Új hozzászólás Aktív témák
-
jeni
félisten
A földbolygó kitermelhető nyersanyagai hamarabb elfogynaķ. Hiába van az,hogy az anyag nem vesz el csak átalakul. Arról nem is szólva ,hogy nagyobb az iparszerű környezeti szennyeződés is.
-
8th
addikt
Az EU szépen lábon lőtte magát ezzel a EV baromsággal. Semmilyen téren nem vagyunk versenyképesek de mi majd csak azért is megmutatjuk. lol
...
-
Lábonlőtte
Nem kéne annyi emegyet nézni
Az út jó, a villamos energia előállítható sokféleképpen, de gázt meg olajat mibűl csinálsz kispajtás? Foschból meg hugyból? Megoldható csak macerásabb mint a napelem. Hogy vannak gondok ezen az úton is? Hát persze. Hogy egy elektromos autó és az akksi legyártása is sok energia, igen az. Hogy sok helyen az energiamix miatt csak a városból viszi ki a szennyezést? Már bőven megérte. Azért végig kell nézni hogy az elektromos áram előállítása és szállítása milyen hatékony és ezzel szemben a kőolaj kinyerése, elszállítása, lepárlása, annak elszállítása, na ezek mennyi energiát emésztenek fel és mindjárt jobb még a helyben bányászott szénről működő szénerőművel töltött elektromos autó is.
Ja és a földgázról sajnos így-se úgy se tudunk lemondani, mert egyrészt a gázerőművek sokáig fontos részei maradnak az erőművi parknak, hisz a leggyorsabban hadrendbe foghatóak, valamint naggggggggyon fontos vegyipari és gyógyszeripari alapanyag, már ezért is érdemes vele spórolni. És igen ha nem kell majd annyi üzemenyagot finomítani, azzal is sok energiát meg fogunk spórolni. Az EU-nak pont hogy a zöld átállás az egyetlen útja, mert se sok alapanyag, se nagy ipar, ha be tudunk állni egy fenntarthatóbb pályára, akkor hosszútávon nagy előnyben leszünk mindenki máshoz képest. Hogy ez egy tutibiztos út? Sajnos nem, de mindenki, aki csak lábon és tüdőnlövést tud mondani és semmi értelmes konstruktív kritikával nem tud előjönni amivel egy másik járhatóbb utat tudna mutatni, az húúúúúúúzon gyorsan a sunyiba és fogja laposba a pofáját.Le az elipszilonos jével, éljen a "j" !!!
-
Tigerclaw
nagyúr
Eleve hibás lépés prognózist építeni az EV-re úgy hogy annak a vásárlását mesterségesen támogatják míg a hagyományos meghajtású autók árát mesterségesen emelik, büntetik. Azt szintén szemellenzősen ignorálják, hogy sok EV vásárló, abból a kevésből is második/harmadik autónak veszi az EV-t, vagy épp mondjuk Tesla esetén, kvázi "budget" sportkocsinak, így a tiszta, zöld jövő nem is olyan szép.
Az irány jó, a jövő szerintem is az EV felé visz, de nem ilyen mesterségesen erőltetett tempóban. Sokfelé kongatják a vészharangot, csak a döntéshozók nem vesznek róla tudomást, majd 5-10 év múlva pont ugyanazok feltalálják majd a spanyol viaszt és kimondják, azt amit valaki első naptól kezdve hangoztat.
A túl nehéz és/vagy túl erős motorral rendelkező autókat ki kellene zárni hosszabb távon a közlekedésből még tiszta EV formában is. A SUV-okat, terepjárókat be kellene szántani, mert energiatakarékosságban borzalmasak. Mikor húzzák meg a piros vonalat... mikor már tankokat gyártanak majd közútra? Akinek ilyenek kellenek, menjenek zárt pályára, off-road parkokba.
Be kellene látni, hogy a pure EV jelenleg sokkal nagyobb környezeti kárt okoz, csak áthelyezi a kibocsájtás, károkozás pontját. Nem érdemes átugrani a fejlesztési lépcsőket. Pure EV-hez nincs meg sem az erőforrás, nyersanyag, sem az infrastruktúra. Könnyebb plug-in hibridek kellenek 50 max 100km-es hatótávval, amiket normál töltőkkel lehet tölteni otthon vagy a normál parkolókban, amiket jóval olcsóbb telepíteni még nagyobb számban is és az energiahálózatot sem kell hozzá újra építeni. A nagy többség főleg ingázik és nekik majdnem a teljes futás beleférne ebbe a limitált elektromos hatótávba. A mikromobilitásban is van fantázia, ahol az autókat újradefiniálják, jobban igazítva a valós használathoz, ami 1-2 személy egyszeri utazása helyben. Citroen Ami / Oli, Renault Twizzy és sok más startup modell, ami gyakran még jobb és elérhetőbb ezeknél. Jöhetnének Európába a japán Kei car-ok is max. 600cc-s motorral városra tervezett kasztnival.Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
addikt
Jó reggelt...
-
cinemazealot
addikt
+1
Az EV-knek kicsinek, könnyűnek és nem hatótáv- vagy teljesítmény-bajnoknak kellene lenniük. Így sokkal kisebb (15-25 kWh-ás) akkumulátorral is beérnék, nem lenne olyan kritikus az akkumulátor és a töltési teljesítmény igény, a kisebb tömegtől pedig még a relatív hatótávjuk is nőne. A napközbeni (napenergia-alapú) okostöltés pedig jobban elterjedhetne, nem igényelne radikális hálózat fejlesztést, de még a sok újonnan telepített, a hálózati feszültség növelésével saját magukat lekapcsolásra kényszerítő napelem invertereket is lenne mi kihasználná, így azok is hatékonyabbak lehetnének.
-
arnyekxxx
veterán
Dehát ez tök jó, az akkugyártás az rossz dolog, csinálják csak máshol.
-
Ezekiell
veterán
válasz cinemazealot #6 üzenetére
Vannak ilyenek. Az emberek nem ezeket veszik, mert nem ez az igényük.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
cinemazealot
addikt
"...nem ez az igényük."
Nyilván ez az oka annak, hogy amikor kaphatók voltak, napok alatt eltűntek a készleten lévő Skoda CITIGOe iV-k, a VW eUp-ok, a Dacia Springek... Most meg csak azért nem kapni őket, mert a gyártónak a nagyobb testű modellekhez képest jóval kevésbé éri meg gyártani őket. Mert ugye minél nehezebb egy autó, annál megengedőbbek a károsanyag kibocsátási előírások. És minél drágább, annál drágábban lehet eladni. Ki van ez találva. Butaság, hogy nincs igény kis EV-re!
-
Ezekiell
veterán
válasz cinemazealot #9 üzenetére
Azért voltak eladva azonnal, mert az állami szubvencióval olcsók lettek. Olcsóságra volt igény.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Ezekiell
veterán
válasz cinemazealot #11 üzenetére
Hát, szerintem itt fordítva ülsz a lovon: a SUVokra nem ráfanyalodnak, hanem azt keresik, mert nagy batár kényelmes dögöket akarnak venni, és nem kisautókat.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
jeni
félisten
válasz cinemazealot #9 üzenetére
A gyártónak az olcsó termék esetében kicsi haszonnal nem éri meg legyártatni bármit is.
A két - három milliós villanyautókkal nem fog szórakozni.
A drága cuccokat és alkatrészeket úgy is a vásárló fizeti ki. -
Fritz Teufel
addikt
válasz cinemazealot #11 üzenetére
Szándékosan választottam SUV-ot, senki nem kényszerített. Sokat járok erdős, hegyes-völgyes utakon, mivel erre vezet az út munkába. Napi 100 km. Ha valaki látott már vaddisznóval vagy őzzel összefejelt autót, annak nem kérdés mekkora járművet érdemes választania. Városon belül valóban opció egy közepes méretű személygépkocsi. A kerekes fotelek meg majd akkor lesznek opciók, ha az autóm mellé megtudom venni mint bevásárló szatyrot.
Más: innentől nem lesznek olcsók az európai gyártású autók, mert az oroszokról leválva az energia nem olcsó többé. A német kohókat nem lehet meghajtani napelemmel. Tehát vagy drágán gyártott lesz az alumínium az autóba, vagy vesszük Indiából mint legközelebbi alternatíva és megint csak drága lesz. Ez van, tessék gyűjtögetni!
ref.: Mélyre zuhant a világ legnagyobb acélgyártója
Csökken az európai alumíniumtermelés, Kína jól jár[ Szerkesztve ]
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
cinemazealot
addikt
és Fritz Teufel
A mondandóm lényege nem az volt, hogy nem keresik az emberek a SUV-okat. Azzal nem értek egyet, hogy a kis EV-kre nincs igény. Nyilvánvalóan nem lehet "fanyalodásnak" nevezni azt, ha valaki egy kicsi drága helyett egy nagyobb, tágasabb, kényelmesebb és erősebb, viszont arányait tekintve olcsóbb autót fog megvásárolni, hülye is lenne másképp dönteni. És nyilván a gyártó sem önmaga ellensége, azt fogja gyártani és kínálni, amit az adott jogszabályi környezetben könnyebben eladhat. De ezt mindkét fél azért teheti meg jelenleg, mert a nagytestű jószágoknak lejt a pálya. Aztán meg sír a szánk, hogy nincs elég akkumulátor. Jé!
-
-
Fritz Teufel
addikt
válasz cinemazealot #15 üzenetére
Nem is lesz elég akkumulátor, teljesen igaza van a Toyotának. Ha meg van pénzem lóvére, akkor meg igen is szoba méretű legyen az autómban az akksi és legyen minimum 3 tonna de úgy, hogy 3 másodperc alatt legyen százon. Mert kifizetem.
A kerekes fotelek a városba valók. Mivel oda valók, így a téveszmés zöldeket leszámítva a többség táskának veszi a boltoláshoz vagy éppen babakocsinak. Azért nem veszek elektromos szatyrot első autónak, mert van, hogy fel kell mennem az autópályára vagy nagyobb távot is megteszek a verdával esetleg többin is ülnénk bele mint ketten és Józsi aki jönni szokott éppen 130 kg.
Éppen elég ezt a pár futrinkát kerülgetni az autóúton, nem hogy ezzel legyen tele az út és 60-nal előzgessük egymást.Az azonban jogos meglátás, hogy zöld rendszámot CSAK ezeknek az elektromos robogóknak adnék, mondjuk 1500kg össztömegig (ez kb a BMW i3 mérete)
[ Szerkesztve ]
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
Ezekiell
veterán
válasz Tigerclaw #16 üzenetére
Egyetértek, csak azt mondom, hogy az ilyen "kis autók kellenek!" megfejtesek elfelejtik hogy mik a vásárlói igények.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
Tigerclaw
nagyúr
Jelenleg nem tudni mire van fizetőképes kereslet, mert az egyik autó vásárlását támogatják, a másikat meg büntetik, de ez meg nem mehet hosszabb távon. Az adót nem azért fizetik be hogy egy gazdagabb kisebbség még olcsóbban vehessen egy második autót. Hagyják magára a piacot és megmutatja hogy melyik modellre milyen áron van valódi igény. 10 milliótól kezdődnek a legapróbb EV-k, amiknek több paramétere a kisebb keleti blokkos autókat idézi.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
A vásárlók hagyományos autót szeretnének venni 2020 előtti áron. 2019-ben vehettél 3 millióért egy kompakt / also középkategóriás méretű autót, vagy 4-ért ugyanazt jól felszerelve. Ma vehetsz 10 millióért egy trabant méretű és nem sokkal jobb dinamikájú, végsebességű E autót, aminél fél szemmel mindig a töltöttséget nézed.
Gyakorlatilag elérték, hogy még az új autót vásárlók többsége visszafordult a használt autós piachoz, amivel nagy mértékben emelkedik majd a környezetszennyezés. Itthon a többség megint 20+ éves autókat kezd használni.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
btprg
senior tag
válasz Fritz Teufel #17 üzenetére
Ez a duma eléggé egy ilyen amerikai típusú gazdag konzumidiótára hasonlít: ha van pénzem akkor hadd tehessek meg bármit és szarhassak le mindent Ilyesmikről beszélt nemrég tordaitibi fórumtárs is, akik Pécelen (ahol amúgy is gondok vannak a vízhálózattal) havonta elpacsálnak vagy 500 köbméter vizet, meg 1 megawattóra áramot, mert nekik ez jár és leszarják és megtehetik. Biztos közben ők is magas lóról osztják az észt, hogy a Skoda CitiGo az kerekes fotel meg babakocsi. Nem valami szimpatikus hozzáállás.
Aztán meglepődnek az ilyenek, hogy időnként jön valami parasztlázadás és felkoncolják őket.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Fritz Teufel #14 üzenetére
Szerencsére a piac hosszabb távon korrigálja magát, főleg ha a politikusok nem szólnak bele. Az autóipar vezetése egyre jobban megemeli majd a hangját, illetve a bevételkiesések utáni leépítések kijózanítják majd a politikusokat Németországban és Franciaországban is. A probléma az hogy egy ennyire elrontott dolgot nehéz visszacsinálni. Az autóipar pár éven belül beleáll a földbe ha nem lépnek valami drasztikusat. Akinek volt rá pénze és szándéka az már megvette az E-autóját és azok a halovány számok is csak támogatással jöttek össze. A Tesla sikere meg nem vetíthető át semmilyen módon az E-autós piacra. Kínában dugdossák réteken az el nem adott, de legyártott kétséges minőségű elektromos autókat. Az egész Kínai ipar egy lufi szinte minden szegmensben. Akkor is gyártanak ha nem éri meg és nem tudják eladni még olcsón sem.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Fritz Teufel
addikt
válasz Tigerclaw #22 üzenetére
A kínai autókat nem írnám le, meglepően jó a minőségük. Legalább is a legnagyobb három gyártóé. Nem véletlen, hogy a Ford elengedte a Teslát, sokkal keményebb ellenfelet talált.
" Az autóipar pár éven belül beleáll a földbe ha nem lépnek valami drasztikusat." - teljesen egyetértek és fájón is érintene, mivel (főként) abban dolgozom magam is. Egyenlőre viszont a politika arra játszik, hogy teljesen ellehetetlenüljön. Azzal nem is számolnak, hogy az európai munkavállalók nagyobb fele oda dolgozik így vagy úgy. A tengerentúlnak nem hiányzik, hogy még az európai autóiparral is versenyezni kelljen, megoldják okosba.
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
Noukoum
veterán
válasz Fritz Teufel #24 üzenetére
Igen a hanyatló nyugat megint meghanyatlik, mint minden nap 100 alkalommal.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Feketelaszlo
senior tag
Azért ha valaki beleolvas a jelentésbe egyáltalán nem olyan lesújtó a helyzet, mint amennyire a szalagcím sugallja. Az eredeti cím nem is az, hogy "épp elveszti a versenyt", hanem az, hogy "fenn áll a veszélye, hogy elveszti a versenyt" (a klímacélok elérésében). Vagyis persze elég kritikus, de azt is leírja, hogy a kritikák egy részét már elkezdte kezelni a Bizottság pl. a Critical Raw Materials Act-tel, s egy másik része is inkább arra vonatkozik, hogy a mintában elemzett EU-s programok egy része elég elavult vagy kapkodó az átgondoltság és rendszerszemlélet helyett. De magát az irányt nem nagyon kérdőjelezi meg, csak átláthatóbb módszereket javasol (persze auditorok mégis mi mást javasolnának...).
#14Fritz Teufel :
Minden egyedi SUV vásárló elsorolja ezeket az érveket, hogy azért vett ilyen autót, mert terep, magasra ül, stb. - s ezek a te szemszögedből valószínűleg igazak is, nem kételkedem.
Ellenben ha a gyártók nézőpontjából mint tömeget kezdjük el vizsgálni az autóvásárlókat akkor simán csak az jön ki, hogy azért vesznek egyre nagyobb járműveket az emberek, mert az elmúlt 10 évben nagyon jól ment a világgazdaságnak. S így az 50%-al több elkölthető jövedelemből 50%-al "több" autó lesz, de az elmúlt évtizedben biztos nem lett több az erdei út és az őzek/vaddisznók sem nőttek magasabbra. -
Fritz Teufel
addikt
válasz Feketelaszlo #27 üzenetére
Maradjunk abban, hogy mindenki azt vesz amit meg tud fizetni és ami megtetszik neki. És egy: más zsebében nem turkálunk, kettő: más ízlését nem ítéljük meg.
A többit meg sör mellett érdemes megvitatniA helyzet pedig elég szar, a berkeken belülről rálátva.
Asus ROG Strix G513IH; Apple iPhone 14 Pro Max, Apple iPhone 13, Apple Watch Ultra, PocketBook Touch HD 2
-
válasz Fritz Teufel #28 üzenetére
"más zsebében nem turkálunk, kettő: más ízlését nem ítéljük meg."
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
Hi!King
őstag
válasz cinemazealot #6 üzenetére
Vagyis azt mondod legyenek másodautók, hogy még több autója legyen egy-egy háztartásnak, wc-re járni is legyen egy. Na épp ez a legnagyobb baj az egésszel, hogy egyelőre nagyrészt tényleg így terjednek, nem helyette, hanem mellette.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Fritz Teufel #28 üzenetére
más zsebében nem turkálunk
ez addig működik amig a más zsebe otthon van a 4 fal között. Amikor közúti tankká változik a zseb tartalma akkor már mindenki másra is hatással van, így véleményezhetővé válik
-
kilua
senior tag
válasz Fritz Teufel #28 üzenetére
Itt nem a pénzről van szó, az csak egy szám. Az igazi gond ott van, hogy sokkal többet használjuk a bolygó erőforrásait mint amennyit elbír, azt is kezeljük hogy az gyakorlatilag ingyen van aztán 2100ra tényleg itt lesz a Mad Max (vagy hokuto no ken) világa de ez úgy látszik senkit sem érdekel, ez van.
-
#54625216
törölt tag
Kis haszonnal eladni jó sokat akkor lehet, ha a gyártókapacitásod nagyobb, mint a prémium termékeid iránti kereslet. Ha eleve nem tudsz annyi drága EV-t gyártani, amennyit a piac felvesz, akkor nem érdemes olcsóbbra átállni, mert csak a véges gyártókapacitásodat árazod le.
-
janeszgol
félisten
Átpörgettem a topicot, nem láttam, még ezt itt:
"Ezerszámra állnak az eladhatatlan villanyautók Kínában?" [link]
[ Szerkesztve ]
-
btprg
senior tag
válasz #54625216 #36 üzenetére
Visszatérő duma ez a "nem szép más zsebében turkálni", de szerintem ez csak akkor igaz, ha az a "más" nem rázza a rongyot és nem kérkedik azzal hogy neki milyen sok van. Aki nem akarja hogy turkáljanak a zsebében, az éljen úgy mint a normál emberek, és akkor senki nem fog rá figyelni.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
Feketelaszlo
senior tag
válasz Fritz Teufel #28 üzenetére
Nem kell mindent magadra venned - eszem ágába nem jutna a fórumon személyeskedni -, nem rólad írtam, hanem az elvonatkoztatott, 1.7 gyermekes, 1.99 kézzel és 100-as IQ-val rendelkező statisztikai értelemben vett vásárlóról.
S már hogy a fészkes fittyfenébe ne turkálna a marketinges ennek az átlagvásárlónak zsebében - az a dolga, hogy mikor az autószalonba ér addigra már tudják, hogy felrakhatják-e a gyártásba kerülő autóra a 19 colos kerekeket vagy csak 15-ös lemezfelnire lesz igény. Vadregényes táj vagy irodaház legyen a gyári sajtófotó hátterében. Az üzemanyag fogyasztásról vagy a biztonsági berendezésekről legyen hosszabb szöveg a reklámban. Ezek mind olyan dilemmák amik nagy arányban predesztinálni fogják, hogy mely közönség találja meg magának az adott márkát és az adott típust.
Még azt is nevesíteni lehet, hogy a manapság divatos körbe műanyagozásnak mekkora a megtérülése (műszakilag nyilván ~0, marketing értékben sok száz %). A 2010-es évek olyan kor volt, amikor az SUV jött ki a matek végén, mint megoldás a vevők vágyaira, mert irtózatosan sok pénz volt az autópiacban és ez a karosszériaforma ugye nem nagyon korlátoz semmilyen dimenzióban.
Ezt csak azért fejtem ki ilyen szájbarágósan, mert ezek a korszellemek meg gazdasági ciklusok jönnek-mennek, s esetleg még te is találhatod magad olyan helyzetben, hogy nagy becsben fogsz tartani egy "guruló fotelt" vagy "bevásárló szatyrot". Legalábbis azt látni kéne, hogy ha abból az alapvetésből érvel valaki, hogy az EU-s villanyautós politika elhibázott és ha nem sikerül elérni a célkitűzéseit annak nem feltétlen az a következménye, hogy majd 2035-ben kinevetjük az eurokrata politikusokat, hogy micsoda délibábot kergettek és visszaülünk az SUV-inkbe, hanem akár az is lehet, hogy semmilyen más alternatíva nem lesz a személyes közlekedésre. Vagyis a reális alternatíva az, hogy kevesebb autóval kevesebb ember kevesebbet fog közlekedni. -
"sokkal többet használjuk a bolygó erőforrásait mint amennyit elbír"
Jah. Vagy ez is csak egy duma, amivel el akarják adni a környezetbarátnak mondott termékeket. Fenntartható fejlődés mi? Ez is olyan szép ábránd, mint egyes megbukott politikai ideológiák, csak a gyakorlatban ez sem működik.
[ Szerkesztve ]
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
válasz #54625216 #37 üzenetére
Azért napjainkban már nem akkora ördöngösség ellenőrizni egy-egy állítás valóságtartalmát.
Egyébként anno biciklimegosztásban is így lett nagyhatalom Kína, aztán fél év múlva már hegyekben álltak a különböző okok miatt megszűnt cégek gyakran nullkilométeres bringái, csak addigra már mindenki tényként hozta le világszerte, hogy "Kína e téren (is) milyen jövőbe mutató".
毋捌食過豬肉,嘛捌看過豬行路。
-
ROBOTER
addikt
Azért a SUV és a kisautó között van pár kategória.
A SUV-ra azért "fanyalodik" rá az ember, mert a cég fizeti az üzemanyagot, vagy mert megengedheti magának, és szarik a hatékonyságra.
Pár százalékokon lovagolnak a szabályalkotók az energiapolitikában, közben a SUV és egy azonos kategóriájú limuzin között 20..50% különbség van fogyasztásban. Mivel rengeteg SUV jellegű és hagyományos autót vezettem és vezetek, gazdasági alapon a büdös életben nem választanék SUV-ot. Aki a SUV-ok "elfogadható" fogyasztásásról akar meggyőzni (vegyes, autópályás használatot is beleértve) az hazudik és elmehet a francba. A bitek bármit elbírnak, le lehet írni baromságokat, a töltőállomáson van az igazság.
A kisautók pedig legtöbbször alig fogyasztanak kevesebbet, mint a klasszikus, korszerű motorral szerelt áramvonalas limuzinok, kupék.
-
Ezekiell
veterán
SUVot a kényelem miatt választ a többség szvsz (meg sokan "menőség", "trend" miatt). Meg mert persze nem számottevően drágább - ha az lenne, nem vennék.
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
"A SUV-ra azért "fanyalodik" rá az ember, mert a cég fizeti az üzemanyagot, vagy mert megengedheti magának, és szarik a hatékonyságra."
Nálunk a céges autó Suzuki Vitara. Én 5,2 liter benzinnel járok vele, annyi az átlagfogyasztásom... Az 1000 köbcentis Opel Corsa is ennyit eszik kb. és az egy "hangyányit" kisebb autó.[ Szerkesztve ]
Az emberiség két legnagyobb találmánya az írás és a mikrohullámú sütő.
-
stewe2
aktív tag
Csak gyorsan: évente kb. 20k-t vezetek: 25% Pécs, 75% pálya.
Clio II 1,2 16v (fapad, 90-100, klíma nélkül)= 5,9
Megane II 1,6 16v (kényelmes, 110-120, klímával)= 6,9 De ha kell, ezzel tudok sietni
SUV-ot nem próbáltam, de napi szinten tolnak le a "nagyvasak", és többnyire mindegyikben 1 ember ül Mert megtehetik...
Skoda Citygo-val mentem még néha, de az nagyon centizős hosszú távon.Nincs igazság... Csak erőviszonyok... Lehet nicket kellene váltanom: stewe71...
-
Noukoum
veterán
válasz cinemazealot #48 üzenetére
Mert jobb? Az emberek többsége ezért veszi.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Hi!King
őstag
válasz cinemazealot #48 üzenetére
A kis hatótávú EV-k viszont kizárólag másodautónak használhatóak, gyakran olyan nagyvárosi környezetben, ahol ha zöldek akarunk lenni, pont hogy nem kellene azon viszonylatokban autózni. Ez sokkal brutálisabb greenwaahing.
-
azbest
félisten
válasz janeszgol #35 üzenetére
#22ben már volt. Nem eladhatatlan autókat rejtegetnek. Ha a hivatkozott videót megnézed, ami egy másik videóra hivatkozik egyébként, akkor láthatod, hogy mindnek van rendszáma. Tehát mind el van adva. Kínai befektetési csaló cégeknek, akik autómegosztás szolgáltatással begyűjtöttek sok befektetést, majd leléptek a pénz nagy részével. A lufifújós szakaszban vették őket, hogy nagynak látszódjanak. Ugyanez volt a biciklikkel, ugyanez volt a lakótelep építésekkel is.
[ Szerkesztve ]
-
Ezekiell
veterán
Teljesen érthető, ugyanez nekem is (+baromira nem kellemes be-kiszállni már egy idő után alacsony autóba).
Aki mibennünk nem bízik, az önmagában sem bízik. Aki mibennünk nem bízik, az a mi fényes békénkben sem bízik. És aki a mi boldog, fényes békénkben nem bízik, az áruló.
-
ROBOTER
addikt
A zabálás akkor kezdődik, amikor nagyobb a sebesség, ugyanis a fő gond a magasság és a nagyobb homlokfelület. 90-nél 10%-kal százalékkal fogyasztanak többet a SUV-ok, 140-nél meg 30%-kal. Nem csak hasonló, hanem csontra ugyanarra a motorra gondoltam, ezzel tapasztalatom is van közvetlen összehasonlítással, több fajtával.
A közegellenállás nem lineárisan arányos a sebességgel, az ugrás hirtelen következik be, az kocsi légellenállási tényezőjétől függ ez a pont.
Ha a megtett km-eid 70%-a autópálya, akkor nem fogsz kijönni a Vitarával 5,2-vel átlagban sem, csak ha 110-zel tolod.
Ha nem csak fel van fújva a SUV, hanem 2 tonna + 4WD + van egy benne egy korszerűtlenebb automata váltó, akkor országúton/városban is ott van a durva fogyasztás.
Én is leírtam, hogy a kisautók nem fogyasztanak jelentősen kevesebbet.
[ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Fritz Teufel #24 üzenetére
Biztos vannak minőségibb kínai autók, de érdekes belenézni pl. ebbe a videoba: (a biciklihegyek is érdekesek)
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
válasz Fritz Teufel #28 üzenetére
Azért jó lenne észszerű kontroll alá vonni a fogyasztói társadalmat mind a gyártók mind a vevő oldalán, de nem támogatással vagy felárral.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
arnyekxxx
veterán
válasz Tigerclaw #58 üzenetére
Ez pár éve még úgy járta körbe az internetet, hogy franciaországi villanyautótemető eladatlan autókkal. Egyébként meg egy kínai autómegosztó cégnek gyártott elsőgenerációs, 2013 előtti verdák.
https://eu.usatoday.com/story/news/factcheck/2021/07/14/fact-check-image-purported-electric-car-cemetery-taken-china/7938854002/
-
azbest
félisten
válasz arnyekxxx #60 üzenetére
aah, valóban trükkös a videó. A mostani, új felvételek 2019-ből vannak (legalábbis ezt mondja az új videóban), mert a "no place to place 2" filmet 2019-ben forgatták. Szóval így érdekes, hogy közben azt mondja serpentza, 2021es és újabb kocsik állnak ott. Persze biztos csak "szemléltetés" és a története a lényeg...
Amúgy kínában ez sorozatos, szóval tényleg lehetnek újabb kocsik is. Ahogy a biciklik, ahogy a lakótelepek. Mindig csinálnak valami befektetési csalást, amivel az újgazdag kínaiaktől kicsalhatják a pénzt és megléphetnek vele, hátrahagyva rengeteg hulladékot.
[ Szerkesztve ]
-
azbest
félisten
lol mekkora csúsztatás, írja, hogy novemberben és decemberben vásároltak be a dealershipek és utána hogy-hogy-nem januárban kevesebbet vásároltak a dealershipek.
És ebből kihozták, hogy előző januárhoz képest óriási csökkenés volt és "összeomlott" a piac - mert előző két hónapban 2-3x mennyiséget vásároltak be most.
Azért sem a kereskedők, sem a vásárlók nem hülyék, ha van rá támogatás, akkor igyekeznek a támogatási idő végén még betárazni a készleteket, azért nem várnak két hónapot, hogy ugyanazt megvegyék drágábban, ha lehet kicsit hamarabb olcsóbban
Februárban már minden a szokás szerint ment [link], májusban a norvég autó regisztrációk 80% -a elektromos. [link][ Szerkesztve ]
-
Tigerclaw
nagyúr
Lehet hogy tendenciában van hasonlóság, ha azt nézzük hogy növekszik - még - az EV-k eladása, de százalékosan 1 főre lebontva teljesen más az arány, teljesen más történik. Máshol fog lelassulni és megállni az EV-k eladása. Eközben ráadásul az egész hamis, mivel még támogatják komolyan a vásárlást közvetlenül és közvetve is. Szokás szerint hurráoptimizmus van, de sok országban lassan elfogy a fizetőképes kereslet nem csak ez EV-kre, de a hagyományos új autókra is, nem beszélve arról hogy a magas infláció miatt sok országban máshová esik a prioritás. Norvégiában lehet hogy több EV-t adtak el mint az EU szegényebbik felében.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
senior tag
válasz Tigerclaw #68 üzenetére
Pár napja örvendeztek, hogy milyen jól fogynak az autók az EU-ban:
New car registrations: +18.5% in May, battery electric 13.8% market share
És ezen belül az elektromos autók pláne (fenti linkről):
(Az EU szegényebbik felére vonatkozó állítás igaz lehet, ha megfelelően definiáljuk a "szegényebbik" jelentését. )''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
Noukoum
veterán
válasz Tigerclaw #68 üzenetére
Tendenciákban van hasonlóság = ugyanaz történik, csak levagyunk maradva x évvel. Ők komoly döntést hoztak meg, a többiek kevésbé.
Még az unió tök utolsó országában is (magyarország) is növekszik az elektromos autó eladás, szóval nem tudom te milyen fizetőképeskereslet csökkenésről beszélsz...
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-
Noukoum
veterán
válasz arnyekxxx #77 üzenetére
Aha szóval mindenki gazdag csak mi nem, érdekes ez a jobbágy logika...
De no problémó, szidjunk mindenki a norvégokat is, ausztria szomszédjaként lassan albánia is megelőzz de hajrá, nem szabad a fékre lépni.
Nem kell nekünk holmi elektromos autó, meg megújuló energia, majd veszünk fosszilist az oroszoktól jó drágán és minden a legnagyobb rendben.
[ Szerkesztve ]
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
Tigerclaw
nagyúr
Az elektromos autók száma továbbra is elenyésző. Egyszerü matek belátni hogy hiába nagynak tünik a százalékos növekedés, ha az alap mikroszkopikus. Ráadásul a fizetőképes kereslet egy komoly hard cap. Itt a kisvárosban van talán összesen 5-10 pure EV magánhasználatban, meg ugyanennyi céges. 2 töltő van, de nagyrészt üresek, pedig egy hotel is van mellette. Mélyen 1% alatt van az összes pure és hibrid EV a teljes városi autóparkhoz mérve. Itt a nagy többség 1 millió alatt vesz autót és egész életében csak használt autót vesz. Akinek jobb van, az gyakran külföldön dolgozik.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
Tigerclaw
nagyúr
Az tény és nem jobbágy logika, hogy mi vagyunk az EU sereghajtója. Egyszerűen el kell fogadni, hogy az EU-s politkusok még a saját országukban lévő gazdasági realitást nem érzékelik, nemhogy a déli vagy keleti tagországokban élők helyzetét. Az szó szerint idióta vagy barlaglakó, aki szerint a mai EV árak elérhetőek a tömegek számára. 8-10 milliótól indulnak a miniautók… és közben szükség van egy élelmiszer árstopra amik az alapélelmiszereket fedik le.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
-
senior tag
Norvégia helyzete elég speciális. Már elhangzott, hogy bőven van elektromos energia (ráadásul zöldnek számító forrásból), azaz ez nem korlátja az átállásnak. A norvégok kevesen vannak (ötmillió lakos), azaz a jelenlegi keresleti piacon sem megoldhatatlan az ellátás. Végül a Norvégok elég gazdagok (egy főre eső GDP-ben hatodikak a világon) ahhoz, hogy megengedhessék maguknak, hogy tízezrével vegyék a Teslákat.
Az EU lakossága százszor akkora, mint Norvégiáé, ergo százszor annyi jármű kell(ene) az átálláshoz, ráadásul az átlag európainak lényegesen kevesebb pénze van új autóra, mint egy átlag norvégnak.
Vannak arra mutató jelek (legalábbis egy tavalyi Reuters elemzés szerint), hogy az elektromos autó vásárlást a fejlettebb országokban nem racionális megfontolások motiválják (hiszen akkor is nő a kereslet, ha éppen mennek felfelé az árak), nem is a támogatások, hanem az, hogy az elektromos autó "divatcikk" lett (vagy státuszszimbólum, ha úgy tetszik), azaz egyszerűen azért veszik (akik megtehetik), mert "menő", mint a Rolex, vagy egy csúcs mobil. (Lásd három tonnás "zöld" elektromos terepjáró.) Ez egy ideig még elég lesz arra, hogy növelje az eladásokat, kérdés, hogy mi lesz azután...
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
azbest
félisten
A kevesebb létszám úgy "előny", hogy a beruházásokat is kevesebb embertből kell kitermelni.
Az elektromos autó meg úgy státusszimbólum, mint az iphone. Nyugaton hasonló árban van, mint más, de itt keleten, ahol megfizethetetlen az új atuó a többség számára, úgy könnyű elhitetni, hogy státusszimbólum egy hétköznapi használati tárgy. Aki státusszimpólumot akar, az majd vesz porschet vagy más túlárazott sportkocsit vagy üzletember bálnát. Az új autóknál az elektromos eléggé hasonló árban megy, mint a benzines. Használtból lehet olcsóbban venni benzinest. -
senior tag
"A kevesebb létszám úgy "előny", hogy a beruházásokat is kevesebb embertből kell kitermelni."
Ezt nem értem: milyen fix beruházások vannak, amik nem arányosak a lakosságszámmal? Pl. az 5 milliós Norvégiában nyilván kevesebb töltőpont kell, mint a 80 milliós Németországban.De a megjegyzésem a keresletre vonatkozott. Norvégiában szinte 100%-ban elektromos (személy)autót vesznek manapság (2025-től nem is vehetnek mást), de ez így is kevesebb, mint 100 ezer elektromos autó évente (es csak a Tesla gyártott 1,3 milliót 2022-ben.) Ha ezt az EU próbálná utánozni (vagy a lakosok önként, vagy szabályzókkal kikényszerítve), akkor az évi 10-12 milliós EV igényt jelentene, és jelenleg az egész világon nincs ekkora kapacitás, nemhogy az EU-ban. (Ha a csiphiányos időszakból indulunk ki, mekkora áremelkedést indukálna ez?) Nem véletlen a sok kétkedő hang, hogy vajon legalább 2035-re megteremthető-e a kínálat.
"Nyugaton hasonló árban van [a BEV/PHEV a hagyományoshoz képest]".
Ezt egyrészt nehezen hiszem el, de ha demonstrálod, meggyőzhető vagyok. És ha van különbség, akkor kell valami magyarázat, hogy miért a zöld rendszámos elektromos vagy hibrid változatot veszik. Pl. miért vesznek a cégek PHEV-eket a sima benzines/dízel autók helyett, ha köztudott, hogy ezeket szinte sohasem töltik, azaz a cég számára soha nem térül meg a felár? Mert demonstrálni akarják, hogy a cég törődik a környezettel?A zöld rendszámmal jelenleg privilégiumok járnak legtöbb helyen: be lehet hajtani oda is, ahova simával nem, ingyen lehet parkolni, stb. Ezeket a privilégiumokat a drágább autók vásárló természetesen elvárják, azaz a gyártók beleraknak legalább akkora aksit, hogy el bírjon vánszorogni 20 km-t, hogy zöld rendszáma lehessen.
A divatjelenség pedig annyiban fontos, hogy ha valami divatos, akkor sokan hajlamosak "erőn felül" költeni rá. (Pont ez jött ki az elemzésekből: szakértők arra számítottak, hogy előbb jön az árcsökkenés, és csak utána ugrik meg kereslet, de jelenleg egyáltalán nem ez a helyzet...)
''The third planet is incapable of supporting life. Our scientists have said there's far too much oxygen in their atmosphere.''
-
azbest
félisten
Úgy általában, ha több darabra szerződnek valamire, akkor szoktak kapni kedvezményt. De az is lehet, hogy ebben a helyzetben a kereslet miatt nincs így és tényleg lineárisak a költségek, ahogy mondod.
Ilyen értelemben, hogy sokkal nagyobb a kereslet, mint a kínálat, igazad van, nem tudnak annyit gyártani, hogy ugyanolyan gyorsan terjedjen el. A mennyi pénze van rész miatt gondoltam arra, hogy talán kisebb kereslettel együtt mondod.
Az autók áránál annyit pontosítanék magamon, hogy pl usa átlag ár elég magas (48k usd usában). De azért létezik 30k usd alatt is autó. Bár adójóváírással és helyi kedvezménnyel néha van, hogy tesla is eléri ez. Az amcsi átlagá körül már van tesla kedvezmény nélkül is. Ja és lehet drágább sok elektromos autógyártó, alapból a tesla "olcsóbb" modelljeire gondoltam, pedig tényleg van más is már. Itthon bmw árakat böngésztem, bár lehet nem sikerült megtalálnom a legolcsóbb modelleket, de elég magasak.
A zöld rendszám és hasonlók nem csak itthoni jellemzők?
-
Tigerclaw
nagyúr
Én az akkukat inkább a napenergia tárolására tartom fontosabbnak mint hogy többszáz km-es hatótávot adjanak egy többtonnás elektromos autónak. Az EU-nak inkább arra kellene támogatást adnia és persze családi házakra, nem kereskedelmi naperőművekre, meg céges, közületi telepítésekre benyomva mint ahogy nálunk teszi a kormány. Az új szabályozás szerint, szinte kötelező tartozéka lesz egy napelemes telepítésnek egy közepes LiFePo akkupack.
Amit a jelenlegi nyersanyag kitermelés és technológiai szint elbír azok a hibrid autók az új generációs főleg városba tervezett quadricycle kategóriás megoldások. Ezekre talán a kereslet is meg van támogatás nélkül.
Az autógyártók egyik fő problémája az hogy jelenleg minden fronton saját maguk ellen harcolnak, hiszen a hagyományos, hibrid és tiszta EV autóik is kikerültek a tömegek álltal megfizethető sávból. Nyugaton is gyakran csak a megfizethető lízing a legfőbb opció, a vásárlás helyett, ami nálunk továbbra sem létezik. Azt nem kétlem, hogy euromilliókat kellett, kell belenyomniuk az pure EV fejlesztésbe az EU politikusok miatt, amit valahogy szeretnének visszakapni. Sajnos az alacsony EV volumen miatt ezt a költséget ráterhelték a teljes palettára, amivel megölték az eladásaikat. Kvázi amelyik gyártó a legtöbbet ruházta be az EV-be, az járt a legrosszabbul anyagilag, aminek akár csőd is lehet a vége. Ha ezt fenntartják lehet hogy egyre több fúziót, csődöt, felvásárlást látunk majd. Kínából amúgy is menekül a pénz, igaz okosan ők inkább maradnak a multifunkciós akkugyártásnál, hiszen ha az EV biznisz lejtmenetbe kerül az akkukra továbbra is magas kereslet lesz.
Az a baj a világgal, hogy a hülyék mindenben holtbiztosak, az okosak meg tele vannak kételyekkel.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest