teljes felépülés akár hónapokban mérhető, én a kisgyerekek miatt nem vállaltam be. Akkor még asszonynak nem is volt jogsija sem, ha bármi gebasz van és menni kell, akkor nem lehet velem semmi probléma. Így ezt egy pár évre elnapoltam.
Ismerettségi körben van pár ember, akinek megcsinálták és semmi gondja nincsen csak ez is olyan, mint minden más, hogy a rosszat leírja az ember, akinek meg semmi baja, annak meg eszébe nem jut a neten ezt leírni valami szakcsoportban. -
Samott
addikt
válasz blueboi69 #114631 üzenetére
Szinte kizart, az a 60e lesz az onresz. Most neztem gyorsan egy casco kotest Ioniqra, 100e alatt nincs onresz. 100e vagy 10% Szoval meg jo szerzodesuk is van, mert most mar rosszabb lenne.
Amugy nekem onresz nelkul csereltek cascora legutobb a szelvedomet. Szoval megse olyan jo az a szerzodes...
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
Grillo
senior tag
-
eattila
csendes tag
-
-NoVa-
őstag
-
WiZARD
addikt
válasz blueboi69 #114630 üzenetére
Nekem Teslan 5 hónap alatt kavicsot kapott a szélvédő, elég csúnya volt, parkolóban üveges nagyjából kijavította.
Van már kőtől lepattant festék az első lökhárítón, bal első sárvédőn, jobb oldalt az A oszlopon, jobb hátsó ajtón.Eddigi autóimon 15 év alatt összesen nem volt ennyi.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-NoVa-
őstag
válasz WiZARD #114643 üzenetére
Hát, 310k km alatt egyetlen helyen kapott javítós ütést a szélvédő valamikor tizenéve, kb 3mm széles krátert vágott bele egy planet killer osztályú égitest. Azóta is kaptam el pár komolyabb követ vele autópályán, de eddig golyóállónak bizonyult. Ha még 300k-t kibír, én elégedett leszek vele.
-
npera
újonc
-
WiZARD
addikt
válasz -NoVa- #114645 üzenetére
Üveg nem érdekel, cserélhető. Nissanon is van 2 kavics ami javítva lett, előtte Golfon is volt.
Fényezésen lévők jobban zavarnak, mert emiatt fél autót újrafényeztetni nyilván nem pálya, javítani meg nem lehet szépen (gyöngyház rulz)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
blueboi69
csendes tag
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- Videó stream letöltése
- Gaming notebook topik
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Milyen videókártyát?
- További aktív témák...