Új hozzászólás Aktív témák
-
biker
nagyúr
válasz t72killer #627 üzenetére
Nem, az csak egy felirat
Ha 80% alá csökken, jogosult vagy javítást kérni, amivel minimum 80% fölé emelik a hibás cellacsomagok és/vagy modulok cseréjével. A tesla meg akkut is cserél.
De általában nem fog ez bekövetkezni. Kivéve ha valaki vesz egy 28kW-os akkus autót amit napi 300km-es hajtásra használ és 2x tölti naponta tele.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
biker
nagyúr
válasz t72killer #630 üzenetére
Zoét NEEEEEEEEEEE! csak ha szeretsz szívni
Tegnap 4 töltőt próbáltunk, mert nem tölt egyikkel se, mire egy ötödikkel elindult a töltés.
Vagy leveri a FI relét ok nélkül
Vagy letilt.Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Strezi
őstag
válasz t72killer #634 üzenetére
Tudom, a te árkategóriádon kívül van, ezért csak példának hozom fel, de pl. lassan hét, nyolc éves Tesla akkuk köszönik szépen, 90% fölött vannak még.
Szerintem ezt a modernebb, hűtött pakkal, más gyártók is hasonló számokat fognak hozni. Teslát tekerni sem lehet, mert központi szervereken tárolja a megtett kilométereket, és a legközlebbi adatkapcsolatkor(ami nélkül nem piacképes az autó) ezt visszatölti.Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
Strezi
őstag
válasz t72killer #637 üzenetére
Nem úgy öregszik mint az egycellás telefon akkuk Eddig minden sokautós statisztika arra mutat, hogy egyenletes a degradáció, sőt első évek után kicsit mérséklődik is az üteme.
Nekem pl. hét évesen is üzembiztosan és egyenletesen fogyaszt 20% alatt is. Nincs semmi hirtelen csökkenés a töltésben.
Pár hete volt a győri tali, ott csináltam vagy 10 fordulót gyorstöltőre, végig 5 - 20% között pingpongozva az akkuval. Gyorstöltés (+124kW) és padlógáz között (-270kW) kapott folyamatosan. Nem volt semmi meglepetés.
Persze ez az én tapasztalatom, de szerintem más márkák sokcellás, temperált csomagjai is ezt hozni fogják.[ Szerkesztve ]
Használt LiFePo 15kWh akuk eladóak! ... Passzív ház klímás fűtéssel, 2011 - | Napelem, 2013 - | Tesla, 2019 - ...
-
biker
nagyúr
válasz t72killer #637 üzenetére
A renault nyugaton a zoét clio áron adja, havi 150-250€ az akku bérlése. Nem fizetes ki a 3-4m ft-os akkupakkot. Behozzak, megveszed, örülsz, egyszer felmegy a netre az alvazszáma pl ccs töltőn vagy otthon wifit adsz neki, és letiltja az akkut mert a lízingcég körözteti. Szeretnél ilyet?
Elektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
veterán
válasz t72killer #662 üzenetére
Az biztos, hogy fullról indulva, de nem hinném, hogy nullára kijár egy csak akkuról működő autót. Feltételezem, ennyit ír ki neki a vas. Nem szeretném ismét megkérdezni, még a végén rám tukmálja, ha ennyit kérdezgetem.
Otthon napelemről tölti, melóhelyen is ingyenes a töltés a dolgozóknak, de télen nem indul neki a 30 km-es útnak, mert fél, hogy fűtéssel (gyerekek!) lemerül útközben.
-
axioma
veterán
válasz t72killer #664 üzenetére
Napelemmezo meretenek kerdese 20kWh atlag 200nap/ev munkanappal 4MWh, azt a 4kWp-s rendszertobblet kitermeli, itthon akar 3.5-s is, persze viszonylag idealis korulmenyek kozott.
Egy jobb iMiev szerintem hozza fixen a 100km-t, de azert azt en se vallalnam be ha a 100 kell. Ele'g egy tereles mondjuk baleset miatt, es a 110 mar nem jon ki, na az bukta. (Bar attol fugg, itthon en merek az ionnal ugy kozlekedni, hogy hazafele tudom hogy hol vannak toltok, ilyen varatlanabb hosszu ut utan ott el kell donteni hogy tolt vagy hazaer. Akinek ez nincs utkozben lehetosegkent, az egy teljesen mas szitu.)
Amugy meg vagy rex-es bmw i3, akkor nincs km-para (bar az jo sokat tud amugy is akkubol), vagy plug-in hibrid, ha az ut tobb mint felet tudja arambol akkor megerheti. -
veterán
válasz t72killer #669 üzenetére
Nem vagyok járatos a napelem témában, majd kijavítanak a hozzáértők.
DE: Szvsz ez úgy működik, hogy nappal termeled az áramot, az ebből el nem használt rész az áramszolgáltató hálózatát táplálja meg. Te éjjel paksi árammal töltöd az autót.
Év végén fizeted az egyenleget. (Ha többet töltöttél fel, akkor nem jár vissza pénz).[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz t72killer #669 üzenetére
52db 325W-osat mukodtetunk tavaly november kozepe ota. Ket auto ingazasara volt kitalalva + haztartas is sokat eszik (ferjem NAS-parkja ). Igaz, nem idealis tajolas + arnyekot is kap lapos napsutesu reggeleken, szoval a 17kWp talan kozelit 17MWh-hoz majd, de biztos nem lesz meg az 1.1-es szorzo. Mondjuk a mi pandemia elotti aramszamlank inkabb 50eFt volt havonta, es a teto is jol meg van rakva meg nem kicsi (kb. 1.7m2 per elem).
Az egyenleg eves elszamolasu, ha tobbet hasznaltal akkor kb. 38Ft, ha tobbet termeltel akkor 13Ft-javal kikerheto. Nemeteknel nem tudom hogyan van, azt tudom hogy a kisebbekhez nem kell radios vezerlo csak a nagyobbakhoz (korlatozni, lekapcoslni tudjak tavolrol). Olyan kutyuk gyartasanak kozeleben voltam.[ Szerkesztve ]
-
axioma
veterán
válasz t72killer #674 üzenetére
Aprilisban volt egy 86.24kWh-s max, de ebben a pandemic miatti tiszta levego is benne volt.
Ketto auto ingazna normal uzemben, ezert lett az e'ves igy tervezve. Persze ingazasban nem (feltetlen) merulnek nullara... Ampera tavalyig telen 50km-t birt (es pont annyi kell), en meg csak 40-et megyek a mondjuk 80-bol ha csak ingazas van, nincs kulon ut arra a napra.
Szoval kb. 90km-nyi elektromos nafta kell normal munkanapokon. [A tobbi a haz amit hasznal, ill. par dolog at van allitva gazrol elektromosra pl. hmv-t most ugy allitottuk be a tultermeles miatt.][ Szerkesztve ]
-
biker
nagyúr
válasz t72killer #694 üzenetére
a legtöbb user addig tud gondolkozni, hogy használt 8-10 éves valami aztán 4-5 évig hajtjuk, és talán nem megy rá ingünk gatyánk.
Nekik soha nem lesz alternatíva az elektromos.
Mellesleg az asszony most is az idén 22 éves WR+-unkat hajtja a havi 200km futásraÉn céges fejjel máshogy gondolkozok.
Egy elektromos autó TCO-ja mindig kevesebb lesz mint egy hagyományos autóé, és így elektromosra váltunk szép lassanElektromos autó töltő berendezések | Mesterséges növényvilágítás | Mai ajánlatunk: www.gerisoft.hu | www.e-autotoltokabel.hu | www.agrar-vilagitas.hu |
-
Új hozzászólás Aktív témák
- QNAP hálózati adattárolók (NAS)
- Az alaplapgyártókra hárítja az Intel az egyes Core CPU-k stabilitási gondját
- Realme 9 Pro+ - szükséges plusz?
- Milyen NAS-t vegyek?
- Mobil flották
- Kerbal space program
- Robotporszívók
- Fotók, videók mobillal
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Facebook és Messenger
- További aktív témák...