Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Lacerta

    aktív tag

    válasz gyapo11 #55127 üzenetére

    Nem tudom, neked milyen lámpáid vannak, de az enyéim - amikben stabilizált driver van - mind olyanok, hogy van bennük egy olyan legmagasabb nem turbo fokozat, ahonnan nem léptetnek sem vissza, sem fölfelé, a külső hőmérséklettől kb. függetlenül. *

    Igen, a led fényárama függ a hőmérséklettől, tudjuk. Aki meg nem, az így járt, de vélhetően nem is érdekli. Nem azért találták ki az ún. névleges üzemi paramétereket ( lásd 20 fok ), mert az szentírás, hanem mert kell valami kb. egységes viszonyítási pont, ami nagyjából reálisan leképezi a felhasználás egy jelentős részét, és ha mások is alkalmazzák, akkor még a különböző termékek is összevethetőek.

    Teljesen természetes ( nekem pl. ), hogy a Bugatti Veyron 736kW-s teljesítménye 101325 pa nyomáson, 20 fokon értendő, üzemmeleg motornál. És valljuk be őszintén, hogy eléggé WTF lenne, ha a gyártó nem adna meg teljesítményadatot arra hivatkozva, hogy nem tudja, hogy a user az Andokban akarja-e használni, vagy a Holt-tenger medrében?

    * Ha van az adott lámpában termikus védelem, akkor persze de, de az épp olyan biztonsági funkció, mint a rövidzár-, vagy a polaritásvédelem. Üzemszerű használat mellett nem aktiválódik.

  • kugyu21

    senior tag

    válasz gyapo11 #55127 üzenetére

    Ennyire én sem bonyolítanám, már az is sok információt hordoz hogy X ezer lumen, ami a LED melegedésével lecsökken Y értékre. Mert akkor a user már nem érzi magát becsapva, azzal hogy vett egy x ezer lumenes lámpát de azt csak 10mp-ig birja.
    Az igényesebb gyártó azt is leírhatná, hogy a LED Z fokos hőmérsékletéig engedik a turbót, ami 20 fokon kb. W sec. Ennyit még elolvas a vevő és máris helyére került a lámpa.

Új hozzászólás Aktív témák