Új hozzászólás Aktív témák

  • Pityke78

    őstag

    Sziasztok!

    Az alábbi problémával fordulok hozzátok, amiben remélem tudtok segíteni, vagy legalábbis információt adni.
    A munkahelyemen egy excel alapú kimutatást szeretnék csinálni, ami két külön excel táblából veszi az adatokat. Mindkét tábla felépítése hasonló, de különböző adatokat kell kinyernem többféle terméktípus szempontjából.
    A felépítés az alábbiak szerint néz ki:

    Ipar Ágazat Család Típus Termékszám Érték

    Ez egy egyre bővülő struktúra, tehát az Ipar oszlopban 1, 2 típus van, addig a Termékszámban már több száz típusról beszélhetünk.
    Mindkét excel táblából az értékeket kell kivennem és ezek hányadosát kell kimutatnom értékként, majd ábrázolni diagramban.
    Hogyan tudom úgy megoldani hogy a diagramban le tudjak szűrni minden jellemzőre (Ipar, Ágazat, ….Termékszám) és úgy számoltassam, illetve mutassam ki a szumma Érték hányadosát.
    Nem tudom mennyi voltam világos, de akinek lenne egy kis szabad ideje, illetve kedve foglalkozni a témával, az megkereshetne privátban és egyeztethetünk.
    Ha olyan kaliberű a feladat, akkor némi anyagi támogatást is megbeszélhetünk.

    Előre is köszönöm a segítséget.

    Ui: Elképzelhető hogy ezt nem excelben kellene megoldanom, hanem valami adatbázisban (Access)?

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák