Új hozzászólás Aktív témák
-
Noukoum
veterán
Az ugye meg vam hogy még ha 100%-ban fosszilis energiával termelt áramot töltetsz az autóba, akkor is kisebb a karbonlábnyoma mint a hagyományos autóknak?
Zéró emisszió jelentésének pedig csak utána kell nézni.
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
-
Noukoum
veterán
a, tehát mégegyszer: az a zéro emisszió emiről te beszélsz az az autó kibocsátására vonatkozik. Az elektromos autók ilyenek.
b, ez nem igaz. Jelenleg 50-50 a helyzet, a következő években pedig tovább fog csökkeni a elektromos autó gyártási co2-je.
Szerinted a benzines autóhoz nem épül infrastruktúra? Vagy az elektromoshoz odaszámolod, óh hát a benzineshez meg csak odaszületik a benzinkút meg az olajfúró kutak. Komolyan veled beszélgetek?c, magyarországon az elektroms autó vásárlást sem támogatják, mindent ellopnak. Egyébként kit érdekel hogy ebben a koszfészekben mi van? Mi vagyunk a világ közepe vagy mi?
„Kettős úton halad az emberi élet: Egyik a gyakorlat, másik az elmélet. ”
-
De banyek nemár hogy az acélmű, vagy az alumíniumgyártás borzalmas energiaigénye kisebb legyen, mint a lítiumakku legyártásáé Nem beszélve pl. egy Audi méretű autógyárról, ahol nagyrészt összeszerelnek.
@dolon75 : "en azt gondolom, es kérlek, ne vedd bantasnak, hogy az igazi szennyezők meg pont röhögnek ezen."
Röhögjenek. Pont annyira érdekelnek, mint őket én"es zöld mert lebomlik.aha,persze...."
Ez most pont rossz. A korábbi "lebomló" zacskó simán szétporlott (hello mikroműanyag), tavalytól már rendesen biológiailag lebomlónak kell lennie."arra képtelen az emberek többsége, hogy egy bevásárlásra előre tervezzen. hogy tudna ez a tömeg évtizedekben gondolkodni?"
Ez megint nem az elektromos autó felelőssége. Feljebb van a gond, ott lehetne változtatni azon, hogy ki meddig tud gondolkodni.@Reggie0 : 150kWh/hónap. És vannak 0-24-es számítógépek is
[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
De akkor sem az akku gyártását kell összemérni a másik típus futásával
Az életciklus más, de ott meg az számít, miről tölt a villanyos. Ha dízel aggregátról, akkor rossz, ha nem fosszilisról, akkor meg jobb.Az autó életciklusa meg pár százezer km. A villanyos meg ugye az akkun kívül javíthatóbb.
Mutogatni való hater díszpinty
-
Sajnos túl von ködösítve a téma, de az tuti, hogy nem annyi nagyságrendileg egy elektromos autó legyártása, mint egy belső égésű motoros, pláne modern autóé Kevesebb alkatrész, kevesebb fémmegmunkálás, stb., a teljesítményelektronika olcsóbb, mint egy motor...)
@Reggie0 : Mit kellene azon érvelni, hogy pénzzel nem lehet a CO2-t kihúzni a légkörből, meg nem lehet 100 éves fát rittyenteni valahova? Papíron lehet, de a valóság tesz erre. Meg ugye ahhoz az is kéne, hogy azt a pénzt valóban arra költsék, hogy a károkat állítsák helyre.
És ha így is lenne sincs semmi értelme pazarlóan élni. A fejekben van a gond.Mutogatni való hater díszpinty
-
btprg
senior tag
Magával a mondanivalóddal egyetértek alapvetően.
De ez a CO2 hisztéria teljesen értelmetlen szerintem, ezt már máshol is kifejtettem. Csak arra jó, hogy bizonyos érdekkörök másik érdekköröket lehúzhassanak vele (CO2 kvóta), és lehessen fikázni valamit hogy az rosszabb mert több CO2-t bocsát ki.
Ami a lényeg, az a nem megújuló anyagok pazarlása (ásványkincsek, fosszilis energiahordozók), mert elfogynak, és a valóban káros anyagok kibocsátása, mert megdöglünk tőlük, és a természet rombolása, mert kár érte, meg valami ökológiai katasztrófától szintén megdögölhetünk. A CO2 számolgatás csak egy műzöld bullshit.
"Tepid! Tepid is no good for a star, but it'll do for stardust." (nmlorg/naim)
-
-
Na most akkor a korlátosság a gáz, vagy hogy nehezebb?
Amúgy azt is számold bele, hogy az elektromos autókat sokkal jobban könnyítik a gyártók.@Reggie0 : Valahogy így.
@Crus : "Eközben a Teslába, amibe nem oly rég beletoltak 1.6m km-t NYOLCSZOR kellett motort cserélni"
Akkor hozzuk példának mellé azokat, amikor a tulaj kihozza a hagyományost szalonból, majd évekig küzd a lehetetlen hibákkal, és a gyártó a törvényi kötelezettség ellenére sem cseréli az autót...
Amúgy a Tesla híresen slendrián, ami mondjuk vicces. A többi gyártó elektromos cuccaival mi a helyzet?Mutogatni való hater díszpinty
-
Az hogy egy autó nehezebb az csak a fogyasztásnál hátrány, minden más téren előny, balesetnél pláne.
Full off de leírom, elbírja a topik.
Amerikába értetlenül bámulták évtizedig a biztosítási statisztikákat miszerint sokkal több női vezető hal meg és sérül meg súlyosan az utakon mint férfi.
Pedig nem vezetnek rosszabbul és nem hülyébbek a férfi sofőröknél, sőt a kockázati, kockáztatási tényezőjük sokkalta alacsonyabb a pasiknál, magyarul biztonságosabban vezetnek, kerülik a bizonytalan helyzeteket.
És meglett a megoldás.
A nők 90%-a a használati szokásaikból kifolyólag, gyerekek sulibavivése, bevásárlás, városi szaladgálás, nem mammut autókkal közlekednek mint a farokméregető férfiak hanem kisméretű autókkal. És egy balesetnél ezekbe a kiskocsikba akkor is könnyebb beledögleni ha hasonló kisautóvak ütközik, hátmég ha egy 3tonnás terepjáróval.
Igen tanulságos.Az hogy az emberek döntő többsége ma már tankokkal közlekedik egyáltalán nem jó, csak a fogyasztás terén sem mert ezek iszonyat zabálnak és itt most mindegy hogy villanyos vagy benyás vagy dízel.
De erre van igény, és ilyenkor eszembe jut egy tévébe leadott riport.
A brutális balesetet okozó hatalmas terepjáró vezetője simán elismerte hogy azért ment bele egy nagyon kétes kimenetelű előzésbe mert
1. qurva ideges volt
2.qurvára sietett
3. qurvára tudatában volt annak hogyha mégis gebasz lesz, ő a mammut páncélautójával meg fogja úszni.
És így is volt, akit letarolt mind a két embert súlyos sérülésekkel vitték a kórházba ő meg kimászott a roncsból kisebb karcolásokkal.
Szép? No komment, tankokat az utakra.[ Szerkesztve ]
-
Segítek : az energia termelési módja nem annak a kérdése, hogy mibe használod bele. S így lesz igény a környezetbarát módon termelt áramra.
BTW a napenergiában pont az a jó, hogy amikor borzalmasan süt a Nap, akkor kell sok áram a klímákba, ilyesmibe, amivel hűtöd magad.
Mutogatni való hater díszpinty
-
A környezetszennyezés összehasonlítása túlzottan le van egyszerűsítve.
Könnyen elfelejtkezünk olyan apróságokról, hogy a belsőégésű motorok 1-2 évente olajcserét igényelnek.
Az elektromos autók fékrendszere kevesebbet van használva, lassabban kopik el a fékbetét és a féktárcsa.
A legerősebb visszatöltési fokozatban autózok fékezés nélkül. Nagyon kevés olyan helyzet van, ahol fékezésre van szükség, csak a kritikus helyzetekben. (A rozsda eszi meg a féktárcsát, nem a fékezés. )Az elektromos autóknak ma is pontosan az a bajuk, mint az első megjelenésükkor. Drágák, rövid az egy töltéssel megtehető távolság. Választani kell a nagyobb sebesség és a nagyobb távolság között. Legalább is nyáron. Télen a sebesség nem szempont.
Legyen béke! Menjenek az orosz katonák haza, azonnal!
-
Valóban, de nyáron süt a legtöbbet és leghosszabban a Nap. És mindenhogyan csak fel kell fogni az energiáját.
@tordaitibi : De amikor mínusz van, akkor általában fú a szél... pörög a szélturbina.
Alaperőmű nélkül (atom, vagy fúiós ofkoz) persze hogy nincs élet, na.[ Szerkesztve ]
Mutogatni való hater díszpinty
-
Reggie0
félisten
1. Csakhogy nem a suly szamit a feknel, hanem az eldisszipalando energia es teljesitmeny. Ha annak egy reszet atveszi az akkutoltes, akkor elegendo a kisebb fek is, hiaba nagyobb a tomeg. Ebbol indulnak ki a gyartok is. Kivetel a Porsche, nekik nem derogalt rendes feket rakni a Taycan-ra. Az pedig tok mindegy, hogy 10km/h vagy alatta nincs rekuperacio, a mozgasi energia negyzetes a sebesseggel, igy fekezeskor sem a kis sebessegrol torteno megallas lesz a megterhelo. Arra egy bicikli tarcsafek is eleg lenne.
2. De, mivel az olomakkunak nem kell tudnia elektromos autoban a motort inditani, igy kisebb is boven elegendo. Ha eppen nem valtjak ki massal, mint ahogy Teslana is mar van litium segeduzemu akku az olom helyett.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Egyszer meg tud allni a kissebbel is, ha beszarik az elektromos hajtaslanc, szoval ott ez nem szempont. Meg az sem, ha esetleg ennek vegeredmenyekent fel is hullamosodik a fektarcsa, bar nem fog.
Amugy ezt bizonyitja, hogy egy rakat elektromos auto feke ugyanakkora, mint a benzines tarsae, hiaba 200 kiloval nehezebb. Csipobol mondok peldat: fiat 500. Annak meg az ossztomege is eleg kicsi, igy aranyaiban nagyobb extrat jelent...
[ Szerkesztve ]
-
arnyekxxx
veterán
"Lítiumot és egy N-metil-2-pirrolidon (NMP) nevű oldószert talált egy szakértői vizsgálat néhány gödi kút vizében."
Mielőtt mindemeghalunk:
https://tersegitenyek.hu/wp-content/uploads/2022/05/Göd_kutakvizsgalata_szakvélemeny.KITAKART.pdfNéhány hazai forgalomban is kapható ásványvíz Lítium tartalma a mért értéket többszörösen is meghaladja (Balfi 0,20- 0,22 mg/liter; Visegrádi 0,14 mg/liter, Mohai 0,11 mg/liter).
https://godiokoklub.hu/nmp-a-talajvizben-es-a-gyakorlatban/
az NMP-szennyeződéssel kapcsolatosan inkább megnyugtató információk hangzottak el. Nem a Samsung képviselőitől, hanem két vegyésztől is, illetve a DMRV két szakemberétől.
1) Nagyon alacsony az NMP talajvízben kimért koncentrációja,
2) Az NMP könnyen lebomlik és nem halmozódik fel a szervezetekben,
3) más hidrogeológiai területhez tartozik a bócsai rész, mint az ivóvízkutak területe,1) 12-17 mikrogramm per liter NMP-szennyeződést mértek, ehhez képest a (patkányok felénél – ez az “LD50”) halálozást okozó érték 5-7 g per testsúly kg;
2) homokos talajban aerob körülmények között 11,5 nap alatt bomlik le a fele; UV-sugárzás, és bizonyos oxidáló anyagok (pl. úszómedencébe adagolt víztisztító anyagok) segítik a lebomlását. És: Sok olyan káros anyag létezik, amely felhalmozódik a szervezetekben és amely egy bizonyos felhalmozódott mennyiség esetén hatványozottan károsítja az adott szervezetet. Az NMP nem ide tartozik, a szervezetben nem halmozódik fel.
3) Több mint 70 év, míg a talajban futó egyik vízrendszerből bármi átkerülhet a másik vízrendszerbe; -
Reggie0
félisten
Ha nem fizukent felvett penzbol kell fizetni, akkor maris oszthatsz mindent kettovel.
#395 Hieronymus: Vagy viszik kulfoldre es eladjak majdnem ujkent. Ha jo allasod van, meg ugy is megeri. Nem kell szerelohoz hordani, nem kell vigyazni ra(pl. hidegen azonnal jol huz), stb.. Nekem nem egy nemet ismerosom lizingelget igy autot, nem dragabb annyival, mint amennyivel tobb problemat levesz a vallukrol. (mind mernok, vagy informatikus).
[ Szerkesztve ]
-
Alaaf Pi
aktív tag
Csak egyre jobban ott van már tízévesen, hogy egy sérülés, egy tönkrement akármi GTK. És akkor már nem fogják tovább elhasználni. Folyamatosan pörgő autó esetében, kevesebb év alatt megtett minimális tervezési élettartam esetén kevesebb tartalék marad így az autóban statisztikailag.
Ha elméleti maximum saccperhas 30% javulás helyett tudunk 10-155-ot fogni, már az is sokat lendít a városok élhetőségén. Ennél szerintem többet lehet. A mindenki mindenhova egyszerre akar menninek egyéb korlátjai vannak manapság is: úthálózat kapacitása, adott hely befogadóképessége stb., így nem akar mindenki egyszerre a tengerpartra menni. -
-
Reggie0
félisten
Az allo auto aznap helyettesithette volna valaki masnak az autojat. Pont ez a lenyege, hogy az allasidoket hasznositani lehet, igy kevesebb autora van szukseg.
Ha 20 even at evente vesznek uj autot, akkor mindig a legujabb technologiaval fogjak hasznalni, mig ha 20 evre vesznek autot, akkor elavult szarok 20 even at pofogik tele a varost.
(Utóbbit a gyakorlatban nem lehet megoldani, mert lesznek ütközések, de mutatja, hogy az osztott használat nem jelenti azt, hogy kevesebb autót kellene gyártani.)
De azt, mert vannak olyan autok amik nincsenk hasznalatban, erre hivatkoztam W-vel. Ezt meg lehet sporolni.A berautonak nem kell uresen jarnia a telephelyerol, allhat ott is ahol eppen utoljara hasznaltak.
Te felreerted a berauto lenyeget: nem a parhuzamos hasznalatot kell csokkentenie, hanem a kihasznaltsagot novelnie. Marpedig azt tudjuk, hogy az osszes allomanyban levo autot sosem hasznaljak egyszerre, igy a nem hasznaltakkal csokkenteni lehet az allomanyt.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Mert rossz a peldad. Mintha az osszeadast probalnad bemutatni az 1+1=2-vel majd kijelented, hogy barmilyen ket szamot osszeadsz az 2 lesz ezek szerint... A 20 autotulajdonosbol 20 hasznal egyszerre autot egyaltalan nem reprezentativ.
Tehat ismet mondom neked: Nem hasznaljak minden nap az osszes allomanyban levo autot, hanem csak egy bizonyos szazalekat. Tehat valojaban a 20 emberbol csak 10(vagy annyi se) ul egyszerre autoba, tehat csak 10 auto kell, mig ha mindenki venne autot akkor 20 auto kene.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Azert nem ennyire fekete feher. Igy tobb parkolohely maradna, azaz a parkolohelyet kereso feleslegesen megtett korok jelentosen csokkennenek. A varosokban ez elegge problema, mert pont ott lesz sok parkolohely kereses es igy extra szennyezes, ahol eleve nagyon nagy a forgalom. Ez tavolsagban nem annyira nagy sporolas, de szennyezesben szamottevo csokkenes, es meg a dugo is csokkenne tole.
A jarmupark frissen tartasa azert jelentos elorelepes lenne. Mar reg nem kene az euro1-euro5-os autoktol fuldokolni, mert szinte mind a legujabb lenne. A dizeleket is rogton ki lehetett volna porgetni.
[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Most nyilvan nem neznek ki jol a szamok, de latszik a tendencia, hogy az autok arai el fognak szallni, ami sokakat a kolcsonzes fele fog kenyszeriteni. Most az elektromost es az onvezetest valoban nincs ertelme belekeverni.
Eleve az autogyartok is ebben gondolkodnak hosszutavon, sot meg maguk is egyre tobbmindent szolgaltatas alapon akarnak eladni, szoval a sajat tulajdonu autot is reszben kvazi kolcsonozni kell majd.[ Szerkesztve ]
-
Reggie0
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- Mozgásban az F1 24
- Házimozi belépő szinten
- Formula-1
- Android szakmai topik
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Rezsicsökkentés, spórolás (fűtés, szigetelés, stb.)
- Autós topik
- Gitáros topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen