-
IT café
🔦Üdvözöllek!🔦
A topik elsősorban az elemlámpákról, fejlámpákról, akkukról és a velük kapcsolatos technikai és tapasztalati beszélgetésről szól.
Új hozzászólás Aktív témák
-
FBLLMAG
senior tag
válasz ZolkoW #49813 üzenetére
Én olvastam, emlékszem, Te is kb azt említetted, hogy fölé kellene hajlítani valamit. Ha csak 1 lapocskát gumizunk a lámpafej fölé már az is megtenné. Lehet, hogy Te megteszed, de hányan nem. A 100 - 200 lm fényáramnál közvetlen a ledbe lesni sem leányálom. 90 km/h sebességnél, 1 mp alatt 25 m -t tesz meg az autó. Meddig nem látsz, ha elvakít a fény? Ki lehet próbálni. Pont ezért erősködök kicsit. De falra hányt borsó úgy érzem.
A kivilágítatlan fekete kabát, sötét matt bicaj is éppoly rossz, mint a vakítás. Én is autózok, és egyik esetben sem látok sok mindent. Ezért nem szeretek éjjel vezetni, de ha muszáj.
Ha meg valami történik, aki a volán mögött ül az a hibás, a másik meg az elszenvedő, és Ő az is aki legtöbbször a hibát vétette.
-
adam7027
csendes tag
válasz ZolkoW #49813 üzenetére
Sajnos szerintem legalábbis a vakítás azért nem tréfadolog. Ha vakítok, elsősorban azt tapasztalom, hogy már-már túl óvatosan és szélesen kerülnek ki, ami elsőre jól hangzik, mert hát 'hé, én látszok, ott vagyok'. De ha túl sűrű a forgalom, és/vagy az út rossz minőségű, akkor ez a szembejövőt más egyéb dolgok észlelésében meggátolja, és ebből adódhatnak még bajok.
Próbálgattam különféle lámpákat biciklin, és a szembejövők reakcióiból próbáltam mérni, hogy az egyes különböző lámpáim mennyire vakítottak.
Egy időben próbáltam olyat, hogy feltettem egy Haikelite SC02-t, de csak a 250 lumenes fokozaton üzemeltettem. Az SC02 egy flood-optimalizált OP reflektoros 1×26650-es lámpa, amiben egy Cree MT-G2 LED csücsül. Ez a LED eléggé nagy, de nincs akkora felületi fényessége, így azt hittem, hogy ezzel majd csak elleszek. Ahogy láttam, sajnos nem. Bőven jutott a fényből a szembe jövőnek, ráadásul a 73CRI 5000K CCT fény ha közel sem nézett ki annyira rosszul, mint az olcsó kínai hamisított ledek, azért túl kíméletes sem volt. A reflektor nyílásszögén kívül pedig csak töredéke fény jött.
Aztán egy időben mentem Astrolux S41S-sel a 7 fokozatából a 3.-on. Ezzel jól látszódtam sok irányból, de a magam előtti terület bevilágításával nem voltam megelégedve (nedves aszfalton pl. ez egyértelműen kevésnek mutatkozott). A fénye a 90CRI 5000K miatt kellemesebb volt. 4. fokozaton már jól láttam, de akkor meg a szembe jövőknek nem tetszett.
Most egy olyan Convoy S2+-om van, amiben 4000K-es Luminus SST-20 LED van (egy viszonylag friss, 95CRI-s terműkük), ami rendkívül kellemes fényt ad. Egy 25 fok széles nyalábú, méhsejt frontfelületű ('beaded') TIR optikával használom. Ezt némiképp ledöntve tartom a bringán, így a hotspot alja egy picivel a kerekem fölött kezdődik, de a teteje már nem jut el túl messzire. Városi használatra tökéletes, mert kb. 4 méterig (max. 25 km/h) apróra ki lehet analizálni az útfelületet (már két 40 éves biciklista hölgynél váltott ki 'ilyen kéne nekem is' reflexet ). Driverként egy 3-ról 5×7135-re módosított 7 fokozatút használok (10-20-30-40-60-80-100%). Távolsági használatra pedig egy másik lámpát fogatok fel, és rögtön ki is kapcsolom, amint épp szemben kezd jönni valaki.
Most viszont épp azon gondolkoztam, hogy 'beaded'-ről át fogok majd menni 'frosted' (finoman granulációs matt felületű) optikára, mert az azért kicsit több fényt tesz a hotspoton kívülre - a kocsisoknak tartok tőle, hogy most már nem vagyok eléggé látványos, ha épp nem látják a magam elé vetített fényfoltot, csak magát a lámpámat.
Zolko, azért én itt vagyok és figyelek, kérlek nekem mondd el, hogy hogy lehet egy sima, tükrös csőlámpából is kiirtani a vakítást
-
#07813632
törölt tag
válasz ZolkoW #49813 üzenetére
Szerintem is túl van lihegeve ez a vakítástéma. Régen még a dinamós lámpákkal is bőben el lehetett közlekedni. A legtöbben (90%) nem sport célra használjuk a bicajt ezért nincs szüksége az embernek több 10 métereket belátni, úgyhogy bőven elég az az s2+. Lefelé kell fordítani oszt nem vakít az senkit, és nem kell sírni, h jaj nem látok be száz métert meg jön a kátyú, mert nincs rá szükség. 20-30 kilóméteres sebesség az nem olyan gyors, h ne lehessen észrevenni valamit. Ha meg korom sötét van feljebb lehet tekerni vagy lehet vinni távolsági lámpát is. Aki meg sport céllal teker nagy távokat sötétben vagy hatvannal száguldozik az nyilván vesz olyat smi kiszolgálja az igényeit. Nem a tükrös lámpa vakít hanem a marha aki nem állítja be normálisan!! És ez minden lámpára igaz!! A szipiszupi bicajlámpák is ugynúgy tudnak vakítani ha rosszul vannak feltéve!!
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetni (keresem típusú is) és reflinket beilleszteni az ÁSZF III/10/16-17 pontja alapján tilos, az ilyen tartalmú hozzászólások moderálásra kerülnek!
- Bemutató Convoy M1 és M2 elemlámpa bemutató
- Bemutató Convoy L2 2016 elemlámpa
- Bemutató Convoy C8 bemutató - Előre mutat
- Bemutató Convoy L2 - már majdnem prémium
- Bemutató Convoy S2+ bemutató - A szükséges plussz
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Gumi és felni topik
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Hobby elektronika
- BestBuy ruhás topik
- DIGI internet
- Nintendo Switch 2, vagy amit akartok (találgatós topik most még)
- További aktív témák...
- Szinte új Krups XS 600010 cappuccino set (tejhabosító) eladó ajándék Krups tisztítótablettával
- TPMS EL-50448 Auto guminyomás-érzékelő, újratanító RESET-elő eszköz
- iENYRID Aokda A1 (Új) elektromos roller eladó
- Nespresso Barista Receptkészítő, tejhabosító újszerű állapotban eladó
- HPI WR8 3.0 2001 WRC Subaru Impreza / 2 akksival, töltővel, táskával
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen